Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tijdgolven en 2012 door McKenna

  • jeroen

    Hoi Mark,

    kijk, dat lijkt er een stuk meer op! Mooi stuk tekst, daar kan ik op ingaan!

    Om er even op in te gaan:

    je schreef:

    “Voor mijn levende cellen ben ik een macro-kosmos,voor de omringende hemellichamen ben ik een microkosmos.Dit heelal is een microkosmos voor iets wat voor ons niet vat-baar is.Ik hoop dat deze gedachtegang duidelijk overkomt.”

    Daar kan ik me zeer goed in vinden; een gedachte die ik ook aanhang.

    Alleen zoals je in het begin stelt: “het overgaan in een andere dimensie”, dat is niet perse wat mckenna zegt, het einde van de tijdgolf kan namelijk van alles betekenen, zoals bijvoorbeeld: het begin van een tijdreis-tijdperk; het einde in 2012, wanneer alle natuurwetten doorbroken worden kan een heleboel inhouden; dat hoeft niet alleen maar regenboog groetjes en kilometers grote auras te btekenen (niet dat je dat zegt, maar even in het algemeen..). Op zich is het idee heeeel oud natuurlijk, kijk maar naar de mayakalender, maar het leuke van deze theorie is dat |Mckenna voor zijn universiteit onderzoek deed naar het orakelgehalte van de Itjing en hier op uitkwam, onbedoeld, en zonder van al die oude wijn af te weten. Hij heeft nieuwe wijn gemaakt, wellicht naar een oud recept; een recept dat voorvaderen op misschien wel een zelfde wijze verkregen, maar dat in de tijd vergeten werd en, maar dat is mijn mening, dankzij mckenna, een nieuwe impuls kregen, waardoor er een opening is ontstaan/een mogelijkheid, voor verder onderzoek. We moeten verder gaan met wat hij nagelaten heeft en het niet zomaar laten vergaan in het niets… dat zou zonde zijn.

    je schreef ook:

    “Ons bewustzijn die we nu kennen manifesteerd ons als mensen en doet ons gedragen als mensen en niet als planten of dieren.Ook in mineralen zit bewustzijn maar enkel latent en voor ons niet waarneembaar.Bewustzijn vormt dus de schakel tussen de zichtbare en niet-zichtbare gebieden en doordringt het.”

    Juist; en bewustzijn heeft zich dus, vanaf de oerknal (of whatever er toen gebeurde), steeds verder ontwikkelt, tot aan de mens, en dat gaat nu nog verder….voorbij de mens….

    Hierbij wil ik de enige kanttekening bij deze theorie zetten, als het er al een is: what about extra terrestial life….

    Bestaat het wel, of betekent dit dat 2012 alleen voor de aarde geldt? dan is het ook niet vreemd dat de kosmische samenstand tussen de winterzonnenwende zon van 21/12/2012 om 11 uur 11 en het hart van onze melkweg, Hunab Ku voor de Maya's, het zwarte gat waaruit alles in onze melkweg verwdijnt, en alles uit voortkomt..ook juist precies in deze tijd, juist hier op aarde plaatsvindt, maar dan alleen op aarde, en niet in andere sterrenstelsels…

    De code van Carl Munck zegt hetzelfde: zijn berekeningen kloppen exact vor 2012… en niet voor andere data, voor monumenten op aarde, sterren aan de hemelbol en zelfs gebouwen op mars… als een cijferslot valt alles samen.

    zie hier wat stukjes die ik daar 2 jaar terug over schreef, al gaat het niet over mckenna; het gaat over een ander ‘medium’ dat ons wijst op 2012:

    (deel 1tm5)

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/125/28/

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/127/28/

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/134/28/

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/147/28/

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/151/28/

    je schreef ook:

    “In de huidige new-age kringen wordt vaak de datum van 2012 gebruikt voor die overgang.Ik ben het daar niet mee eens omdat, gezien de huidige conditionele toestand van de mens, diezelfde mensensoort daar nog lang niet aan toe is.Zijn bewustzijnsniveau is nog te beperkt.”

    Eigenlijk is McKennas theorie ‘new age dankzij info uit the old age". Maar wat betreft het bewustzijn van de mens en de beprktheid daarvan: daarvoor is de laatste paar dagen van de tijdgolf bestemd. Het is dan, halverwege december 2012, wanneer er in een paar dagen meer gebeurd qua verandering in de realiteitsbeleving dan in de duizenden jaren daaraan voorafgaand. Sterker nog: er gebeurt in de laatste paar seconden ( de tijdsgolf is exponentieel, dus waar we in het begin van de golf over miljarden jaren en de ontwikkeling van 1 golf periode spraken, spreken we aan het einde van die golf; nadat hij zichzelf vele malen, fractaal factor 64 kleiner wordend, herhaald heeft, slechts nog over seconden en enkel miniscule fracties daarvan.), MEER dan in alle miljarden daaraan voorafgaand…. dat is wat je zegt: natuurwetten overschrijdend, en zie tegelijkertijd je antwoord op de vraag hoe de mens dan zo’n sprong kan maken van het niveau dat we nu bezitten (gemiddeld gesproken natuurlijk, uitzonderingen daargelaten), tot het niveau dat benodigd is wat voor shift dan ook te kunnen meemaken in bewustzijn waar zoveel over gesproken wordt; het is simpelweg de exponentiele versnelling van verandering ten opzichte van de verstreken tijd. Zie het als een voortplanting van ratten, beginnend met 2 en zich uitbreidend (exponentieel) tot in de miljoenen; ook een proces dat steeds sneller sneller gaat…Zo werkt de tijdgolf/verandering ook. Van ultieme saaiheid in den beginne… miljarden jaren durende verveling die explodeert in een veranderingsvuurwerk waar de big bang u tegen zegt. Misschien is het einde wel het nieuwe begin,,,een nieuwe big bang…

    Je stukje over psychedelische drugs, op het einde, Mark, daar ben ik het volledig mee oneens. Maar dat moge duidelijk zijn… Heb je er ervaring mee dat je vindt dat enkel de negatieve kanten overheersen? Of is dat een mening die je gevormd hebt door het lezen over ervaringen?

    bedankt voor je uitgebreide verduidelijking!

    ciao,

    Jeroen

  • stef

    Hoi Jeroen,

    Allereerst bedankt voor de moeite. Het is inderdaad zo dat er niet echt sprake is van 1 verandering. Ik kan me daar heel goed in vinden. Je zegt dat we vanaf 2009 een flinke duik gaan maken zoals te zien is. Maar dat betekent toch niet automatisch dat het SLECHT gaat rond die tijd? Het duidt toch meer op verandering?

    Stef

  • Mark

    Over je opmerking over extra-terrestials.Natuurlijk vloeit het heelal van leven dus over de vraag of er buitenaards leven is is het antwoord momenteel eerder wanneer we het vinden.Daarover zijn de meeste wetenschappers het wel eens.( mede dankzij de ontdekkingen van oa de ruimtevaardtechnologieën die een verschuiving teweeg hebben gemaakt over het denken van onze plaats in het heelal) De fout ligt eerder hoe we het begrip leven definieëren.(vanuit het occulte standpunt bezien) Zolang wetenschappers bewustzijn enkel zien als een restproduct van onze hersenwerking en onderscheid maken tussen an-organische en organische vormen zal dit nog heel lang duren.Toch wil ik een belangrijke noot hierover plaatsen.De zgn ufo-ontvoeringen en contacten wat wij in de media kennen als extra-terrestials komen voort uit ons eigen bewustzijn en zijn weerspiegelingen vanuit onze eigen innerlijke bewustzijnsgebieden.De vorm en wijze waarop het zich manifesteerd zijn meestal aan cultuur en tijdsperioden gebonden.

    Tijdsbepalingen (zoals 2012) en de argumenten hiervoor missen vaak een heel belangrijk aspect.Allereerst is tijd nooit linair maar gebonden aan andere natuurwetten (zoals zwaartekracht) waardoor tijd zich verschillend kan manifesteren binnen hetzelfde heelal. Wat heel belangrijk is is dat bewustzijn niet gebonden is aan tijd.Een bekend voorbeeld is dromen.Daar vervult tijd een volledig andere rol dan binnenin ons waakbewustzijn.Ook het gebruik van (psychodelische) drugs geven als roeswerking een ander besef van tijd aan.Beide voorbeelden hebben betrekking op een andere bewustzijnsstaat waarbij het besef van tijd verschillend is.Daarom hecht ik niet zoveel waarheid aan allerlei berekeningen die vanuit een waakbewustzijn tot stand komt.Vanuit de occulte visie is tijd min of meer illusionair,reeël op ons gebied en binnen ons perceptie van waakbewustzijn maar vergankelijk binnenin andere gebieden van bewustzijnstaten.(twee bekende voorbeelden heb ik al genoemd en staan het dichts bij ons bekende waakbewustzijn) Grenswetenschappelijke artikelen en vooruitdenkende theorieën over kwantumfysica (waaronder beschreven door Lynn Mc.Taggart in haar boek het Veld) opperen al het idee dat verleden,heden en toekomst eigenlijk een geheel is en dat het ons perceptie binnenin het waakbewustzijn is wat de illusionaire verschillen maakt tussen het verleden,heden en toekomst.Binnenin de occulte visie is dit een bekend gegeven en het is interessant te zien dat deze vooruitstrevende wetenschappers deze waarheden aan het herontdekken zijn.Binnenin een niet al te lange toekomst zullen deze nu nog conventionele ideeën een gemeengoed worden voor onze mensheid en zal ons gezamelijk bewustzijn een stap hoger brengen.Begrijp je nu dat een te directe verandering onnatuurlijk is en tegen de universele wetten van Eenheid in gaat? 2012 vervult zijn rol maar op een manier die mijnsinziens verkeerd begrepen wordt.Tijd vervult op de zogenoemde gebieden die “hoger” staan dan ons geen enkele rol.

    Tot slot opnieuw de drugs.Je bent het niet eens met mijn standpunt.Waarom?Bedenk dat drugs een stoffelijk middel is om een kunstmatig korte bewustzijnsverandering teweeg te brengen, tijdelijk en met een prijs.Drugs is teveel verbonden met het fysische (wetenschappelijk allang aangetoond) en je zult nooit een drugsverslaving kunnen oplossen met een andersoortige drugs.

  • aumdas

    Hoi Jeroen,….

    Ben momenteel 1 maand in Nederland, en ga naar de boom festival in Portugal,

    Heb het hele dollar verhaal 2012 uitgewerkt en wil dat wel met je delen…..

    Ram Ram

    AAAUUUUMMMMMMMMMMMMM

  • aagje

    Ik begrijp dus dat het absoluut de moeite waard is om de films van McKenna te kijken?

    Ben zelf ook al een tijdje bezig met de vraag of sommige drugs wel drugs genoemd mogen worden. Of dat een of dat een aantal ‘hoge’ pieven besloten heeft ze zo te noemen, om de mensen onder controle en dom te houden, de economie veilig te stellen, etc…

    Ik ben denk wel dat je de bewustzijnsstaat die je met middelen als DMT, paddestoelen, ayahuasca, woodrose, etc. bereikt, ook zonder deze middelen moet kunnen bereiken. Noodzakelijk zijn ze dus niet.

    Heeft er niet iemand ervating met dergelijke spirituele ervaringen?

    Liefs

    Aag

  • indrasurya von stralendorff

    Interessant dat we deze grote omwenteling vanuit het huidige bewustzijn mogen meemaken. Niet individueel, zoals bv. bij een doorsnee overgang of bij een verdrinking; of in groepjes, zoals bij een bombardement; maar met ons allen te Saam! Dan ontvouwt zich de “ http://superstringtheory.com/index.html ”, Bruce Lipton's “Biology of Belief”, Mr Beesley's “10 dimensions” en andere theorieën zich voor m'n ogen, die voor 99,99999999999% immers toch maar immaterieel zijn. Tot dan of elders? Indra.