Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

even voorstellen

  • estrella

    Hallo!

    Ik ben Estrella en ik heb net dit prikbord voor het eerst gelezen, en het sprak me gelijk aan, zeer herkenbaar voor mij en heb mij gelijk aangemeldt.

    Ik ben 41 jaar en zit naar mijn idee al m'n hele leven in dit proces wat ik sinds een half jaar herken dankzij de “weksignalen” die ze? van gene zijde op me losgelaten hadden.

    Eerst dacht ik: Wat gebeurt er allemaal met me ('k had nog nooit van “nieuwe tijd gehoord” toen dat na wat gepuzzle duidelijk was dacht ik:"Hoera, de (psychische) ellende is afgelopen, ik ben er.

    Nu een half jaar later (de weksignalen zijn afgelopen) en ik heb het idee dat ik het voorlopig zelf moet doen en alleen verder (met een beetje begeleiding hoop ik) op het spirituele pad moet gaan en aan mezelf werken en vooral veel loslaten en me leren openstellen voor liefde, wijsheid en andere mooie zaken,

    heb ik niet meer het idee van “ik ben er” maar meer van “ik ga het met vallen en opstaan verder aflopen” en niet afrennen maar rustig in mijn eigen tempo aflopen.

    Iemand die hier iets in herkent? en ook iets over wil vertellen?

    Verder ben ik natuurlijk ook erg benieuwd naar 2012 en lees ik allerlei boeken over spiritisme, natuurreligies, atlantis, maya's, mystieke ordes, alles over mystieke plaatsen over de wereld, aquarius evangelie van Jezus en alles over de “nieuwe tijd” enz. enz.

    Ik hoop op een fijne gedachtenwisseling hier op dit forum.

    Estrella

  • Karma-Joe

    Hi Estrella!

    Welkom op dit forum!!

    Ja ik herken mezelf hier ook in. Tot twee jaar gelden was ik altijd heel nuchter. Ik geloofde nooit in zweverige dingen en moest daar niets van weten. Totdat ik (zonder eigenlijke reden?!) met mensen begon te praten die al spiritueel ingesteld waren. Dit interesseerde mij en ik begon te lezen. Boeken over reincarnatie, karma, quantumpsychologie en vooral de Celestijnse belofte hebben mij op een ander punt gebracht. En dankzij deze pagina ben ik weer een stapje verder gekomen. Steeds meer dingen beginnen mij duidelijk te worden. Ik weet alleen wel dat ik nog veel te leren heb en daar ben ik blij van, anders zou ik me hier gaan vervelen ;)

    Het lijkt ook alsof er nog maar weinig mensen zijn die zich hier mee bezig houden, maar ik merk dat het er steeds meer zijn, en dat is een fijn gevoel. Dat je er met iemand over kunt praten, zodat je van elkaar kan leren.

    Groet'n J.

  • appelsien

    hey,

    om eerlijk te zijn herken ik mezelf er ni egt in, in die zin da ik nog geen boodschappe van gene zijde echt heb gekrege,waar ik me echt bewust van was … Maar ja, ik ben nog vrij jong, bijna 17, dus ik zal nog veel moeten leren. Ik ben me er wel van bewust een indigokind te zijn en dat alles aan het veranderen is. Ik heb er al veel over geleze en hoor veel van mijn andere indigo-vriendin, heel interessant… Ik ben echt benieuwd naar alles omtrent dit !!!

    dit wou ik ff late weten …

    xxx Appelsien

  • Chiel

    Ha, die Appelsien,

    Dit staat los van het onderwerp van dit forum, maar ik wil het toch even kwijt. Ik vraag me namelijk af hoe het komt dat jij op het eind van een woord als “gekregen” de ‘n’ weglaat. En er zitten nog meer opvallende dingen (dinge) in jouw schrift en taalgebruik. Is dit, om zo te zeggen, standaard sms-schrift, of heb je er zelf een eigen draai aan gegeven? Ik vind het in elk geval erg grappig, dus zie het niet als kritiek, alsjeblieft.

    Jij bent bijna 17 en ik ben 27. Het is maar tien jaar, maar jij leeft in een andere taalwereld dan ik. Het Nederlands dat jij gebruikt heeft wel iets weg van Afrikaans; je weet wel, wat ze in Zuid-Afrika spreken. Nou ja, zoals ik al zei heeft het verder niet zo veel met 2012 te maken. Hoewel het interessant is om te zien dat er nu al een generatiekloof is tussen mensen van 17 en 27. De veranderingen gaan snel.

    Dat wou ik ff late wete…

    Chiel

  • appelsien

    neen, Chieltje, ik ben geen Afrikaan of zo. Het heeft er misschien wel mee te maken dat ik een Belg ben, he (nog niet gezien? Je kan bij de “Auteur” bovenaan zien welke internetverbinding je hebt en daar staat ook het domeinnaam (.be) bij). Ik spreek nu wel een tussentaaltje (een taaltje tussen het Antwerps dialect en het AN), dus dat zal er ook mee te maken hebben. Maar ik neem dit ook echt niet verkeerd op. Ik kan wel aannemen dat je mijn taalgebruik een beetje vreemd vindt (is het je niet opgevallen hoe goed ik mijn best heb gedaan om mooi “Algemeen Nederlands” te schrijven ??). Maar ja, dit is gewoon maar verduidelijking.

    Groetjes, appelsientje xxx

  • saint

    Estrella,

    Sinds ik enige maanden geleden hoorde van en later las over 2012, ben ik de computer aan het gebruiken om te zien wat er allemaal over geschreven werd en wordt.

    35 Jaar geleden, als pikkie van 18 jaar, schreeef ik al een gedicht dat de mens was uitgezet als werkdieren. En wat had ik een gelijk, met hetgene dat ik nu lees kan ik meer en meer paralellen trekken met hetgeen er nu meer en meer bekende wordt en wordt gemaakt.

    Ook de boeken die ik veel later las met de titel: ‘Waren de goden kosmonouten’ laten mij nu zien dat Erich von Däniken er ook niet naast zat met zijn boeken.

    Ik wil wel verder met jou hierover praten.

    hoi, saint

  • estrella

    Hoi Karma-Joe

    Dank je voor je reactie!

    Volgens mij ga je nooit zonder reden over spirituele zaken praten, want dan heeft het toch je interesse, en dat is het ultieme begin van een lang maar mooi pad lijkt me.

    Ik krijg de laatste maanden steeds meer mensen op mijn pad waaronder (ook negatieve) familieleden en kennissen die ik dan toch aan het denken zet, maar ook vreemde mensen die mij aanspreken en dan draait het gesprek steeds uit over het feit dat deze mensen zoekende zijn, het valt mij op bij steeds meer mensen en ook herken ik vaak nieuwetijdsjongeren die met zichzelf in de knoop zitten en er niets van begrijpen en dan begin ik voorzichtig over mijn eigen ervaringen en dan komt er een hoop herkenning en emotie los.

    Niet dat ik alles weet maar ik kan toch mensen een zetje geven en daar ben ik dan blij om, ook leer ik zelf steeds meer bij, maar ik heb wel het idee hoe meer je denkt dat je weet hoe minder je echt weet, maar dat houdt het inderdaad wel spannend.

    Celestijnse belofte vond ik ook erg herkenbaar met al die inzichten ik moet alleen het elfde inzicht nog lezen en jij?

    Groetjes: Estrella

  • estrella

    Hoi appelsientje!

    Wat niet is kan nog komen, toch?

    Ik weet niet of indigojongeren of sterrenjongeren wel dit soort weksignalen nodig hebben, 't kan ook zijn dat het bij dit soort jongeren vanzelf omhoog komt, maar dat weet ik niet zeker.

    Het kan ook zijn dat de oudere generatie wat meer aanmoediging en behandelingen van gene zijde nodig hebben om te transformeren (om even in de termen van de nieuwe tijd te blijven).??

    Groetjes Estrella

  • estrella

    Hoi Saint

    Ik ben ook al maanden het internet aan het omspitten, maar ik raak af en toe wel in verwarring want er staat ook een hoop “Crap” op en dan moet je toch op je eigen gevoel af gaan wat je zoal aanspreekt en wat voor mij dan toch zoveel mogelijk de waarheid is, meestal merk ik dat wel aan de kippevel in m'n nek of de informatie voor mij geschikt is.

    Wat bedoel je met dat “de mens was uitgezet als werkdieren” uit je gedicht?

    Misschien wil je dat stukje van je gedicht of je hele gedicht hier plaatsen?Je was er in ieder geval ook al op jonge leeftijd mee bezig en dan duurt het toch nog jaren voordat je eindelijk begrijpt waar het dus om gaat. (Beter laat dan nooit dan maar)

    “Waren de goden kosmonauten” heb ik wel uit de bibliotheek gehaald maar weer ongelezen teruggebracht (ik kwam er niet aan toe om het te lezen), maar als het de moeite waard is volgens jou, dan kan ik hem alsnog lezen.

    Wat heb je nog meer voor boeken gelezen?

    groetjes: Estrella

  • Karma-Joe

    Hi Sterretje!

    Ik was zo onder de indruk van de Celestijnse belofte dat ik het 12e ook al heb gelezen en het was een echte aanvulling. Wel in makkelijke stijl geschreven net als de andere delen. Het gekke was dat ik na het Elfde een tijdje niet las. Ik ging weer naar de bieb toe en liep verkeerd. Net toen ik dacht dat ik verdwaald was stond ik voor het rek met de celestijnse beloftes. Toen zag ik het geheim shambala staan en vond het echt een leuk boek. Heel apart gegaan maar wel spannend.

    Wat jij doet, mensen proberen te helpen, ben ik ook een beetje aan het doen. Ik kom die mensen vaak toevallig tegen en probeer gewoon op gevoel iets te zeggen waar die persoon op dat moment wat aan heeft. Het heeft altijd nog een goed gevoel met zich meegebracht. Soms ben ik zo druk met mensen helpen dat ik mezelf daardoor vergeet. Af en toe moet je gewoon wat tijd voor jezelf nemen.

    Ik hoop nog meer van je te horen.

    Grt Joe