Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Positie Uranus 1933

• Ard69

Uranus zal in de periode rond 2012 2014 dezelfde positie innemen als in 1933 het jaar van de staatsgreep in Duitsland. De sterren wijzen dan op een coup of staatsgreep die zich op agressieve wijze manifesteert. Iedereen moet dus alles doen om te voorkomen dat er een nieuwe agressieve coup wirdt gepleegd.

** Wees voorzichtig en haat niet *

Het antwoord weten ze bij het kringloop centrum in Zeist.

• Sanne

Mmm, ik meende ergens gelezen te hebben op 2012 pagina

dat tegen 2010 het bar wordt op mondiaal politiek gebied, evt. met nucleair gezever erbij,

maardat op een moment supreme van boven ingegrepen wordt

en na 2010 richting 2012 en daarna het weer beter wordt.

• Mark

Het plegen van coups en het ontstaan van dictoriale regiems zullen de komende decennia (al dan niet eeuwen) heus wel voortduren,ongeacht de stand van een planeet.Lief en aardig zijn voor elkaar helpt natuurlijk niet.Het draait om inzichtelijkheid en bewustwording van zowel indivuduele,nationale als mondiale processen.Dit bewustwordingsproces gaat voortdurend door en evalueert met de tijdsgeest.

Kijk naar het verloop van politieke en idealistische systemen en ideeën.Ze komen en gaan.Kijk naar het nationalisme wat verzand binnenin opkomende multi-culturele samenlevingen.Kijk naar rassenscheiding en rassenvermenging wat naar een nieuw soort mensheid en culturele beleving leidt.

Dit gaat gepaard met onrust en geweld zoals alle veranderingsprocessen dit doen.Het draait dus niet om een vaststaand jaartal maar eerder tot bewustwording binnenin een interessant tijdperk waarin technologische vooruitgangen en nieuw wetenschappelijke inzichten dit bewustwordingsproces bevorderden.

Dit zijn processen die voortdurend door gaan en de mensheid tot nieuwe mogelijkheden evalueert.

• Mark

Excuses voor de taalfout.(evolueren) Je wordt soms dyslectisch achter zo'n scherm.

• Marie-Christine Stutterheim

Hoi Mark,

Kreeg ik op een gegeven moment ook last van. Zag op het laatst sterretjes. Heb me een tijd lang te pletter geschreven en gelezen op dit forum en heb toen gemeend een tijdje te moeten stoppen. Kreeg last van van alles en nog wat. Ben nog steeds niet zover om weer los te kunnen barsten. Wel is het zo dat ik zoals vanavond zo nu en dan nog even kijk hoe het gaat op het forum. Gelukkig is er veel activiteit weer. En leuk dat Maarten ook weer is teruggekomen.

Geniet ook altijd van jou bijdragen Mark.

En zeker ook van de anderen. Maar jouw bijdragen brengen altijd weer rust in de tent. En daar gaat het om.

Groetjes,

MCMark schreef:

>

> Excuses voor de taalfout.(evolueren) Je wordt soms

> dyslectisch achter zo'n scherm.

• Mark

Thank's.Persoonlijk vind ik het nogal stilletjes op het forum.Het is inderdaad leuk dat Maarten er weer is.

• Maarten Sonderen

Hoi Mark,

Ik vind het ook leuk dat ik er ben en dat jij er bent en dat Christine er is.

Maar volgens mij vind je het ook niet leuk. Spiritualiteit is vaak niet leuk.

Zeker niet als je hoofd er af gaat. Haha.

Er wordt gezegd dat jij rust brengt: Wellicht mag ik het in de paradox vinden, want je brengt ook onrust.:)

Volgens mij vind je het ook wel lekker als je zo nu en dan even een flinke trap onder je hol krijgt.

Daarom zit je wellicht ook op dit forum en niet bij een of andere filosofenclub. Want daar doen ze niet zo snel moeite om je kop op een speer te spiechen.

En jij hebt toch helemaal niets aan please gedrag?! Zachte heelmeesters, stinkende wonden!

Voor de rest zal ik weer even wat aan aandachtsbeheersing gaan doen.

Maar Mark, je voorhuid gaat er af. Dat is nu wel duidelijk geworden. Die wordt er heel onpersoonlijk(en dus liefdevol) vanaf gehaald :)

• Mark

Lichte irritatie Maarten? (hoofd eraf,voorhuiden,trap onder je hol etc..) Ik heb je al eerder beleefd medegedeeld dat ik hier zit voor de onderwerpen en dat mijn persoonlijke leven (inclusief kinderen) je geen mallemoer aangaat. Ik vind het onbeleefd en ondoordacht hier steeds op door te borduren. Dus houd de termonologie een beetje netjes. (zo ben je niet opgevoed,Maarten!)

Ik zit met regelmaat bij een filosofie-clubje, dus opnieuw een klein inschattingsfoutje van jouw kant.Ook daar draait het om het onderwerp en niet zozeer om de persoon. Toch is het onderwerp spiritualiteit vaak een taboe om in z'n geheel bespreekbaar te maken. Persoonlijk bekijk ik spiritualiteit niet vanuit een commercieel/zweverige kant maar toch meer vanuit een filosofische /(grens)wetenschappelijke kant. Daar zit een wezenlijk verschil en daardoor verschil ik inhoudelijk nog weleens op dit forum. Brengt dit onrust? Ik denk het niet. Het ligt aan de persoon zelf wanneer iemand zich wel/niet irriteert aan kritische vraagstellingen.Het gaat niet om wonden maken maar juist om verreiking van kennis.

Aandachtbeheersing.Kan een leuke tip voor je zijn. Interessant detail is om terug te komen op de stelling: denken met je hoofd en voelen vanuit je hart.In tegenstelling tot wat jij hierover vertelde ben jij iemand die eerst voelt vanuit het hart en dan denkt met het hoofd.(een gevoelsrakker dus) Het beste is hier een evenwicht in te vinden.

• Maarten Sonderen

Haha Mark,

Ook nog een beetje humor. Het gaat niet om goed of fout.

Ik probeerde iets te doorbreken bij je. Dat lijkt me obvious.

Ik kan met je meegaan in de kritische stijl maar die ken je al.

Die voorhuid is van vader slang(wanneer jonge mannen worden ingewijd). Ik dacht dat jij de dingen niet zo persoonlijk wilde benaderen. Het is vooral symbolisch op te vatten. Net zoals( je kop eraf; vrij natuurlijk in het sjamanisme/ oude denkbeelden/ patronen worden aan de kant gezet).

Het wordt zo lastig om het een en ander te doorbreken als je de dingen te letterlijk neemt.

Tuurlijk weet ik, Mark, dat ik een groot aandeel heb(om mijn aandacht even nadrukkelijk op jou te richten). Ik ben niet geirriteerd. Ik vind je juist leuk. Je kunt proberen me in een hokje te zetten door me een gevoelsrakker te noemen. Je kunt ook zeggen: Dankje wel dat je me tot mijn gevoelsniveau probeert te brengen. En dat je daar vervolgens niets over kwijt wil, so be it.

Ik merk een sterke/ kritische noot in je verhalen naar mensen die vanuit hun gevoel reageren. Dat zegt ook iets over jou. Je merkt zelf ook dat een voornamelijk verstandelijke benadering ook het een en ander aan aversie kan oproepen. Dus lijkt het me een prima iets om zo af en toe ook even iets anders te laten zien. Dat wil ik je even meegeven.

Wat ik vertelde over ‘hoofdmeester’ en ‘hartmeester’ was een beetje een parodie op jouw verhaaltje.

En die onrust: Je brengt toch wat in beweging. Alleen maar goed. Ben jij toch ook voor?

Je blijft een vriendelijke draaikont. En je trekt nu heel duidelijk een grens. Het raakt je. Je laat je gevoel duidelijk zien. Die respecteer ik.

————————

Ik zal mijn hoofd weer even opzetten en mijn aandacht nu bij mezelf houden.

He Mark, je hebt toch al heel wat persoonlijke dingen laten zien. Hartstikke leuk man.

Tot een volgend bericht!

groetjes

Maarten

• Mark

Zo is het.Je ziet dat je uit iemands schrijfstijl al heeel veel kunt halen.Leuk toch? En ik meende het dat ik schreef dat ik het leuk vind dat je terug bent op dit forum. Dit forum kan wel een boost gebruiken momenteel. ( Ik heb overigens de documentaire “Shocking Afrika” gezien waarbij men dit leuke primitieve besnijdenisritueel laat zien, dan heb ik toch liever behoud van voorhuid )

groetjes Mark.