Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2011 of 2012?

  • Nathalie

    Hoi,

    Ik heb verschillende dingen gelezen over de Mayakalender. De een heeft het over 2011 en de ander over 2012.

    Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

    Groetjes Nathalie

  • judith

    Hoi Nathalie

    En ze hebben het ook over 2007 gehad ook in verband met de Mayakalender maar alles staat nog en leeft nog, er zijn geen delen van de aarde en de mensheid onzichtbaar geworden omdat ze opgestegen waren naar een hogere dimensie, dus misschien moeten we maar gewoon afwachten of het 2011 wordt of 2012??

    Nee, ik reageer wel maar ik kan eigenlijk beter niet reageren op je vraag want ik weet niet hoe het zit, volgens mij weet niemand hoe het zit of….. wel?

    Groetjes Judith

  • Nathalie

    Hoi Judith,

    Wat er gaat gebeuren en of er uberhaupt iets gaat gebeuren moeten we inderdaad afwachten. Maar ik vraag me af wat het verschil is tussen die verhalen over 2011 en 2012 en waarom de een zegt 2011 en de ander 2012 (terwijl ik 2012 meer hoor dan 2011).

    Groetjes Nathalie

  • Mark

    Dat laatste heeft te maken met het interpreteren van verschillende tijdindexen en kalendersystemen. Die verschillen onderling in de wereld nogal. De chinezen hebben laatst hun eigen nieuwjaar gevierd met een tijdsindex die verschilt met de onze. (hun jaartal loopt ruim 2000 jaar verder dan onze jaartelling) De hindoestanen alsmede de islamieten kennen een eigen jaartelling en tijdindex gebaseerd op hun eigen gegeven interpretaties daaraan. De mayakalender wordt veelal geïnterpreteert vanuit onze jaartelling, waarbij we aan het einde uitkomen op december 2012. Maar hierover bestaan verschillende meningen. Er zijn ook opvattingen die pretenderen dat de mayakalender veel vroeger eindigd, waarvan sommigen zelfs beweren dat deze kalender allang beïndigd is. Ik denk dat je daarom op het jaartal 2011 uitkomt.

    Het gros van de Mayageschiedenis is ingekleurd door eigentijdse interpretaties. We baseren dit kalendersysteem grotendeels op hun observaties van de zodiac-gordel, maar de gedachte en bedoelingen daarachter zijn subjectieve inplaats van objectieve opvattingen. We weten het niet honderd procent zeker. Net zoals een archeoloog datgene wat het uit de grond opgraaft een eigentijdse opvatting geeft, (als puzzelstukjes van een ontbrekende volledige puzzel) geldt dit net zo voor deze mayakalender.

    Stel jezelf de vraag waaróm je wilt weten of er werkelijk iets gebeurd bij het aflopen van dit kalendersysteem. Want daar gaat het vaak over.

  • Dondersteen

    er zal sowieso weinig gebeuren als mensen hun energie niet verhogen dus liefdevol worden……mediteren…..niet oordelen…..het gaat er om dat we wereldwijd onze energie verhogen met positief en liefdevol handelen waardoor onze planeet naar een volgende dimensie kan stijgen……maar ja er zijn nog teveel mensen in de wereld die teveel haat en negatieve energie in zich hebben…..en daarmee zal er weinig gebeuren in 2012…….het zal komen en gaan………vrees ik……

  • Christine

    Hoi lieve Judith, dat is een tijd geleden. Dat ligt zeker aan mij , ik ben ook nalatig geweest al een lange tijd, maar ook aan het prikbord. Wat een totaal ander prikbord is dit geworden. Er is niets meer over van het ouwe gevoel van verbondenheid en hele dagen bij wijze van spreke on line zijn en van het ene boeiende, interessante, heilige vuur zou ik haast zeggen, na het andere. Het enthousiasme, het ideaal wat me nastreefden is helemaal weg of toch niet? Uiteindelijk zien we toch wel heel veel dingen zich voltrekken, gebeuren waar we het b.v. in 2005 over hadden en ons nog bij geen benadering konden voorstellen dat het echt zo ging gebeuren. En het gebeurt nu allemaal echt. Zit nog met mijn ogen te knipperen. We waren toch echt niet zo gek bezig en laten we weer contact met elkaar hebben. In ieder geval jij en ik Judith. We hebben toch wel heel wat opgeschreven op dit prikbord. Hemeltje lief, we beklommen de hoogste bergen en jij Judith helemaal. Je doet het nog steeds en steun je erin. Hoop dat het goed met je gaat en email me anders maar als je het buiten het prikkie bord wilt houden. Toch wilde ik dit even kwijt en ook alle andere prikborders hartelijk groeten en de ouwe vertrouwden ben ik echt benieuwd naar hoe het met ze gaat. Wellicht moet ik een nieuw onderwerp aansnijden op dit prikbord om al die anderen te bereiken. Ik hoor het wel, merk het wel.

    Liefs Christinejudith schreef:

    >

    > Hoi Nathalie

    >

    > En ze hebben het ook over 2007 gehad ook in verband met de

    > Mayakalender maar alles staat nog en leeft nog, er zijn geen

    > delen van de aarde en de mensheid onzichtbaar geworden omdat

    > ze opgestegen waren naar een hogere dimensie, dus misschien

    > moeten we maar gewoon afwachten of het 2011 wordt of 2012??

    >

    > Nee, ik reageer wel maar ik kan eigenlijk beter niet reageren

    > op je vraag want ik weet niet hoe het zit, volgens mij weet

    > niemand hoe het zit of….. wel?

    >

    > Groetjes Judith

  • judith

    Ha die Lieve Christine :-)

    Dacht even dat wij voor dit leven klaar waren en dat we een volgend

    leven wel weer in contact zouden komen ;-)

    Maar, heel mooi, weer van je te horen en een beetje te vernemen hoe het met je gaat.

    Nou…. het Heilig Vuur brand bij mij nog steeds en ben nog steeds bezig met die Berg te beklimmen (ik heet ook niet voor niets van den Berg ;-)), ‘t is wel een hoge berg trouwens maar met een ’ windje ‘ en een ’ vuurtje ' in de rug moet het uiteindelijk wel gaan lukken …. oke, nog 1 keer voor old times sake: Geduld en Vertrouwen!

    Tja, het forum wat kun je daarover zeggen: Ik heb zoiets van:

    “Als de Liefde eruit is gaat het Leven eruit”

    Maar toch voor mijzelf al gebeurt hier nog heel weinig, (kun je ook niet afdwingen) loop ik toch zo nu en dan nog mooie contacten hier op en dat is ook weer wat waard :-)

    Ik zal je als je dat leuk vind, je binnenkort een mailtje sturen.

    Lieve groetjes Judith

  • Christine

    Ha ha Judith, dacht je dat we klaar waren met elkaar? Niks hoor. Ik stel voor dat we elkaar gewoon gaan mailen en kijken tegelijk of we nog iets kunnen betekenen voor het prikbord. Eerst even bij elkaar kijken waar we nu staan. Liefs Christine

  • Sanne

    Is toch nog wel door m'n hele leven verweven.

    Het is onderdeel van mij; het bewustzijn.

    Ik ervaar ook nog steeds die lucide dromen en ben via iemand in kontakt gebracht met iemand waarmee ik 100% de ervaringen van de meesters en de sferen, orbsen en weet ik veel mee kan delen.

    Ik ben ook nog steeds veel bezig met de gedachte of dat rond 2012 echt alles synthetisch zou vervagen, ofdat alles blijft zoals nu, maar gewoon heel langzaam er dingen veranderen in des mensens bewustzijn.

    Mocht jij jullie Judith Christine het leuk vinden weer eens te buurten; een mini2012meeting, lijkt me leuk jullie weer eens te zien hoor. (Heb wel ander e-mailadres inmiddels. Anders pm ik die wel even)

    Liefs, ;) Sanne

  • Christine

    Ja hoi Sanne, het bewustzijn, dat is dus eindeloos lees ik bij Pim van Lommel. Machtig interessant boek. Kom maar eens gezellig buurten meis tussen mijn mooie blommetjes in mijn aards paradijsje. Word me er steeds meer bewust van dat ik echt helemaal gelukkig ben met wat ik kan voor elkaar krijgen op mijn eigen simpele, rustige manier en er zo van kan genieten en dat ik dat vooral wil delen met anderen op zijn tijd. En vooral niet opdringen. Gewoon, gewoon. Nu zit ik lekker in mijn eentje te dromen en te mijmeren bij het kijken naar die bloempjes. Is helemaal goed en prettig. Dat het leven maar zo door mag gaan. Helemaal prima. En intussen steeds meer inzichten en spiritueel groeien en bloeien, go with the flow …….. het is …………… en laat het als je blieft zo mogen blijven. Heel lang. Altijd en evt. eeuwig. Ook daar kan ik me zo langzamerhand iets bij voorstellen bij dat eeuwig, maar dat zien we dan wel weer. Eerst de klus hier op aarde klaren. Daar weet je ook niet wat je te wachten staat. Nee toch, ja toch?

    Liefs Christine