Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is je eigen visie?

• Mark

2012 biedt een interessant forum waarop mensen discusseren en visies uitwisselen over van alles en nog wat.Over de vraag wat de werkelijke betekenis is van wie en wat we werkelijk zijn.En wat onze doelstellingen zijn, als individu en als mensheid.Waar komen we vandaan en waar gaan we heen?

Over de vraag of er wel of niet iets gebeurt op 2012 ben ik op dit en andere vergelijkbare forums de meest uiteenlopende visies tegengekomen.Elk op zijn/haar eigen manier onderbouwd door kennis van diezelfde uiteenlopende bronnen,variërend van filosofie,(grens)wetenschappen en religieuze denkbeelden.Ook complotheorieën en zelfs geomatrische aanwijzingen bieden stof over wat de werkelijke betekenis van 2012 moet zijn.De argumenten leidden tot een diepgang en een uitnodiging tot individuele zelfreflectie die verder gaat dan het onderwerp 2012.

Dus ben ik benieuwd naar de ware kerngedachte van waar dit forum begon en stel dezelfde vraag als toen ik op dit forum kwam.2013 en dan?

• Elza

In 2013 sta je op, neem je je ontbijt en ga je naar je werk.

Met alles wat ik nu weet, geloof ik niet in een abrupte ommezwaai. De ingrijpende overgang van materie naar geestelijk leven is allang begonnen en zal zich over een lange periode uitstrekken.

Met dank aan al jullie vaak interessante bijdragen.

Gegroet,

Elza

• judith

Hoi Mark

2013 en dan?

:?

;)

• judith

Hoi Mark

:D OK. flauw!

2013 en dan? Voor mezelf gesproken als ik terugkijk naar de afgelopen 2 jaar dat ik met deze info ben geconfronteerd en zie wat ik in zo'n korte tijd geleerd heb en veranderd (getransformeerd) ben en dan nog een dikke 6 jaar te gaan, dan ben ik zeer hoopvol gestemd over de verdere ontwikkelingen die langzaam maar gestaag doorgaan maar dit is puur voor mezelf en naar aanleiding daarvan geloof ik zeer zeker in het Geestelijk ontwikkelingsproces dat ons wordt aangeboden dankzij de kosmische ontwikkelingen.

Er zijn inderdaad zoveel theorieen in omloop wat betreft 2012 dat ik me er geen voorstelling van kan maken hoe we (met de hele planeet Aarde en alles erop en eraan) 2013 ingaan.

Ik ga er voor de zekerheid maar vanuit dat er niet iets “groots” gebeurt en dat zoals Elza reeds zei, de ontwikkelingen richting Aquarius allang gaande zijn en gewoon doorgaan na 2012.

Maar ja! aan de andere kant?? Er wordt wel heel hard 2012 geschreeuwd, ik laat me maar verrassen en probeer me zo goed mogelijk voor bereiden op … tja, ik weet het niet???

OK, lekker interessante bijdrage, ik zal er nog een verder over nadenken, niet dat ik dat wel weet wat er gaat gebeuren maar goed, laat ik maar ophouden het wordt niets.

groetjes Judith

• Elza

Lachen; je zegt ‘nu stoppen, het wordt niets’, maar het was al wat. In de eerste zinnen geef je immers je gedachten al weer. Wees daar trots op.

Gegroet,

Elza

• Joke.

2013 en dan?

Proberen door te gaan met adem halen.

Nee……….. aan de ène kant denk ik dat er geen big bang zal zijn.

Maar kijk naar de klimaat veranderingen, het weer met z'n uitersten, sunami's, enz.

Ik denk dat een aantal mensen tegen die tijd al hebben moeten verkassen.

Misschien ikzelf ook weer.

Noorwegen gaat meer aardverschuivingen/lawines in de zomers krijgen.

Nederland wordt warmer en natter.

Er zullen wel wat plagen bij komen.

Zweden met een kern-reactor die rare sprongen maakt, Iran, Iran, Israel, Korea.

Het is alweer zolang goed gegaan zonder wereldoorlog.

Het zal wel zwartkijken zijn, maar ik zie ons tegen die tijd al wel ergens in gegleden zijn,waar we geen trek in hadden.

We kunnen het glorieus voor doen of romantisch en het de inluiding van de nieuwe tijd noemen, maar het zal niet zonder lijden zijn.

Toch iedereen moslim? :?

Joke.

• Sanne

<>

Na, nee, vóór 2012 zo snel niet lijkt me; is wel heel errug kort.

Zelf, merk ik, dat het voor mij moeilijk blijft hier te aarden en niet naar de sferen weg te willen vliegen.

Dat blijft een pittig punt.

Plus dat wel degelijk al aan de gang is wbt die 4de dimensie eerst

met al die verwerkende dromen belevingen, weet ik veel, oud zeer dat maar blijft opborrelen om gelouterd te worden.

Dat is een pittig punt nu.

Ik merk een haast één op één verhouding van de volle verantwoording die ik voor m'n gedachten/daden (moet) dra(a)g(en).

En dat is pittig.

Visualiseren begint al echt op visualiseren te lijken,

maar vergt dus uiterste concentratie van welke gedachten je hebt en hoe er mee om te gaan.

Dus ergens klopt die shift al wel.

Een enkele keer een piepklein tipje van de 5de dimensie.

Maar o, dan is het contrast zo groot met hier.

Da's nie makkelijk; je moet dat maar allemaal kunnen händelen.

Liefs, Sanne

• oud?

hoi Joke,

ik griezel als ik dat laatste zinnetje van je lees;toch iedereen moslim?

moet er niet aan denken wat dat betekent,weet het denk ik zo ongeveer voor mezelf wel: dik in de kleren inclusief hoofddoek en dat in de nederlandse zomer (leg ik het af)

als vrouw zijnde weinig te vertellen hebben, dus een groot deel zo niet alles van de emancipatie weg, dat zijn dus een paar punten maarrrrrrrrr

ik denk niet dat zoiets gebeurd, want dat zou betekenen weinig of geen vrouwen meer op de werkvloer en dat geeft geheid gedonder in de westerse economie en de landen waar de gelovigheid der moslims is wil juist meer rijkdom willen wat het westen heeft hebben alleen nog niet door dat daar vrouwen en mannen voor nodig zijn en dat het niemand aan komt waaien

dus ik kijk maar niet al te zwart en hoop dat het ze niet lukt de onderdrukking met een geloof waar men in het westen niet op zit te wachten maar waar men juist vrijheid van geloof wil

groeten Oud?

• Mark

Eigenlijk had ik twee betekenissen/redenen met deze topic.

De eerste is je zelfreflecterende beeld te vergelijken met de nabije toekomst.Deze nabije toekomst oogt inderdaad nogal somber en elk weldenkend mens kan ook begrijpen waarom.De vele conflicten hebben te maken met een materieële afhankelijkheid die de wortel vormt van de ongelijkheid in de wereld.Het opraken van de grondstoffen en het opkomen van nieuwe economische machtige naties zullen leiden tot meer conflicten en oorlogen.De status-quo van enkele machtige naties versplinteren tot meerderen.Het put de mensheid en de Aarde steeds meer uit.Sommigen zien hierin een eindtijd,een armageddon.Persoonlijk zie ik voorbij de onvermijdelijke duisternis toch licht.Wat is daarbij je eigen zelfreflecterende spirituele beeld hierin? Een spirituele kennis kan inzicht verschaffen in het hoe en het waarom.Maar verandert dat werkelijk het lijden van degenen die aan de andere kant van de materieële welvaart staat? Moeilijke vragen waarvan wij niet alle antwoorden (willen) kennen.Alleen geschiedenis en de toekomst zullen de antwoorden geven.

De tweede reden is dat ik hoop dat anderen weer eens meer topic's gaan plaatsen.(na een jaar vind ik het wel even welletjes,al blijf ik het leuk vinden het forum te volgen en soms te reageren) Groetjes…

• Joke.

Hoi.

De chaos op de vliegvelden en bij Londen.

Zien jullie dat ook als een deel van het naderen van 2012?

Hebben jullie bedenkingen bij het gebeuren?

Ook het gebeuren Israël/Libanon?

Zetten jullie vraagtekens bij de redenen?

Joke.