Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheppings kracht

• spirit

geloven jullie daarin ? in onze gezamelijke scheppings kracht ?

zou het kunnen dat de energie van een overtuiging die het meest overheerst..

de toekomst kan bepalen ? dus stel 2012 aanhangers.. verspreiden voldoende energie over de wereld.. en raaken voldoende gedachte wrrelden van mensen.. dat het dan een waarheid wordt ? kan uiteraard ook met ieder geloof. je ziet er een hoop strijden,, vooral moslims proberen nu hun stempel nog te drukken, je ziet jehova's aan de deur verschijnen , ect ect.. wel een heel avontuur.. welke energie zal er terrein winnen.denk wel het spirituele.. die is erg actief momenteel. veel televisie progamma's, steeds meer films.. zoals what the bleeb, en nu celestijnse belofte die uit is.

lastig is het nu zelf scheppend iets ? waarom dan de voorspelling van bijv de maya's 12012 .. is het dan toch een vaststaand lot ?

of is 12012 zo wie zo een periode waarin iets afsluit en iets nieuws kan beginnen.

maar wat er begint.. hangt af van de energie van de mensen. (gezamelijke diepe overtuigingen )

liefs spirit..

.

• Sanne

Het is de kunst van het niet-winnen,

niet te hoeven strijden.

Winnen, strijden is weer dualistisch.

Ieder of in groepjes kan wel intenties de lucht in sturen, dat wel.

Jij en die groepjes als jullie dat doen gaan dan automatisch positieve of neutrale dingen, energieën naar je toe trekken, wat weer z'n weerslag heeft op andere groepen mensen die bv effe down zijn of zo.

Voor een ander kun je wel intenties uitspreken,

het hangt er alleen van af in hoeverre die persoon daar open voor staat, bewust of onbewust en of ie nog dingen ‘wil’ meemaken, hoe gruwelijk in onze ogen ook, die nog nodig waren voor zijn levenslessen op aarde.

Liefs, Sanne

• Mark

Stel dat ik aan jou zou vragen of jouw intentie het verloop van de hele wereld zou veranderen. Wat zou je dan antwoorden? Waarschijnlijk zou je je bescheiden opstellen en antwoorden dat je weliswaar een deel van het geheel vormt maar niet noodzakelijkerwijs het geheel kunt beïnvloeden.

Dit geldt voor ieder individu.Elk individu brengt pas een stempel in het geheel als een groter deel van het geheel erin meegaat. Hieruit ontstaan leiders,profeten en politieke en religieuze stromingen,etc. Zolang een groter geheel dezelfde waarheid gelooft zal men automatisch toewerken naar zo'n realiteit.(zo werkt de innerlijke natuur met z'n zelfgecreëerde natuurkundige wetten) Bij de mens staat deze wet bekend als de wet van Karma.

2012 is dus geen vaststaand gegeven, maar wel wat een deel van het geheel ervan maakt.Aangezien de meesten van de mensheid 2012 niet kent en de meerderheid van de kenners verdeeld is over de betekenis ervan,ga ik ervan uit dat we met z'n allen een voorspoedig 2013 gaan vieren.

• spirit

ik zie het het zelfde als jou..

en ik heb wel degelijk als deeltje invloed.. maar idd ligt er maar net aan wie je raakt en tot waar het komt.

bha ik heb behoefte aan verandering voor deze wereld.

ik zou graag zien dat er geen grenzen waren. (aardse grenzen, zoals mijn land jou land ect ;-) )

en graag zien dat we allemaal werken voor en met elkaar. geen lonen meer.. geen geld meer. nee ook niet terug naar de middeleeuwen. maar gewoon besef dat we allemaal mensen zijn en allemaal bewoners van een zelfde aarde..

ik bedoel.. ik vind het zo oneerlijk dat ik als aard bewoner rijk moet zijn bekans om is in bepaalde landen te kijken. terwil ik zo nieuwgierig ben naar de schoonheid van de natuur daar. en door bepaalde mensen wordt mij dat recht ontnomen omdat er is besloten dat het zo en zoveel geld kost. en ja we kunnen uiteraard gaan kijken waarom dat dan zo en zoveel geld kost . maar we kunnen ook gewoon ieder onze plek in nemen en werken vanuit onszelf met liefde. als ik dit zeg is het enige dat ik hoor dat het onmogelijk is. dat ik een dromer ben.. njah in deze wereld zoals het er nu voor staat ben ik ook een dromer..want alles wat er is bedacht maakt het mij onmogelijk mijn leven te ervaren zoals ik wil. en werken willen we allemaal denk ik wel, maar ook dat wordt ons weer onmogelijk gemaakt.. want het ene vragen ze papieren voor (diploma's ) voor die mensen die verplicht kunnen zitten en luisteren en verplicht informatie kunnen opnemen en verwerken .en voor het andere.. zeggen ze dan je bent te oud, of je bent dit of dat.. sorrie voor dit lange onsamenhangende verhaal.. maar snap je waar ik heen wil.. (behalve is kijken in afrika en aruba en ect :D ) ik wil in vrijheid werken en ervaren. ik wil mensen zien die dat zelfde doen .en nu op dit moment zou ik willen dat ik een idee had dat ik kon zorgen dat het die kant op kon gaan (misschien over water lopen zoals jezus :?:D hehe dat werkt vast wonderen verrichten.. heb wel is geprobeerd maar ben helaas geen geboren wonder opdat gebied :D ) xD

zie ineens de topic.. scheppings kracht. oeps.. beetje afgedwaald :$

• spirit

vorige stukje was even emotie van dat moment. voelde me opgesloten en beperkt .

tuurlijk weet ik inmiddels wel dat als je iets echt wilt het altijd kan. dat je mogelijkheden kunt creeren, dat je hard kunt werken aan een toekomst waar je van droomt. dat je geld kunt sparen… dus om nu hele maatschappij de schuld te geven.. nee besef wel dat dat niet kan ;-)

kennelijk heb ik nu dat gene wat ik voorheen bewust of onbewust wilde .

andere keuzes maken.. creatief zijn.. daar ligt de oplossing.

maar ja soms heeft lekker dramatisch zin ook wel wat ;-)

• Mark

Zekers. Wat ik altijd probeer aan te duiden is,waarom zo'n haast? Jaartallen als 2012 geven vaak zo'n indruk dat we haast moeten maken alvorens alles verandert. Dat is onzin.Moeder Natuur (waarvan wij allen een onderdeel vormen) veranderd voortdurend en laat zich echt niet beïnvloeden door wat de mens zichzelf oplegt door dit soort van jaartallen.

Wat ik probeer te zeggen is dat een mens mag struikelen en fouten mag maken.Liever een mens die oprecht het doornige pad van het leven doorloopt dan de krampachtige die het pad probeert te vermijden omdat het bang is zichzelf pijn te doen aan de scherpe punten des levens.

Tijd is een wezenlijk onderdeel van ons bestaan maar heeft op de innerlijke gebieden geen enkele betekenis.( als ik droom heeft tijd een andere betekenis dan in mijn waaktoestand.Begrijp je wat ik bedoel?)

Vertrouw op je innerlijke, je eigen spirit. Dat heeft een eeuwigdurende factor.De vergankelijke persoonlijkheid en het decor des levens wat wij onze Aarde noemen behoeft niet verandert te worden. Het vormt enkel het decor om onze levenslessen te leren.

• spirit

mooi gezegt mark !

je hebt ook helemaal gelijk.