Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

de overgang

  • angel

    wij zitten in de vierde dimensie, en zijn op weg naar de vijfde…

    je kunt er veel over lezen, de één beweert dat we masaal met zijn allen meegaan, de ander zegt weer dat een deel in de vierde dimensie blijft hangen, en een klein deel overgaat naar de vijfde.

    hoe denken jullie hierover, gaan we allemaal mee, of als we "gesplitst gaan worden in vierde en vijfde dimensie, hoe zal dat dan gaan……

    angel

  • Sanne

    Moeilijk om dat precies te zeggen.

    Subtiel gezien leven velen van ons al een beetje in meerdere dimensies.

    Concreter is misschien of er echt iets fysieks met de aarde zal gaan gebeuren.

    Of er een grote ramp komt, of dat synthetische dingen gaan verdwijnen.

    21 5 2005…ik lag in bed; was halfwakker en had het gevoel dat alles wat synthetisch was nu zou gaan smelten en verdwijnen; ik voelde mezelf haast stikken en leek of ik smolt.

    ik wilde overend komen; met m'n astrale lichaam lukte dat; maar dat deed zeer; ik ging weer liggen en zei astraal dat ik me er aan over gaf; “Laat het maar komen, die shift, laat me daar maar in overgaan”.

    Een heel bijzonder vreemd warm trillend gevoel door heel m'n lijf; alsof je afgebroken wordt om elders weer opgebouwd te worden.

    Ik zag m'n kamer en de rand van m'n bed zowel in m'n droombewustzijn als in het hier en nu.

    Ik probeerde het astrale dekbed dat over de rand van het bed hing met m'n astrale tenen terug te duwen en constateerde dat het fysiek aanwezige synthetische dekbed er dus nog steeds was.

    Ik voelde dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken; ik leef al in meerdere dimensies tegelijkertijd. ;-)

    Als er al iets fysieks gebeurt en wat dat met ons doet is afwachten.

    Het is ook heel moeilijk om uit te maken waar iedereen precies staat in zijn spirituele proces en waar iedereen naar toe gaat.

    Als een ramp mensen dood lijkt het me dat mensen naar de fijne of minder fijne ervaringssferen gaan waar toe zij worden aangetrokken.

    Ik kan bv ook alleen voor mezelf spreken en ondanks allerlei interessante spirituele ontwikkelingen in m'n leven, ben ik in het gross van m'n dromen onverwerkte problemen met mensen aan het uitwerken!

    Heb bv. veel last van buren waar moeilijk mee valt te communiceren als ze lawaai maken. Veel onverwerkte kwaadheid komt dan in me naar boven.

    Het is moeilijk om ze dan in gedachten niet te verwensen, zoals “Wanneer ga je nou verhuizen”.

    Negatieve gedachten brengen me zelf dan haast om, maar ja het is ook moeilijk, want ik heb gewoon nou eenmaal last van ze.

    Met een gelatenheid het ondergaan en loslaten lukt me gewoon nog niet.

    Zeker niet fijn, want ik was al een keer wakker geschrokken tijdens een uittreding door hun lawaai.

    Ja en dit zijn de moeilijkste hoofdstukken en zitten vaak in de weg en confronteren enz. enz.

    Sanne

  • morgenster

    vraagje:

    hebben jullie het idee dat wanneer je je vast blijft houden aan je negativteit dat je dan niet ascendeert of wat? of minder ver ascendeert dan je zou willen?

    ik heb zelf zoiets van beter; lekker aan de balans; sommige mensen vind ik echt gewoon fuckin irritant. ik zie het universum als een plek waar goed en kwaad niet relevant zijn; alles is zonder voorkeur; de echte god; alles dus; jij en ik bla bla; moet liefde hebben voor alles wat is; zowel negativiteit als positieviteit; dus als ik affentoe loop te zeiken is dat dan stom?

    moet ik dat verwerken oid?

    ik dacht dat je je leven met passie moest leven; dat het dan goed is; als ik ervoor kies met passie mensen af te zeiken of belachelijk te maken; niet dat ik dit heel vaak doe; maar heb er nog wel eens een handje van; gaat dit dan ten koste van mijn mogelijkheid om te ascenderen?

    veel wat Sanne verteld lijkt nog zo ontzettend ver weg voor me; tis nog wel 7 jaar, maar goed; ben er nu dan ook een korte periode mee bezig…

    wat raad je aan?

    tis natuurlijk altijd persoonlijk, maar goed; ben affentoe zo`n mega ingewikkeld figuur; ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen als ik mijzelf helemaal leer begrijpen voor 2012; dat is echt een onwijze klus; heb me weer een figuur uitgekozen om mee te spelen op deze aarde; lol; maar goed; tis wel leuk zo`n mafkees zoals ik te zijn :)

  • angel

    nee, zover als Sanne ben ik ook niet, ik ben net zover dat ik twee keer per dag een twee minutene durenede mediteatie voor elkaar krijg, ik heb daar de rust nog niet echt voor….laat staan dat ik met dromen kan werken, of uittredingen heb, maar ik ben me al wel meer bewust van dingen…..

    en morgenster, ik worstel ook nog wel met dat stukje positieve/negatieviteit..(we zijn ten slotte mensen) Ik heb de boeken van Janosch gelezen, en daardoor werd er wel een hoop duidelijk, maar ja, dan heb je alleen nog maar het gereedschap, nu “moet” je er nog mee leren werken…..Wat hij dus grof weg zegt, is dat als iets je irriteerd/ boos maakt, je dat iets vertelt over jezelf, en als je dat stukje met jezelf hebt opgelost, dat je iritatie dan ook verdwijnt. De voorbeelden die hij in het boek geeft zijn heel duidelijk, maar bij jezelf is het een hele klus, moet ik zeggen, heel confronterend!

    maar nee, ik geloof niet dat alle “negatieve” mensen per definitie niet meegaan in de overgang, zoals je zegt, je speelt een rol, ook “slechte” rollen kunnen met veel liefde gespeeld zijn. Van boven af gezien dan…..hahaha, hier op aarde kijken we er vaak toch anders tegenaan…..

    Wat 2012 betreft, zelf geloof ik wel dat het koren van het kaf gescheiden gaat worden, maar dat is meer een gevoel als dat ik het kan “bewijzen”

    bij welke groep ik hoor, ik zou het niet weten, hoe alles in zijn werk gaat, ook daar heb ik geen idee van.

    Wel heb ik een bepaalde rust gevonden, je kunt toch niet stoppen wat er gaat gebeuren….ik ga er gewoon in mee, wat de uitkomst ook zal zijn.

    ik ben alleen verschrikkelijk nieuwsgierig hoe anderen er over denken, het is namelijk niet het onderwerp wat je op familie feestjes aansnijdt, hahaha, (misschien wel een idee?)

    en op deze site vind je toch wat meer gelijk gestemde zielen….

    morgenster schreef:

    >

    > vraagje:

    >

    > hebben jullie het idee dat wanneer je je vast blijft houden

    > aan je negativteit dat je dan niet ascendeert of wat? of

    > minder ver ascendeert dan je zou willen?

    >

    > ik heb zelf zoiets van beter; lekker aan de balans; sommige

    > mensen vind ik echt gewoon fuckin irritant. ik zie het

    > universum als een plek waar goed en kwaad niet relevant zijn;

    > alles is zonder voorkeur; de echte god; alles dus; jij en ik

    > bla bla; moet liefde hebben voor alles wat is; zowel

    > negativiteit als positieviteit; dus als ik affentoe loop te

    > zeiken is dat dan stom?

    >

    > moet ik dat verwerken oid?

    >

    > ik dacht dat je je leven met passie moest leven; dat het dan

    > goed is; als ik ervoor kies met passie mensen af te zeiken of

    > belachelijk te maken; niet dat ik dit heel vaak doe; maar heb

    > er nog wel eens een handje van; gaat dit dan ten koste van

    > mijn mogelijkheid om te ascenderen?

    >

    > veel wat Sanne verteld lijkt nog zo ontzettend ver weg voor

    > me; tis nog wel 7 jaar, maar goed; ben er nu dan ook een

    > korte periode mee bezig…

    >

    > wat raad je aan?

    >

    > tis natuurlijk altijd persoonlijk, maar goed; ben affentoe

    > zo`n mega ingewikkeld figuur; ik denk dat ik in mijn handjes

    > mag knijpen als ik mijzelf helemaal leer begrijpen voor 2012;

    > dat is echt een onwijze klus; heb me weer een figuur

    > uitgekozen om mee te spelen op deze aarde; lol; maar goed;

    > tis wel leuk zo`n mafkees zoals ik te zijn :)

  • Rainbow Spirit....

    Hoi Angel,

    hoe het zal gaan weet volgens mij niemand. Sommige zielen hebben een glimp gezien van de vijfde…en dat moet schitterend zijn! Maar ik denk dat jij bedoelt: wie gaan er mee, wie blijven er achter????

    De trilling hier op Aarde vertilt zichzelf steeds meer naar een hoger niveau, is mij ooit 'ns verteld. Dat kan letterlijk voelbaar zijn; als die hogere energie nog niet lekker doorstroomt in je lichaam/DNA, dan kun je nekklachten of andere niet te verklaren klachten krijgen. Daarom is het goed om met meditatie en healing bezig te blijven, zodat de blokkades opgeheven worden en de nieuwe energie makkelijk door kan stromen.

    Mijn gevoel mijn visie is dat zielen die hier minder snel in meegaan, hier ook duidelijk van tevoren voor gekozen hebben. Op een gegeven moment wordt de trilling hier op Aarde te hoog. Nu lijkt het alsof ik mezelf als een ziel met een “hoge trilling” beschouw…kweenie, ben in ieder geval redelijk bewust ermee bezig. Zie ook steeds meer geometrische figuren enz.. uit de kosmos +DNA. Hoe de kosmos de “scheiding” precies zal maken: misschien zijn er wel boeken of filmpjes hoor. Ik ben ervan overtuigd dat daar geen angst aan ten grondslag hoeft te liggen. Vreemd genoeg heb ik er wel een tijdje geleden een droom over gehad. Een spiritueel iemand hield een lijstje bij van de zielen die mee konden naar de nieuwe wereld; dat kon ook betekenen dat je je “oude familie” hier achterlaat, en verder moest met een nieuwe (galactische?) familie. Je kreeg dan gelijk een soort van beeldje, een symbool mee, in de vorm van een …… hand(vingers naar de binnenkant gebogen) of een uil??? Weet iemand misschien wat dit betekent??

    Liefs, Rainbow Sp.

  • Hanna

    hallo Rainbow,

    Graag wil ik reageren op je droom die je hebt gehad. Ik heb er geen verstand van maar ben in de droomwereld wel als hobbyist bezig en vaak zoals in jou geval zegt een stemmetje in mijn achterhoofd van hoe en wat. En meestal klopt het ook.

    Je zegt dat je de oude familie achterlaat, dit is niet letterlijk, je laat je oude leven achter je en gaat verder met een nieuw leven, lichaam, manier van ???? De omgekeerde hand, de hand staat voor hulp maar het omgekeerde kan ik niets mee, staat voor mijn gevoel voor afwijzing en dat klopt niet in het totaalbeeld. Wel met de uil, die staat uiteraard voor wijsheid, goed zicht in duisternis, dus het onbekende. En ik kan me zo voorstellen dat we straks bij het begin van een nieuw leven een dosis wijsheid/ collectief bewustzijn,geheugen meekrijgen als steun in de rug bij het nieuwe begin.

    Jammer dat je verder geen kleuren of gevoelsindrukken beschrijft, zoals ik al zei is het meer hobby en gevoel dus wil altijd zoveel mogelijk weten.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt en je er op de een of andere manier in kunt vinden.

    Groeten,

    Hanna