Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat 2012

  • chicchulub

    Wat gebeurt er nou precies met 2012. Ik begrijp iets met Maya's en een kalender. Maar wat dan, een feest of wat?

    vrgrv

  • stef

    Jep, en jij bent uitgenodigd. Het thema is wit dus je moet helemaal in het wit komen. De drank wordt verzorgd, Je wordt om 19.00 verwacht en wordt rond 2.00u thuisgebracht.

    Begin maar met lezen, niemand kan het je vertellen. het is alsof een blinde aan je vraagt: WAT IS KLEUR? Dat krijg je nooit uitgelegd. Niemand weet het precies, er wordt alleen gespeculeerd. http://2012.pagina.nl

    Stef

  • chicchulub

    Jezus Stef dat is wel veel hoor. Kun je het niet ff in het kort uitleggen. Wat wordt dan gespeculeerd? Dat is toch niet teveel gevraagd en welke dag en plaats is die uitnodiging dan.

    vrgrv

  • stef

    Hoi chicchulub,

    Mijn excuses als ik een spelfout in je naam heb gemaakt. Ik kan hier mijn visie op het hele 2012 neerzetten, maar waarschijnlijk wordt deze dan keihard de grond ingeboord door iemand anders. Het draait namelijk grotensdeels om dingen die nonfysiek (dus niet zichtbaar zijn)

    Ik pak even een willekeurige pagina op 2012.pagina.nl

    http://www.geocities.com/goldenstarlight2000/2012.htm

    Hier wordt ‘een’ visie gegeven op wat er staat te gebeuren. Lees dit maar eens door. Ik heb er in 10 seconden doorheen gekeken en ik zie in dit artikel bijvoorbeeld al een paar duidelijke fouten staan. Er staat bijvoorbeel dat de maya een dna-upgrade voor alle mensen heeft voorspeld. Nou, dit is echt niet het geval. Want zo letterlijk waren ze niet in hun voorspellingen.

    Zoiets kan ik er uit halen door er veel over te lezen en op je gevoel af te gaan. Dat is de enige manier waarop je kunt oefenen op het bestuderen op wat er nu echt aan de hand is.

    Een korte visie van mij op het geheel: De maya hebben verschillende kalenders waaronder die van het bewustzijn. Bewustzijn in de blueprint voor de fysieke wereld. Het bewustzijn ontwikkelde zich vanaf de oerknal tot 2012. De tijd tussen de oerknal en 2012 is door de maya beschreven. Ze zijn niet meer doorgegaan met hun berekeningen omdat het na 2012 helemaal aan de mensheid zal zijn. Ik denk dat ons bewustzijn dan zover gegroeid is dat wij alles met onze gedachten kunnen creeeren. hier is al voor een groot deel wetenschappelijk bewijs voor in de vorm van kwantumwetenschap.

    Verwacht geen ‘gebeurtenis’ op 21 december 2012. Het is slechts het einde van een cyclus. Je mag me best persoonlijk mailen als je vragen hebt of iets dergelijks. Ik vind het heel lastig om het zo uit te leggen. Ik zou minstens een hele dag nodig hebben om te vertellen want ik er over denk te weten.

    Stef

  • chicchulub

    Geeft niet Sjef, iedereen maakt wel eens een foutje, toch! ;)

    Je moet weten ik had al wat info over 2012 maar wou het ff checken. Het is allemaal zoveel en je kan er zoals bij astrologie en andere geloven heel veel kanten mee op. Maar jouw antwoord beaamd wat ik al dacht: Men denkt het te weten (Althans daar eindig je mee.) maar bewijs is er niet hoor, niet in Genetica, niet in Quantum fysics en niet in Neuroscience (mijn werk en enkele gebieden die mijn interresse hebben), sorry! In Astronomie (ook zo'n gebied voor mij) zou je wat kunnen herkennen maar is dat nodig en deed men dat al niet eerder? Kerstkomeet, zonsverduisteringen, Mars, etc.

    Wat ik wel leuk vind is de strijd tegen illuminatie, van Bill tot George en Bea tot noem je liefste rijke of machtige vijand. Dat waardeer ik, dat laatste is echt een stukje groeiend bewustzijn. Maar meer ook niet en waar het om energie opdoen gaat denk ik goed eten en bewegen, dames en heren. Maar goed ik heb nog niet de indruk dat het gevaarlijk is, dat nog niet. Maar als deze verhalen zich gaan handhaven ná 2012 dan moet je oppassen! Voor je het weet ben je zo 2000 jaar verder zonder dat Jezus in je komt en zullen er velen onder de dogma's gebukt gaan. Maar ja vrijheid van keus heb je, dat wel. Vrijheid zelf is heel erg relatief. Echte vrijheid is feitelijk alleen in gedachten mogelijk. Wees daar in vredesnaam voorzichtig mee en vrijwaar je kinderen( Ik bedoel daarmee: Vertel je kinderen alleen dingen die je echt weet en laat ze later zelf de vrijheid van de keus onderzoeken)

    Wie weet in 2013 een stukje bewuster. ;)

    vrgrv

  • stef

    Hoi Chicchulub!

    Allereerst waardeer ik je humor ten zeerste!

    Ten tweede wil ik kwijt dat ik absoluut niet de waarheid in acht denk te hebben. Ik vind eigenlijk dat degene die de waarheid in acht denkt te hebben over heel het 2012 gebeuren en niet voor andere nieuwe overtuigingen openstaat dwaalt. Sorry dat ik je dat beeld had gegeven.

    De reden dat ik zeg: Zoek het lekker uit, is omdat ik denk dat je gewoon je eigen pad in het geheel moet zoeken. De tekst die ik je gaf, was uiteraard niet echt dekkend en het waarheidsgehalte lag erg laag. Maar het prikkelt wel erg om door te lezen en andere bronnen te raadplegen m.i. . Daarom had ik die link daar neergezet.

    Mocht dit forum weer gaan leven lijkt het me wel leuk, gezien je achtergrond, dat je ook wat mee reageert, maar het is nu wat dood alemaal helaas

    Wat betreft de kinderen…. ik ben zelf nog een kind, haha

  • chicchulub

    Stef, je staat behoorlijk open om te dwalen, dat zie je aan je reacties. Je eerste interpretatie was al mis. Ik wil niet lullig doen, hoor. Maar je bent echt als een kind te beïnvloeden.

    Ik ben het zó eens met de 2012 beweging dat er veel mis is in de wereld maar de manier die bedacht is (iets anders is het niet) om hier verandering in te brengen is zó ontzettend raar. Het lijkt niet op een religie, amen!

    Wetenschap probeert dingen te verklaren die eerder niet verklaard konden worden of die eerder op mysterieuze wijze verklaard werden. De 2012 beweging creëert een mysterie, zegt dat er een wetenschappelijke basis voor is en verklaard het daarmee voor waar, terwijl het ‘bewijs’ echt geen wetenschap is en geen waarheid inhoud. Sorry!

    Ik zou willen zeggen: "Wordt volwassen en hou op met rare onzin uitkramen en span je op een gezonde wijze in voor een betere wereld!

    vrgrv

  • stef

    Ik snap niet dat je zo fel op mijn berichten reageert.

    Ik snap dat wetenschap veel in hokjes wil stoppen en overal een verklaring voor zoekt. Alle respect. Dat is wetenschap. Dat hebben we nodig.

    Wat ik zeg is geen wetenschap. Ik zeg niet dat het allemaal wetenschappelijk onderbouwd is want dat is het gewoon niet. Ik vertel je alleen waar m.i. het 2012 gebeuren over gaat.

    Ik zeg je letterlijk dat ik geen gebeurtenis verwacht.

  • chicchulub

    Beste Stef,

    M'n reactie is niet fel

    maar serieus, dat wél!

    De interpretatie ‘fel’ zegt iets over hoe het bij jou aankomt! Dat kun je nu anders gaan bekijken. ;)

    Ook met alle respect naar jou, inderdaad wetenschap is nodig en géén niet-wetenschap (Verzinsels adhv het onverklaarde, verklaringen voor verzonnen situaties en verzonnen zaken ‘verhelderen’ dmv verzinsels)!

    Als ik jou was zou ik ook niets verwachten van de suggesties van de 2012 beweging, alhoewel de hoop en vooral de inzet voor goede veranderingen gestimuleerd dienen te worden. Maar wel realistisch blijven. De 2012 beweging maakt de dingen nog bonter als in de kabouter-wereld waar ik als jong kind in geloofde. De dingen die ik nu weet zijn veel belangrijker dan de dingen waar ik vroeger in geloofde.

    Misschien wat laat maar ik wens jou een fijn 2008 toe.

  • manado

    http://www.mayan-calendar-code.com/