Haha Mark,
Ook nog een beetje humor. Het gaat niet om goed of fout.
Ik probeerde iets te doorbreken bij je. Dat lijkt me obvious.
Ik kan met je meegaan in de kritische stijl maar die ken je al.
Die voorhuid is van vader slang(wanneer jonge mannen worden ingewijd). Ik dacht dat jij de dingen niet zo persoonlijk wilde benaderen. Het is vooral symbolisch op te vatten. Net zoals( je kop eraf; vrij natuurlijk in het sjamanisme/ oude denkbeelden/ patronen worden aan de kant gezet).
Het wordt zo lastig om het een en ander te doorbreken als je de dingen te letterlijk neemt.
Tuurlijk weet ik, Mark, dat ik een groot aandeel heb(om mijn aandacht even nadrukkelijk op jou te richten). Ik ben niet geirriteerd. Ik vind je juist leuk. Je kunt proberen me in een hokje te zetten door me een gevoelsrakker te noemen. Je kunt ook zeggen: Dankje wel dat je me tot mijn gevoelsniveau probeert te brengen. En dat je daar vervolgens niets over kwijt wil, so be it.
Ik merk een sterke/ kritische noot in je verhalen naar mensen die vanuit hun gevoel reageren. Dat zegt ook iets over jou. Je merkt zelf ook dat een voornamelijk verstandelijke benadering ook het een en ander aan aversie kan oproepen. Dus lijkt het me een prima iets om zo af en toe ook even iets anders te laten zien. Dat wil ik je even meegeven.
Wat ik vertelde over ‘hoofdmeester’ en ‘hartmeester’ was een beetje een parodie op jouw verhaaltje.
En die onrust: Je brengt toch wat in beweging. Alleen maar goed. Ben jij toch ook voor?
Je blijft een vriendelijke draaikont. En je trekt nu heel duidelijk een grens. Het raakt je. Je laat je gevoel duidelijk zien. Die respecteer ik.
————————
Ik zal mijn hoofd weer even opzetten en mijn aandacht nu bij mezelf houden.
He Mark, je hebt toch al heel wat persoonlijke dingen laten zien. Hartstikke leuk man.
Tot een volgend bericht!
groetjes
Maarten