Had jij nou ook dat boek van Joseph Campbell gelezen(de held met de duizend gezichten)? Daarin wordt veel mooie mythologische/ symbolische taal uiteengezet.
groetjes
Maarten
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Mark en Maarten ook natuurlijk,
Intussen gelezen wat er zoal tussen jullie heen en weer ging. Geweldig zoals dat gaat en na jullie uitbarsting toch weer verder gegroeid. Zo werkt dat dus. En daar ben ik intussen ook achter gekomen. Niet op het forum, maar in mijn eigen leven.
Als ik zeg dat ik niet meer zo aktief op het forum kon zijn, komt dat omdat ik heel wat te stellen had in het “niet”-forum leven …..!!!
En verder, heel veel verder gegroeid.
Hoop dat ik over een tijdje weer zover ben om al deze ervaringen op het forum met jullie te delen. Nu nog niet. Het is nog te vers. Judith en Sanne begrijpen het wel. Die waren nog een paar weken geleden bij mij thuis. En we hebben natuurlijk toen ook uitgebreid ervaringen kunnen uitwisselen. Sonja was er ook bij. Heel belangrijke bijdrage leverde ook Sonja aan het geheel.
Het was een heel leuke middag, maar veels te kort. Alhoewel? Ik denk dat er in korte tijd ook zoveel aangedragen kan worden door iedereen, dat je daar nog wel een poosje mee vooruit kunt.
Toch blijft mijn motto: leven in liefde en dienstbaarheid. Heel simpel. Volg Jezus. Ontvang het Christusbewustzijn daardoor op een gegeven moment in je leven, dat is wat ik iedereen toewens. Niet door ernaar te streven, maar gewoon door jezelf te zijn in liefde en dienstbaarheid. Heb gerust discussies met anderen. Ga echter altijd terug naar de basis gedachte: leven in liefde en dienstbaarheid.
Dat kan ieder op zijn/haar manier invullen wat dat inhoudt. Jeetje wat is het simpel, maar de weg ernaar toe niet …….. Zeg mij wat. Heb ook wat lopen worstelen hoor. En nog steeds. Er is in alle simpelheid toch nog genoeg over in het leven om het bepaald niet saai te laten zijn. Creatief zijn, scheppen, alsmaar scheppen, en verder groeien en evolueren. Dat is mijn motto.
God heeft de wereld niet in 7 dagen geschapen. God heeft iets neergezet hier met heel veel potentie en het is aan ons om de schepping te voltooien, tot datgene te brengen dat wat enigszins in de buurt kan komen van …… wat God heeft bedoeld. We zijn (door God) nog steeds bezig de wereld te (her)scheppen. Althans dat mag je hopen. Heel veel mensen doen dat niet, heel veel mensen geloven er niet in, heel veel mensen maken het kapot, heel veel mensen durven niet, heel veel mensen durven het wel, enz. enz.
En echt, ik neem ook heel veel rust daarbij voor zover mogelijk. Geen overvolle agenda als het enigszins kan. En laat iedereen de manier waarop hij/zij leeft dat invullen zoals ie dat wilt. Als je drijfveer en houvast is om te leven in liefde en dienstbaarheid, dan kan het echt de goede weg zijn. Probeer het gewoon uit. Niet natuurlijk vanuit geen overtuiging. Het moet wel je overtuiging zijn vanuit hart en verstand. Maar het werkt. Tuurlijk ontmoet je veel tegenstand en nog veel erger. Trein er dwars doorheen op een prettige manier, maar doe jezelf geen geweld aan.
Vaak blijkt dat de weerstand van anderen een heel dun laagje is waar je zo doorheen gaat. Gebruik dat op een positieve manier. De negatieve manier is al lang genoeg beproefd en heeft al genoeg ellende gebracht. En nogmaals, het is niet saai om zo te leven. Integendeel. Uiteindelijk zijn er zoveel verschillen in cultuur en opvattingen. Dat blijft altijd het leven boeiend houden. Niet elkaar om die verschillen bestrijden, maar juist je erin interesseren en zo je eigen leven spannend te laten blijven.
LIEFDE IN PLAATS VAN ANGST
Groetjes,
Christine
Het was een reactie op jouw kwoot van:
…Dat blijft altijd het leven boeiend houden. Niet elkaar om die verschillen bestrijden, maar juist je erin interesseren en zo je eigen leven spannend te laten blijven.
LIEFDE IN PLAATS VAN ANGST
Groetjes,
Christine
En ik vond die slogan zo goed, dat ik dacht, ik hang ‘m boven m’n …
Sanne
Ha lachen, schateren Sanne, we snappen elkaar toch wel ….
Maar even zo goed, goed dat je deze toelichting nog even erbij gaf. Dat je hem boven je bed hangt … had ik er niet uit begrepen. Jammer dat ik niet zo'n goed begrijpertje heb wat dat betreft. Voortaan wel. Prima gedaan door jou trouwens. En ik ben er trots op hoor dat een slogan van mij boven iemands bed hangt. Geweldig. Jij had het trouwens ook kunnen verzinnen, bedenken. Of liever gezegd, zo sta je toch oook in het leeeeeeeeven ….. Ja toch ……….?
Overigens is mijn slogan zo langzamerhand een slogan die ik overal om me heen hoor en hoor, hoor, hoor …………… en zie, zie, zie ………….. ik zie, ik zie wat jij niet ziet en jij ziet wat ik niet zie als het maar is: liefde in plaats van angst.
Groetjes,
orna
Deel ik helemaal met je,beste Christine. Wij zijn allemaal een godsdeeltje van iets groters waarbij ons christusbewustzijn een wegwijzer en een poort vormt tot een ruimere perceptie.Het pad van karma maakt ons door schade en schande wijs.Het is niet erg om angst en andere negatieve gevoelens te ervaren omdat het je ziel sterker maakt.( een overdaad aan positiviteit maakt de mens lui en zelfgenoegzaam.Iemand die lijdt vormt karakter en eelt op z'n ziel en vordert gestadig het pad naar het christusbewustzijn) Zonder negatief bestaat er geen positief.Het christusbewustzijn staat boven termen als negatief en positief en is te beschrijven als goddelijke liefde.
Maarten bedoelde het niet verkeerd hoor,maar het feit is dat ik heel lang lastig gevallen ben middels mails en brieven door een nogal ziek persoon.(aantal jaren geleden)Vandaar dat ik veel terughoudender ben geworden naar wat ik over mezelf vertel. Maarten stelde iets te directe vragen waardoor ik boot afhield. Meer was het niet,hoor en ik vind het leuk er weer manspersoon bij te hebben op dit forum.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?