Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012, Ufo's, media, enz

  • Erikos

    Hallo allemaal,

    Wat mij de laatste opviel, was dat er eigenlijk “niks” in de kranten stond. Sensatie, smerig nieuws, het inboezemen van angst, massapsychologie kan je het noemen. Ik was op internet aan het speuren naar echt nieuws zou je kunnen zeggen. Hoe ik er kwam weet ik niet, maar ik belandde op niburu.nl. Ik heb daar een lange tijd doorgebracht. Eerst was ik in shock, toen weer skeptisch. Nu een halfjaar laten ben ik dat nog.

    De video “the greatest story ever denied” was voor mij echt iets heel pakkends. Ik heb zelf nooit een UFO gezien. Ik heb niks met voorspellingen enzo. Vaak zijn het van die labiele types, die mensen, zo komen ze tenminste over. Ik zeg niet, dat ze die dingen niet zien, maar of ze er daadwerkelijk zijn, is een tweede. Van de UFO's kwam ik bij de illuminati, toen weer bij de maya's, enz enz. Er is weleens meer een datum geweest dat vele mensen dachten dat er iets zou gebeuren, maar nu zijn het er wel heel veel.

    Steeds meer mensen gaan ‘anders’ denken. Dat anders denken, doe ik al een hele tijd. Als je hierover praat in je omgeving, dan word je al gauw als gek, labiel of weet ik wat uitgemaakt. Dat maakt mij niet uit. Ik kijk al helemaal geen televisie meer, omdat het voor mij een grote hersenspoelerij is, onder het motto, hou de massa dommer en eet hun hersencellen weg. Als een film anderhalf uur duurt en je kijkt uiteindelijk een uur langer televisie vanwege die reclamespotjes en nog een flutprogramma wat ze er tussendoor gooien, dan word je in mijn ogen geleefd. Ik mis de televisie niet, ik kijk weleens een leuke dvd, dat wel. De mensen die ik spreek die wel televisie kijken en nu zeg ik het even heel zwart-wit, hebben vaak erg weinig te melden. Als je dat dan ziet, dan wordt het echt tijd, dat de mensheid uitsterft in 2012. (geintje)

    Ik blijf skeptisch over 2012, maar mijn gevoel zegt al een hele tijd dat er iets heel groots aan de gang is. Ik ben niet bang voor 2012, ik geloof ook niet in het vergaan van de wereld, maar er is wel iets gaande. De kloof tussen mensen die tot een bepaald bewustzijn komen en de mensen die gewoon nuchter alles voor waarheid aannemen van de media en televisie en andere bronnen wordt steeds groter. Dat is wat ik voel, soms denk ik daar de enige in te zijn, maar op internet sterft het ervan in ieder geval. Tik 2012 in op Google en je kan maanden/jaren zoet zijn met alles te lezen/onderzoeken.

    Groeten van Erikos

  • stef

    Erikos,

    Ik kan er weinig aan toevoegen, bravo!

  • Mark

    Beste Erikos, ik denk juist dat de snelle media een grote verantwoordelijke is voor ‘hypes’ rondom 2012. The Secret was hier bijvoorbeeld een heel leuk voorbeeld van. Inmiddels bij Appie Hein in de schappen, maar ontstaan vanuit een geheimzinnige media-hype.

    We hoeven dit verschijnsel overigens niet alleen te zoeken rondom het 2012-gebeuren. Denk aan een economische recessie die een grote massa elkaar kan aanpraten. Fascinerend, vindt je niet? Hoewel 2012 niets meer dan een astrologisch en astronomisch kalendersysteem betreft, “voelen” mensen dat er iets gaat gebeuren. Ditzelfde verschijnsel zag je ook rondom de millenniawisseling. De wereld verging natuurlijk niet, maar de mensheid voelde zich eventjes als het ware een collectief. Om dit laatste draait het, en het is voor vele mensen een belangrijke gebeurtenis. Het één voelen met een ander of één met het geheel. De innerlijke mens voelt zich namelijk nogal snel alleen en afgescheiden. Zelfs met andere mensen om zich heen. ( we kunnen immers elkaars gedachten niet lezen maar enkel observeren en ervaren door de gevolgen van al die uitgezonden gedachten) Dit soort van gebeurtenissen of een data als 2012 richten de gezichten op eenzelfde gedachtestroom waaruit een collectieve kracht uit kan voortkomen. De bakermat van een spirituele evolutie. Het is al zo oud als de mensheid.

    En deze kracht is bipolair in werking, tegengesteld. Zonder afbraak kan er immers geen opbouw ontstaan. (zie ook vorige topic) We plakken hier al snel het plaatje goed of slecht op. Maar dit zijn natuurlijke krachten en wetten en noodzakelijkheid voor evolutionaire processen. Dit houdt natuurlijk ook niet op met 2012, dan draait de wereld gewoon door. Daarom neem ik zo'n Niburu-site iets minder serieus. Ze richten zich teveel op fantasiebeleving in plaats van de onderliggende betekenissen te herkennen. Ufo-complotten zijn leuk, maar na al die decennia bestaat er nog steeds geen enkel concreet bewijs. En dat in een tijd dat iedereen met een mobiele telefoon met fotocamera loopt. Het blijven telkens vage stipjes als bewijsvorming. Dit geldt ook voor zoiets als het Illuminatie-complot. Het “ bewijs” voor zo'n complot is steeds complot op complot, en het verwijt maken zélf slachtoffer van een complot te zijn indien je niet in hun complotfantasieën gelooft. Dit laatste is helaas niet aan mij besteed. (ben ik weer iets te nuchter voor)

  • Erikos

    Hallo Mark,

    Beetje late reactie, maar ik heb het nogal druk. Er is meer dan 2012, dus vandaar nu pas reactie.

    Leuk dat je reageert, trouwens. Stef had niks meer aan mijn stukje toe te voegen, was ook leuk om te horen.

    Nou Mark, je schrijft dus dat de snelle media verantwoordelijk is voor hypes. Als ik het heb over de media, dan heb ik het over de Telegraaf, Volkskrant, RTL, SBS, enz, die prut dus. (welke bedoel jij?) Van die laatste twee weet ik helemaal niet meer wat ze zeggen trouwens, want die tv blijft uit. Je hebt het over dat slechte boek ‘the secret’. Ik heb daar een hoofdstuk over gelezen, waarin stond dat als je dacht te laat op werk te komen, dat je dan positief moest denken, dan kwam je op tijd. Op dat moment sloeg ik het boek dicht, de kaft blijft het mooist van dat boek. Ik was gewoon te laat op werk, trouwens. De media brengt altijd dingen, die niks voorstellen. Boeken als ‘the secret’ zijn er volop, maar 1000x beter, waar je echt wat aan kan hebben, alleen die kaften zijn dan minder mooi.

    Wat ik wil zeggen en dat is juist het enge (rare), is dat er in de snelle media niet of nauwelijks aandacht wordt besteed aan 2012, aliens, ufo's, enz. Ik trek alles van internet af. Ik moet er zelf achteraan en de groep die dat doet is veel kleiner dan de tv-hangers. De afgelopen dagen ging het alleen maar over Nathalie heet ze geloof ik, met alle respect voor de doden, maar kom op hee. Wat is dit? Ik zie allemaal leeghoofden dat als enige gespreksonderwerp hebben en dat leidt bij mij tot ergenis. Laatst heb ik wel TV gekeken. Ik geloof SBS, die hadden een documentaire over een alien. Ik was nieuwsgierig, dus ben gaan kijken. Vervolgens zenden ze een documentaire uit, die ik in de jaren 90 al heb gezien, waarin wordt bewezen hoe fake dit was, kortom overbodige uitzending. Er zijn veel nieuwere en betere documentaires te maken en dat doen ze niet. Daar valt ook weinig tot niks te faken.

    Ik zeg niet dat ik in 2012 geloof. Ik geloof wel dat er iets groots gaande is en dat er dingen gaan gebeuren. Wanneer weet ik niet. Het is ook niet echt een gevoel meer, maar voor mij een feit. Waarom zendt de snelle media niet een documantaire uit over al die leipen, die ufo's zoeken op internet, die eigen websites hebben, of een documentaire van duizenden piloten die de raarste objecten zien in de lucht, maar nergens hun verhaal kwijt kunnen. En al breng je het als idioten en hun vliegende schotels. Zelfs zulke prut zenden ze niet uit, nee we kijken met 7 miljoen mensen naar 1 moordzaak, gemaakt door engerd De Vries, met als gevolg dat die eikel nog vrij rondloopt. Gek he! En ‘wij’ er maar over praten. Hoezo zieke zooi. De mensheid wordt zo dom gehouden en mensen die verder kijken zijn te fantasierijke figuren of labiele gekken of mensen die het christendom schade willen aanbrengen. Tja, je zou bijna dom willen blijven.

    Ik voel me niet verbonden met ufo-maatjes en 2012 aanhangers of wat dan ook. Ik volg mijn eigen visie op dit alles. in het jaar 2000 gebeurde er niks en toen was ik overtuigd dat er niks gebeurde. Het enige wat er gebeurde is dat ik nog nooit zoveel vuurwerk in de lucht heb gezien.

    Je bent te nuchter voor de Illuminati, misschien niet na het kijken van de video van Disclosure Project. Heb je die gezien? Zo ja, waarom doet het je niks, zo niet, kijk maar eens als je zin en tijd hebt.

    De Niburu site bevat voor 20% interessant nieuws en voor 80% wazig zweverig nieuws waar ik niks mee heb. het handige van die site is dat ze alles voor je bijhouden, dan krijg je de links naar de interessante berichten, dus ja Niburu direct maakt geen indruk, wel het nieuws waar ik via Niburu ben opgekomen.

    Oke Mark, ik heb in mijn hand een stukje van een UFO, ik heb een filmpje van een UFO, ik heb foto's van een UFO. Wat ik je wil vragen, wanneer is het bewijs? Als De Telegraaf het soms meldt. Nou dan haak ik dus af, haha.

    Hou jij van je partner of familie? Bewijs maar! Maak jij duidelijke filmpjes van de lucht met de film-functie van je fototoestel?

    Groeten van Erik

  • Mark

    Beste Erikos, internet is natuurlijk ook een vorm van media. Maar wat is media en wat voor rol speelt dit in je leven? Bewust of onbewust?

    2012 spreekt vaak over bewustzijnsverruiming, maar is de media niet het beste voorbeeld van een bewustzijnsverandering die intussen is geïntegreert binnen onze samenlevingen? De fotografie, radio, televisie, video en dvd, en natuurlijk het snelle internet. Wat hebben deze niet-zweverige uitvindingen gedaan voor een menselijke collectieve bewustzijnsverruiming? Dáár gaat het om. Niet zozeer om het geloof in de een of andere zweverige theorie.

    Het is de huidige wetenschap die de metafysica achterna loopt en bevestigd, niet andersom. De enorme complexiteit van onze omringende natuur (van atoom tot sterrenstelsel) is niet bedacht door de mens zélf, maar diezelfde mens probeert in zijn verstandelijke onvermogen die complexiteit (waarvan het zelf een onderdeel is) te ontrafelen en te verklaren. Dit bewijst al dat de mens niet als hoogste fascet bestaat binnen een evolutionaire stroom. Daarom blijft er altijd ruimte over voor filosofie en theologische aannames, net zoals onze wetenschappelijke theorieën. Deze aspecten los van elkaar ontkennen (wat dogma en orthodoxie doet) is onlogisch. Staar je dus niet blind op een uiterlijke vormgeving, maar bekijk juist een onderliggende betekenis en/of kennis. En oordeel daar zelf over.

  • Sanne

    “Maak jij duidelijke filmpjes van de lucht”

    Ik wel:

    http://s24.photobucket.com/albums/c38/Svwees/?action=view¤t=MooieRooieLuch11.flv

    http://s24.photobucket.com/albums/c38/Svwees/?action=view¤t=NVEExport0004.flv

    Liefs, Sanne

  • Erikos

    Hallo Sanne,

    Dat kan veel duidelijker : ) Wat is dat in hemelsnaam voor website. Nee, sorry, hoef ik ook niet te weten.

    Doei