Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huh?

  • Eefje Zweefje

    Al eeuwen lang zijn er doemdenkers die denken te weten wanneer er toekomstige rampen plaatsvinden… Zelfs de Jehova's Getuigen wagen zich er, door ervaring wijs geworden, niet meer aan.

    Ik zou zo zeggen, haal al jullie geld van de bank en geniet zoveel mogelijk nu het allemaal nog kan!

    Succes ermee! :-)))

  • jeroen

    Zo bestaat de mayaanse/egyptische/hopi/inca voorspelling al vele eeuwen/millenia en is die nooit veranderd qua duiding in de tijd. Het is altijd 2012 geweest en dat zal zo blijven, teruggerekend naar onze huidige tijdsindeling uiteraard.

    Je advies over geld van de bank halen is erg slim. Nu kun je er nog wat mee. Pensioen opbouwen? Stop er mee…. Sparen? compleet nutteloos op langere termijn.

    En dat Jehova's door ervaring wijs geworden zijn betwijfel ik. Hoewel…. ze schijnen zich bij de 21/12/2012 datum aan te sluiten… Worden ze toch nog wijs.

    Jeroen

  • Patrice

    Wat aards!

  • Eefje Zweefje

    Ik leen je geen geld hoor, als je je berooid meldt op nieuwjaarsdag 2013. Hevig ontsteld vanwege het feit dat er helemaal niets gebeurde op “de datum”… :-) Duizenden gingen je voor in de geschiedenis, hoewel ze het (niet uitkomen) niet voor mogelijk hielden.

    Wat ik bedoel is dat er altijd mensen zijn die zich laten meeslepen in dit soort denkbeelden. Ik werk in de psychiatrie en wat ik op deze site aantref staat niet zo heel ver af van de belevingswereld van sommige patiënten. Zowel het waanidee als de wijze van onderbouwen komt overeen.

    Nou ja, na “de datum” neem ik hier nog wel eens een kijkje. Als ik het tegen die tijd tenmiste niet al lang vergeten ben…

    Eefje

  • morgenster

    <…Wat ik bedoel is dat er altijd mensen zijn die zich laten meeslepen in dit soort denkbeelden. Ik werk in de psychiatrie en wat ik op deze site aantref staat niet zo heel ver af van de belevingswereld van sommige patiënten. Zowel het waanidee als de wijze van onderbouwen komt overeen….>

    heerlijk he; je beter voelen dan anderen; je nuchterder en stabieler dan iedereen voelen; oow ik ben zo normaal, ik ben zo down to earth; ik ben zo iemand die met 2 voeten op de grond blijft staan, want owee zodra ik dat straatje in loop wat de psychiatrie wegens nalatig en on-adequaat onderzoek heeft verdoemd tot krankzinnigheid.

    psychiatrie moet gericht zijn op je psychen, je ziel dus, gezien dat soort kneuzen de instelling hadden; hey kijk nou; we kunnen geen ziel vinden; is het maar breinologie geworden.

    sanity is for the weak.

    en het zijn mensen als jij die in jullie realiteit zogenaamd geestelijk zieke mensen nog zieker maken dan ze NIET zijn; jullie misplaatste gevoel voor realisme heeft zijn grootste tijd gehad; ik zou zeggen, ignorance is bliss.

  • Jeroen

    <…Wat ik bedoel is dat er altijd mensen zijn die zich laten meeslepen in dit soort denkbeelden. Ik werk in de psychiatrie en wat ik op deze site aantref staat niet zo heel ver af van de belevingswereld van sommige patiënten. Zowel het waanidee als de wijze van onderbouwen komt overeen….>

    Eefje, wat zeg je nou?

    Waanidee en mee laten slepen in denkbeelden? Er zijn veel 2012 believers die zich door gevoel en spirituele boodschappen laten sturen. Zij voelen wat andere met pure wiskunde achterhalen: het einde en de overgang en vervolgens het nieuwe begin in 2012. Zo heb ik nachten met rekenmachine alle data gechecked om zeker qua ratio over de profetie te kunnen zijn. De wetenschap van oude beschavingen was vele malen groter dan de huidige westerse op dit terrein. Mayakalenders waren/zijn de nauwkeurigste die er zijn.

    Waarom zouden we ons dan iets aantrekken van zogenaamde wetenschappers uit het huidige tijdperk, die zeggen dat je maar een chemisch gefabriceerd pilletje moet nemen en terug in de realiteit moet komen (lees:de portomonnee van de pharmaceutische industrie te spekken)? Alhoewel er dus wel degelijk vernieuwende wetenschappers zijn die wel de moeite nemen zich te verdiepen in de materie (neem een McKenna, Jenkins maar ook grote namen als Sheldrake e.d. zeg maar: intelligentia.) Jammer dat veel groepen wetenscahppers teveel vastgeroest zitten in oude patronen. Een echte wetenschapper staat voor elke mogelijkheid open en wil die onderzoeken. Jouw conclusie lijkt direct te zijn: dit ken ik niet qua kennis, dus zijn het waanideeen.

    Voor mij is jouw wereld juist een grote psychose! Voor zover ik mag generaliseren natuurlijk, want verder ken ik je helemaal niet……

    Groeten van Jeroen en ik zou zeggen: gooi je denkraam eens open en kijk eens naar buiten. Weg met die rolgordijnen en luxaflex en aanschouw de wereld met al haar elementen onbevooroordeeld zoals zij is.

  • estrella

    Hoi Eefje Zweefje

    Misschien zijn sommige patienten zo gek nog niet?

    Goed boek voor je: “Zielsziekten van Gene zijde bezien”.

    van Jozef Rulof.

    groetjes Estrella

  • Chiel

    Eefje Zweefje,

    Wat een vluchtige naam voor iemand die zo aards zegt te zijn. Leuk.

    Het is nu dus 2013, want jij zou pas na de datum waarop onze waanbeelden gefocusd zijn op deze site weer een kijkje nemen.

    En, hoe staat het met je? Heeft de psychiatrie de ultieme pil gevonden? De pil die alle schizofrenen, psychoten, neuroten, fobisten, depressieven en profeten in een klap heeft genezen van het ongeluk dat ze is overkomen? Wat geweldig: alle verantwoordelijkheid in een pilletje gestopt. Receptje schrijven, rekeningetje schrijven, lichte lunch met de fabrikant en hopla: God de Psychiater heeft er zes dagen werk op zitten en ziet dat het goed is.

    Weet je, je zult me waarschijnlijk niet geloven, maar ik schrijf het toch: ik ben niet ziek. Ik ben een zeventwintig jarige vader van een (binnenkort twee) kinderen, ik heb een eerlijke, emotioneel open relatie met een vrouw die ook niet ziek is, ik ben schrijver, beeldend kunstenaar en filosoof, ik ben niet religieus gebonden, ik ben een vrijdenker van het vrijste soort en ik ben (ik bedoel het niet arrogant, maar het is nou eenmaal zo) hoogbegaafd. Al deze dingen, mijn hele leven, al de dingen die ik gedaan heb en nog doe, alle personen die ik ben, alle rollen die ik vervul, staan in het teken van een ding: spirituele ontwikkeling. Als je het woord ‘spiritueel’ vervelend vindt, kan ik je het alternatief ‘persoonlijk’ aanreiken.

    Op mijn ontwikkelingspad ben ik op een dag gestuit op de datum 2012. Ik was geintrigeerd, maar kritisch en heb net als Jeroen (waarin ik overigens wat kennis in deze betreft mijn meerdere kan erkennen) vele uren, dagen, weken, maanden gelezen, nagedacht en geschreven over die vreemde theorieen. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat 21-12-2012 een keerpunt is in alle denkbare opzichten. Wat er gaat gebeuren, dat staat zelfs niet in de sterren geschreven, dat is aan ons, maar dat het gaat gebeuren staat wel in de sterren. Dit is een paradox die je misschien op je kunt laten inwerken.

    Eefje, ik pretendeer niet je te kunnen overtuigen, dat kun jij alleen, maar wat ik van je wil vragen is bij jezelf na te gaan of je werkelijk, diep van binnen gelooft dat er in de psychiatrie op een zinvolle manier over gezondheid wordt nagedacht. De psychiatrie baseert zich op een chemisch wereldbeeld en dat is een perspectief dat al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw achterhaald is. Toen kwamen Bohr, Heisenberg en co. met de quantumtheorie en die vormt een directe ontkrachting van alle uitgangspunten waarop elke vorm van wetenschap, ook de psychiatrie gebaseerd is. Lees hier eens over en verbaas je over de bochten waarin de wetenschap zich sindsdien wringt om aan de implicaties van de quantumtheorie te ontkomen. Het heeft allemaal te maken met macht en angst. Lees! Lees! Lees! Denk na! Denk na! Denk na! En wees niet bang nieuwe ideeen aan te passen als een jas, je kunt ze altijd weer van je afwerpen. Angst is alles dat je tegenhoudt, dat weet je.

    Maar goed, genoeg gepreekt. Het is dus 2013 en jij schrijft recepten uit waar mensen gelukkig van worden en andere mensen rijk, en die worden daar ook weer gelukkig van. Een win-win situatie!

    Ondertussen hebben de grote multinationals en de regeringen van de machtigste landen hun misstappen ingezien en zijn ze al hun rijkdom eerlijk gaan verdelen. Dit ging heel geleidelijk, zonder slag of stoot en nu krijgen ook de kindertjes in Afrika een geluks-pilletje. Iedereen aan de pillen, iedereen gelukkig.

    De oliemaatschappijen hebben besloten dat de olie die er nog is, in de aarde behoort te blijven. Stom van ons, zeiden ze, om de bronnen van de aarde, miljoenen jaren in de maak, er in twee honderd jaar doorheen te jassen. Met vereende krachten en zonder eigenbelang hebben ze zich ingezet voor een fluwelen waterstof-revolutie. Kinderen die door het voetballen op een warme zomermiddag (niet te warm: het broeikaseffect is inmiddels volledig onder controle en op zijn retour) dorstig zijn geworden, houden een papieren bekertje onder de uitlaat van een stationair draaiende auto en drinken het zuivere water dat daar rijkelijk uitvloeit.

    Het leven op aarde is een technologisch paradijs geworden, MacDonalds deelt gratis veggie-burgers op basis van biologisch geteelde soja uit in de hele wereld. Zonder reden, gewoon uit gulheid. (De soja-kwekers hebben trouwens een riante prijs voor hun met liefde gekweekte product gekregen, maak je daarover geen zorgen.)

    Niemand heeft meer iets te klagen, de economie groeit en groeit maar door (het is werkelijk ongelooflijk hoe goed de vrije markt-economie op lange termijn blijkt te werken) en iedereen is gelukkig.

    En zo niet, dan heb jij wel een pilletje voor ze.

    Groet,

    Chiel

  • Karma-Joe

    Hey Morgenster!!!

    Whoahahahha! Ik moest echt lachen om je antwoord! Jij schreef gewoon zo'n beetje wat ik dacht toen ik het antwoord van Eefje las. Ik ben het helemaal met je eens.

    Well Done!

  • Daughter of Atlantis

    Ik sluit me bij de woorden van Patrice aan.

    Reageer niet met boosheid op mensen die enkel willen tarten.

    Op een Eeftje Zweefje die bang is voor wat ze ziet en hoort in haar inrichting. Hoorde van deze site… en dacht laat me eens vertellen hoe ik er over denken… En alle 2012'ers laten weten dat de krankjorum zijn…

    Of was het misschien iets anders wat haar naar deze site bracht?

    Hoogbegaafde Chiel? Filosoof? Ik heb zo straks gereageerd op jou depressieve dag periode denk ik… Of ik heb niet goed gelezen dat je vroeg om hulp?

    We maken allemaal onze moeilijke dagen mee.

    En toch zie ik je reageren met veel wijsheid…. alleen ontbreekt

    er nog wat Licht.