Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012

• Margriet

Wat een onzin allemaal !

2012 zal een jaar zijn als elk ander jaar .

Margriet.

• Sanne

Dag hè

• armani2007

Ja? Jij weet meer als mij, want ik weet niet wat 2012 brengt, net zo als ik dat niet weet van 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2024! Voor mij is geen enkel jaar gelijk!

• judith

Hoi Margriet

Wat is er voor onzin aan 2012 dan?

En hoe is elk ander jaar dan voor jou?

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je daar allemaal over denkt?

En hoe je op 2012 terecht bent gekomen?

groetjes ;-)

• Margriet

Hallo Judith

Soms hoor ik wel eens iets over 2012…eindtijd en meer van dit soort onzin.

Ik zie het als bijgeloof wat nergens op gebaseerd is.

Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan rondneuzen en zag dit prikbord staan.

Margriet ;)

• angel

als je denkt dat 2012 nergens op gebaseerd is, ben je duidelijk nog niet écht in de materie gedoken…als je dan toch duidelijk een mening wilt hebben moet je wel eerst weten waar het PRECIES over gaat. eindtijd, ja, dat IS 2012, eind der tijd, daarna komt een nieuwe tijd, een nieuwe cyclus…maar dat is de simpele uitleg, er komt veel, heeeel veel meer bij kijken, ik ben er nu 3 jaar mee bezig en ik leer nog steeds, maar je staat er voor open, of helemaal niet. Het is jammer dat jij al zo snel de deur dichtgooid met een mening dat het flauwe kul is, terwijl je dus duidelijk niet eens wat serieus research hebt gedaan. Echt jammer.

groetjes angel

• judith

Hoi Margriet :-)

Als je zegt dat 2012 de eindtijd is, zeg ik ook “onzin”.

Wat Angel al aangaf, 2012 is een einde van een grote cyclus en daarna begint er weer zo'n grote cyclus op een wat hoger niveau op de evolutiespiraal.

'T is op zich allemaal heel interessant als je je erin gaat verdiepen.

Ik neem aan dat het je niet is ontgaan dat er iets aan de hand is met het wereldklimaat?

En misschien merk je ook wel iets van het feit dat er steeds meer mensen zich met het spirituele gaan bezighouden op welke manier dan ook, ook op TV en radio komen er steeds meer mediums en programma's, serie's e.d. ook op discovery en national geografic komen steeds meer programma's die de mysterieen uit de oudheid ontrafelen en over allerlei ontmaskeringen op religieus gebied en op wetenschappelijk gebied wordt er ook steeds meer naar de kwantum- en metafysica gekeken en ga zo maar door, er is een hele omwenteling aan de gang en dat is niet zomaar.

Er is ook heel veel onzin over 2012 te lezen wat je ook kunt bestempelen als “onzin”, als het je interesseert kun je het beste op je eigen gevoel afgaan hierin en als het je niet interesseert dan laat je het los en je laat het over je heen komen of langs je heen gaan, je hebt altijd een keuze.

groetjes Judith

• Mark

Hoi magriet, 2012 is geen eindtijd. Het is het einde van een kalendersysteem. Daarin zit een wezenlijk verschil. Er komen drie verschillende culturele aspecten naar voren.

Het kalendersysteem van de Maya's is gebaseerd op de precessiecyclussen. Je ziet deze astronomische systemen in vele oude culturen vergelijkbaar terugkomen.

Het tweede aspect van de eindtijdovertuiging vloeit voort uit de christelijke hoek. (het boek van Johannes, de bekende armageddon)

Het derde aspect transformatie vloeit voort uit het oosterse denken waarin men geloofd in een spiraalsopbouwend reïncarnatiesysteem waarbij alles (inclusief de mens) een cyclisch opbouwend evolutionair verloop kent. Vanuit die gedachte komt het begrip transformeren naar een hoger niveau vandaan.

Deze drie kernaspecten zijn samengevoegd en wordt hoofdzakelijk door de new-age beweging (de post-moderne spirituele beweging) als zodanig naar buiten gebracht.Een prachtig voorbeeld van integrerende geloofs-en denkbeelden.

Vanuit het kwantumfysische denken is een nieuwe stroming hergeïntroduceerd waarvan docu's als the Secret en what the bleep do we know en boeken van Lynne Mc.Taggart bekendere voorbeelden zijn. De Voyager reeks van Ashayana Deane die oa gaat over de Keylontische wetenschap is een recentelijke nieuwkomer (vanaf ongeveer 1996) en gaat nog een stap verder.Heel bizar maar interessant om te lezen.Ik plaats hier binnenkort nog weleens een topic over.

Dus beste Magriet, of men er nu wel of niet in geloofd dat maakt niet zoveel uit hoor. Zowel de gelovige als ongelovige maakt deel uit van diezelfde natuur. Het is interessant te zien hoe oude culturele leringen en opvattingen zichzelf herschrijven met de tijdsgeest.Van kabbalistische boom naar het Veld en van het Veld naar de Matrix. Sommigen noemen het gewoon God.Anderen weer bewustzijn.Maar het blijft een interessant onontgonnen gebied wat de mens al bezig houdt sinds het een zelfbewustzijn kent en hier vragen over stelt. Dat is in een notedop 2012.