Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paranormale ervaring

• Bart

Hallo mijn naam is Bart. Vorige week heb ik tot nu toe mijn meest bevestigende paranormale ervaring gehad. In het verleden heb ik vaker dingen gevoeld, van te voren geweten en ook gezien. Dan blijft er toch altijd een spoor van twijfel of het niet verbeelding is. Zeker omdat ik geen zwever ben. Na vorige week ben ik helemaal overstag en bestaat er geen twijfel meer. Ik zal mijn ervaring schetsen, mischien heeft iemand ook een suggestie omtrent de betekenis van mijn ervaring.

Op woensdag ochtend worden mijn twee kinderen en ik wakker rond 6.30, in onze kamer was geen verlichting aan maar door de straatverlichting van buiten was het schemerig in onze slaapkamer en kon je duidelijk zien.

Ik kijk naar rechts en zie op het nachtkastje gedurende een paar seconden duidelijk een donkere Egyptische kat met spitse oren zitten. Dit beeld verdwijnt snel en is weer weg. Mijn zoon van bijna acht spreekt mij na mijn waarneming direct aan en geeft aan dat hij iets geks zag. Hij vertelde mij zonder dat ik een woord had gerept, dat hij een kat zag en dat deze ook weer direct weg was. Ik dacht dat ik door de grond zakte. Dagen later ben ik pas met hem daarover gaan spreken en vroeg hem zonder suggestief te zijn verschillende details over zijn waarneming. Het klopt allemaal. We hebben gezamelijk een visuele ervaring gehad.

In het verleden heb ik veel ervaringen gehad m.b.t. aanvoelen, sms berichten naar mijn hoofd en visuele sensaties. Ik weet dat het echt is, ben absoluut geen zwever en hou niet van aannames. Maar dit is voor mij de bevestiging dat er meer is.

• Angelique

Hallo Bart,

Wat een mooie ervaring. Vooral omdat je het samen met je zoontje mocht hebben.

Het is wel belangrijk voor je zoontje dat hij er met iemand over kan praten die hem serieus neemt De kinderen van deze tijd zien niet alleen veel meer dan in de tijd dat wij kinderen waren maar weten ook veel meer en dat is fijn voor jullie allebei want jullie kunnen veel van elkaar leren. En kinderen snappen dingen vaak ook sneller omdat hun niet zo moeilijk denken als wij.

De lucht word steeds ijler, de kans is dus groot dat je steeds vaker dingen gaat zien of horen.

Dat is heel mooi want dat betekend dat ze je echt dingen willen vertellen /leren die goed voor je zijn om bv. verder te groeien, dingen te verwerken enz enz.

Probeer er gewoon dankbaar voor te zijn en geniet er van

Liefs Angelique

• judith

Hoi Bart

Ik geloof direct dat je geen “zwever” bent, ben ik ook niet en ik heb ook frapante situaties meegemaakt waar je met geen enkele wetenschappelijke logica omheen kunt.

Het is wel extra mooi dat je zoontje ook de kat gezien heeft, dat geeft zeker extra bevestiging en dat is heel prettig in geval van twijfel :-), dit zijn situaties waarin je van enige twijfel naar zeker weten overgaat en dat is toch wel belangrijk en zoals Angelique al aangaf in deze tijd wordt het zicht van de geestelijk ontwikkelende mens steeds wat meer helder, het geeft waarschijnlijk ook aan dat je op je ontwikkeling kunt vertrouwen, je zoontje zal zowieso al meer zicht hebben.

Ik weet niet of je op de hoogte bent van de Egyptische Goden maar de kat staat voor de Godin Bastet en brengt Vrede, Vreugde en Vruchtbaarheid (in alle opzichten, niet alleen lichamelijk) dus dat is wel een mooie boodschap die het zien van zo'n kat brengt.

En waarschijnlijk hebben jij en je zoontje een binding vanuit het verleden met Egypte vandaar dat je ook een verschijning die hiermee in verband staat ziet, ik vind het heel mooi, dank je wel voor het delen van je ervaring.

Liefs Judith

• Mark

Hoi Bart, bijna over je berichtje heengelezen. De betekenis van je gedeelde waarneming zul je bij jezelf moeten zoeken. Gezien het gezamelijke karakter van de waarneming zal deze waarneming zowel met jezelf als met je zoontje te maken hebben. Maar dat weet je zelf wel het beste en daarom doe ik er geen uitspraak over.

De woorden para-normaal en boven-natuurlijk kloppen eigenlijk niet.Er is niets wat boven de natuur staat. De natuur in ruimer begrip (kosmologie) ben jezelf. Er bestaat dus niets wat er boven of onder staat. (zowel het zichtbare als het onzichtbare vormen één geheel) Het gros van het heelal is bv onzichtbaar voor onze waarneming net zoals onze essentie (bewustzijn) dat ook is. Wetenschappelijke vooruitgangen binnen de kosmologie hebben een deel van die onzichtbare facetten blootgelegd. Ook studies omtrent de functies van ons bewustzijn en de wisselwerkingen met de hersenen geven steeds meer het idee weer dat onze hersenen een ontvanger en bewerker is van bewustzijnsprocessen inplaats dat bewustzijn een restverschijnsel van hersenwerking is. Klinkt misschien wat saai maar deze ideeën zijn revolutionair te noemen.

We weten eigenlijk maar heel weinig van ons bewustzijn, zijn opbouwende lagen als instinctief,waakbewustzijn,onderbewustzijn (en bovenbewustzijn).Met name het onderbewustzijn is grotendeels nog een onontgonnen gebied. Dus als we ergens tegenaan lopen wat niet valt binnen het normale kader van een waakbewustzijn noemen wij dit snel para-normaal. Er is echter niets abnormaals in wat moeder Natuur voor ons in petto heeft.Het lijkt echter zo omdat we veel facetten nog niet begrijpen. Toch horen visionele aspecten als deze er gewoon bij.