Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voor wie dit leest,

  • Chiel

    Voor wie dit leest,

    Wat ik ga schrijven weet ik nog niet. Ik merk dat ik door te schrijven er achter kom wat het is dat me bezighoudt. Maar dan alleen als ik het aan iemand schrijf. Ik heb publiek nodig. Dus: bedankt dat je er nog bent.

    Ik lever een strijd. Of liever: ik geef langzamerhand de strijd op. Langzaam laat ik dingen los. Gisteren tintelden mijn handen zo sterk dat ze trilden en het uitstraalde naar mijn onderarm. Ik voelde opeens hoe moe ik eigenlijk ben, uitgeput van het tegenhouden. Het tegenhouden van emoties en impulsen. Van nature zijn wij vrijelijk stromende wezens, maar het leiden van een leven is het lijden van een leven. Als baby ben je volledig open. Je sluit niets buiten en houdt niets binnen, simpelweg omdat je het onderscheid nog niet maakt.

    Als je als kind iets meemaakt dat je als onplezierig ervaart, zul je automatisch leren in het gevolg die ervaring niet meer toe te laten. Alleen met veel troost, aandacht en liefde groeit een kind op tot een emotioneel en spiritueel sterke volwassene, die zich moeiteloos ontwikkelt. Maar bijna elk kind (en ik dus ook) groeit op met ouders die hun eigen emotionele problemen hebben en omdat je een groot deel van je gedrag volledig baseert op imitatie, neem je die over als je ouders hun problemen niet oplossen. Zo gebeurt dat al generaties, waarschijnlijk duizenden jaren van onverwerkte emoties, verdrongen pijn. Tja, daar zitten we dan. Tijd om er iets aan te doen.

    En het gebeurt al, natuurlijk. Of we het willen of niet. We zijn onderdeel van de aarde, van ons zonnestelsel, van de Melkweg, van het universum, van het multiversum. Alles wat er met ons gebeurt ligt eigenlijk buiten onze macht. Buiten de macht van ons fysieke lichaam. Alles dat we kunnen sturen is de manier waarop we het ervaren. En de grote paradox is dan; dat ervaring en waarneming samenvallen. Je bent wat je ziet. Gaat dat te snel? Soms ga ik wel eens te snel.

    Maar goed, gisteren trilde mijn handen dus en merkte ik dat ik moe ben. Sinds zes weken ga ik naar een unitief therapeut en gisteren hadden we een kleine doorbraak. Een stap op weg.

    Groet,

    Chiel

  • Laura

    Dag chiel,

    Ik heb net je berichtje gelezen dus er is wel degelijk publiek. Nu moet ik zeggen dat alles wat jij daar opschreef ikzelf ook zou kunnen geschreven hebben…Alleen …ik kan niet zo goed schrijven …of verwoorden wat ik denk en voel.

    Wat anderen denken en voelen weet ik altijd precies te verwoorden…vreemd.

    Maar nu…van die handen dat heb ik ook…soms worden ze zo heet en voel ik er zoveel energie inzitten…dat ik bijna ontplof…zo van…LAAT HET ERUIT !!! Maar het is wel een erg leuk gevoel hoor, alleen ik weet niet wat ik ermee moet doen, naarwaar ik het moet richten…

    Zelf ben ik ook een kind van erg onstabiele ouders en ik heb een zeer verwarrende (maar toch goede ! ) jeugd gehad hierdoor…En Jezus…ik hoop dat ik niet de patronen van hen ga overnemen want dan loopt het heel slecht af… Maar dat zal niet gebeuren !

    Wat is een unitief therapeut??

    Groetjes,

    Laura

  • Karma-Joe

    Hoi Chiel en anderen!

    Waarneming en ervaren zijn eigenlijk inderdaad hetzelfde. De rest wat er omheen gebeurt is het ‘oordelen’. Je maakt iets mee door middel van waarnemen; je ziet. hoort, voelt in het moment een bepaalde gebeurtenis, bijv. dat je vader boos op je is omdat je schijnbaar iets verkeerds hebt gedaan. Wat daarna gebeurt is dat je er een oordeel over vormt. Bijvoorbeeld dat het slecht is, wat je gedaan hebt. Dit oordelen gebeurt eigenlijk te vaak in jezelf. Je ziet iets gebeuren en per direct bedenken je hersenen er weer veel meer bij. Je creeert als het ware je eigen werkelijkheid. DIt terwijl de enige werkelijkheid die we allemaal delen is het waarnemen. Als we allebei naar een vogel in de lucht kijken dan zien we die vogel ook allebei. Dan hoef ik niet te ‘bedenken’ dat het om een vogel gaat. We nemen het ‘ding’ beiden waar. Zo werkt het volgens mij ook met andere dingen, zoals met het oordelen naar mensen toe. Kan iets niet gewoon zijn wat het is, puur zoals je het waarneemt?

    Als je zonder vooroordeel naar anderen kijkt, zul je merken dat ieder mens iets goeds in zich heeft, en eigenlijk de goede bedoelingen heeft, ook al rammelt er iets aan diens uitspraken. Als je het goede in personen kan zien, is het ook veel makkelijker om die personen te helpen. Zo help jij jezelf ook weer.

    Eigenlijk zit het allemaal zo mooi in mekaar! Alles sluit op elkaar aan, staat in verband met het andere. Zo heeft ook ieder mens een band met al het andere, namelijk deze aardbol. O, jee nu ga ik te snel en zie door mijn eigen bomen het bos niet meer…. he he he. Ach ja het is ook al laat, ik ga zo maar slapen en vannacht in me droom naar m'n eigen gecreeerde prachtige wereld, eens kijken of daar nog iets te leuks beleven valt…en als je langs wil komen in die wereld, je bent welkom! ; )

    PS: Blijf schrijven! (je doet dat beter als ik…)

    Truste,

    Publiek met poging tot inbreng genaamd Joe

  • Sanne

    Hai Chiel,

    dat van die handen herken ik ook.

    Ik had ‘s nachts wel eens dat ik de hand van een van m’n beschermengelen mocht vasthouden om de energie af te leiden.

    Een heleboel mensen (engelen) aan gene zijde staan te springen in het ons begeleiden in alles.

    Je mag gewoon met ze praten.

    Heb je dat wel eens geprobeerd?

    Een paar maanden geleden merkte ik alsof er gaatjes in m'n hoofd gemaakt zijn; extra chakra's en zo.

    Daar vloeit dan uv. kleurige energie door (bv. ‘s nachts tijdens slapen); ik voel het een beetje pikken dan en m’n hormonen voel ik door m'n lijf gaan; zo'n lauw gevoel.

    Ik zie ook wel onbekende voorwerpen gewoon overdags in m'n kamer in de lucht hangen.

    Ik was vorig jaar nog bang van lucide dromen en andere fenomenen; ik dacht dat ik gek werd, maar nu heb ik me suf gesurfd over “2012” en “van de 3de naar 5de dimensie” enz. en de context van alles snap ik beter en is het niet eng meer.

    Iedereen kan meester worden en moet hard werken aan zichzelf nu.

    Je kan steeds zuiverder in contact staan met, nou met alles en iedereen in het heelal.

    Over het onderwerp “steeds meer geweld in de maatschappij en bv. stress op het werk” het volgende:

    Mensen die niet of nog niet aan toe zijn om spiritueel te veranderen;

    (dus werk zoeken dat echt naar hun hart ligt, richten op innerlijkheden ipv. op uiterlijkheden, negatieve gedachten omzetten of tegensturen, openstaan voor andere(n) levensvormen, geaardheden etc.),gaan het extra zwaar hebben nu.

    Dat is omdat veel mensen zich hebben gericht op ratio, maar emotioneel zijn onderontwikkeld.

    In deze tijd wordt er een beroep gedaan op emotionele en spirituele ontwikkeling.

    Bij bepaalde mensen die al op het randje van hun emoties leefden, knapt er iets en slaan de stoppen door.

    Ook hier is het een kunst (merk ik ook bij mezelf) om niet te oordelen over deze mensen en zelf proberen liefde uit te stralen.

    ;-) Sanne

  • Chiel

    Hoi Sanne,

    Dank je voor je reactie. Hoewel je waarschijnlijk probeerde me gerust te stellen, vraag ik me door je bericht af of ik er nog niet aan toe ben om straks mee te verhuizen naar de nieuwe Aarde, of de volgende dimensie. Ik heb het namelijk zwaar nu. Ik vind het heel moeilijk om het werk te gaan doen dat me echt voldoening geeft en ik vind het nog moeilijker om me te richten op die zaken waarvan ik geloof dat ze belangrijk zijn: emotionele ontwikkeling en dergelijke.

    Al verschillende keren heb ik geprobeerd hulp te krijgen van engelen (of hoe je ze noemen wilt), maar eigenlijk al tijdens het proberen weet ik dat er niets zal gebeuren en er gebeurt dan dus ook niets. Ben ik er niet klaar voor? Dat zou ik heel naar vinden denk ik, als ik het schip nu zou missen. Zit ik nog minstens 26.000 jaar vast in deze duistere drie dimensies. Ik wil zo graag! Maar het lukt me niet om een emotionele blokkade op te heffen. Het is alsof ik alles rationeel prima begrijp en het iedereen kan uitleggen, maar niet in staat ben het te voelen, om het werkelijk te ervaren.

    Bij deze een oproep aan alle engelen en anderen die zich ophouden in de dimensie die we kunnen gaan binnentreden:

    Help mij, alsjeblieft! Ik ben het zat hier, ik ben zo moe.

    Misschien dat deze (ietwat pathetische) poging effect sorteert. Ach, en er is hoop tot en met het laatste moment. Ik ploeter verder. Luctor et emergo!

    Groet,

    Chiel

  • Sanne

    Hai Chiel,

    nee, heb geen schrik.

    Je mag misschien wel wat meer de angst hierover proberen los te laten, je hoeft namelijk niets accuut te kunnen, of dingen te forceren.

    Ik geloof niet dat je 26000 jaren nog moet smoren in ellende. De kerk doet dat ons geloven, die heeft het altijd over hel en verdoemenis :-( ,want dan hebben ze macht over ons.

    Het feit dat je bewust bent is nu toch het belangrijkste. Denken is belangrijk. Als je over wat je graag zou willen (zoals bv werk) sterk gaat nadenken , bv. positief over gaat fantaseren, komt het uiteindelijk op je pad. Dit gaat nu al sneller dan vroeger; en dat heeft ook weer met de veranderingen van deze tijd te maken.

    Maar denken los kunnen laten is ook belangrijk van tijd tot tijd!

    Dan ga je namelijk open staan voor andere dingen.

    Maak van je huis je tempel. Laat je emoties daar lekker gaan!

    ;-) Sanne

  • Karma-Joe

    Haai Chiel, en wie maar…

    hier misschien een tip.

    Als jij verwacht dat er niks gebeurt, gebeurt er ook niks. Op deze manier forceer jij juist de informatiestroom van het universum. Eerst zul je moeten leren je helemaal open te stellen. Wat hierbij helpt is creatief zijn. Ga tekenen, schilderen beeldhouwen of muziek maken, alles wat jou maar ligt. Als je creatief bent dan stel je je geest vanzelf open voor nieuwe dingen. En een open geest kan makkelijker intuitief tekens ontvangen. Met tekens bedoel ik tips of hints voor jou, antwoorden op vragen waar je op dat moment mee zit. Als je je ‘ogen’ goed open houdt zul je merken dat er iets is dat jou wat wil laten zien. Meestal kun je aan de toevalligheid van een situatie weten of het een teken voor jou is.

    Verder we zijn allemaal onderdeel van een groter plan. Het Masterplan. Er is een pad voor ons uitgelegd dat we uiteindelijk toch wel zullen volgen. Het is voorbestemd, maar ook de bedoeling dat wij ervan leren. Leren onze ('echte') wil op 1 lijn te zetten met dat van het universum. Een universum dat eigenlijk alleen maar liefde voor ons heeft, maar door de 2-poligheid alles weer in de war heeft gemaakt.

    Nog 1 ding: MEDITEER!!!!!

    Groeten J

  • Daughter of Atlantis

    Chiel,

    Je bericht is enkele maanden oud… En ik hoop dat het nu veel beter met je gaat… Al voel ik toch de behoefte op jouw woorden te reageren.

    Wat maakt je zo angstig?

    En als je het idee hebt niet het leven te leiden wat je zou moeten leiden… waarom doe je daar dan niet iets aan?

    Wat houd jou tegen? Jij zelf? Je ervaringen? Je mag niet toestaan dat de ervaringen die hebt moeten doorgaan in dit leven jou neerhalen. Of dat wat mensen ooit tegen jou hebben gezegd jou neerhalen.

    Mediteren is een goede om je innerlijke weg te vinden.

    Maar ik zou bijna willen zeggen. KOM OP!! Je bent niet

    voor niets onder de Lichtdragers! Hoezo straks mag ik niet mee doen… Ik zou bijna die ene Peter willen citeren en roepen, wat een onzin.

    Bewustzijn is het meest belangrijke Chiel!

    En het volgende wat jij gewoon moet doen is opschrijven wat het is wat je werkelijk wilt. En vervolgens je eigen kalender en afspraken maken waarin je iets bereikt moet hebben. En dat mag zowel spiritueel als aards zijn.

    Jij bent de baas over je eigen leven. In dit leven ben je geen slaaf. of anderzijds ondergeschikte.

    Bovendien zou het ook geen Verlichtend iets zijn dat in 2012 kan gaan gebeuren als iemand die zo vol gevoel zit als jij niet zou mee mogen doen.

    Of wel dan?

    Groetjes D. A

  • Hanna

    Hoi Chiel,

    Tja, ik heb vanavond deze site gevonden en typ me nu wezenloos aan berichtjes en reacties op alles wat ik lees en interessant vind.

    Ik ben jou al een paar keer tegen gekomen en dit is mijn 2e reactie naar jou toe al s ik het goed heb.

    Uit je berichten maak ik op dat je zeker niet dom bent, weet waar je over praat, op een goede manier in het leven staat maar zoals je in het voorgaande bericht aangaf het gewoon allemaal zat bent.

    Je praat over trillingen in je handen. Zijn dat energie blokkades ? denk dan eens aan Reiki, doet wonderen, ik kan er over meepraten. Sinds ik reiki heb gehaald is het voor mij te controleren en kan ik er mee over weg. Is het lichamelijk, ga dan eens naar een goede manueel therapeut, die kan hierin wonderen verrichten.

    Je zegt dat je moe bent, join the club, ik geloof dat de hele wereld op het moment moe is. Neem tijd voor je zelf, laat de boel af en toe de boel. Vandaag heb ik een “vaatdoek” dag gehad en sta mezelf dat ook toe. gewoon een dag niets doen, lezen, tv kijken, wandelen, doen wat ik wil en waar ik rust in krijg.

    We rennen in deze wereld ons zelf het rotje, zijn te veel bezig met onze carriere, verplichte sociale contacten en God mag weten wat nog meer aan vaak nutteloze verplichte bezigheden. Ik zeg express nutteloos want wat is nu in feite de reden van ons bestaan? We leven toch niet voor de buren ???

    Aan ons echte zelf gaan we maar al te vaak voorbij.

    Vorig jaar heb ik een burn out gehad en ik moet eerlijk toegeven dat ik een enorme ommezwaai heb gemaakt in mijn leef en denk wijze.

    Ik leef nu zoals ik voel dat goed is en iedereen die het niet met me eens is hierin heeft wat mij betreft pech, ik moet straks verantwoording af leggen aan welke hogere macht dan ook, ik moet en wil iedere ochtend naar mezelf kunnen kijken in de spiegel, ik heb twee pracht jongens en een schat van een man, die betekenen meer voor mij dan wie of wat dan ook.

    Oke, er is nu een voor mij een arbeidsgeschil onstaan omdat ik niet meer braaf als een schaapje volg en mee doe met de club, so what, ik voel me goed bij mijn nieuwe ik en dat is wat telt tenslotte….toch?????

    Oke, dat was hem weer voor nu,

    Groeten en veel (innerlijke) rust gewenst,

    Hanna

  • Paulien

    Hoi Hanna,

    Heel goed van je dat je zo'n ommezwaai heb gemaakt. Na je burn out.

    Ik laat vaak nog dingen over me heen komen en kom niet goed voor mezelf op. Dat moet ik wel doen.

    Maar het gaat niet over mij!

    Ik wou gewoon even zeggen: heel goed van je.

    Groetjes van Paulien