Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lezing over terugkeer Maitreya

• Mark

Op woensdag 20 september aanstaande vindt er een lezing plaats over de terugkeer van de Maitreya (wereldleraar) door Benjamin Creme.Het vind plaats om 19.30 in de Meervaart te Amsterdam-Osdorp.(zie voor informatie www.meervaart.nl)

Op deze 2012-startpagina vindt je informatie omtrent deze wereldleraar en binnen de topics is er al wat aandacht aan besteed.Persoonlijk geloof ik niet zozeer in een verlossende wereldleraar en vanuit de fundamentalistische christelijke hoek wordt deze figuur als een valse profeet afgeschilderd.

Desalnietemin is het verhaal vanuit persoon Benjamin Creme interessant te noemen en de lezing vind binnen mijn woonplaats Amsterdam plaats.In ieder geval een bezoekje waard en het verslag hiervan zal ik binnenkort op dit forum posten.(als er al lezers zijn om het te lezen want dit forum kent momenteel een ongenadige dip)

• judith

Hoi Mark

Tja, zo'n dip als deze hebben we hier nog niet eerder gehad, ik hoop dat er nog wat opleving in komt, ik dacht naarmate we 2012 naderen dat er hordes mensen “wild” zouden ontwaken en allemaal “wild” op zoek gaan naar info over 2012 en dat uiteraard dit forum de leden niet aan zou kunnen mare…. 't schijnt altijd anders te lopen dan verwacht, afijn wat niet is kan nog komen, de kracht van positief denken :-).

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met Benjamin Creme, heb wel een boek van hem, “een Meester spreekt” maar de informatie is niet zoveel anders dan er in de Alice Bailey boeken staat alleen wat makkelijker te lezen en niet zo uitgebreid, ik zou niet durven beweren dat hij geen middelaar voor de Maitreya was maar het raakt me niet zo, alhoewel de info wel goed is of mooi is, als het misschien het eerste boek was wat ik in handen had gekregen was ik er wel voor gevallen maar ik had al zoveel soortgelijke info gelezen dat Benjamin of stichting Share die zijn boeken uitgeeft voor mij net te laat kwam maar dat is verder niet belangrijk, alle info komt op hetzelfde neer.

Maar zoiets als het verschijnen van de Maitreya voor de gehele wereld via TV dat zie ik echt niet gebeuren.

Maar… ik zie wel uit naar een verslag van de lezing.

Liefs Judith

• Sanne

<>

Wel merk ik dat op veel werkplekken er steeds meer ruimte voor is en

veel meer mensen wel ergens op bv. Yoga of iets anders zitten

en openstaan voor het begrip ‘nieuwe aarde’

Op internet rijzen als padde (padden,/b> :? stoelen? Na laat maar) paddestoelen steeds meer orbs en lichtbollen sites uit de grond, waar ook ‘op weg naar de nieuwe aarde’ beschreven staat.

Maar er is ook nog heel veel oude naar boven drijvende shit te verwerken

en er is idd een dip; een stilte voor de storm lijkt het haast wel.

<>

Het was toch ook dat het Christusbewustzijn in een ieder zelf zou ontwaken,

ipv een papa goeroe :) (hahaha, ik lig hier in een scheur) die komt vertellen hoe mooi het allemaal is.

Die goeroes hebben we wel gehad.

Liefs, Sanne

• Joke.

Hoi Mark.

Ik zie je verslag met belangstelling tegemoet. :)

Joke.

• Elza

Hoi Sanne, Judith,

Ook ik had verwacht dat er met de tijd juist meer dan minder mensen van het forum gebruik zouden maken. Helaas, het zij zo.

Wat die goeroe's betreft, laat maar zitten. De laatste die me nog integer leek, Mansukh Patel, is inmiddels ook stevig van z'n voetstuk gevallen. We zullen het toch echt zelf moeten doen, ieder volgens z'n eigen innerlijke stem.

Op de site van Imagine magazine (voorheen De Spirituele Krant) staat de aankondiging van het blad Koorddanser, een blad dat een tijd is weggeweest maar nu een nieuwe uitgever heeft. Hierin staan opgenomen tal van spirituele groepen, boeken, workshops, enfin, allerlei zaken die je zou gebruiken voor je persoonlijke ontwikkeling. Met een goed onderscheidingsvermogen kun je een eind komen.

Gegroet,

Elza

• Joke.

Misschien is het wel stilte voor de storm.

• Tuan

Hallo allemaal,

Even weggeweest, maar we zijn er weer!

Maak me eerst wat duidelijk: het “christusbewustzijn”???

Wat moet ik me daar van voorstellen? Hoezo?

Tja, als “heiden” heb je niet zoveel met een christusbewustzijn, een één God-idee, een alomvattende oerbron, hoe je het ook noemt. En, nog minder met allemaal figuren die menen daar een vertegenwoordiger op Aarde van te zijn (ene Maitreya???, who the …. is Maitreya..?).

Goeroe's? Is iedereen niet zijn of haar eigen Goeroe? Of, anders, wat wil je, achter een kudde aanlopen, of je eigen pad banen en je voetstappen achterlaten.

Maar toch, wat is het nou, dat 2012 idee, de stilte voor de storm, of hoe je het ook wilt noemen. Staat er wat te gebeuren, omdat een willekeurige kalender (die van de Maya's) afloopt, en dus opnieuw kan beginnen te tellen (als de “deskundigen” hun berekeningen tenminste op één lijn kunnen krijgen), en tegelijkertijd allerlij andere kalenders gewoon doorlopen. Waarom hechten wij er zo aan dat er iets aanstaande is? Willen wij dat zo graag (de wens is de vader van de gedachte), omdat wij ineens vinden het zelf niet - meer - te kunnen (een christelijk uitgangspunt overigens), en dat het daardoor van buitenaf moet geschieden (de witte meesters en zo).

Leg me het nog maar eens uit. Ik ben een tevreden mens, dat een leven leeft in een absoluut niet volmaakte wereld, die overigens nooit volmaakt is geweest en dat ook in de toekomst niet zal zijn, en er geen enkele behoefte aan heeft op “gered” te worden, opgeheven op opgenomen naar of in één of ander hogere frequentie, en al helemaal niet zit te wachten op wat voor meesters dan ook. Ik ben mijn eigen meester.

Of, anders, waarom moeten wij zonodig gered worden. Is dat niet slechts een uitvloeisel van het christelijk gedachtegoed, dat wij toch het middelpunt van “de schepping” zijn en daarom uiteindelijk bedoeld voor een hoger plan? Het brengt ons wel terug naar de kern van de discussie, namelijk, waarom moet er zonodig iets groots gaan gebeuren, en dat bij deze rond eind 2012, en waar komt dat dan vandaan, en, als je daar niet aan mee wilt doen, wat dan???

Groetjes, Tuan

• Sanne

Toch al onze 1000den berichtjes nog maar eens teruglezen hoe we er persoonlijk bij komen

of door geraakt zijn

door dat 2012 fenomeen.

• Mark

Het christusbewustzijn zou je bij benaming ook het Boedha-beginsel kunnen noemen.Het is een geloof in het goddelijke aspect van jezelf.Niet alleen het christendom maar vele religie-vormen gaan uit van een godsaspect voortgekomen uit een steeds herhalende scheppingsdrang.Maar het is een geloofskwestie.Geloof je niet in een vorm van bovenbewustzijn dan heb je niets met dit soort van termen.

Het christus-aspect duidt metaforisch een gods-aspect aan wat in ieder van ons zit en dus niet alleen vertegenwoordigd wordt door iets wat buiten onszelf ligt en/of verpersoonlijkt wordt.Je ziet dat dit laatste gebeurde bij het huidige christendom die het christus-aspect enkel naar de persoon Jezus toewijst.(hiermee wordt hij als enige zoon gezien van God,een mening die ik niet toegedaan ben)Door de menselijke evolutie verruimt het z'n bewustzijn en groeit het.Dit laatste is geen geloofskwestie maar verifieerbaar te maken.Je ziet hetzelfde proces van een steeds verfijnderdere scheppingsdrang.(bv onze technologische vooruitgang)

Helaas lukte het me niet om bij de lezing te zijn maar het lijkt erop dat Creme diezelfde fout maakt als wat meerderen doen.Het toewijzen van “bovennatuurlijke krachten” naar een vaag-niet bestaand persoon.De kwestie van zgn. Meesters speelt al heel lang.Doorgevers van de oude Wijsheid zeggen beïnvloed te zijn door mensen die zij hun Meester noemen.Vaak geallieerd naar lama-kloosters in het Oosten zoals de Tibetaanse Meester van Alice Baily.Ook HP.Blavatsy benadrukte diezelfde geïnspireerdheid waardoor ze verguist werd.Ik heb daar geen eenduidig antwoord op en de Meesters zelf vinden het van geen enkel belang.Ik geloof ook dat ieder een eigen Meester in zich draagt en het aan ieder zelf is hoe men dat aspect in zichzelf verwoordt.

Voor mij is de Maya-kalender gewoon een kalendersysteem wat afloopt en weer met een nieuwe cyclus start.Maar het blijft interessant te zien hoe jaartallen een invloed hebben op het denken en beleven van het menselijk denken.Velen hebben dit juist nodig als een onbewust baken en doelstelling.Vergeet niet dat ons persoonlijk leven in een kwinkslag voorbij is.Mensen zullen altijd een betekenis zoeken in wat voor hun de onbekendheid is.Dat maakt het geloof in een voortlevend christus-aspect des te sterker.(en mijnsinziens ook logischer)

• judith

Hoi Tuan

Welkom terug van weggeweest :-).

Jij als Heidene gelooft of in meerdere Goden of juist in geen enkele God?

De Gnositicie uit de oudheid werden ook als Heidenen gezien omdat ze een ander geloof hadden dan het Kerkelijk Christelijke hadden, ik ben dus eigenlijk ook een Heidene, terwijl ik wel in de Christus geloof, dus wat houdt nu precies een Heidene in?

Who the “blieb” is Maitreya?

Daar gaan verschillende theorieen over in de ronte, naar mijn weten (geloven, ik heb geen bewijs) is de Maitreya een hoge Meester uit de Witte Broederschap die de taak als Wereldleider op zich heeft genomen voor de komende 2000 jaar, het Aquariustijdperk, maar daar hebben wij mensen persoonlijk niet echt een boodschap aan want alle Meesters uit de Geestelijke Hierarchie (of Witte Broederschap is hetzelfde) en het zijn er duizenden verenigd in 1 collectief werken mee aan het z.g. Plan om de mensheid en daarmee de planeet Aarde op een hoger niveau te krijgen via inspiratie.

Ikzelf vind het een erg goed plan en wil daar ook vanuit m'n tenen aan meewerken door in de eerste plaats aan mezelf te werken onder het motto, verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar ik kan me voorstellen dat het hele Plan nergens naar klinkt als je er echt geen binding mee hebt en er niets bij voelt, dat wil niet zeggen dat je er dan uit ligt want het is heel goed om je eigen Meester te zijn, dat is ook de bedoeling en daarvoor hoef je niet in het bestaan van wat voor Meester buiten jezelf dan ook te geloven, het maakt niets uit waar je in gelooft, als je al gelooft.

Wat Mark al zegt en dat geloof ik ook is dat ieder mens een eigen Meester in zichzelf heeft die hem/haar heel goed kan begeleiden.

Waar het hele 2012 gebeuren vandaan komt? En als je niet mee wilt doen, wat dan? :-)

In 2012 lopen er een aantal kosmische cyclussen af en een aantal kalenders en er zijn allerlei profeten vanuit de Oudheid die ook allemaal 2012 noemen als eindtijd en begin van een nieuwe tijd, ook in de Bijbel wordt deze tijd aangegeven als Apocalypse dus er wijst heel veel naar 2012, vandaar de drukte rond 2012 met allerlei wilde verhalen die er omheen gebouwd zijn vanuit alle windstreken.

Ik zou me er maar niet druk om maken en je eigen gevoel hierover volgen.

Ik vind het zelf gewoon leuk om 2012 aan te houden als een soort richtlijn om naar toe te groeien en daarna zie ik wel weer verder, jezelf ontwikkelen is nooit verkeerd, baadt het niet, schaadt het niet en ik vind het ook leuk en interessant om alles (zin en onzin) omtrent deze datum te lezen en een aantal zaken merk en voel ik persoonlijk, zodat ik ook wel enig geloof hecht aan het feit dat er iets? groots gaande is.

En als je niet mee wilt doen?

Je bent een tevreden mens! Mooier kan het toch niet :-)

Je hoeft nergens aan mee te doen, de Kosmos volgt toch wel zijn eigen plan en de mensen krijgen toch wel de Aquariusstralingen binnen of ze willen of niet (niet alleen de mensen maar alles wat er op Aarde leeft), alhoewel…. misschien jij als Heidene??

wordt misschien wel in quarantene gestuurd naar een andere 3D planeet, net zolang tot je je bekeert, gij booswicht :D, nee hoor, geintje :D

Maar je hebt gelijk er doen veel vreemde en rare verhalen ten ronde en ik doe er lekker aan mee en probeer voor mezelf het een en ander te onderscheiden waar ik me goed bij voel en dat kan volgend jaar weer anders zijn, we hebben nog zes jaar te gaan, verder weet ik er ook niet veel over, 'k wacht wel af hoe het balletje rolt.

groetjes Judith