Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

terug van weggeweest

• armani2007

Hallo lieve mensen!

Een tijdje wegeweest en de site geloof ik ook! Ik zie geen nieuwe berichten meer staan, tja we zitten in 2007, een ommekeerjaar volgens de maya's. Misschien dat de mensen slapen, omdat ze niet meer geloven in 2012. Dat moet eenieder natuurlijk zelf weten, ik geloof er nog wel in. Ik weet niet wat er komen gaat, dat weet niemand. Nee, kijk maar naar Amerika. 2001 is de beurs al gecrashed en we zitten nu in 2007 en nog kunnen ze de beurs kunstmatig, dus met leugens in stand houden, dus tijd blijft een raar iets, toch is ook voor de amerikaanse beurs het einde in zicht. We gaan een nieuwe tijd in, of 2012 nu wel of niet uitkomt in wat er allemaal gezegd of geschreven wordt. De veranderingen zijn er wel degelijk, men wordt steeds meer bewust en maken de mensen om hen heen ook wakker.

We leven in het bovenste deel van het piramideconcept volgens de maya's en daarin lijkt de tijd heel snel te gaan, wat alleen maar te maken heeft met informatiestroom. De hersenen hebben een bepaalde capaciteit en men kan zoveel informatie niet meer verwerken. Alles wordt zichtbaar, computer, gsm, tv, dus lijkt de tijd snel te gaan, maar het is gewoon dat alle informatie zo versnelt naar ons toe komt, dat het gaat stoppen.

Hier stop ik, ik heb me geheel verdiept in de maya's en wilde ff wat kwijt

• Mark

Dat de interpretatie van tijd erg snel gaat valt iedereen wel op, denk ik. Maar wat is je eigen voorstelling na 2012 en hoe integreer je dit met de huidige wereldonlusten? Denk aan de vele menselijke conflicten en de klimaatsveranderingen.

In denk persoonlijk dat onze menselijke intentie en handelingen een onmiskenbare invloed uitoefent op de respons van onze Aarde (Gaya) wat als een (hogere) entiteit kan worden beschouwd als onszelven. Desalniettemin zijn we haar kroost en hoogste uitdrukking. Haar vernietiging betekent automatisch onze eigen ondergang. Maar ik ben absoluut geen pessimist of doomdenker hierin. Menselijk lijden brengt verwrongen genoeg inzicht en vooruitgang. We moeten nooit vergeten dat de scheppende Natuur een vervolmaking nastreeft van datgene wat uit haarzelf is voortgevloeid, en dat lijden enkel een gevolg is om die karmische evenwichtigheid tot stand te houden.

Hoi Rosetta, (aan onze 2012 beheerder) de fout lag niet aan het wachtwoord maar in de naam zelf. Vandaar dat het mij in eerste instantie niet lukte om op dit forum te komen en het niet lukte om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Bedankt voor je reactie hieromtrent. Groetjes van Mark.

• armani2007

Hoi Mark!

Ik weet niet wat er na 2012 gebeurd. Ik ga ook niet zo mee in al die hypes. 21 december 2012 heeft volgens de maya's meer met zonnestand, aardestand en een loodrechte lijn v.d. evenaar t.o.v. de aarde te maken.Dat van dat oogpunt uit, volgens de maya's een nieuwe tijd begint, kunnen we nu al waarnemen. Dat na 2012 alles meteen verandert, kan, maar geloof ik niet. De mensheid heeft een evaluatieproces en de mens is kampioen in dingen verzinnen, om het totaalbeeld te veranderen, mijn mening! Zo zie ik dat met alles eigenlijk, nieuwe dingen die tot hype gebombardeerd worden en dan geheel uitgemolken worden, zoals jij 2 maand geleden al aangaf met the secret.

Maar goed, het is wat mijn ogen gadeslaan en ik zie de tendensen, dat het Amerikaanse economische lichtje langzaam dooft en dat geeft straks een compleet ander wereldbeeld. Nu al vanwege de bewustwording waar de mensheid zich in bevind. Daar helpen al gore en anderen aan mee. Het gaat er mij ook niet om, of het allemaal waar is wat er gezegd en gespeculeerd wordt, er wordt veel meer aandacht aan gegeven, wat heel belangrijk is voor Gaya. Alles zal zeker niet zonder slag of stoot gaan, maar inderdaad: Gaya is een hogere krachtsbron en wij zijn volkomen afhankelijk van haar, daarom is de milieu-aandacht ook zo belangrijk.

groetjes

• Tuan

Hallo allemaal,

Na een scheiding, een verhuizing, enige tijd nog zonder computer en nog langer zonder internet, en vervolgens een tijdje zonder dit prikbord (waarom was het eigenlijk tijdelijk gesloten?), ben ook ik weer “terug van weggeweest”, vol goede hoop op interessante discussies.

Voor Armani dan maar, is dat werkelijk zo? Is de Aarde (Gaya) een “hogere” krachtbron, en zijn wij, mensen daar afhankelijk van? Of, is het misschien juist andersom, is de Aarde niet voor een groot deel afhankelijk van ons. Daarop aansluitend, moeten wij, mensen, dus maar rustig afwachten wat ons straks (in 2012?), overkomt, of hebben wij daar wel degelijk invloed op. Met andere woorden, zijn wij, slechts, een gevolg, en daardoor natuurlijk wel degelijk onderdeel, van de schepping, of hoe je het ook wilt noemen, of nemen wij zelf deel aan die schepping, en zijn wij daarom mede bepalend hoe de toekomst, zo die al bestaat, vorm zal krijgen.

Greetings,

Tuan

• Mark

Wij zijn een gevolg van deze aarde. Stoffelijk bestaan we uit dezelfde bestandsdelen. Zonder haar bestandsdelen als lucht, voeding en water zouden we niet eens kunnen bestaan. Het lijkt me dus logisch wie van wie afhankelijk is. Maar de mens heeft wel degelijk een invloed op het omringende.Vervuiling en ontbossing werkt uiteindelijk als een boemerang op ons terug. Vernielen we onze leefomgeving, dan vernielen we uiteindelijk onszelf.

De klimaatsverandering is echter een ander verhaal omdat de geschiedenis van de aarde zich kenmerkt door grote klimaatsveranderingen. Het argument dat de mens de hoofdveroorzaker is van de huidige klimaatsveranderingen valt dus nog te bezien.Deze huidige klimaatsverandering is al meer dan honderd jaar aan de gang. De poolkappen zijn al eerder gesmolten (Groenland kende een tropisch klimaat) en we hebben al meerdere ijstijdperioden gekend. (Met de verstoring van de golfstroom door het smeltende poolijs wordt dit waarschijnlijk een toekomstig scenario voor nederland)

Waar past 2012 hierin? De Zon kent een elfjarige cyclus van zonneactiviteit waarbij de laatste hoge piek in 2011 was. 2012 is de volgende piek. Die oudere volkeren konden dit proces prima berekenen. De verhoogde zonneactiviteit kan een nadelige invloed hebben op onze electronische apparatuur en onze satellieten. Net zoals in 2001.

• Mark

Correctie, ik bedoelde natuurlijk 2001 en niet 2011.

• Julia

Beste Tuan,

Ik zie het zo:

De aarde is een levend wezen die niet van ons afhankelijk is, zonder ons zou ze zelfs, denk ik, beter af zijn.

Maar… ik denk ook dat het de bedoeling is geweest dat wij ‘de mensen’ de aarde beërven. Maw. dat wij evenals onze schepper scheppende wezens zijn (God schiep ons naar zijn evenbeeld) en dat wij in deze een verantwoordelijkheid hebben.

Maar ook heeft onze schepper deze dualistische wereld geschapen waarin het ego van ons floreerd, zodat wij de kans krijgen door vrijwillig onze schepper (onze innerlijke zuivere leiding) te verlaten en in vrije wil kunnen kiezen voor de dualiteit, de illusies en leugens van het ego, de antichrist, of antiliefde of we kiezen de weg die ons leidt naar liefde, geluk, verantwoordelijkheid, zuiverheid oftewel weer terug naar de bron.

Ik denk dat we allemaal uit deze bron voortkomen en dat deze schepper uit liefde ons een vrije wil hebben gegeven.

Zo hebben we ook een vrije wil over hoe we met de aarde en met onszelf en onze medemens omgaan.

De aarde heeft momenteel enorm te lijden onder ‘ons’ gedrag en ons omgang met elkaar (zeer negatieve energieen).

Wij kunnen niet in ons eentje of met een paar de hele mensheid veranderen. Maar wat wij wel kunnen doen is onszelf veranderen. Onze eigen verantwoordelijkheid nemen over ons leven en ons gedrag, ons denkpatroon en omgang met elkaar en de aarde.

En ook al is dat mss een druppel op de gloeiende plaat, die druppel zal bewaard worden in ons onderbewustzijn en in het laatste oordeel. Waaraan niemand, naar mijn mening, zal ontkomen.

Dus hoe dan ook de aarde er uit zal zien later of in het jaar 2012, de aarde en de schepper zullen zeker dankbaar zijn voor jouw bijdrage en dit zal zeker goede consenquenties hebben voor je eigen toekomst.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Liefs van Julia

• Mark

Wij mensen volgen allemaal ons eigen pad, terug naar onze goddelijke bron. Maar zelfbewust en met ervaringen rijker. Er bestaat geen afgescheidenheid tussen onze schepper, onze aarde en wij als mensen. We vormen één geheel want de mens is zoveel meer.

De natuur streeft een harmonieus evenwicht na, en de ellende die we rondom ons heen zien is enkel diezelfde wet die dit behoud van evenwicht nastreeft. Dit was vroeger zo, nu, en ook in de toekomst.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Maar is dit wel zo? Is het niet zelfvergetelheid en een altruïstische houding, die zich met een oprecht hart opoffert voor de mensheid? Een spirituele ontwikkeling navolgen voor jezelf zorgt er juist voor dat iemand teveel met zichzelf bezig is en wordt afgeleid van het omringende waar het om draait. Een oprecht hart zal zich juist vormen en rijpen door de ervaringen en fouten die we in ons leven maken.

• Tuan

De discussie wordt nu interessant, en ik geloof dat we daarbij niet eens van het oorspronkelijke onderwerp, 2012, afdwalen, omdat wat er nu wel of niet gebeurt in 2012 (of op enig ander moment), alles te maken heeft met de oorsprong. Als er tenminste ook een oorsprong is.

De woorden “schepper” en “god” vallen nu steeds, als iets of iemand waar wij (en trouwens verder alles) van afkomstig zijn, dan wel door geschapen of in ieder geval ons bestaan aan te danken zouden hebben. Dit zou dan tevens moeten inhouden dat deze “schepper” of scheppende kracht zich buiten die schepping (om dat woord nog maar even te blijven gebruiken) bevindt. Het is op één of andere manier de oorsprong, de bron, waar vanuit alles ontstaan en geëvalueerd is.

Daar nu juist denk ik anders over. Voor mij is er niet zo'n “scheppende kracht”, deze bevindt zich in, maakt deel uit van, de “schepping” zelf.

Hoe groot deze schepping dan ook zou zijn, het is de scheppende kracht van de schepping zelf die, zo je wilt, de motor is waardoor de schepping zichzelf telkensweer vernieuwd, herschept, zonder een daar buiten staande kracht, en alles is ook onderdeel, en aktief betrokken mij deze voortdurende her-schepping (re-creatie staat zo raar…).

In dit geval is er dan ook geen bron, en dus ook geen einde, de schepping vernieuwt zich op eigen kracht voortdurend. Wordt er, met een oorsprong, sde schepping lineair voorgesteld, als zichzelf vernieuwende schepping is deze, eeuwig, cyclisch.

Daarmee verdwijnt ook meteen een beetje het begrip tijd, want, wanneer de schepping zelf zich steeds weer herschept, ga je dan naar de toekomst,

of, en misschien wel ook tegelijkertijd, naar het verleden?

Overigens, god, de schepper, of voor mij, als heiden, de goden, behoren net zo als wij, tot die schepping, nemen er net zoals wij deel aan, en staan er dus niet buiten.

Omdat wij, met z'n allen, die schepping ook zijn, net zo goed als de Aarde dat is, zijn we ook die zich steeds vernieuwende kracht, en daardoor zijn wij niet alleen maar afhankelijk van de Aarde, maar is deze ook weer afhankelijk van ons.

En dan kom ik weer terug bij 2012. In een cyclisch wereldbeeld waarbij de schepping zelf de scheppende kracht is, past een omwenteling als voorgesteld te gebeuren in 2012 niet, omdat wij het met z'n allen zijn die dat dan ook zouden moeten realiseren, omdat het niet “van buiten” kan komen (er is geen “buiten”).

De mens, de Aarde, het universum, verandert voortdurend. Daar is de gehele schepping, inclusief de mens, zelf verantwoordelijk voor, misschien niet bewust, maar toch…

Misschien, en dat is een interessante gedachte waar ik zelf nog niet uit ben, zijn we daar wel bewuster mee bezig wanneer wij tijdelijk dit Aardse leven verwisselen voor een “tussentijd” elders.

Voor mij is die voortdurende verandering, die cirkel van schepping en herschepping, opwindend genoeg. Waarom zou ik dan willen aansturen (want daar komt het dan uiteindelijk op neer) op een plotselinge verandering in 2012?

Greetings,

Tuan

• Mark

Bekijk eens het zaadje van een plant. In dit kleine zaadje ligt alles besloten om uit te groeien tot de plant die het kan worden. Ontleden we het zaadje verder tot de werkelijke scheppende oorsprong dan komen we uit tot ‘niets’. Daarbinnen ligt het scheppende mysterie, dat wat we woorden als bezieling en als oorzaak god of goden toekennen. Het gaat niet zozeer om de benamingen die we hieraan geven, maar veel eerder om de gedachte erachter. Dezelfde gedachtegang kun je ook in het groot herhalen bij het ontstaan van dit heelal. In uiterlijkheid ontrafelen we steeds meer de grenzen van dit universum om bij de grens ervan tegen dezelfde onbekende oorzaak aan te lopen. Datgene wat dit heelal deed manifesteren uit ‘niets’.

Het klopt dat veel religies deze onzichtbare scheppende kracht God hebben genoemd, het in de loop der eeuwen hebben ‘vermenselijkt’ en er een buitenkosmische anthropomorfische God van hebben gemaakt. Eigenlijk zijn dit vrij nieuwe denkbeelden in vergelijking met de oorspronkelijke denkbeelden. Jij noemt dit een heidens denkbeeld maar het woord heiden bestaat eigenlijk niet. Het woord is veel later ontstaan.

Het Boeddhisme kent niet zoiets als een anthropomorfische god, en vele Brahmaanse en de latere hindoeïstische stromingen erkennen de goden als de krachten van de natuur. De verpersoonlijking van haar wetten waarin wij leven en ons bestaan kennen.

Ik deel je mening dat ik niet geloof in een ‘omwenteling van buitenaf ’ in 2012 maar dat een omwenteling van binnenuit moet komen. Er bestaan ontzettend veel interpretaties over 2012 en de meesten zijn eerder eigentijds te noemen. (bv de komende verandering in tijd, het overgaan in een vierde dimensie etc.) Dit haal je ook helemaal niet terug uit de Mayageschriften, ze zijn eerder toegevoegd. Het zou ook heel onlogisch zijn aangezien het heelal één groot kosmisch geheel is. Desalnietemin leven we in zeer interessante tijden waaraan we zélf vorm geven.