Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onrust

• stef

lieve mensen,

Misschien heeft het niks met 2012 te maken. Maar ik wil mijn verhaal toch even kwijt. Voor ik vanacht ging slapen hield ik de gedachte vast die nacht contact te krijgen met mijn gids. Ik vertrouwde erop en was er helemaal op ingesteld. Ik ben rond 12.30 gaan slapen.

Ik kreeg echter na een paar minuten een heel negatief gevoel over me. Onrust. Hele sterke onrust. Allerlei gedachten schoten door mijn hoofd, allemaal tegelijk. Ik kon niet stilliggen en was klaarwakker. De gedachten bleven maar komen. De meeste sloegen helemaal nergens op en waren niet herkenbaar(ik verstond ze niet eens). Ik ben tv gaan kijken en werd wel wat rustiger. Maar nog steeds klaarwakker en nog steeds die onrust. Ik had het steeds vreselijk warm. Het leek wel of ik in 8 werelden tegelijk leefde, en overal signalen vandaan kreeg. Ik kon de slaap maar niet te pakken krijgen. Het werd licht en nog steeds was ik klaarwakker. Rond 7 uur vanochtend heb ik een uurtje kunnen slapen.

Nu ben ik echt bekaf. Ik heb deze onrust wel eens vaker (dit is de 5e keer ofzo denk ik) maar nog nooit zo als nu. Meestal kijk ik dat even tv, om mijn gedachte te verzetten en dan ga ik rustig slapen.

Ik heb dus geen dromen kunnen noteren, omdat ik nauwelijks rust heb gehad. Ik zit er nu helemaal doorheen en baal hier flink van. Wie herkent dit? heeft deze onrust met mijn ontwaken te maken? Als ik dit zo 2 dagen achter elkaar heb weet ik zeker dat ik helemaal gek wordt, ik ben ook bang dat ik vanavond weer geen slaap kan pakken.

Help me…

• Chiel

Relax jongen,

Een nachtje niet slapen werkt ook louterend. Kweekt karakter.

Voor wat betreft de onrust; ik denk dat onrustig de beste term is om het geheel van bewegingen in de wereld op dit moment te beschrijven, dus dat jij er ook eens een nachtje van wakker ligt, is niets om je zorgen over te maken. Je bent ook maar een half-god (, zo ik net geleerd heb).

'trusten,

Chiel

• stef

Ik lig niet wakker om de onrust in de wereld. Ik bestond zelf uit onrust. Ik vraag me af of er iemand op dit forum is die weet wat ik met die onrust bedoel. Die onrust wordt nog sterker naarmate de nacht vordert, ik wind me zelf dan ook op dat ik geen controle over mezelf heb. Ik kan de onrust niet tegengaan, ik kan niet gaan slapen wanneer ik wil. Ik wordt daar nog onrustiger van.

Ik vraag me af wat de bron van deze onrust is, want ik ging zo vredig slapen…

• estrella

Hi Stef

Is het geen onrust uit jezelf die er af en toe uitkomt?

Omdat je de laatste tijd misschien erg bezig bent met allerlei materie.

XXX Estrella

• stef

Ja zou heel goed kunnen. Maar je zou zeggen dat ik daar toch slaap voor nodig heb om zulke dingen te verwerken.

aan de andere kant ben ik misschien niet ontspannen genoeg om te slapen. Waar ik nu aan denk: misschien zijn mijn kanalen wel niet goed geopend om de informatie te verwerken?

Ik zie het in ieder geval wel als een probleem. Vooral als het te maken heeft met dat het me allemaal een beetje te veel wordt de laatste tijd. Maar toch, het is niet zo dat ik nou als een gek 24 uur per dag aan het lezen ben.

Wel vreemd dat het niemand bekent voorkomt, dat baart me zorgen…

• Hanna

Hoi Stef,

Ten eerste: bewaar je zorgen voor de dag van morgen….

2e Probeer vanavond gewoon ontspannen te gaan slapen zonder te proberen om contact te maken met je gids. Als je niet op je zelf vertrouwt hierin probeer dan een kalmerend middel als valeriaan of kamille of wat dan ook. Een lekker glas wijn wil bij mij ook helpen.

3e In je reactie naar daughter of Atlantis van je vorige topic stel je dat je bang wordt van mijn verhalen, dat spijt me, was zeker niet mijn bedoeling om je angst aan te jagen. ik zal het niet meer doen.Ik had het vanmorgen voor ik naar het werk ging al gelezen, had alleen geen tijd om te reageren. Nogmaals so sorry.

Verder over je onrust, je zegt dat je er helemaal doorheen zit, kan niet van 1 nacht slecht slapen komen lijkt me zo. En die vijf keer, is dat achter elkaar gebeurd of over een aantal jaren geteld ???

Ben benieuwd,

Hanna

• stef

Hoi Hanna,

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Het is niet eigenlijk niet zo dat ik bang wordt van je verhalen. Maar ik weet dat mensen zulke ervaringen hebben net als jij, maar ALS ik zelf zoiets zou ervargen, dan zou ik erg schrikken zegmaar. Je hoeft je niet te verontschuldigen daarvoor, toch lief van je dat je het doet.

Dat ik er helemaal doorheen zit zo voelde ik me vanmorge. Ik vertelde het zo, omdat ik toen nog steeds erg in de war was. Nu heb ik al meer energie dan vanmorge. Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik er echt geen raad mee wist. Het is een heel onplezierig gevoel, en daarbij komt ook nog dat je echt geen idee hebt hoe je er vanaf komt. heel vervelend…

Die 5 keer is niet achter elkaar.

De eerste keer had ik het toen ik op de basisschool zat. Toen wist ik met dat gevoel helemaal geen raad en raakte ik in paniek. Mijn moeder is met me naar de dokter gegaan en die zei dat ik ijlde. Dit vond ik echt niet leuk, deze reactie van de dokter, hij nam me gewoon niet serieus. Ik ben toen gaan lezen om mijn gedachte ergens anders op te zetten. Na een klein stukje lezen voelde ik me al weer veel beter.

De andere keren zijn eigenlijk wel het afgelopen jaar geweest. Die ervaringen waren eigenlijk wel hetzelfde, allerlei gedachtes door mijn hoofd, tegelijk, die helemaal nergens op slaan, niet stil kunnen liggen, als je ligt wil je zitten, als je zit wil je liggen als je staat wil je lopen… etc.. gek gevoel in mijn buik ook

• Hanna

Ik denk er over na, heb wel ideeen maar nog niet op een rijtje maar ik herken het wel wat je verteld alleen moet ik het bij mezelf even terughalen van wanneer enzo.

1 troost, je bent hierin niet alleen hoor!!!

• Sanne

<<>>

Geduld is een schone zaak; ik zag je stukje vanochtend al, alleen had ikzelf nog geen fut en zin om te schrijven hier en daar.

Soms val ik nauwelijks in slaap en brand ik ‘s ochtends m’n bed uit van de irritante energie, terwijl ik toch nog moe ben; ik heb dan rotgedachtes (verwensingen bv) en ben erg geprikkeld.

Ik probeer die gedachtes om te buigen, maar lukt niet altijd.

Als ik die dag moet werken en ik ben op het werk zo labiel als een konijn, dan is dat maar zo.

Als ik moet huilen, dan doe ik dat. Als je moet plassen, ga je naar de wc., als je uit je ogen moet plassen, waarom zou dat dan niet kunnen?

Er is gelukkig ruimte en begrip voor daar.

Als ik te labiel ben, ga ik naar huis.

Je hebt het over die kanalen die opengaan.

Dit heb je dus al heel goed door bij jezelf!!

Als die kanalen opengaan, wat dan weer voor ontgifting van shitenergie kan zorgen, dan komt dus eerst de rommel naar boven in je, (zowel fysiek als psychisch) en dan naarbuiten.

Merk jij trouwens ook iets van laten we zeggen hormonale schommelingen op die momenten? Alsof je in een vacüum zit?

Met de tijd is ook iets geks aan de hand; Ik had al wel gelezen over die schumannresonantie, maar gister werd me ingegeven dat tijd relatief is en sneller of langzamer gaat naar gelang in welke periode en of dimensie de aarde zich bevindt.

Dat tijd eerder gekoppeld is aan de opbouw der ontwikkeling van alles dat bezieling heeft, dan dat het lineair is.

Als er kanalen in je open gegaan zijn en je hebt heftig gedroomd, kan het soms zijn dat je eerder wakker wordt en denkt dat het al heel laat is of andersom, omdat de tijd sneller of jijzelf sneller lijkt te gaan.

Sanne

• stef

>>Je hebt het over die kanalen die opengaan.

Dit heb je dus al heel goed door bij jezelf!!<<

Ik hoop eigenlijk dat het zoiets is. Ik heb wel eens gelezen dat dit allerlei bijwerkingen kan geven. Ik heb net even op internet gezocht, maar ik kan het niet meer vinden. Ik hoop dat het dit is, dan doe ik het in ieder geval niet voor niks, snap je?

wat jij hebt als je niet slaap is sterk vergelijkbaar maar denk net iets anders. Jij weet hiervan de oorzaak ook niet? Ik kan best wat hebben, maar ik kan het niet hebben als ik ergens de oorzaak niet van weet.