Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 wat zegt je gevoel ?

  • spirit

    hallo ,

    bij het lezen van alles raak je nogal in verwaarring er is zoveel te bedenken

    en zelfs de mogelijkheid dat er niets gebeurt…… die gedachte bracht me bij het volgende….. op 2012 komt er een of andere opening, een soort grote mogelijkheid

    pakken we die of niet.. mogelijk zijn er mensen die al ver genoeg zijn om het te zien en om die keus te maken, zei kiezen een nieuwe aarde een nieuwe dimensie

    de andere die niet zo ver zijn die blijven hier zoals het nu is en maken er hier het beste van. zei leren verder tot de volgende kans zich voordoet . (zich niet bewust van een grote verandering)

    tis maar een idee…..beetje erg simpel uitgelegd maar weet het anders niet te verwoorden. maar misschien hebben jullie er zo ook je gedachten over of wil je die van mij verder uitdiepen. mogelijk een link geven waar iets soortgelijks al beschreven staat ?

  • Butterfly

    Ik wou dat ik wist wat ons te wachten staat in 2012……..en zijn er uitverkorenen ??er is een natuurlijke selectie bezig nu dmv natuurrampen e.d. maar wat gebeurt er nu daadwerkelijk in 2012 en hoe bereiden we ons voor?? wat als het ons niet lukt om dat trillingsniveau te bereiken dat we nodig hebben??

    ik wou dat ik het wist………

  • Mark

    Deze materie over 2012 is een eigentijdse versie die ook actueel was eind negentiende eeuw en kon terugvinden in boeken van HP.Blavatsky's Geheime Leer die verhandeld over de zeven Aarden en de omwentelingen/transformaties van het geestelijke naar het astrale naar het stoffelijke en de terugkeer naar de Goddelijke Bron.In feite bestaan we al op al deze niveau's maar zijn we alleen bewust van het stoffelijk niveau wat hier de derde dimensie wordt genoemd.Het is een intressante leer en je zou het een basisleer kunnen noemen van deze huidige New-Age filosofie.De leer van Blavatsky is weer gebaseerd op oeroude godsdiensten en filosofieen die volgens haar terug gaan voorbij het Atlantische en Lumerische tijdperk.(Het vierde en derde wortelras) Hier bestaat overigens wetenschappelijk geen bewijs over en daarom werd haar leer net als deze leer als zweverig bestempeld.

    Persoonlijk kan ik mij wel vinden in deze leer maar ik geloof niet dat alles bepaald wordt door een datum.Zoals Blavatsky duidelijk maakte bestaat er niet iets als stilstand(het lijkt mischien zo)en is alles iedere seconde veranderlijk en vergankelijk binnen de wetten van oorzaak-gevolg.(karma)

  • erik

    Waarom heeft iedereen het eigenlijk over 2012??? Alleen volgens de westerse telling is het over 7 jaar 2012. De joden, chinezen, arabieren etc.. gebruiken een totaal andere telling. Dus?? Het is weer heel westers bekeken, net als met Nostradamus in 1999 en de millenium bug in 2000. Hier gebeurde trouwens niets…

  • Karma-Joe

    Ik vindt t heel goed verwoord. Ik denk zelf dat de aandacht niet zoveel gevestigd moet worden op 2012, maar meer op jezelf. 2012 is idd slechts een mogelijkheid voor een aantal mensen om verder te gaan. Ieder mens voelt wel dat er iets gaande is, of dat er iets niet klopt. Velen weten alleen niet wat er mee te doen, en negeren de signalen, vaak zonder dat ze het weten. Als je je open stelt voor verandering en je in jezelf verdiept (wie ben ik, waarom ben ik hier e.d.), kom je erachter dat er nog veel meer is tussen hemel en aarde. Het is alleen niets wat anderen je kunnen vertellen of leren (alleen begeleiden). Uiteindelijk moet je het zelf doen door gewoonweg je intuitie te volgen. Als je er klaar voor bent de dingen te leren, merk je het wel. Een goed begin voor mij is geweest het lezen van de Celestijnse Belofte (aanrader!). Door dat boek met een open geest te lezen kun je al heel wat meer leren over jezelf en anderen. Verder vindt ik 2012.pagina geweldig! Het is voor mij weer een stap dichterbij waar ik wezen moet. Niet alles wat erop staat is even zinvol, maar sommige links hebben me echt aangesproken.

    Ik ga weer verder op mijn ‘pad naar verlichting’ en wens ieder mens die het wil ontvangen alle liefde van de wereld toe.

  • Erik

    Mooi gesproken, ben ik het helemaal mee eens.

  • Karma-Joe

    2012 is niet door de westerse kalender berekend hoor! Maar de Maya kalender. Je weet wel, die beschaving die zoveel raadsels achterliet. De beschaving die gewoon van de aardbodem verdwenen was. Echt veel meer weet ik er nog niet van, maar ben ermee bezig. Staan genoeg links erover op deze pagina.

    Grt

  • spirit

    zeer interessant. ik heb wel kosmisch vuur gelezen van alice baily .

    de geheime leer moet ik nog lezen, vind dat zelf ook reuze interessant maar wel zware stof.

  • spirit

    ben ik het ook mee eens.

    en wens uiteraard iedereen hetzelfde. ;-)

  • spirit

    ja moeilijk is dat he, want ergens wil ik er helemaal niet aan dat er mensen zijn die niet de juiste trilling hebben of moeten achter blijven, het klinkt gewoon niet goed. net of een deel van de mensheid boven de ander wordt geplaatst.