Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

19-05-07 Symposium: Het Intentie Experiment

• judith

Hierbij voor liefhebbers:

Zaterdag 17 mei 2007

Mini-Symposium

The Intention Experiment

Lynne McTaggart en Dr. Jude Currivan

UITGEVERIJ ANKH-HERMES BV

Postbus 125, 7400 AC Deventer

T: 0570-678900

F: 0570-624632

I: www.ankh-hermes.nl

E: info@ankh-hermes.nl

Mini-Symposium

The Intention Experiment

Gebruik je gedachten om de wereld en je leven te veranderen

Wat is eigenlijk intentie? En hoe kun je efficiënt met je intentie leren werken?

Lynne McTaggart heeft tijdens haar zoektocht pijnlijk nauwkeurig de hele wetenschap gescreend op materiaal over het fenomeen intentie, hoe het werkt en hoe je het kunt gebruiken. Lynne McTaggarts nieuwste boek Het intentie-experiment pakt de draad weer op waar haar wereldbestseller, Het Veld ? De zoektocht naar de geheime kracht van het universum, ophield. Het geeft de meest recente wetenschappelijke inzichten op het gebied van de kracht van je gedachten en hemelbestormend nieuw wetenschappelijk bewijs aangaande de aard van de werkelijkheid. In haar lezing doet zij verslag van deze zoektocht.

Een andere spreker op dit Engelstalige symposium is Dr. Jude Currivan PhD., auteur van het binnenkort te verschijnen The Wave ? Kosmos in beweging.

Meer dan ooit vormen de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen een diepgaande bevestiging van oude waarheden, die een geweldige stimulans kunnen zijn voor onze persoonlijke ontwikkeling. Bewustzijn manifesteert zich in de vorm van energie, en de stoffelijke werkelijheid wordt continu geschapen vanuit een enorme holografische matrix van energieën. De informatie die op alle niveaus van bestaan door golven van energie wordt overgebracht vormt onze menselijke ervaring.

Programma:

13.30 uur: Zaal open

14.00 uur: Welkom/boekpresentatie

14.15 uur: Lezing Lynne McTaggart ? The Intention Experiment

15.15 uur: Pauze / muziek / signeren

15.45 uur: Lezing Jude Currivan ? The Wave

16.45 uur: Paneldiscussie n.a.v. schriftelijk ingediende vragen

17.15 uur: Einde

Het symposium zal op zaterdag 19 mei 2007 worden gehouden in Stadshal de Flint te Amersfoort. Parkeergarage aanwezig. Voor NS-reizigers twintig minuten lopen.Voor reserveringen dient u ? 35,00 over te maken op Postbankrekening nr. 823762 of ABN/AMRO-Bank rekening nr. 59 62 46 927 t.n.v. Uitgeverij Ankh-Hermes Deventer o.v.v. symposium 19 mei 2007. Bij betaling per girotel graag naam, adres en woonplaats vermelden.

Wij zenden u uiterlijk tweede week mei 2007 de routebeschrijving en bestelde toegangskaart(en) toe.

groetjes Judith

• Mark

Ik ben vorig jaar bij een lezing van haar geweest. Op zich best aan te raden maar je moet wel de materie gelezen hebben om het inhoudelijk goed te begrijpen. Haar tweede boek is een voortzetting van het eerste boek. Heel veel ‘bewijzen’ voor de theorieën in haar boek zijn gebaseerd op oude onderzoeken. Wetenschappelijk worden ze niet als bewijs gezien omdat ze niet voldoen aan de strenge kriteria hieromtrent. (denk aan het pear-onderzoek-de zogeheten beïnvloeding op afstand, het denkbeeld dat water een geheugencapiciteit bezit-de zogeheten homeopathie etc )

Toen ik haar introduceerde op dit forum was ik enthousast over deze ideeën. Inmiddels ben ik iets sceptischer geworden. Deze kwantumtheorieën zijn achterhaald en worden té simplistisch weergegeven. De wetenschap holt nu eenmaal snel en recente ontdekkingen over deze kwantumdeeltjes veranderen deze theorieën in een sneltreinvaart. (ik verwijs naar de wetenschapsectie van de volkskrant begin dit jaar) Maar de bouwstenen van ons bestaan blijft een wonderlijk mysterie leveren. Helaas zie je dat de new-age beweging er weer iets zweverigs uit probeert te halen waardoor het wat sceptische publiek wegblijft en het juistheidsgehalte van de onderwerpen ondermijnt wordt. Dat is jammer te noemen want hierdoor ontneemt men een serieuze kijk op dit interessante onderwerp. (en gaat men vervolgens dit onderwerp negeren in de media) Maar ja, sommigen verkiezen nu eenmaal wonderen boven een simpele waarheid.

Maar goed, ze oogt in werkelijkheid wat tenger maar komt heel aardig en gedreven over. Ik ben vooral benieuwd naar de uitkomsten van dit intentie-experiment.

• judith

Ik weet er zo goed als niets over, heb ook de boeken (nog) niet gelezen, het is inderdaad jammer dat het onderschept wordt door de New-Age beweging en daardoor verder niet serieus genomen wordt maar er zal uiteindelijk toch wel iets mee gebeuren er zijn altijd wel wetenschappers die er mee aan de slag gaan en dan volgt de rest wat later als de tijd rijp is.

Ik heb gewoon de aankondiging gekopieerd en geplakt voor degene die dit interessant vinden om naar toe te gaan.

groetjes