Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Op 1 lijn

  • Sanne

    Ik liep naar de AH en zag heel helder een planeet.

    Net bij t journaal werd r gezegd dat Jupiter en Mars op 1 lijn staan.

    # When the moon is in the 7th house and Jupiter aligns with Mars,

    then peace will guide the planets and looo-hooove will steerd the stars

    Hier wat stellingen:

    A: Er veranderen in t heelal dingen en wij veranderen sowieso allemaal prompt mee.

    B: In t heelal veranderen er wat dingen, maar maakt allemaal toch geen zak uit.

    C: Er veranderen dingen in t heelal en de aarde, maar wij hebben allemaal onze eigen processen, waar het heelal geen invloed op heeft. Het werkt langs elkaar heen.

    D: Er veranderen in het heelal dingen en dat heeft ten dele invloed op ons.

    Wij hebben ons eigen proces en de mate van geestelijke rijpheid maakt uit

    in hoeverre we mee ascenderen met de aarde, of anders op een andere planeet verder leren.

    E: Er verandert helemaal niks.

    Ik zit bij D.

  • Mark

    A én gedeeltelijk D.

    A. Er bestaat een onophoudelijke verandering. (of we dit nu opmerken of niet) Geen enkele vorm (fysiek,astraal of mentaal) blijft immers eeuwig hetzelfde. We zijn tevens een onlosmakelijk onderdeel van dit heelal omdat we uit dezelfde substanties bestaan. (de mens is letterlijk opgebouwd uit sterrenstof) Het heelal bestaat dus niet buiten ons, we zijn het heelal. Aangezien de mens een innerlijke gewaarwording kent voorbij de vijfzintuiglijke waarneming (bewustzijnsgewaarwording) zou dit idem moeten gelden voor de werkelijkheid rondom ons heen en waarvan we dus onlosmakelijk deel van uitmaken.

    D. Indien we dit heelal vergelijken met een oceaan, dan is onze zon daarin nog minder dan een druppel. Toch vormt die druppel een onlosmakelijk onderdeel van die enorme universele oceaan rondom ons heen. Binnen welke context staat dan de individuele mens met zijn beperkte bevattingsvermogen en zijn nietige persoonlijke verlangens en aspiraties? Ik ben daarom voorzichtig met termen als ‘geestelijke rijpheid’ omdat we binnen dit grotere geheel verre van rijp zijn. De zelfbewuste mens begint nu pas voorzichtig te ontwaken en wordt zich bewust.