Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nieuws

• angel

een paar dingetjes die ik jullie niet wil onthouden aangezien het vrijwel over hetzelfde gaat, nl, de overgang.

ten eerste een recent intervieuw met drunvalo Melchizedek,

http://spiritofmaat.com/feb07/drunvalo_interview.html

Ten tweede, bij www.goto2012.nl staan twee artikeltjes onder “nieuws.” Het eerste is geplaatst op 04-02-2007- Webmaster column- Is het nu 2007 of 2012?

en het tweede is geplaatst op 28-02-2007- Anja en René- Meditatie over gebeurtenissen beginnend in maart 2007 Deze twee artikelen sluiten voor mijn gevoel ook erg aan bij wat Drunvalo verteld.

Ten derde is er veel beweerd dat First contact ook gaat gebeuren rond de tijd van de overgang. Op www.niburu.nl is daar op het moment een heel mooi artikletje over.

Verder heb ik op www.snoedel.punt.nl ook nog een artikeltje gelezen, (op dit moment het eerste boven aan de pagina) Here Comes The Sun

The Grand Finale !.. geplaats op 04 Maart 2007 | 09:30:12 wat daar ook weer op inspeeld. Wat je wilt geloven of eruit pikt maakt niet uit, of je legt het naast je weg als onzin, mag ook, maar ik vind het wel geinig dat er steeds meer berichten komen die op elkaar aansluiten wat info betreft.

• Sanne

Ik ervaar het dagbewustzijn steeds meer equivalent aan een droom,

ik droom me door het leven, maar ben in feite steeds ‘wakkerder’

Ik wordt steeds gestoorder,

maar in feite wordt ik steeds meer lucide.

Met m'n ogen dicht zie ik om me heen; de overgang van waak naar lucide dromen is nu somps al zo zacht als boter.

Mijn hele zijn met bv ook mijn darmziekte wordt overhoop gehaald

en somps lijkt het uitzichtsloos en wil ik hier weg.

Maar ik zie wel makkers.

• Sanne

Maar m'n pijn

is m'n medicijn

Namaste

• Mark

Een van de sites verwijst ook naar de film “an Inconvencient truth” van Al Gore. Een interessante film en een aanrader voor diegene die hem nog niet gezien hebben.Sommigen vonden de film wat overtrokken maar dit vond ik wel meevallen.Er zitten duidelijke boodschappen in die aansluiten bij mijn eigen spirituele opvattingen:

We zijn verantwoordelijk voor ons eigen denken en handelen.Plato vermelde het al; “ideën regeren de wereld” waardoor we ons eigen wereldbeeld creëren.We maken dus onze eigen transformaties en zullen datgene wat wij veroorzaakt hebben zelf moeten opruimen. Als deel van onze Aarde en als deel van diezelfde kosmos kunnen we onze karmische verantwoordelijkheden niet ontlopen in het geheel.

De door jou gekozen sites stralen liefde en warmte uit en verwijzen naar het hogere en het goddelijke binnenin onze constitutie.Maar helaas dragen ze niet bij met concrete oplossingen aan de oorzaken die we zelf hebben neergelegd. Spiritueel vluchten is niet de oplossing zonder daarmee overigens de boodschap van liefde en hoop teniet te doen.

Onze reïncarnerende ego's zijn de kinderen van het goddelijke in ons, we leren en ervaren dmv. de levens die we leiden op dit wereldtoneel. We kunnen kracht en steun zoeken binnen ons goddelijke zelf maar we zullen de lessen zelf moeten leren. Geschiedenis wijst uit dat God onze problemen niet oplost. De mens heeft niet voor niets een vrije wil en draagt daar de verantwoordelijkheid voor.

Vanuit onze optiek gaan de zaken misschien traag en lijkt het soms wanhopig, maar dat is niet zo. Binnen één mensenleven zullen de wereldproblemen zich niet oplossen. Als deel van het geheel verspreid over vele vele levens zullen we groeien en leren. Daarmee maken we samen een nieuwe Aarde met nieuwe percepties. Transformatie komt dus vanuit onszelf. Deze film draagt (hoe klein ook) als deel bij.

• angel

De aarde evolueert en veranderd al jaren, net zoals wij seizoenen kennen, kent de aarde op zich ook grotere cyclussen. (zoals de maya's dat in hun kalender hebben) Al Gore is alleen bezig met het creeën van angst. Natuurlijk heeft de mens best zijn aandeel in de milieu vervuiling, maar lang niet in de mate als die Al Gore en de illuminatie kliek ons wil laten geloven.

En aan de ene kant kan ik wat je zegt wel begrijpen, dat we allen verantwoordelijk zijn voor hoe alles gaat, MAAR, wat er hier op aarde gebeurd is een “expiriment” geweest om bepaalde ervaringen op te doen. Dat experiment is uit de hand gelopen, in die zin dat het nooit de bedoeling is geweest om zo ver van al wat is afgescheiden te zijn. Wij zijn de laagste dimensie die bestaat, en het experiment loopt ten einde, we mogen verder, dat is het Goddelijke plan. We hebben op zielsniveau er mee ingestemd dit te beleven voor een bepaalde duur, en dat loopt nu ten einde.De aarde is ook een bezield wezen, zij mag ook verder reïncarneren, en op Quantumfysica terug te komen, alles bestaat uit energie wat wij vormen met onze vrije wil, ons lichaam en de aarde, al zou dat uit een vallen, dat maakt helemaal niets uit, wijzelf blijven bestaan en creeën een nieuw speelveld. Zo zie ik het ten minste, en ik WEET gewoon dat het zo is, dat is MIJN waarheid, maar dat hoeft lang niet die van jou te zijn, ik weet dat het voor mij hier snel over zal zijn..ik mag naar huis. :-))

• Sanne

Ja, wat als deze aarde vanuit 'r eigen ontwikkeling dit spelbereik ontstijgt en verder wil

en een grote groep mensen loopt daarbij achter.

Tsja,..dan gaan die verder ontwikkelen in een soortgelijk spelbereik elders.

Ik vraag me namelijk af of de aarde maar eindeloos op ons moet wachten.

Haar geduld kan ook wel eens op zijn hoor.

Je kunt je uNberhaupt afvragen of het eigenlijk niet de meest egoiNstische gedachte is

om te denken dat de aarde, de planten de dieren, eigenlijk heel het heelal maar moet wachten op ons en zich maar moet plooien om onze ontwikkeling niet in de weg te staan.

Ik denk namelijk dat verschillende ontwikkelingen weer verschillende spelbereiken

aantrekken.

Bepaalde mensen die helemaal nog in het begin van ontwikkeling staan,

waarschijnlijk door een soortgelijke planeet aangetrokken zullen worden,

die zo uitziet zoals nu de aarde.

En als vanuit een puntbewustzijn toch alles door elkaar heen bestaat,

wellicht deze zelfde aarde, maar in een eerder stadium.

• spirit

ik ben het hier niet mee eens. (sanne en angel)

vraag me af wat verstaan mensen toch onder eenheid ? hoe kun je eenheid nou zien en tegelijkertijd dromen over je afgescheiden verdere bestaan.

liefde is alle tijd en ruimte geven aan ieder om tot “besef ” te komen.. maar wie heeft er dan van gemaakt dat wij geen liefde zijn ? en waarom ligt ons streven er niet in om gelijk die eenheid te zijn ?

waarom willen we zo snel naar huis.. terwijl we in ieder moment al thuis zijn want we zijn immers nooit weg geweest.

ja weet natuurlijk ook niet alles, maar wel dat mijn waarheid mij zegt dat we ons geluk moeten zoeken in het hier en nu. en iedere poging te denken dat het elders ligt is gewoon je “gebreken”mee slepen waar je ze in de toekomst op wat voor plek dan ook weer zult tegen komen.

• Sanne

Oeps, ja, oke,

maar zat even hardop te denken over het puur stoffelijke aspect,

naar aanleiding van het openingsbericht van angel over die nieuwe aarde.

• Sanne

Het is niet vluchten…

zelfmoord zou bv vluchten kunnen zijn.

Maar het gaat hier over wat er met ons zou kunnen gebeuren

zowel op het fysieke, als het metafysische vlak..

Je kunt als een buddha onder een boom gaan zitten,

maar je stoffelijk lichaam als Merkaba en je gastheer/ruimteschip de aarde,

als die veranderingen ondergaan, dan is dat toch ergens merkbaar

• Mark

Lieve Angel en Sanne, de Natuur plaats ons waar we behoren te zijn. Er kan geen onderscheid bestaan tussen de Aarde waarop we leven en waarvan wij nu als mens een tijdelijke uitdrukkingsvorm zijn.Een plant kan niet zeggen, vanaf nu wil ik een dier zijn,een dier kan niet roepen vanaf nu wil ik een mens zijn en een mens kan niet ineens een god willen zijn.Wij vormen onlosmakelijk een onderdeel van diezelfde Aarde.Maar toch geloof ik in de kabbalistische uitdrukking; een steen wordt een plant,een plant wordt een dier,een dier wordt een mens en een mens wordt een god.Evolutie op de innerlijke gebieden gaat alsmaar door waardoor wij als uitdrukkingsvorm uiteindelijk het mens-zijn ontstijgen.Dat klopt.Maar niet individueel en zeker niet binnen één van de zovelen levens die we leiden.Als mensensoort vormen we één geheel en we gaan als een geheel. Dus er is genoeg werk te verrichten. Laten we onze dagelijkse inspanningen daarop richten en ons niet laten leiden door onze angsten en onze mislukkelingen met de pogingen daartoe. Dat is altijd tijdelijk en vergankelijk te noemen.Uiteindelijk worden we daar sterker en krachtiger door. :) Daar ligt de kracht van transformatie.

Met mijn uitspraak als spiritueel vluchten stel ik altijd bijhorende vraag; waarom? Waarom een transformatie naar vastgestelde jaartallen als 2012 en waarom een verhuizing naar een alternatieve Aarde?

Natuurlijk hoeft mijn waarheid niet de jouwe te zijn. Maar vanuit mijn perspectief zijn jullie beiden even waardevol hier als op een zgn andere plaats. We leren en wij groeien als een onderdeel van het geheel. Zonder een van jullie zou het heelal niet volledig zijn. Besef eens de kracht en de gedachte hierachter, want jullie vormen daar een onmiskenbaar onderdeel van.Maakt het dan zoveel uit of je hier of daar bent?