Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een "spiritueel" slotje erop ?

• Mark

Beste 2012-beheerder. Door een slotje op een mening te plaatsen bevestig je enkel het verschil tussen een spirituele en een emotionele beleving. Op een open forum hoort enkel een open mening. Daarom lijkt mij zo'n slotje niet echt zo'n ‘ open’ idee.Laat mensen vrij in hun meningen, hun gevoelens en evt. hun verwerkingen hieromtrent. Daarbinnen ligt de grondslag van een werkelijke spiritualiteitsbeleving. Vanuit een emotioneel en rationeel denken tot een spiritueel geestelijke gewaarwoorwording. Daar is niets mis mee. Verklein dit niet tot iets dogmatisch door deelnemers te beperken in hun uitingsdrang.

Het lijkt mij nogal onzinnig om op één topic een slotje te plaatsen, waarbij je vervolgens een andere topic herhaalt waarbij diezelfde onzinnige reacties idem staan.

Open forum,vriend…. :)

• Goh

Beste Mark;

Het topic lijkt mij terecht gesloten. Het is klaar. Het is heel lang besproken, maar het is een goed idee van de beheerder om het nu te kaderen.

Dat is mijn mening. En om overal over te gaan discussiëren om maar te kunnen discussiëren is ook weer niet de bedoeling? Daar zijn weer andere prikborden voor.

Laat het los….

• Mark

Beste Goh, het gaat niet om die éne topic. Daar is de discussie allang beëindigd. (precies waar ik om vroeg) Het gaat om de vrijheid een oprechte mening te kunnen plaatsen op een open forum. Ik begrijp de beste bedoelingen van onze 2012-forum beheerder.Maar er zijn veel deelnemers die vanuit een emotionele respons een reactie plaatsen. Ik heb gemerkt dat veel deelnemers juist een emotionele respons zoeken op dit forum en van daaruit een diepere spirituele betekenis hopen te halen. Daar is overigens niets mis mee. Ondanks de inhoudelijke conflicten die dit soms opleverd. Maar dit is helaas onvermijdelijk. (wel erg leerzaam,overigens) Zelfreflectie, weet je nog?

Maar plaats zélf eens een geschreven topic over je eigen gedachten en beleving omtrent het 2012-gebeuren. Ik heb aan jou als persoon al vaker hierover een oproep gedaan.(inhoud?) Tot nu toe zonder enige echte respons. (helaas) Waarom? Laat eens wat meer uit jezelf komen en verwoordt dit eens binnen een zelfgeschreven stukje. Wees niet bevreesd daarvoor.Het is juist interessant vanuit nieuwkomers een andere visie te horen. Je schrijft over verschil in visie en ontwikkeling. Ligt dit eens toe. Ik mis dit namelijk vanuit je inhoudelijke reacties. Dus, wat weerhoudt je beste Goh..:) Ga ervoor.

• Sanne

Is toch een test dit.

• Goh

Ssssssstttttttttttttttttttttttttttt………………………..

dat moest voor mark stil gehouden worden :D

• Mark

Tja, opnieuw een herhaling van een “ prachtige spirituele boodschap” vanuit onze deelneemsters. Spelen met woorden noemen we dit. En “ze” reageren er weer telkens weer opnieuw op. Hoe grappig en hoe naïef te noemen. Tot een volgende keer. (oeps, misschien wordt er wel weer een slotje op geplaatst.) Wat een heerlijke spitituele overdracht biedt dit forum momenteel. Wel leuk dat het portretje van onze areke weer onder ons midden is. Misschien nu eens eindelijk wat inhoud? :) Ik wacht met spanning af…..