Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sleepparalysis

  • estrella

    Het heeft niets met 2012 te maken maar:

    Sanne had het over sleepparalysis.

    Voorzover ik de wetenschappelijk verklaring hiervan weet: als je in slaap valt dat je hersenen al beginnen met de r.e.m.-verschijnselen terwijl je lichaam nog niet zover is en dan vallen je lichamelijke functies al uit (voelt als verlamming) terwijl je geestelijk nog helemaal wakker bent, en het kan gepaard gaan met hallucinaties, het duurt voor je gevoel heel lang maar in werkelijkheid misschien 1 minuutje.

    Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt in de afgelopen jaren en ik vond het geen prettige ervaring, het voelde alsof je helemaal in je bed gedrukt wordt en je wilt er tegen vechten maar je kan niets ook niet roepen of wat dat ook, want je hele systeem is verlamt na een tijdje verdwijnt de verlamming en is alles OK op de schrik na.

    Wie herkent dit en weet hier iets over te vertellen?

    Estrella

  • Daughter of Atlantis

    Ik weet niet of dit hetzelfde is… Maar soms dan ga ik slapen en zie opeens vanalles door mijn slaapkamer zweven… bv een porseleinen pop.. Ben dan eigenlijk best wel bang… Ik voel me dan ook verlamd… daarna word ik of echt wakker zodat ik het

    licht kan aandoen… of val echt in slaap.

  • estrella

    Hi Atlantis

    Dat wat jij beschrijft (lijkt me ook wel een beetje angstig) is geen slaapverlamming,

    bij een slaapverlamming is echt het opvallendste dat je helemaal verlamt ook je spraakgebied, je kunt wel denken maar niet reageren, maar dat je wel dingen waarneemt of voelt al of geen hallucinatie, en je kunt er niets tegen doen, geestelijk ga je je automatisch verzetten, maar lichamelijk gebeurt er niets, best wel akelig maar het duurt nooit lang, dus kun je het het beste maar uitliggen (je kan ook niet anders).

    Mijn vraag is eigenlijk dan ook: is datgeen je waarneemt, ziet of voelt, echt? of een hallucinatie? (het lijkt heel erg “echt”).

    XXX Estrella

  • estrella

    Hoi Atlantis

    Sorry, ik heb je stukje nog even overgelezen maar je schrijft dat je dan verlamt bent, zou toch wel een slaapverlamming kunnen zijn en dat wat je ziet een hallucinatie, hoe voelt dat voor jou?

    Ik probeer er achter te komen of die wetenschappelijke verklaring misschien ook een paranormale verklaring zou kunnen hebben.

    XXX Estrella

  • andre

    hallo ik ben nieuw en lees alles waarover julie berichten.

    mijn gedachten varieeren van; zweverig tot wetenschapelijke feiten.

    de overgang van in ruste zijn tot slaap word door een ieder anders ervaren.

    mijn ervaring is dat ik zweef ; ik voel niets'; net alsof je in het water zweeft en dan het water niet te voelen.estrella schreef:

    >

    > Hoi Atlantis

    >

    > Sorry, ik heb je stukje nog even overgelezen maar je schrijft

    > dat je dan verlamt bent, zou toch wel een slaapverlamming

    > kunnen zijn en dat wat je ziet een hallucinatie, hoe voelt

    > dat voor jou?

    > Ik probeer er achter te komen of die wetenschappelijke

    > verklaring misschien ook een paranormale verklaring zou

    > kunnen hebben.

    >

    > XXX Estrella

  • Daughter of Atlantis

    Volgens mij is het echt… Het is zelfs zo dat ik op die momenten soms zelf kan beslissen in mijn hoofd dat dingen verplaatst moeten worden… Of naar me toe moeten komen… Ook op die momenten ben ik bang… Ik vraag me dan af… of ik daadwerkelijk een beertje laat bewegen of dat iemand m vasthoudt.

    Later bij volledige bewustzijn lukt me dat nou nooit… snifs.

    (om dingen te laten bewegen)

  • Daughter of Atlantis

    Andre ik volg je niet… (begrijp je niet) Als je me verteld dat ik

    gewoon aan het halfdromen ben… ben ik al lang blij hoor.

  • estrella

    Hi Atlantis

    'K heb geen idee wat je dan gebeurt, lijkt me echt wel akelig als er dingen om je heen bewegen en dat nog zelf kan sturen met je gedachten terwijl je lichamelijk verlamt bent.

    Komt misschien later wel (dingen laten bewegen), en ben je eerst op deze manier aan het oefenen.

    XXX Estrella