Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

online illuminati boeken

• Gast

Vanwege afwezigheid van de beheerder geef ik hier even door dat de url van de online illuminati boeken onder “illuminati/NWO” is gewijzigd van:

http://www.christen-zijn.nl/illuminati/Books.htm

naar:

http://www.christen-zijn.nl/Books.htm

• Mark

Persoonlijk heb ik niet zoveel met de illuminatie verhalen en complottheorieën.Ze brengen een waarheidsgehalte vergelijkbaar zoals bladen als prive en story die brengen.Ze brengen sensatie maar ook onterechte angstweergaven weer, die mijnsinziens nergens op gebaseerd zijn.

De achtergronden van dit soort conservatieve christelijke opvattingen geven opnieuw duideliik aan dat het goede in de mens behoort te zijn bij een oordelende God die buiten de mens staat en dat diezelfde mens bloot staat een eeuwig durende verleidende Satan.De mens die als willoos wezen een speelbal is tussen dit buiten-kosmische machtsspel.De keuze is hemel of hel.

Ik geloof daar niet in.We zijn onze eigen God en Satan en we zijn elk als individu een manifestatie van beiden.Ik geloof dat het bestrijden van eenzelfde wezenlijk onderdeel juist leidt tot conflict en chaos in jezelf.Als mens vertegenwoordigen we zowel een micro als een macro-kosmos.(met alle fascetten) Zo boven als beneden.Anders zou de mens geen godsbesef kunnen ervaren en zoeken naar vragen waarop men geen antwoord kent.

Het kwaad te verplaatsen naar personen,gebeurtenissen en toekomstige voorspellingen om je heen is mijnsinziens enkel het ontkennen van het kwaad in jezelf.Ontkenning.Ieder speelt zijn/haar eigen rol in datgene wat men ervan maakt.

• Gast

Het was alleen een mededeling, en niet bedoeld als ene opening voor discussie. Het enige dat ik kan doen is als voormalig occultist en “zoeker” getuigen van mijn bevrijding uit de occulte wereld door Jezus Christus, de enige waarachtige God die er is.

Dat is dus een geloofsbelijdenis die voor mij door openbaring nu voor 100% vast staat. Ik was een zoeker en was actief in Zen, spiritisme, oosterse gevechtsporten en meditatie, en ik bezat magnetische krachten. Ik ken die wereld van binnenuit. Die periode van dwaling en duisternis ligt gelukkig al weer 20 jaar achter me en ik ben er door gebed volledig van bevrijdt!

Het is niet mijn bedoeling te discussieren want ik weet hoe ik zelf in die tijd op christenen reageerde. Nu pas weet ik hoe blind wij zijn voor de duisternis in ons eigen verstand, en ons onvermogen zelf de dingen te beoordelen. Wanneer mensen je al zo makkelijk kunnen bedriegen met woorden, blikken en gebaren, hoe simpel is dat dan voor onzichtbare wezens, elementalen … De mens kan zichzelf niet verlossen en is van nature in zichzelf geestelijk stekeblind. Ik heb als vertaler van boeken helaas geen tijd om hier verder over te discussieren.

Wat ik wel kan zeggen is dat die “oordelende” God het oordeel zelf aan het kruis op Zich heeft genomen terwijl Hij dat helemaal niet had hoeven te doen, zodat jij en ik Hem als een liefhebbende Vader kunnen kennen die ons meer liefheeft dan te bevatten is. Ook is de Satan geen eeuwigdurende verleider maar een tijdelijke.

Zoals gezegd, mijn eerste bericht diende slechts als mededeling.

Mijn visie vind je op mijn persoonlijke website:

http://www.christen-zijn.nl/Nee.htmMark schreef:

>

> Persoonlijk heb ik niet zoveel met de illuminatie verhalen en

> complottheorieën.Ze brengen een waarheidsgehalte

> vergelijkbaar zoals bladen als prive en story die brengen.Ze

> brengen sensatie maar ook onterechte angstweergaven weer, die

> mijnsinziens nergens op gebaseerd zijn.

>

> De achtergronden van dit soort conservatieve christelijke

> opvattingen geven opnieuw duideliik aan dat het goede in de

> mens behoort te zijn bij een oordelende God die buiten de

> mens staat en dat diezelfde mens bloot staat een eeuwig

> durende verleidende Satan.De mens die als willoos wezen een

> speelbal is tussen dit buiten-kosmische machtsspel.De keuze

> is hemel of hel.

>

> Ik geloof daar niet in.We zijn onze eigen God en Satan en we

> zijn elk als individu een manifestatie van beiden.Ik geloof

> dat het bestrijden van eenzelfde wezenlijk onderdeel juist

> leidt tot conflict en chaos in jezelf.Als mens

> vertegenwoordigen we zowel een micro als een

> macro-kosmos.(met alle fascetten) Zo boven als beneden.Anders

> zou de mens geen godsbesef kunnen ervaren en zoeken naar

> vragen waarop men geen antwoord kent.

>

> Het kwaad te verplaatsen naar personen,gebeurtenissen en

> toekomstige voorspellingen om je heen is mijnsinziens enkel

> het ontkennen van het kwaad in jezelf.Ontkenning.Ieder speelt

> zijn/haar eigen rol in datgene wat men ervan maakt.

• Gast

Werkende link

http://www.christen-zijn.nl/Nee.htm

• Mark

Toch discusseer je en je beschuldigd in je visie op een subtiele manier anderen van duisternis in verstandelijk denken en bedriegerij.Je spreekt over bevrijding van dwaling en misleiding.Het zijn weer die typische conservatieve christelijke “dreigende” woorden.Geloof in een ware God en je kent verlichting en anders ben je een verloren ziel etc…Nee vriend, dat is pas werkelijke misleiding.Begrijp me niet verkeerd,ik gun ieder zijn pad naar zijn/haar goddelijke Zelf en ieder moet dat op zijn/haar manier doen.Ieder mens heeft het recht dit te doen binnen welke stroming dan ook maar zodra men binnen zo'n stroming anderen gaat veroordelen dan kies je mijnsinziens het verkeerde pad.Het christelijke geloof is juist misbruikt door dit soort lieden en is doordrengt van het kwade element in de mens.Het kwaad vertoond zich al eeuwen als “een verlosser”binnen dit soort denkbeelden en is een voortdurende veroorzaker van het geweld tussen mensen.De huidige oorlogen op dit moment bevestigen dit toch duidelijk.

• Gast

Je brengt hier zelf een subtiele beschuldiging te berde. Wat ik doe is de mens beschrijven zoals God hem ziet, niet zoals IK hem zie. Ik plaats mijzelf namelijk ook vrijwillig onder Gods oordeel, en daarmee geef ik dus van MIJZELF toe dat ik van nature een verduisterd verstand heb. Dat is geen negatieve beschuldiging, maar het constateren van een feit. Als jij een ziekte hebt dan is het dunkt mij juist liefdevol als een ander je een medicijn aanreikt. Die ziekte is de zondige natuur, en een door de boze verduisterd verstand. Zo was ik zelf ook, en alleen een houding van diepe nederigheid en de bereidheid het eigen ego aan het kruis te nagelen, en een diepe liefde voor de waarheid ongeacht de pijn die dat met zich meebrengt, en een erkennen van afhankelijkheid van God, opent je de ogen.

Hoe kun je spreken van “dreigende woorden” als ik ik niets anders doe dan mijn EIGEN ervaring neerzetten?!

Ik vind dat je eerst eens goed moet proberen te achterhalen wat iemand gelooft alvorens hem te beschuldigen van “veroordeling.” Het evangelie is een blijde boodschap die de liefde van Christus aanreikt, een liefde die zich voor ons overgaf in de dood. Wanneer iemand bereid zou zijn te sterven voor rechtvaardige mensen, dan is dat nog niet zo bijzonder, maar wanneer iemand als Jezus sterft voor onrechtvaardige mensen (zoals jij en IK), dan is dat pas zelfverloochenende liefde.

Verdiep je eerst eens in wie Jezus is en wat Hij gedaan heeft en waarom, want het vertekende beeld dat mensen van God hebben komt juist van de grote misleider, die de mens al vanaf het begin wijs maakte dat hij “als god zou zijn.”

Je noemt de huidige oorlogen. En die zijn het gevolg van het evangelie of zo?

• Sanne

<>

Klinkt als een (waarde)oordeel tav jezelf ea.

Hoe kom je er aan dat de mens van nature zondig zou zijn?

Ipv in intentie goed en goddelijk?

<>

Je mag iemand kennis laten nemen van…maar niets forceren;

het medicijn is de ziekte zelf die men uiteindelijk zelf loutert

door o.a. intro en outrospectie.

<>

Klinkt en voelt opnieuw als een (waarde)oordeel.

Geen hel en verdoemenis; geen voor wat hoort wat; geen hiërarchie als zodanig.

*** oordeelt niet. Er kan een verschil in handelen van verschillende mensen zijn, waarbij door omstandigheden, wel of niet zelfinzicht, bereidheid jegens anderen er al is, waarbij…

de ene persoon al altruïstischer is en de ander zich gedraagt als een boerenlúl.

*** oordeelt niet. De verschillende mensen in de verschillende stadia van

geestelijke ontwikkeling….ontwikkelen.

Waarde oordelen zijn griezelig; ze belemmeren je en het kost erbij veel moeite niet weer in hiërarchisch en dualistisch denken te vervallen.

En belemmeren écht open te staan voor andere(n) levensvormen.

Lees liever verschillende boeken.

Maak ook kennis met verschillende mensen met verschillende optieken

en word niet blind!

Liefs, Sanne

***(Hij daarboven; hij om ons heen; het Al; De natuur; God……you name it)

• Gast

Beste Sanne,

De Bijbel als Gods Woord is het boek waardoor ik mij laat oordelen omdat het door de grootste Intelligentie is geschreven die er is.

Blijkbaar dringt het niet door tot degenen die tot nu toe gereageerd hebben, dat ik zelf uit de wereld kom waar jullie in zitten. Done that, been there, tried it ….

Warheid is absoluut, en helaas is het vandaag de dag zo dat je overal in geloven mag, als je maar niet durft te zeggen dat er slechts één waarheid is. Vanuit die optiek zou je dus nooit kunnen en mogen zeggen dat je na lang zoeken eindelijk de waarheid gevonden hebt. En je zou dus ook niet mogen geloven in de woorden van Jezus, die zegt dat alleen Hij de Weg, de Waarheid, en het leven is, en dat niemand tot God de Vader kan komen dan door Hem.

Alles valt en staat met de betrouwbaarheid van de Bijbel, en daarvoor kan ik jullie alleen maar wijzen op een aantal apologetische sites:

http://www.christian-thinktank.com/

http://www.tektonics.org/

Lees de Bijbel, bestudeer de profetieën, waarvan er aantoonbaar al vele honderden van vervuld zijn, en kom tot Jezus! Alleen Hij kan het ware leven en diepe vrede geven. Al het andere is slechts schijn en zelfbedrog.

Ik hoop dat jullie iets met bovenstaande sites doen.

Hier laat ik het bij, en kom anders discussi♪ren op mijn forum:

http://www.christen-zijn.nl/portal.php

• Mark

De Bijbel is juist een steeds herschreven boek waarbij de orginele geschriften niet te achterhalen zijn.De verschillen van meningen over de interpertatie van deze Bijbel geven steeds hernieuwde oorzaken tussen bloedvergieten,vervolging en afscheiding.Dit is al eeuwen lang zo en gaat tot op de dag van vandaag door.Allemaal in de naam van Jezus en de “barmhartige” God.Over een wolf in schaapskleding gesproken.Bij de Islam zie je precies hetzelfde verschijnsel en eigenlijk is er sinds de kruistochten niet zoveel verandert.

De Bijbel is een verbasterde versie van esoterische waarheden geworden waarbij men waarheden als letterlijk ging beschouwen.De drie-eenheid,de onbevlekte ontvangenis en de herrijzeging zijn geen christelijke oorspronkelijkheden maar je vindt ze terug binnenin oudere voorafgaande religies.Het prachtige bewijs dat elke religieuze stroming uit dezelfde wortel voortvloeid.Als vertegenwoordigers van verschillende religies dit eens zouden accepteren inplaats van te vechten om valse waarheden,dan zou de wereld er een stuk beter uit kunnen zien.

• stef

Hoi Mark,

Ik begrijp je standpunt, al ben ik het niet met je eens. Maar dat is niet erg. Zoals je zegt, iedereen zijn eigen waarheid. Maar ik snap 1 punt van je niet. Je zegt dat je niet in de illuminatie complottheorien gelooft. Je noemt het: ‘conservatieve christelijke opvattingen’.

Ik denk juist dat er deze theorien opgebouwd zijn door naar feiten te kijken en daar een conclusie uit te trekken. Deze conclusie wordt daarna verwoord, met heeeel af en toe hier en daar een christelijk tintje. Dat noem ik niet gek, we leven nu eenmaal in een christelijke samenleving. Mensen geven daar hun eigen draai aan met de informatie die ze vanuit de kerk hebben gekregen. Door deze inmenging van het het christendom krijg je inderdaad christenjargon. Maar de boodschap is nog altijd loeizuiver. Ieder mens formuleerd anders. Hoe je iets onder woorden brengt ligt aan jouw ervaringen, kennis, etc.

Je schreef:

“ een oordelende God die buiten de mens staat en dat diezelfde mens bloot staat een eeuwig durende verleidende Satan.De mens die als willoos wezen een speelbal is tussen dit buiten-kosmische machtsspel.De keuze is hemel of hel.”

>>>>> Dit vind ik dus absoluut nergens terug in de theorien over illuminatie. Ik heb echt hekel aan de hemel/hel theorie. Je steft zoals je denkt te sterven. Als jij van jezelf denkt dat jij je slecht gedragen hebt en daardoor in de hel terecht komt, dan zal jij in de hel terecht komen….;)

Je schreef:

“ Het kwaad te verplaatsen naar personen,gebeurtenissen en toekomstige voorspellingen om je heen is mijnsinziens enkel het ontkennen van het kwaad in jezelf.Ontkenning.Ieder speelt zijn/haar eigen rol in datgene wat men ervan maakt.”

IK denk dat het goed is om bewust te zijn van wat er om je heen gebeurd. Je moet het kwaad in jezelf niet ontkennen, ook niet verdringen, maar accepteren. Zo is het met het kwaad buiten jezelf ook. Je moet er niet gefocused je eigen over opnaaien dat het er is. Het is er nu eenmaal. Of het nu in de vorm van illuminatie/schaduwregering is of dat het in de vorm van een vervelende buurman is. het ‘kwaad’ buiten je kun je het best accepteren, maar je moet er wel eerst kennis van nemen.

Stef