Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn Gedachtengoed/filosofie.

• Jasper Groeneveldt

Interesse in filosofie?

Surf dan naar www.denkendopdiepte.nl - na ca. 4 sec. slaat de eerste

pagina vanzelf om - en U vindt het resultaat van particulier verricht

onderzoek, gedaan gedurende tientallen jaren, naar de gronden en

werkingen van het bestaan.

Elke twee maanden wordt er een volgend denkthema aan toegevoegd.

Veel denkplezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Jasper Groeneveldt.

• Mark

Hoi Jasper.Bedankt voor je bijdrage.Ik heb even de tijd nodig gehad om het wat inhoudelijk te lezen.Het komt mij nogal erg ontledend over.Dat maakt het voor een leek nogal moeilijk en onbegrijpelijk om te lezen.Maar zeker interessant hoor.

De stellingname van een mogelijk causaal verband tussen “niets en iets” is iets wat bij een esotericus een geloofsopvatting is en doordoor een werkelijkheid.De niet-zichtbare werkelijkheid is de onzichtbare factor van de uiterlijke factor die zich manifesteerd door wat wij als de zichtbare-realiteit beschouwen.

De daadwerkelijke factor van ons bestaand heelal is een niet-zichtbare, gesluiert achter wetenschappelijke theorieën,geloofsopvattingen en filosofische aannamen.(en daartussen een hoeveelheid van opvattingen en aannames) Het blijft een mysterie omdat er nog geen onomstotelijk bewijs achter deze theorieën,geloofsopvattingen en etc. bestaat.

Het denkproces is eenzelfde mysterie.Het komt voort uit datzelfde niet voor ogen bestaande realiteit wat zich uitdrukt via een zintuigelijk zichtbare realiteit.Het blijft altijd de hamvraag of ons bewustzijn een bijproduct is van onze hersenwerking of dat bewustzijn juist de oorzakelijke niet-zichtbare factor is.