Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuw Topic, Channelen, Destini

  • Deborah

    Hoi,

    Nou mij leek het wel leuk om eens van mening te wisselen over channelen.

    Zelf heb ik de channels van de Stichters gevolgd pover de komende aarde veranderingen.

    Ik ben nu gestuit op ene Destini.

    t wordt beweers dat zij plaats kan maken voor iemand anders.

    Het gaat er dus om dat wij in een slaventoestand zitten, en waar dat vandaan komt. Dat kwam door het witte licht. Die ooit terug komen op aarde. Nu is het zo dat ze van “boven” het witte licht hebben ontmanteld. Maar dat wij op aarde nog steeds vast zitten in een denkproces.EN dat we daar overheen moeten komen. Heel vaag allemaal.

    Maar goed ik zu het wel leuk vinden om er woorden over te wisselen,

    en wat mensen ervan geloven ed. Zelf weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Al vind ik in in de teksten. (Unitynet.net heeft er een heel onderwerp op volgorde van gemaakt) wel hele rake dingen zitten. Zeg maar een goede kern van waarheid.

    Nou goed hoe denken jullie hierover.

    Dit topic leek me leuk om het over bepaalde onderwerpen te hebben die zij aansnijd. Geloof je allles? Geloof je in channelen. Zet de channels eens tegenover de dingen die wij hier op aarde zien? etc etc.

    Laten we van mening vwisselen zonder een belachelijk makende toon erin naar elkaar. Ik ben wel benieuwd hoe anderen tegen deze zaken aankijken.

    Met vriendelijke groet!

  • Deborah

    sorry,

    unitynet.nl

    en

    goto2012.nl voor de stichters en ook wat filmpjes van Destini

  • judith

    Hoi Debs

    Over welk onderwerp bijvoorbeeld die “Destini” aansnijd, zou je het willen hebben??

    Geloof jij in “channelen”? Denk je dat "channelen nog nodig is of dat je beter met je volle bewustzijn aan juiste informatie kunt komen?

    Vriendelijke groetjes Judith

  • Debs

    Hoi Judith,

    Wat bedoel je precies met het laatste?

    Ik vind al die onderwerpen ontzettend moeilijk voor te stellen. Channelen, uittredingen, visioenen, etc. Omdat ik zelf die capaciteiten niet heb.

    Wat ik wel vind is dta er vaak ontzettend goede info in staat. De boeken van Neale Donald Wals vind ik bv ontzettend mooi, en voelen voor mij aan als waarheid.

    Dat heb ik ook met “bepaalde” stukken(die voelen erg aan als waarheid) in de channels van Destini, Matthews en de Stichters. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet denken van al die wezens, Annunaki , het Duister, klonen en chips, het witte licht ed. Het is mij teveel sciense fiction. Maar los van dat vind ik het wel leuk om te lezen.

    Ik ben juist ook erg benieuwd wat anderen ervan vinden.

    Groetjes Deb

  • Mark

    Channelen heeft alles te maken met het astrale aspect van ons bestaan. Het astrale licht behelst alles wat de mens denkt en voelt en straalt dit voortdurend uit. (bewust als onbewust) Het is altijd bestaand, in en rondom ons heen. (verleden-heden-toekomst) Deze gevoelens en gedachten komen voort vanuit wat je de innerlijke begeerte (kama) kunt noemen. Het is een onpersoonlijke kracht, net zoals leven, zwaartekracht en magnetische krachten. De besturende (bewustzijns) factor daarachter (de reïncarnerende ziel) kent zijn hogere als lagere aspecten. Noem dit een collectief menselijk bewustzijn, wat buiten ons stoffelijk bestaan als een soort van ‘astraal internet’ bestaat. Dit overstijgt datgene wat wij als de stoffelijke dood ervaren. Communicatie met dit ‘internet’ werd vroeger seances, en nu vaak als channelen benoemd. Het verschijnsel kent talloze andere namen. Maar er schuilt een duidelijk gevaar aan dit ‘internet’.

    Want de mens is zoveel meer dan een stoffelijk lichaam. Het kent een psychich/emotioneel lichaam, en een verstandelijk/mentaal lichaam, alsmede een geestelijk/goddelijk eeuwigheidsfactor.

    De essentie van wie we zijn bestaat uit het hogere denkvermogen en onze geestelijke/goddelijke oorsprong. Als individuele ziel vormen we een uitdrukkingsvorm, zoals we dat nu zijn binnen onze lichamen en de persoonlijke identiteiten waaraan we ons nú identificeren. Maar wanneer we sterven en onze atomen zich van onze lichamelijke eenheid ontbinden, vervolgens ze zich hun eigen pad terug naar de ons omringende natuur. Na deze lichamelijke dood blijft datgene achter wat ons het dichtste nadert tot dit bestaansniveau. Onze gevoelens en gedachten binnen dit astrale licht. Hiermee channel je.

    Maar ook dit astrale kleed ‘ontbindt’ zich voor de hogere aspecten van de ziel, die zich net als het stoffelijk lichaam zich ontdoet van dit tweede (astrale) kleed en gaat ‘rusten’ in die hogere sferen waartoe wij stervelingen geen toegang hebben. Daarom spreekt men weleens over een tweede dood. (ik zal er nu niet te ver op ingaan) Uiteindelijk keert dit proces zich weer om en spreken we over datgene wat we nu als reïncarnatie benoemen.

    Seances, mediums, of channelen is communiceren met de ‘lege schillen van de ziel’. Ze hebben een tijdelijke bewustzijnsfactor die door de begeerte in stand wordt gehouden wordt binnen dit astrale gebied. Dus communiceren met ‘de doden’ is iets anders dan communiceren met de geest van de overledende. Deze ‘schillen’ staan altijd het dichtste bij wat wij als het onderbewuste beschouwen, en daarom zijn de ‘ongetrainden’ erg ontvankelijk voor de boodschappen die zij verspreiden. Het zijn meestal de quasi half-bewuste elementaire krachten die door dit begeeertebeginsel het onbewuste van de medium voedt met datgene wat hij of haar graag wilt horen. Wees daarom voorzichtig, beste Debs.

  • judith

    Mark, hoe krijg je het voor elkaar om zoveel informatie in zo´n klein stukje tekst zo duidelijk uit te leggen, prachtig!

    Ik zat er tegenaan te hikken van “hoe kan ik uitleggen wat channelen inhoud en wat de gevaren zijn” maar het hoeft niet meer, had het nooit beter gekunt.

    Hoop dat Debs het ook een beetje begrijpt.

    groetjes

  • Debs

    Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

    Ik moest het wel even heel langzaam lezen.

    FF een paar vraagjes..

    Is het astrale lichaam dan ook het lichaam waarmee je onbewust personen

    en situaties aanttrekt?

    Als je reincarneert komt jouw ziel/geest weer samen met jouw astrale lichaam?Die twee vinden elkaar weer als t ware?

    Ik wits dat er een gevaar aan channelen zat omdat (ff in Jip en janneke taal), de persoon die als kanaal fungeert zijn eigen gevoelens/ideeeen ook meeneemt in de informatie. En ook dat de informatie die gechannelt wordt vaak niet heel zuiver is. Door jouw uitleg snap ik nu hoe die vork in de steel zit.

    Maar ja dat zie je al als je de lappen tekst naast elkaar legt. Ik haal eruit waar ik wat aan heb. Los van dat vind ik sommige gewoon leuk om te lezen.

  • judith

    Hoi Debs

    Ik hoop dat je de uitleg van Mark hebt gelezen en begrepen.

    Eigenlijk ben je beter af als je niet die felbegeerde capaciteiten bezit om te kunnen channelen of uit te treden of toekomsten te kunnen voorspellen e.d., dit zijn de z.g. lagere psychische vermogens en brengen veel mensen op den duur in moeilijkheden omdat ze niet weten waar ze mee in aanraking zijn, ze zijn voornamelijk gefocust op de belangstelling die het met zich meebrengt en het verhoogd hun gevoel van belangrijkheid of het ego en ze denken dat ze al reeds hoog ontwikkeld zijn omdat er entiteiten door hun heenwerken en blijven daardoor in het astrale gebied hangen van schijnliefde en schijnwijsheid en kennis, wat een grote begoocheling is en waar voor henzelf totaal geen verdere ontwikkeling meer mogelijk is.

    Ik heb op de site van goto 2012, Desteni gevonden en wat filmpjes bekeken en geluisterd naar wat voor informatie er gegeven wordt.

    Het is een heel leuk, lief, fris meisje waar door gewerkt wordt en dat op zich kan al heel misleidend zijn.

    Ik vond zelf de informatie misleidend maar het voordeel van dit soort “channelingen” is goed om je onderscheidingsvermogen te leren ontwikkelen.

    Ik heb zelf een aantal jaar terug ook een groep gevolgd waar flink gechanneld werd en het sprak me heel erg aan, heel veel herkenning enzo totdat de berichten steeds meer een bepaalde vervelende wending gingen krijgen en ik voelde dat er via die berichten steeds meer druk uitgeoefend werd waar ik me niet goed meer bij voelde en wat niet correspondeerde met hoe ik het diep in mezelf ervaarde (onderscheidingsvermogen) en toen kon ik het loslaten en ben me heel breed gaan verdiepen in allerlei stromingen en informatie om zo een goed overzicht te krijgen van wat er leeft in en rond de wereld en wat er leeft in mezelf en mijn conclusie was dat je heel stevig moet vertrouwen op wat er leeft in jezelf, en dat de manipulatie via allerlei channelingen en meningen van allerlei z.g. mensen die het kunnen weten heel subtiel inwerken op de gevoelens en gedachten en dat je er uiteindelijk steeds meer verward uitkomt i.p.v. dat je er beter op wordt.

    Maar om tot bepaalde conclusies te komen is het belangrijk dat je van je eigen ervaringen leert en het o.a. blindelings geloven van alle channelingen geeft je deze ervaring.

    Wil ik wel even kwijt dat ik Neale Donald Walsh wel heel mooie en zuivere informatie vond bevatten maar dat resoneert met datgeen er in mezelf leeft en daar baseer ik dan mijn mening op. Nu ga er ik wel vanuit dat Neale geen goed gesprek met God had maar met het Goddelijke in hem met zijn eigen Hoger Zelf maar dat is bijzaak.

    Zou het leuk vinden als je reageert en misschien wil je wel een of ander onderwerp bespreken. Ik ben niet tegen alle onderwerpen alleen het gechannelde materiaal is niet altijd zuiver.

    Groetjes Judith

  • Mark

    Het astrale lichaam is het modellichaam. Vergelijk het met een bouwtekening voordat het eigenlijke gebouw (stoffelijke lichaam) daadwerkelijk vorm krijgt. Maar net zoals het stoffelijke lichaam vormt dit astrale lichaam karmisch mede een uitdrukking voor de reïncarnerende ziel, maar de hogere aspecten hiervan (de geest, ofwel de christus van de christenen en het boeddha-beginsel voor de boeddhisten) is onze werkelijke onsterfelijke essentie en altijd bestaand. De eigenlijke sturende factor daarachter. Het is als een ‘toneelspeler’ die binnen dit leven karmisch een rol aanneemt, en binnen dat leven daadwerkelijk gelooft die gegeven rol (persoonlijke identiteit) te zijn. Hieruit ontstaat wat wij het onderbewuste noemen. Realiseer dat elk stoffelijk atoom nooit zonder een oorspronkelijk bewustzijnscentrum zich binnen dit aardse gebied zou kunnen manifesteren. Daarom bestaat er onderscheid in evolutie en manifestatie waarin de mens binnen dit bestaansgebied wel een zelfbewustzijn kent en een steen en plant niet. En de mens is niet de eindfase van diezelfde evolutie. Daarom prikkelt het de mens verder te gaan en zoekt het manieren boven zichzelf uit te stijgen via bv. wetenschappen, filosofie en theologie.

    Indien het stoffelijke lichaam wordt afgelegd (en zijn atomen zich verspreiden binnen de ons omringende stoffelijke natuur, dat wat wij ontbinding noemen) blijft het psychisch/emotionele aspect in een soort van eigen gedachtebestaan doorleven. Gevoed door de eigen begeerte (kama) die het in stand houdt. Dit astrale licht staat het dichtste bij onze eigen stoffelijke werkelijkheid. Datgene waar ons onbewuste het sterkst mee in verbinding staat. Vergelijk het met een droomtoestand zonder lichamelijke vorm en met talloze gradaties. (de hemels en hellen van de theologieën) Dit is de plek van waaruit helderziendheid, helderhorendheid, mediumschap, channelen, etc. zijn oorsprong vind.

    De occulte leer verteld dat de hogere aspecten van de ziel, die boven de psychische/emotionele en mentale ‘aardse’ aspecten bestaat, kort na de stoffelijke dood als een soort ‘tweede dood’ dit astrale en begeertelichaam ontbind (net zoals bij het stoffelijke lichaam) om op hún eigen gebieden verder te evolueren. Theosofen beschrijven dit gebied als devachan, een voor ons ‘hemelse uitrustplaats’ waar de ziel zich zonder de aardse beperkingen kan ‘uitrusten’ om vervolgens karmisch weer te reïncarneren in die gebieden die het voor zichzelf heeft veroorzaakt. Het is daarom voor ons stervelingen op dit gebied niet mogelijk om met die gebieden te communiceren. Communiceren met de doden is communiceren met die gebieden (de astrale wereld) die de hogere aspecten van de ziel heeft achtergelaten bij deze tweede dood.

    Daarom worden mediums veelal ‘gefopt’ door communicatie met die achtergelaten ‘schillen’ omdat ze binnen zo'n communicatie vaak net zo menselijk overkomen als op dít bestaansgebied. Het eigen aardse onderbewuste trekt datgene aan wat het wil horen. En dat kan gevaarlijk zijn voor diegene die emotioneel of psychisch met zichzelf in disbalans zijn. (het overgrote deel van de mensheid zit nog in die fase want anders manifesteert het zich niet binnen dit bestaansgebied)

    Ik hoop een beetje van je vragen te hebben beantwoord. Het is ontzettend moeilijk dit concept een beetje duidelijk te kunnen neerpennen. Maar het is binnen genoeg literatuur terug te vinden.

  • judith

    Hoi Debs

    Ik weet niet of je nog iets wilt bespreken maar wat vindt je bijvoorbeeld van je onderstaande uitspraak?: (heb het gekopieerd en geplakt ;-))

    << Het gaat er dus om dat wij in een slaventoestand zitten, en waar dat vandaan komt. Dat kwam door het witte licht. Die ooit terug komen op aarde. Nu is het zo dat ze van “boven” het witte licht hebben ontmanteld. Maar dat wij op aarde nog steeds vast zitten in een denkproces.EN dat we daar overheen moeten komen. Heel vaag allemaal. >>

    Vind ik ook best vaag maar wat denk jij dan dat het Witte Licht inhoud?

    Wil ik best wel over praten, is een van mijn favoriete onderwerpen (heb er vele trouwens :-)).

    Hoop dat je je niet hebt weg laten jagen.

    Misschien nog iemand anders die hier iets over weet?

    Groetjes Judith