Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Apocalypsis

  • Guido F.A.P. ten Berge

    Op dit moment bevinden we ons in een tussenfase die voor iedereen voelbaar is en deze wordt ook wel de Apocalyps genoemd. Apocalyps betekent openbaring (Latijn). Apocalypsis (Grieks) betekent blootlegging, openbaren. Hieraan verwant is het woord apokaluptein wat weer is samengesteld uit de woorden ?apo? (= weg) en ?kuluptein? (= omhullen, bedekken). Het woord bedekken is verwant aan het woord helen en hullen. Helen, heelwording is dan ook een zaak die wij enkel in onszelf kunnen laten plaatsvinden. Het zogenaamde helen van anderen is daarom enkel ijdelheid en verbonden met het 3e dimensionale plan van bewustzijn. Tracht dan ook niet langer de aandacht te richten op iets wat niet meer van belang is en zijn oorsprong in het verleden heeft. Richt de aandacht enkel nog op de eigen zuivering en kracht!

  • estrella

    Hoi Guido

    Toch denk ik dat healing van andere mensen die dat zelf niet kunnen toch ook wel zin heeft en niets met ijdelheid te maken heeft, vorig jaar zijn bij mij m'n handen gevoelig geworden en blijkt dat ik toch aardig energie kan doorgeven of pijn(tjes) weg kan halen en ik denk dat ik dat niet voor niets krijg.

    Maar in de eerste instantie ben ik ook bezig met heelwording en zuivering van mezelf en ben bezig met in m'n eigen kracht te gaan staan maar ik hoop tegen die tijd dat het nodig is dat ik zover klaar ben met m'n eigen proces dat ik toch ook anderen kan helpen zeker als er een hoop mensen zijn die zich nergens van bewust zijn en er gebeuren rampen of andere vreemde zaken is het toch fijn als er een aantal mensen wel wat kunnen helpen en verklaren en dat heeft voor mij echt niets met m'n ego te maken.

    groetjes Estrella

  • Daughter of Atlantis

    hallo Guido,

    Je uitleg voelt erg zakelijk en afstandelijk aan.

    Je zegt dat het helen van anderen met ijdelheid te maken heeft…

    Ik behandel pijnen van mijn medemens via massage sinds ik

    drie jaar oud ben. Ik geloof niet dat ik toen al erg ijdel was.

    IJdel ben ik niet als ik iemand masseer… Ik voel me dan erg dankbaar dat ik iemand kan helpen.

    IJdel voel ik me pas dit laatste jaar nu ik heb geleerd van mezelf te houden om wie ik ben en om hoe ik er uit zie. Je mag immers best ijdel zijn… zo lang je maar niet verwaand wordt.

    Mensen hebben de helende gave ontvangen om anderen te helpen in hun levensles. Dat was mede hun keuze, anderen kunnen helpen… dat is geen ego.

    Je enkel bezig houden met jezelf lijkt mij pas egoistisch.

    Dat deden ze namelijk ook aan het eind van Atlantis… zich enkel bezighouden met zichzelf. Gefocused op de eigen gave en de eigen innerlijke kracht… Waardoor de gebundelde energie die er eens heerste vernield werd. Jij en wij werd ikke, ikke, ikke en de rest kon… En Atlantis stierf.

    Vriendelijke groet,

    Daughter of Atlantis.

  • Daughter of Atlantis

    Hi Estrella…

    Ik denk dat je gelijk hebt… (zie ook mijn antwoord aan Guido)

  • angel

    Ik denk wat Guido bedoelt is dit (denk ik) : Je ondergaat zelf een ontwikkeling naar de 5de dimensie op dit moment, zorg dat die bij jezelf goed verloopt. Alles gebeurd zoals het moet gebeuren, ook bij anderen. Ieder moet de keuze voor de overgang maken, en bij iedereen zit die kracht van BINNEN. (Alle antwoorden zijn in jezelf te vinden, alles buiten jezelf doet er niet toe… )

    Als een ander daar nog niet klaar voor is, kun jij daar helemaal niets aan veranderen. Dat is ieders VRIJE WIL , alles wat belangrijk is, dat gebeurd toch wel, Dat is niet handelen in egoïstisch opzicht, maar je geeft anderen het respect van hun eigen vrije keus.

    Dat zie je ook als je over 2012 praat, de een staat er open voor, en een ander niet.

    Diegene die er open voor staat kun je idd leren wat je zelf hebt geleerd, maar iemand die er niet van wil weten, die heeft zijn keus gemaakt.

    veranderd die keus, dan komt die persoon heus wel erop terug, door met jou te praten.

  • 2012.pagina.nl

    Dag Guido,

    Interessant! Inhoudelijk ga ik niet op je posting in, ik vrees dat het dan wel eens een hele lange discussie zou kunnen worden, dan kom ik helemaal niet meer weg hier!

    Ik houd ervan taalkundig alles uit te pluizen, vandaar dat ik nog even voort wil borduren op het woord Apokalypsis. In het Grieks heeft ÁðïêÜëõøç ( Kies Beeld –>Codering –>Grieks bovenaan de menubalk voor de juiste weergave van Griekse lettertekens) nog veel meer betekenissen behalve “Openbaring”. In het Nieuwgrieks kan het ook vertaald worden als “Wereldramp”, “Eindcrisis”, “Day of Doom” of “Dag des Oordeels”.

    Groeten van Rosette

    (tevens beheerder van grieksetaal.startpagina.nl)

  • estrella

    Hi Angel

    Jij hebt een andere invalshoek, als je zo stelt ben ik het helemaal met je eens.

    XXX Estrella

  • estrella

    Hoi Guido

    Wat schrijf jij prachtige gedichten!

    XXX Estrella

  • nelleke

    er is heel wat gaande op het moment,gister moesten er met geweld twee zwanen uit elkaar gehaald woorden er is veel agresie ook onder dieren ik liet mijn hond uit werd hij aangevallen door een kat reptielen die de benen nemen, zijn toch zaken die niet gewoon zijn ik kan daar echt verdriet om hebben ook al weet ik dat het onvermijdelijk is hebben jullie daar iets van gemerktestrella schreef:

    >

    > Hoi Guido

    >

    > Wat schrijf jij prachtige gedichten!

    >

    > XXX Estrella

  • Daughter of Atlantis

    Nee ik merk zo zeer geen agressie onder de dieren en woon vlak bij een stukje natuur.. met zwanen (meerder familie's overigen… heel mooi om te zien) , ganzen, schotse hooglanders (dat zijn een soort langharige koeien), vreemde eendensoortig iets.. en meerkoetjes… en ook ‘gewone’ eendjes… Ze leven tot noch toe in pais en vree met elkaar.

    liefs

    D of Atlantis