Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KORTE DAGEN

  • Hans Mesman

    Uit een 2012 internet site, heb ik vernomen dat ongeveer in het jaar 1987

    langzaam de tijd ging versnellen –24 uur is nu 16 uur geworden enz enz

    Zij die zich bezig houden met het jaar 2012 hoef ik niets uit te leggen

    en voor de christenen die graag Matt 24–22 wilen lezen

    is er een vergelijking–En zo de dagen niet verkort worden,geen vlees zou behouden

    worden om des uitverkorenen wil

  • appelsien

    amai seg… Klinkt nogal serieus. Ik heb eens ergens geleze da de aarde steeds sneller draait na de tsunami van 26 dec. 2004, mss heeft dit er ook mee te maken… volgens mij wel, want dat maakt de dag toch wat korter he, maar ja, het zou niet zo'n groot verschil maken…

    xxx appelsien

  • jeroen

    Hoi,

    dat de rotatie van de aarde is gewijzigd door de tsunami is correct maar slechts enkele (delen van) microsec. per dag. Na eeuwen hebben we het dan nog niet eens over een uur verschil. Ook is o.a. Sumatra verplaatst op het aardoppervlak na de Tsunami, zij het een heel klein stukje.

    Het idee dat de tijd steeds sneller gaat komt volgens mij van Terence McKenna zijn Tijdsgolfen theorie (timewaves decoded from the hexagrams in the I-Ching). Het gaat over snelheid waarmee veranderingen en belangrijke gebeurtenissen elkaar opvolgen, wat naarmate 2012 dichterbij komt steeds sneller versnelt. Zo kwam Terence ertoe (in de jaren 70) dat deze versnelling in veranderingen (novelty and habit) een exponentiele wiskundige functie is. Elke exponentiele functie heeft een bereik. Het bereik van deze functie loopt van de oerknal (of welk begin der tijden dan ook) tot aan 21/12/2012, waarna er simpelweg geen dagen meer zijn (aangezien de richtingscoefficient op dat moment oneindig groot is geworden, komen we nooit op 22/12/2012). Terence had nog nooit van Mayakalenders etc gehoord en decodeerde deze einddatum dus uit het orakel boek de I Tjing (de 64 hexagrammen). Je kunt je voorstellen dat hij heilig overtuigd is (was, want hij is nu dood) van het kloppen van de theorie nadat hij van de mayaeinddatum hoorde. Inca's hadden het over de naderende ruimtetijdbreuk. Dit lijkt aan de hand in McKennas theorie. Het idee van ruimte en tijd zal volledig wijzigen. Tijd is straks niet meer (is het eigenlijk ook nooit geweest) rechtlijnig en beweegt in alle richtingen. Het einde van de wereld zoals wij die kennen dus. Erg interessant, want het minste wat er te gebeuren staat is dat we massaal door de tijd kunnen gaan reizen. Stel je voor: in de laatste seconde voor het einde der tijden gebeuren er zoveel dingen die de wereld veranderen als in de 10 miljard jaar daarvoor bij elkaar. Veranderingen als bijvoorbeeld in het verleden: ontstaan eerste leven, onstaan zoogdieren, gebruik van vuur, ontdekken van taal, schrift, telefoon, internet. Het idee dat tijd steeds sneller gaat wordt naar mijn idee vertegenwoordigt door het feit dat veranderingen/ontdekkingen zich steeds sneller laten opvolgen.

    Ook wordt in verband met het versnellen van de tijd de schumann resonantie genoemd, wat de ‘hartslag’ van de aarde is en die enorm aan het veranderen zou zijn. Hier heb ik nog geen concrete eenduidige berichtgeving over gezien. Wel berichten die elkaar tegenspreken (sommigen zeggen dat er niets is veranderd). Ik sluit het dus niet uit dat onze planeet wakkerder/ bewuster wordt. Op zich lijkt het zelfs logisch met het oog op ‘de nieuwe wereld’, maar de laatste 6 jaar heb ik geen updates van de nieuwe waarden van de schumann resonantie gezien, behalve dat enkele websites elkaar napapagaaien (of dus tegenspreken)zonder met duidelijke bewijsdragende bronnen te komen.Eigenlijk is het heel makkelijk te testen. De schumann resonantie is gelijk aan het aantal elektrische ontladingen per seconde over de hele wereld, heb ik me eens laten vertellen. Het aantal bliksemschichten dus. Moet te tellen zijn…. Zelf kun je dit trouwens ook testen door een paar jaar bij te houden hoeveel je kunt doen in een bepaalde tijd. Als ik twintig kilometer per uur loop en uiteindelijk heb ik na een uur maar 15 kilometer gelopen met dezelfde snelheid, dan is er zeker iets aan de hand….

    Vooralsnog houd ik het dus op McKenna's theorie. Zoek maar eens op google, er is genoeg info over deze hyperintelligente etnobotanist met zijn (in het begin zichzelf verbazende en voor velen onwerkelijke) 30 jaar oude eschatologische theorie. Zowel op MP3 als lezingen als op internetsites met een geschreven inhoud.

    Groetjes van Jeroen