Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is je eigen visie?

• Sanne

Ik had hier ergens op de 2012startpagina.nl gelezen over dat het tegen 2010

k•nker pittig wordt en bijna nucleaire oorlog zal uitbreken,

maar dat dat ‘van boven’ net op het nipje voorkomen zou worden en dat dan

van 2010 tot 2012 het steeds beter wordt.

Na, we zien wel.

Eerst een roeiboor huren om hier de straat over te komen :-)

Regent het bij jullie ook zo hard?

Eerst een maand bakken 32º ; dan de dikke trui weer aan;

dan nog eens kachel zijnde van volle maan;

ach, Sanne hep r sin in,

maar niet heus, met hete sch*t in je zere neus,

serano

de bergerac ham

pam pam.

En ik kom vandaag ook al nauwelijks uit me bed.

• Joke.

Nee, het is hier drukkend warm.

Ookal zal het niet meer dan 24 graden zijn.

Het is al wel een tijd droog en als er dan regen komt, dan krijg je hier aardverschuivingen.

De ganzen zijn al aan hun tocht naar het zuiden begonnen.

Volgens mij is dat een paar weken te vroeg.

De bladeren vallen ookal nog groen van de bomen af.

En de koolmezen beginnen al het najaar te fluiten.

Zal mij benieuwen wat we zullen krijgen en hoe vroeg in het najaar. :)

Joke.

• Sanne

Het begon hier negen uur al weer donker te worden; ik fietste naar huis;

het was vrij fris zelfs en ik zag slierten nevel hangen boven de grasvelden in het park;

een beetje herfstig idd.

Dus die vogels hebben weer eens gelijk ;-)

• stef

>>>Hebben jullie bedenkingen bij het gebeuren?

Toen ik hoorde dat er 20+ man opgepakt was had ik het idee dat heel de actie er slechts was om na 9/11 weer vertrouwen te krijgen in de overheid. Om te laten zien dat de overheid de mensen beschermd en zodoende het een goede zaak is vrijheid in te leveren. Maarja, ik zal wel gek worden ;)

>>> Ook het gebeuren Israël/Libanon?

Daar houd ik me bewust niet mee bezig.Misschien vinden sommige dat ik als een struisvogel mijn kop in het zand steek, maar ik kan geen aandacht/energie steken in oorlog. De slachtoffers, dat is een andere zaak…

Stef

• Mark

Feit is dat veel spiritueel zoekende mensen vaak het kop in het zand steken voor aspecten die hun eigen spirituele groei belemmeren.Oorlog is daar een van.Toch vormt dat juist een belangrijk onderdeel van de spirituele groei.Altruïsme vormt de belangrijkste poort naar spirituele vooruitgang.De televisie uitzetten en/of je niet betrokken voelen bij wat anderen elkaar aandoen binnen dit soort conflicten is juist spirituele ontkenning en verwijderd je van altruïstisch denken.Dit is een moeilijk onderwerp waar de meesten liever niet mee geconfronteerd willen worden.Maar het is een onvermijdelijke poort naar spirituele vooruitgang waar iedereen doorheen moet.

Het is zo gemakkelijk vanuit onze luie welvarende samenleving te (ver)-oordelen over conflicten die voor ons zinloos lijken maar voor de ander een waarheid zijn.Het geeft de verleiding ons erboven te plaatsen en daarin zit juist de valkuil.Vergeet nooit dat andermans problemen ook jouw problemen behoren te zijn en wanneer men deze problematiek afschuift men uiteindelijk toch geconfronteerd gaat worden met diezelfde problematiek.Geschiedenis leert niets anders.

• Sanne

Ja,maar je kan evenwel best welzijnswerk verrichten in probleemwijken bij je hier in de buurt.

We wonen hier en het is denk ik toch belangrijk zoveel mogelijk eerst aandacht

te besteden waar je hier direct dingen kan doen en mensen helpen.

We hebben hier net zo goed ook nog genoeg te doen.

And guess what. Als je dat doet tref je als welzijnswerker net die mensen aan

die dus net uit die oorlogsgebieden vandaan komen

en jij mag dan ze hier helpen

(en evt brieven naar Verdonk)

• Joke.

Hoi Mark.

Op welke manier ga jij er dan mee om?

En op welke manier vind jij dat andere spirituele mensen er mee om moeten gaan?

Kijk, je er een mening over vormen is èèn ding.

Lid worden van allerlei mensenrechtensteunende organisaties is een tweede.

Maar dan…………….

Wil je dat we gaan demonstreren of ons er mee gaan bemoeien…..hoe zie je dat voor je?

Wat is jouw ervaring behalve “vanuit een luie,welvarende samenleving”?

Joke.

• Joke.

stef schreef:

>

> >>>Hebben jullie bedenkingen bij het gebeuren?

>

> Toen ik hoorde dat er 20+ man opgepakt was had ik het idee

> dat heel de actie er slechts was om na 9/11 weer vertrouwen

> te krijgen in de overheid. Om te laten zien dat de overheid

> de mensen beschermd en zodoende het een goede zaak is

> vrijheid in te leveren. Maarja, ik zal wel gek worden ;)

Ik dacht ook in die richting, ja.

USA en Blair hebben weer meer stemmen nodig.

Nu weet ik het nog niet.

Ik heb nog geen bewijs gezien.

>

>

> >>> Ook het gebeuren Israël/Libanon?

>

> Daar houd ik me bewust niet mee bezig.Misschien vinden

> sommige dat ik als een struisvogel mijn kop in het zand

> steek, maar ik kan geen aandacht/energie steken in oorlog. De

> slachtoffers, dat is een andere zaak…

Ik weet niet of het stuifvogelpolitiek is.

De mentaliteit is zo verschillend van de onze in sommige landen en de haat zit zo diep over en weer.

Als ik ook naar de bemiddelingspogingen van Noorwegen in het Sri Lanka-Tamil conflikt kijk.

Ze konden er een tijdje rust brengen, maar uiteindelijk wakkert de onrust toch weer aan.

Het moet schijnbaar toch gebeuren.

Misschien is het laatste doemdenken?

>

> Stef

Joke.

• Filsum

Persoonlijk vind ik dat iedereen natuurlijk het recht heeft om met datgene om te gaan wat hij/zij vindt.Maar om terug te koppelen wat Stef vermelde, nl “de kop in het zand steken”.

Spirituele kennis alleen leidt niet tot positieve veranderingen.De wereld zit vol spirituele kennis en-waarheden en deze vormen eerder een wortel van conflicten dan verlichting en bevrijding.En hoe zou dat toch komen?Iedereen denkt immers zijn/haar eigen waarheid in pacht te hebben waardoor men andersmans waarheden uit het oog verliest.Ik noem dat spirituele en/of religieuze ontkenning.

Er bestaat een leer over twee soorten van Boedha's.Beiden bereiken een spirituele verlichting waarbij de ene boedha het nirvana ingaat en de ander dit verzaakt om de mensen die achterblijven te helpen naar hetzelfde pad richting nirvana.De laatste wordt de boedha van mededogen genoemd.Hoewel beide boedha's even ver zijn in hun spirituele ontwikkeling onderscheid de laatste zich in kracht ver vooruit door de altruïstische opoffering voor de ander.Je vindt dit soort van metaforische verhalen overal terug binnen verschillende folklore en religies.(denk aan het bekende verhaal van de schaapsherder die zijn hele kudde in de steek laat om dat ene schaap terug te halen) Als men deze boodschap begrijpt dan begrijpt men ook dat altruïsme begint in het denken maar moet eindigen in het handelen.Vaak weet men wel maar handelt niet of weet niet hoe te handelen.(mijzelf inclusief hoor)

Men kan “vluchten” naar droomwerelden en de zgn vierde,vijfde en wie weet hoevelen “dimensies”.Men kan zijn/haar eigen “ego” volproppen met “morele goddelijkheid”.Men kan bakken met geld uitgeven aan allerlei “transformatie-cursussen”.Zolang men het altruïstische idee erachter niet snapt zal men over tweehonderd jaar nog dezelfde “hoopvolle drogbeelden” navolgen.Maar er zal niets veranderden.