Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aarde stopt er mee

• annalovelight

Realistisch gezien geloven we tegen beter weten in, een goede afloop. Iedereen heeft vanuit zijn of haar levensvisie een achterliggend gevoel dat Aarde op dit moment te overleven valt. Mijn tijd zal het wel uitzingen, is een gedachten die bij heel veel mensen leeft. Nu dat is niet zo. Wat wetenschappers ook denken, hoe regeringleiders hier ook op reageren. Men vergeet en ziet over het hoofd de vernietigende inwerking die uitgaat van de collectieve gedachte hier op aarde.

Zolang religie nog kiest voor oorlog, en een andere religie meent hier met oorlog op te moeten reageren. Moeders verstroord in hun wesenlijke gezag, omdat zij hun kinderen overdragen aan in naam van god sprekende oorlogs voerende wereld leiders. Wie nu oorlog verkiest boven leven schenken aan liefde voor de aarde, heeft niets anders te verwachten, de aarde stopt er mee.

meer lezen op htt"://www.annalovelight.com

meer lezen op htt"://www.annalovelight.com/aarde.html

• Mark

Onzin. De Aarde heeft al zoveel doorstaan. We hebben al enkele ijstijden gekend en de nodige inslagen van astroïden. De klimaatsverandering die nu gaande is is deels door de mens zelf veroorzaakt en deels hoort het gewoon bij cyclische proces van de natuur. Er bestond een tijd dat er tropische plantengroei was op de noordpool.Fossiele resten bewijzen dit. Toen was er in ieder geval geen sprake van menselijke inmenging.Daarbij speelt de huidige klimaatsverandering al vanaf 1900.Men had toen minder kennis dan nu maar ook toen speelde die discussie al,hoor.

Het neveneffect van religie is inderdaad dat mensen krampachtig vasthouden aan één bepaalde waarheid. Maar zelfs een ogenschijnlijke vredige religie als het Boedhisme kent een geweldadig verleden.(denk aan bv de geschiedenis van de rood-en geelkappen in oa. Tibet) Het is kenmerkend voor de mens en een spook wat steeds terugkeerd. Mensen zouden eens moeten zoeken naar de overeenkomsten tussen religieuze uitingen inplaats van de verschillen. In de kern is het vaak hetzelfde.

Collectieve gedachte is een interessante term. Door de vooruitgangen in oa. mediavoorziening en de transportsector is de wereld een stuk kleiner geworden. De wereld globaliseerd en rassen zullen zich steeds meer gaan vermengen. Over duizend jaar zal er een andere rassenverdeling zijn. Deze processen gaan zoals gewoonlijk eerst gepaard met spanningen.De grootste bedreiging is momenteel toch de toenemende overbevolking. De grondstoffen raken uitgeput en we zien in meer landen en continenten een toenemende welvaart en consumentenverbruik.(bv China en India) Dit zal leiden tot problemen en nieuwe uitdagingen.

Of de Aarde ermee ophoudt? Natuurlijk niet.Die draait heus wel door. Vandaag leuke topic's en reacties gelezen. En genoeg geschreven.Welterusten :)

• armani2007

Zolang er nog mensen zijn, die wel de liefde voor moeder aarde opbrengen, zal de aarde wel blijven draaien. Wat Mark zegt, geloof ik ook. De aarde heeft al zoveel te verwerken gehad, dat ze dit ook zal doorstaan! Alleen rijst de vraag: Hoe krijgen we het op ons dak? Wat ik zie, is, dat de mens wel bewuster aan het worden is! De alledaagse mens, krijgt langzaam wel het inzicht van de kwetsbaarheid van moeder aarde en dat is nu juist de groep waar het om draait! Als die groep n.l. bewuster gaat leven en dat zijn vaak hele subtiele dingen, zal dit voor de aarde een enorme impuls van herstel teweeg brengen. We zijn er nog lang niet, maar ik zie wel bepaalde verschuivingen en hoe klein de stappen ook lijken te zijn, ze kunnen wel eens een enorme boost zijn voor de aarde.

Deze collectieve gedachte, waar je het over hebt, is ook aan het veranderen. Soms lijkt dat niet zo, omdat de media dagelijks bericht over al die oorlogen. Ja, ze zijn er, al zolang, maar omdat de techniek zo versnelt is en we dat dagelijks in beeld krijgen, geloven we niet meer dat het zal veranderen! Het lijkt dan zo, alsof het nu allemaal zo veel erger is geworden, nee, de techniek laat ons zien, hoeveel verdeeldheid er is op de wereld. Vroeger kregen we de helft niet mee, nu alles! We kunnen door deze snelheid, ook de dingen anders gaan gebruiken. Dus wordt er nu verkeerd gebruik van de media, in mijn beleving. Het is niet zozeer wat ze laten zien, maar hoe het gebracht wordt en wat ermee gedaan wordt! De wind zal ook moeten waaien door de media. Nadeel is, dat degenen die de media beheersen, zich er niet bewust van zijn, wat ze aan het doen zijn. Ze zien niet, wat voor een effect dit heeft op de mensheid.

Ik kan hier nog uren over doorgaan, het is mijn zienswijze, maar ik heb altijd een oervertrouwen gehad en doe er ook wat mee. Moeder aarde is een ongelooflijk krachtig organisme, net zoals jij en ik dat zijn, daarom verschilt de aarde wezenlijk niet van jou en mij. Het gaat erom, de juiste mensen te bereiken, die wel invloed hebben op een massa, zoals bijvoorbeeld de media.

Groetjes Armani

• Joke.

Als je ziet wat een menselijk lichaam allemaal kan ontstaan………..

Natuurlijk moeten er dingen veranderen en is de aarde ziek.

Maar de aarde stopt er echt niet mee of wij blijven of niet is een tweede.

Ik blijf positief. :)

De aarde is te mooi te gerafineerd in elkaar gezet om door onze domme mensen te onder te laten gaan.

Joke.

• annalovelight

Joke.

Bedankt voor je reactie.

Jammer genoeg kon ik ook niet eerder reageren op de berichten van Mark en Armani.

Wat ik probeer te zeggen in mijn bericht op mijn website http://www.annalovelight.com is, de collectieve gedachte, dat het allemaal zo,n vaart niet zou lopen. Nu worden we met de gevolgen van die gedachten, geconfronteerd.

Dit staat in het bericht:

Iedereen heeft vanuit zijn of haar levensvisie een achterliggend gevoel dat Aarde op dit moment te overleven valt. Mijn tijd zal het wel uitzingen, is een gedachten die bij heel veel mensen leeft. Daar plaats ik in mijn bericht vraag tekens bij.

Inmiddels heb ik het bericht een andere titel gegeven: De invloed van de collectieve gedachten op het klimaat.

(De aarde is te mooi te gerafineerd in elkaar gezet om door onze domme mensen te onder te laten gaan). - Daar sluit ik mij bij aan.

Groet Anna

Joke. schreef:

>

> Als je ziet wat een menselijk lichaam allemaal kan

> ontstaan………..

>

> Natuurlijk moeten er dingen veranderen en is de aarde ziek.

> Maar de aarde stopt er echt niet mee of wij blijven of niet

> is een tweede.

>

> Ik blijf positief. :)

> De aarde is te mooi te gerafineerd in elkaar gezet om door

> onze domme mensen te onder te laten gaan.

>

> Joke.

• Marie-Christine Stutterheim

Lieve alle mensen die op dit bericht gereageerd hebben,

Het is duidelijk dat we allemaal zoekenden zijn. En dat we allemaal hopen een antwoord te krijgen op al onze vragen en liever nog: het echt te vinden.

Wat dachten jullie (en ik ook trouwens ….) ervan om te blijven zoeken en vooral gevonden te worden? Door elkaar, met elkaar, in liefde, begrip (vooral elkaar proberen te begrijpen), gewoon te blijven zoeken en elkaar te vinden in plaats van zelf een antwoord proberen te vinden op alle grote levensvragen.

We zullen nooit EEN zijn, een eenheid zijn. Zoveel verschillende culturen, etc. Maar we kunnen wel doordrongen zijn van het feit dat we allemaal op een of andere manier met elkaar verbonden zijn. En wat de een doet ook gevolgen heeft voor de ander. In het klein en in het groot. In het goede zowel als in het slechte. Geen zieltjes winnen. Ieder zijn eigen overtuigingen gunnen en cultuur en van elkaar leren en elkaar waarderen. Wat een mooi ideaal !!!!!!

Daarom lijkt het mij (wie ben ik ?) het beste om rustig te blijven. Rustig doorgaan met te proberen een zo goed mogelijk mens te zijn. Leven in liefde en dienstbaarheid. Klinkt heel braaf en saai en bijbels. Maar ik zie het als de enige oplossing voor vele problemen waar we mee geconfronteerd worden.

Trouwens ik probeer al een aantal jaren zo te leven en het werkt. Althans in mijn directe omgeving. En het is beslist niet saai. Integendeel. Dat droeftoeteren is veel saaier en zooooooooo uitzichtloos.

Ik stop weer eventjes voor het te lang wordt.

Nog even een toevoeging. Ook je eigen verantwoording nemen vooral voor alles wat je doet. En daar kunnen heeeeeeel veel leuke dingen ook bij zijn hoor. Geen slachtoffer voelen, tenzij je dat echt bent. In dat geval hoop ik dat je heel veel liefde en steun zult ervaren van je medemensen/je omgeving. De schuld niet altijd bij anderen zoeken. Gewoon vanuit jezelf meegaan in de levensstroom. Je positief daarin opstellen. Dat kan in dit land, in dit deel van de wereld. Je bent zelf de scenario schrijver van je eigen levensverhaal, en de regisseur en de hoofdrolspeler. En als er nou heel veel mensen zijn die dat zo zien, dan komen we een heel eind verder. En moeder aarde loopt dan beslist te juichen..

• judith

Hoi Christine :-)

Ik had je wel gezien hier hoor, stiekem ertussendoor reactie ;-)

Eh… Ik wil even kwijt dat ik het volledig met je eens bent, zoals jij het

hebt beschreven, zo leef en handel ik ook al een aantal jaren en het werkt voor mij ook heel goed en prettig en dat werkt ook heel goed en prettig door op de mensen waar ik mee in contact kom, dus er moet wel iets inzitten.

Moeder Aarde krijgen wij echt niet kapot, ze schut een keer met haar lichaam en alle kleine mensjes zijn weggevaagt en ze creeert en verbeterd zich gewoon weer opnieuw, heel arrogant om te denken dat de Aarde ermee stopt, alles gaat gewoon lekker door in cyclussen omhoog draaiend in de spiraal van evolutie zoals het altijd geweest is en wij mogen meedoen of niet, de keuze is aan U :-).

Christine, Tot Ziens ;-)!

Liefs Judith

• judith

Hoi Anna LL.

Vanuit het standpunt van de mens en zijn overlevingskansen of waarde van het leven hier op Aarde geloof ik ook in de kracht van de gedachten, de opbouw of vernietigende kracht van gedachten en daarmee ook de uiteindelijke uitvoering maar ik ga er tevens ook van uit dat we daarom allemaal hier op Aarde zijn om juist dit te leren, de opbouw of vernietiging van jezelf en daarmee van de mens in z'n totaliteit (even extreem uitgesproken).

Vanuit het standpunt van de Aarde geloof ik niet in de vernietigende kracht van de mens want de Aarde is een eigen intelligentie die veel groter en verder is dan wij mensjes.

Er zijn inderdaad heel veel mensen die zeggen van het zal mijn tijd wel uitzingen en ik houd me alleen bezig met mijn eigen leven en de rest is ver van mijn bed en als er al een volgend leven is dan zie ik het dan wel weer, ik hoor dat bijna overal om me heen, excl. een paar mensen die ook in het spirituele z.g. zweverige wereldje zitten en daarmee gelijk bestempeld worden niet realistisch bezig te zijn, er is geen synthese, het is het een of het ander punt uit.

In het kader van “Aarde stopt er mee” zeg ik nee! de Aarde stopt er niet mee maar de kreet “Verbeter de wereld, begin bij jezelf” blijft een gouden regel, nu nog allemaal ermee gaan beginnen naar eigen inzicht??? (ok. de discussie van interpretatie begint weer van voor af aan ;-)) en dan komt het allemaal goed.

Je kunt in principe niet veel meer doen dan Licht uitstralen, spread the Good News, mensen oproepen, Lichtende gedachte de ether insturen, het z.g. goede voorbeeld geven, bidden, mediteren, hopen dat er wat “verlichte” mensen bij de Media werken en iets kunnen betekenen, enz. en dan maar hopen dat het zich verspreid en zo niet dan hebben we i.i.g. ons best naar eigen inzicht gedaan, uiteindelijk roert Moeder Aarde en de Elementen zich dan worden er ook nog een hoop mensen wakker van de schrik enne….. ????

Ik geloof best dat het allemaal goed gaat met de Aarde en wat ons mensen betreft dat gaat ook zoals het moet gaan, ik zou me niet teveel zorgen maken want zorgen maken is een negatieve energie en das nou niet goed voor het Veld…..

Kortom, ik ben het met je eens :-)

Liefs Judith

Hoi Judith,

hoe kom ik nu van mijn naam af zo voluit op het forum (inclusief email adres)?

Weet jij hoe dat moet? Vind het een beetje teveel van het goede. Hoeft ook weer niet en ergens remt het me een beetje af om vaker te reageren.

Verder alles naar wens. Hoop met jou ook? Ik lees wel met veel aandacht jullie berichten. Het blijft boeien allemaal.

Maak zoals altijd weer veel mee. Wie niet tegenwoordig? Toch doe ik mijn best standvastig te blijven en recht overeind in alles wat er gebeurt. Valt niet altijd mee, het lijkt wel of velen echt de weg kwijt zijn. En dan is het weer knap lastig om op een goede manier het een en ander uit te leggen zonder de mensen keihard te laten weglopen.

Ik probeer maar zo gewoon mogelijk te doen en te leven en van de kleine dingen vooral te genieten. Het is absoluut niet saai. Iets overigens waar ik wel bang voor was. Dat was dus alweer iets waar ik niet bang voor had hoeven te zijn. Kortom: gewoon proberen nergens bang voor te zijn, ook niet voor saaiheid dus.

Dag, dag maar weer,

Christine