Hoi
Ik heb zelf op het ogenblik niet zoveel inspiratie om iets vanuit mezelf hier te plaatsen maar dit stukje uitleg over een boek van Hans Stolp vond ik toch weer de moeite waard om hier te plaatsen in het kader van de transformatie of 2012-proces of evolutieproces of lichtwerk of hoe je het ook noemen wilt en het doel daarvan.
Het sprak me aan omdat ik middenin deze ontwikkelingen verkeer en dus heel herkenbaar is.
Ik heb het boek van Hans Stolp nog niet gelezen maar ga dat wel doen, lijkt me heel mooi.
Ik hoop dat iemand iets kan met deze informatie, eventueel een steuntje in de rug of waar het dan ook goed voor mag zijn.
Als iemand hier iets in herkend of misschien juist niet mee eens is, een reactie is altijd welkom.
Liefs Judith
WIJSHEID EN VREDE
Meer dan ooit, zo lijkt het, hebben wij in onze tijd deze twee stille krachten van het hart nodig. Want waar wijsheid en vrede wonen, daar kan de liefde zelf zijn intrede doen.
Wie verlangt er niet naar vrede?
Wie wil niet graag, een wijs mens worden?
Wie hunkert er niet naar liefde?
Wijsheid en vrede beginnen altijd in onszelf, in ons eigen hart. Alleen daar kunnen wij die stille, genezende krachten vinden, alleen daar kunnen ze groeien. Wanneer zij gaandeweg in ons hart mogen ontluiken, dan worden zij van daaruit tot genezende, verwarmende energieën, die alles om ons heen in een ander licht plaatsen.
Wijsheid en vrede maken ons tot mensen die verzoening brengen waar haat heerst; tot mensen die vrede brengen waar verscheurdheid heerst. Zij maken mensen van ons, die alles en iedereen met warmte omhullen, en die met de liefde van hun hart anderen tot zichzelf brengen.
Een mens van vrede en wijsheid is een geschenk voor de wereld. Want zo'n mens bewerkstelligt verzoening vaker zonder, dan mét woorden, want vooral door diens uitstraling. Zo'n mens sticht vrede. Zo'n mens brengt genezing voor de vele wonden van het hart, die zo velen in zichzelf meedragen.
Maar hoe word je een wijs mens?
Hoe word je een mens van-vrede?
Dat kan alleen wanneer je bereid bent met jezelf aan het werk te gaan. Wanneer je kritisch naar jezelf durft te kijken. Wanneer je de weg naar binnen durft te gaan, de weg waarlangs je ontdekt wat er allemaal leeft in jouw heel eigen, heel persoonlijke binnenwereld.
In oude tijden werd al verteld dat die weg naar binnen zeven stappen kent, zeven lessen van voortgaande, innerlijke groei. En het mooiste is dat het lesmateriaal ons door het leven zelf wordt aangereikt! Over die levenslessen gaat dit boekje, beschreven als zeven stappen van een stille groei in wijsheid en vrede.
Moge de beschrijving van deze zeven stappen je helpen om een bewust mens te worden, een mens van vrede en wijsheid -zodat je de wereld genezing, liefde en warmte mag schenken vanuit de groeiende kracht van je hart.
De zeven stappen zijn: Je bent geen slachtoffer
Dankbaarheid voor het leven
Groeien in vertrouwen
Niet morgen maar nu
Luisteren naar je innerlijke stem
Groeien naar wijsheid en vrede
Groeien in Liefde
Dit is de inleiding van een goed leesbaar boekje geschreven door Hans Stolp met de titel De zeven Stappen Naar Wijsheid en Vrede (uitgever: Ankh-Hermes bv, Deventer) Een aanrader.