Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

genoeg voedsel?

• zonnetje

Het is misschien zinvol om je te bedenken dat er wel genoeg voedsel is maar dat er iets is mis is met de VERDELING ervan. Het gaat niet erom dat geen voldoende voedsel geproduceert wordt doch hoe de verdeling in de wereld is. Daar heerst de ongelijkheid in. Als de verdeling van het bestaande voedsel andere vormen krijgt, dan is voor iedereen genoeg. Het principe van ‘samen delen’ is hier aan de orde. En die is goed scheef. Door het zo te houden is er een machtblok ontstaan van aan de ene kant diegene ‘die heeft’ en de andere die nog ‘maar moet zorgen dat ie wat krijgt’.

Te ver bij ons bed vandaan? Tja, wellicht dat als wij begonnen met anders over dingen te denken, dat er dan verandering kan plaatsvinden vanuit de oeroude wet dat “energie volgt op gedachte”. Niet tegen de slechte verdeling zijn maar vóór een goede verdeling. Het kan (onze positieve gedachten) andere (die dichter bij de verdelingen staan) op ander gedachte brengen zonder dat er meteen een naambordje bij staat.

Zonnige groet, ;-)

• Angelique

Haj Zonnetje

Ik ben ook zeker overtuigd van de kracht van het gedachte goed.

Vaak als je iets met diepe zuivere overtuigen deel van je wezen wil laten zijn is de verandering ook al in je wezen gaande en staal je dit ook uit en hoe meer mensen dit hebben hoe groter de kracht

En het is goed om zo nu en dan deze kracht even te benoemen

Bedankt daarvoor

Liefs Angelique

• zonnetje

Angelique schreef:

>

> Haj Zonnetje

>

> Ik ben ook zeker overtuigd van de kracht van het gedachte goed.

> Vaak als je iets met diepe zuivere overtuigen deel van je

> wezen wil laten zijn is de verandering ook al in je wezen

> gaande en staal je dit ook uit en hoe meer mensen dit hebben

> hoe groter de kracht

> En het is goed om zo nu en dan deze kracht even te benoemen

> Bedankt daarvoor

>

> Liefs Angelique

Geen dank! :-D

• Mark

Toch zal de kracht van de gedachte niet leiden tot het voeden van al deze hongerige mondjes in de wereld. Je ziet ook dat armoede leidt tot een sterker geloof en zelfs tot het fanatisme binnen een geloof. Idealisme alleen biedt geen oplossing, hoe goed de intentie ook is.

De welvaart van de een kan enkel bestaan over de rug van de ander. Dat is momenteel het systeem wat de mens hanteert. Eerst vanuit overlevingsdrang. Dat is uitgegroeit tot een drang naar welvaart en welbehagen. We zijn het gaan zien als een individueel recht. We kennen onze kolonisatiegeschiedenis en onze huidige kapitalistische invloeden momenteel in de wereld.Doordat de wereld kleiner is geworden zien wij als consumenten dit steeds duidelijker op onze voordeur terugkomen. Maar waar ligt de oplossing van de werkelijke oorzaak? Het zijn hele complexe problemen waar nog geen oplossingen voor bestaan.

Wat we wel zien is dat welvaart onstaat, een bloeiperiode kent en dan vervolgens ineenstort. Dat zal met ons huidige systeem ooit ook gebeuren want we maken er een potje van. Net zoals oude rijken vroeger ook ineenstortte. Hoge beschavingen van weleer zijn nu de krochten van ellende in de wereld.Hoe zou dit komen?

Het is de weg van de natuur. Onze eigen karmische rekeningen die we ooit zelf gecreëert hebben en waarvan we de gevolgen elk op onze eigen manier uitwerken. De mens maakt voortdurend dezelfde fouten maar leert stilletjes aan te groeien en te leren. Het gaat ons misschien niet snel genoeg maar ik heb genoeg hoop voor de toekomst.

Met één ding ben ik het wel eens. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ik zou eraan willen toevoegen dat men nooit die hoop moet koesteren diezelfde wereld onmíddelijk te kunnen veranderen.Dit laatste gaat met vallen en opstaan.

• zonnetje

Het geeft slechts aan zoals een gedeelte van de massa inderdaad denkt.

Een ander gedeelte (groeiend in zijn bewustzijn en aantal) denkt er anders over.

Zonnige groet :-)Mark schreef:

>

> Toch zal de kracht van de gedachte niet leiden tot het voeden

> van al deze hongerige mondjes in de wereld. Je ziet ook dat

> armoede leidt tot een sterker geloof en zelfs tot het

> fanatisme binnen een geloof. Idealisme alleen biedt geen

> oplossing, hoe goed de intentie ook is.

>

> De welvaart van de een kan enkel bestaan over de rug van de

> ander. Dat is momenteel het systeem wat de mens hanteert.

> Eerst vanuit overlevingsdrang. Dat is uitgegroeit tot een

> drang naar welvaart en welbehagen. We zijn het gaan zien als

> een individueel recht. We kennen onze kolonisatiegeschiedenis

> en onze huidige kapitalistische invloeden momenteel in de

> wereld.Doordat de wereld kleiner is geworden zien wij als

> consumenten dit steeds duidelijker op onze voordeur

> terugkomen. Maar waar ligt de oplossing van de werkelijke

> oorzaak? Het zijn hele complexe problemen waar nog geen

> oplossingen voor bestaan.

>

> Wat we wel zien is dat welvaart onstaat, een bloeiperiode

> kent en dan vervolgens ineenstort. Dat zal met ons huidige

> systeem ooit ook gebeuren want we maken er een potje van. Net

> zoals oude rijken vroeger ook ineenstortte. Hoge beschavingen

> van weleer zijn nu de krochten van ellende in de wereld.Hoe

> zou dit komen?

>

> Het is de weg van de natuur. Onze eigen karmische rekeningen

> die we ooit zelf gecreëert hebben en waarvan we de gevolgen

> elk op onze eigen manier uitwerken. De mens maakt voortdurend

> dezelfde fouten maar leert stilletjes aan te groeien en te

> leren. Het gaat ons misschien niet snel genoeg maar ik heb

> genoeg hoop voor de toekomst.

>

> Met één ding ben ik het wel eens. Verbeter de wereld, begin

> bij jezelf. Ik zou eraan willen toevoegen dat men nooit die

> hoop moet koesteren diezelfde wereld onmíddelijk te kunnen

> veranderen.Dit laatste gaat met vallen en opstaan.

• Sanne

<>

Maar nu maak je me toch nieuwsgierig hoe bv jijzelf omstaat in deze materie praktisch bezien.

Je gebruikt de woorden zelfzuchtigheid heel vaak, bijna in elk bericht.

Je ageert er heftig tegen.

Waar men het meest tegen ageert, zegt iets over die persoon; wellicht eerdere levens?

Je geeft aan niet persoonlijk over jezelf dingen kwijt te willen, maar het spreekt wel boekdelen.

Ik kan me heel best voorstellen dat je bv. jijzelf (in dit leven :? iig ) nu heel goed nadenkt over wat je doet en eet en misschien de herkomst van wat je eet. ;)

Ik denk namelijk dat het per saldo wél uitmaakt dat

hoe meer mensen hier al bewust mee bezig zijn,

dat dat over een langere of zelfs kortere periode veel gaat uitmaken.

Écht positieve affirmaties zijn verstrekkender dan je denkt.

En op fysiek vlak…

ja…al tijden kunnen er machines op ‘vrije’ energie draaien.

Het is een vreemde wereld waarin geforceerd alles klein en afhankelijk gehouden wordt.

Alhoewel…dat is de vraag…in hoeverre laten we ons nog afhankelijk zijn?

Kunnen we zelf niet leren materialiseren, dingen uitvinden die op lucht werken enz.?

Die in de woestijnen uit de diepte water oppompen…oase…tralala

In hoeverre moeten we ons nog afhankelijk opstellen?

;) Sanne

• zonnetje

mooie foto. :-)

Onderlinge afhankelijkheid. Dat is te leren zonder dat er een vorm van macht aan te pas hoeft te komen. Juiste menselijke verhoudingen op basis van wederzijdse afhankelijkheid. Wat zou dat inhouden. Wat heeft bij ons heden ten dage het woord ‘afhankelijkheid’ niet voor lading gekregen. Afhankelijkheid betekent veelal dat men geen macht heeft….zich onmachtig voelt. Die ander heeft de macht en kan doen en laten wat hij wil…! Dat is wat er aan het woord; afhankelijk kleeft. Wederzijdse…gezamenlijk…dat houdt veelal in iets over en weer op basis van gelijkheid, gelijke behandeling.

Ver weg, niet als we eenvoudig beginnen ons voorgeprogrammeerde hersentjes te veranderen. Bij onszelf…want zoals al werd gezegd…“Verbeter de wereld en begin bij jezelf.”

Warme zonnige groeten, :-)

• Sanne

Ik bedoelde juist het ‘niet’ afhankelijk hoeven te zijn.

We zijn scheppers.

• zonnetje

Sanne schreef:

>

> Ik bedoelde juist het ‘niet’ afhankelijk hoeven te zijn.

> We zijn scheppers.

:-) Helemaal juist in een bepaald stadium!

De mens dient inderdaad eerst van afhankelijkheid (Massa-bewustzijn) te groeien naar on-afhankelijkheid.(Zelf-bewustzijn). Daarna wordt een mens langzaam (door Ziele-instroom, contact met het Hogere Zelf) ‘Groepsbewust’ en gaat zich inzetten voor zijn medemens. Zo ontstaat Groepsbewustzijn. De energie van de Nieuwe Tijd- de Aquariusenergie- die voor Groepsbewustzijn staat- zorgt voor deze verandering in de Mensheid zelve. Lanzaam wordt de mens van ‘op zichzelf gerichte individu’ (heel normaal stadium), een individu die gaat leren samenwerken voor hetzelfde DOEL- zo krijg je wederzijdse afhankelijkheid, vanuit het zelfde DOEL. De een doet het ene voor het doel, de andere weer een ander stukje. :-)

Zo groeit een mens met een liefdevol geopend hart van ‘iets voor zichzelf willen hebben’ naar ‘iets voor de Mensheid willen betekenen’. Zo verkrijgt men het beginsel van ‘samen delen’. Velen tezamen maakt een totale andere ether! ;-)

Liefdevolle groeten. :-)

• judith

OK! Zonnetje :-)

Hoe krijg je het voor elkaar!

In zo'n klein stukje tekst het doel van Aquarius uit te leggen, Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap (he, waar kennen we dat van? ;-)).

Liefs Jud.