Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat na 2012

  • Niels

    ik heb het er de laatste tijd over gehad met mijn vrienden, hoe het nou zit met dat 2012. we zijn iets te ‘'nuchter’' om gelijk te geloven dat we een overgang krijgen of iets anders spiritueels. maar we proberen het een beetje wetenschappelijk te verklaren. we denken dan over de maya kalender, montauk project etc. allemaal heel erg vaag, maar ik heb het idee dat onze overheden er wel degelijk wat over weten, maar het niet naar buiten brengen om eventuele massahysteria te voorkomen. Ook het feit dat er rond die tijd een komeet de aarde zal raken boeit me erg.

    Kan iemand uitleggen wat er volgens jullie gaat gebeuren en na 2012?

    aub geen antwoord dat we verlicht worden ofzo want dat vind ik te vaag als je begrijpt wat ik bedoel :)

    groeten Niels

  • Hanna

    Hallo Niels,

    Ik ben dan wel enigzins spiritueel ingesteld maar sta gelukkig nog met twee benen op deze aardbodem.

    Vandaag ben ik weer eens aan het neuzen op het net geweest en kwam op een leuke site. http://www.dsv.nl/~rein/aarde/orionp.htm

    Net als alle andere geintereseerden kom ook ik op verschillende vlakken en terreinen van dit onderwerp en vind het dan ook bijzonder fijn om te weten dat ik niet de enige gek ben die hier toch wel een hard hoofd in heeft van wat er ons nog te wachten staat.

    Nieuwe aarde, mee met de ruimtewezens naar een nieuwe planeet, misschien maar ik hou toch ook de mogelijkhied open dat we allemaal op deze bol blijven en gewoon terug gaan naar het jaar nul.

    Maar wat ik wel te weten ben gekomen is dat er (in de publiciteit) nog geen voorspellingen zijn van hoe en wat er ons precies staat te wachten.

    De aarde gaat om zijn as draaien, er komt een magnetische reactie, oke, natuurrampen zijn een gevolg daarvan. Vanuit verschillende religies komt er ook de boodschap dat er drie dagen geen nacht en/of dag zal zijn. Ook heb ik gelezen dat we moeten voorbereid zijn op een jaar honger en daar dus de voorraden voor moeten aanleggen cq op voorbereid zijn.

    Lees de site maar eens door maar sla het rekenwerk gerust over, daar heb ik ook geen verstand van, neem ik meteen voor waar aan.

    Ben benieuwd naar je reactie.

    Groeten,

    Hanna

    Niels schreef:

    >

    > ik heb het er de laatste tijd over gehad met mijn vrienden,

    > hoe het nou zit met dat 2012. we zijn iets te ‘'nuchter’' om

    > gelijk te geloven dat we een overgang krijgen of iets anders

    > spiritueels. maar we proberen het een beetje wetenschappelijk

    > te verklaren. we denken dan over de maya kalender, montauk

    > project etc. allemaal heel erg vaag, maar ik heb het idee dat

    > onze overheden er wel degelijk wat over weten, maar het niet

    > naar buiten brengen om eventuele massahysteria te voorkomen.

    > Ook het feit dat er rond die tijd een komeet de aarde zal

    > raken boeit me erg.

    >

    > Kan iemand uitleggen wat er volgens jullie gaat gebeuren en

    > na 2012?

    > aub geen antwoord dat we verlicht worden ofzo want dat vind

    > ik te vaag als je begrijpt wat ik bedoel :)

    >

    > groeten Niels

  • estrella

    Hoi Niels

    Wat er in ieder geval gaat gebeuren in de omwenteling van de polen, is ook een documantaire op TV over geweest, wat daar precies de consequenties van zijn weet ik niet, misschien andere mensen op dit forum?

    Verlicht worden krijg je niet zomaar kado ook niet in de komende tijden, daar moet je wel wat voor doen in de vorm van je eigen evolutie en karma bijvoorbeeld en daar moet je zelf aan werken en je moet dat ook zelf willen.

    Aan een inslaande komeet geloof ik helemaal niet, naar mijn idee allemaal rampenverhalen die de ronde doen over 2012, als je wilt ben je voor 2012 helemaal geflipt en maak je niets meer mee.

    Misschien heeft iemand anders meer wetenschappelijk bewezen feiten over 2012??

    XXX Estrella

  • estrella

    Hoi Hanna

    Shit! Een jaar honger? ben ik overal op voorbereidt, sterven we aan de honger, 't moet niet gekker worden. (haha)

    Maar het blijft spannend!

    XXX Estrella

  • Daughter of Atlantis

    Hmm… Ik heb altijd al wat dunner willen zijn.. (heb nu maat 38 maar wilde altijd al een maat 36 zijn.. Ik houd alleen te veel van chocolade. *-)

    Een jaar honger… Dus dan kan ik in 2011 vast blikvoedsel gaan inslaan… Een jaar lang bruine bonen en capucijners… Hihi als er al aliens komen… slaan ze mijn huis vast over… (geintje)

    Iemand nog meer suggesties van wat lang houdbaar is?

    Ik bedoel maar… De meesten van jullie praten over een bepaalde opschoning.. Misschien hoort dat jaar honger of beter gezegd schaarste er wel bij.

    ps: Hannah mocht je dit lezen… Ik lacht je niet uit hoor. enkel toe… Ik neem je heel serieus, zij het met een glimlach en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefde.

    (maar inslaan zal ik wel in 2011.)

  • estrella

    Astronautenvoedsel, zeekaak eventueel duivenvoer ook heel voedzaam trouwens, droge pakjes soep, allerlei blikvoer enz. we hoeven dus niet van de honger om te komen, alhoewel er natuurlijk een run op de winkels is in 2011, ik denk dat ik langzaamaan alvast maar ga hamsteren (hahaha).

    Even ter verduidelijking ik lach Hanna ook niet uit, maar ik zie hier de humor wel van in, ik lach eigenlijk nooit iemand uit altijd toe!

    groetjes Estrella

  • Jeroen

    Hi Niels,

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/338/28/

    dit stukje over de mayakalenders schreef ik onlangs (zie ook deel 1 en 2),

    misschien dat het je iets verder helpt?

    Wat er in 2012 gaat gebeuren is mulit-interpreteerbaar, maar om een nuttige voorspelling te doen is het belangrijk te weten waarom de oude culturen 2012 belangrijk vonden te noemen als eindpunt. Zij hadden er blijkbaar kennis over die wij vergeten zijn (of niet meer bij kunnen), wat de laatste jaren dus weer kennis is die terug komt bij de mens.

    Mijn persoonlijke idee (gebaseerd op het een en ander…) is: Tijd zoals we dat kennen houdt op te bestaan en alles gebeurt tegelijkertijd vanaf 2012.

    Als ik dat ga uitleggen ben ik 10 blz verder…. Maar Terence McKenna heeft er interessante ideeen over, vanuit wetenschappelijk onderzoek kwam hij op de tijdsgolf gecodeerd in het orakelboek de Itjing die het verband tussen belangrijke veranderingen en het verstrijken der tijd. Deze tijdsgolf eindigt in 2012 (exponentiele functie). Het bereik is dus 0 (oerknal) tot en met 2012 hier had hij geen mayakalenders voor nodig en had er zelfs nog nooit van gehoord….)

    Dit strookt perfect met de Patchakutchi (of zoiets) van de Inca's die voor 2012 voorspeld is: “ de ruimte -tijd-breuk”….

    Wat je denkt wordt waarheid aangezien tijd wegvalt. Waar je denkt ben je etc….

    Dat komt ook voort uit het Montauk project en tijdreisproeven, de voorspellingen van Cayce etc.

    Hieruit zou je kunnen concluderen dat vluchten geen zin heeft en overleven niet van toepassing zal zijn NA 2012 (ervoor zouden we allerlei rampen kunnen verwachten)

    O ja, die berekening van Geryl en Ratinckx, zoals in de link die hier is gepost is naar mijn idee de meest suggestieve en waardeloze berekeningen die ik heb gezien rondom 2012. Vandaar dat je hem ook niet begrijpt. Er staan enkele leuke getallen in uit de sacrale geometrie enzo, dat wel , maar that's it. Zelf heb ik het idee dat beide schrijvers totaal geen flauw idee hebben van hoe die kalenders eigenlijk werken en wat er mee bedoeld wordt. Zo beweren ze dat de Maya's en Atlantiers enkel konden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Da's wel een heeel beperkte weergave van hun kennis rondom de datum en degradeert hun hele cultuur!!

    Maar ja, wie ben ik…..

    Groeten van Jeroen