Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Play de 5 Tones... of 13 ?

• Sanne

In roerige tijden merk ik dat dit rust geeft.

Als ik het lees, hoor ik tonen die zo laag zijn 1Hz of minder…het geeft rust.

Als ik verder lees gaat het omhoog, tot ik een soort harmonisen hoor,

op het laatst muziek.

Wellicht geeft het jullie ook rust, als je 't leest.

http://www.pan-holland.nl/tonen.html

• Christine

Dat is interessant en mooi zeg Sanne. Kun je de tonen ook beluisteren?

Christine (met groetjes voor jou).

• armani2007

Hoi Sanne

Leuk dat je over pan-holland begint! Ik volg al maanden dagelijks de maya-kalender, omdat elke dag een andere frequentie, trilling heeft. Ik word echt niet meer vrolijk van de gregoreaanse kalender, die we nu hanteren. Sterker nog: heeft het me ooit vrolijk gemaakt? Dit is de zegel van vandaag en het is de kunst, om te onderzoeken, wat dan voor mij geldt.

Rode zelfbestaande Hemelwandelaar

Ik definieer om te onderzoeken,

Waakzaamheid metend.

Ik bezegel de uitkomst van ruimte,

Met de zelfbestaande toon van vorm.

Ik word geleid door de kracht van universeel water.

Alles wat je niet meer nodig hebt, mag je loslaten. Je bent een stukje dichter bij je staat van zijn.

Doordat ik deze kalender ben gaan volgen, merkte ik, dat het innerlijke bewustzijnsveld anders is gaan trillen. Voor mij heeft het een dimensie toegevoegd. Je kunt die twee kalenders uitstekend combineren en doordat de ik de dagzegel en de bijbehorende toon voor de volgende dag, de avond ervoor al in me opneem, heeft het een uitwerking op de dag zelf. Voor mij is het dus innerlijke bewustwording, op weg naar 2012.

groetjes armani

• Christine

Sanne, kun je me ook vertellen of een bepaalde toon ook bij je hoort, zoals een teken van de dierenriem in de astrologie? Laat ik het eenvoudiger vragen: kun je aan de hand van je geboortedatum vaststellen welke toon er toen was op die dag, op dat uur, dat je geboren bent? Zo ja, kun je me dan vertellen welke toon voor mij geldt? (14-05-1947, 15.40 uur in Den Haag).

Ben reuze benieuwd!! Groetjes weer, Christine

• armani2007

Hoi Christine, sorry ik kon het niet laten, om het even uit te rekenen. Jouw zegel is de rode draak en jouw toon is 12. De rode draak is de eerste zegel. Volgens de Maya's staat de draak aan het begin van alle leven. De kracht is onvoorwaardelijk vertrouwen in het leven. De toon is 12. Kenmerken van toon 12 zijn o.a. goed kunnen samenwerken, goed luisteren en passend advies geven. Ik heb het echt heel beknopt samengevat.

groetjes

• judith

Hoi Armani

Ik ben misschien heel brutaal maar zou je dat voor mij ook uit willen rekenen?

Zo ja? Dan plaats ik mijn gegevens hier?

Bij voorbaat dank!

Liefs Judith

• armani2007

Tuurlijk wil ik dat doen, geef je dag/maand/jaar maar!

groetjes armani

• Mark

De dreamspell is een grappig kalendersysteem. Of het oorspronkelijk Maya is of dat de latere interpretaties hiervan meer in het hedendaagse liggen,daar verschillen de meningen over. Op zich doet dat er niet zo toe.

Vanuit de bestudering van de precessie-cyclussen (de dierenriemtekens) en de rondgang van onze planeten is bv de astrologie ontstaan en mensen die bekend zijn met Alice Bailey kennen haar werk omtrent de stralen en de straaltypen die het karakter weergeven van de mens. Er bestaan velen van dit soort systeemaanduidingen binnen verschillende culturen en ze hebben deze overeenkomstigheden gemeen.

Bovenstaande behelst meer karakterbeschrijvingen maar geluid en licht kennen ook een geneeskrachtige en heilzame werkingen die je gewoon terug vindt binnen de huidige reguliere geneeswijze. (denk aan bv het vergruizen van nierstenen of de heilzame werking van licht- en warmtetherapieën) Ze zijn algemeen bekend en erkend.

Natuurlijk ben ik nieuwsgierig als je zegt dit te kunnen uitrekenen. Kunnen we gelijk checken of dit allemaal klopt.Vraagje, moet de dag een cijfer of een naam zijn van de dag waarop je geboren bent?

• armani2007

De berekeningen zijn: geb.jr, corresponderend met een jaarnummer, geb.mnd, corresponderend met een maandnummer en de geb. dag, bij elkaar opgeteld krijg je je kingetal. Is dit getal hoger dan 260, dan moet je er 260 vanaf trekken. Dit zijn vrij complexe berekeningen geweest. De chinese astrologie vraagt ook geb. tijdstip, maar voor mij komt de maya-horoscoop dichter bij mezelf.

Jij hebt er niet zoveel aan, omdat je de jaar- en maandnrs niet hebt. Tot voor kort kon je dit nog uitgebreid op het net berekenen, maar ja, velen willen geld verdienen en ongetwijfeld zijn er nog wel sites, maar meestal alleen jouw geb. zegel.

http://www.13mooncalendar.com/cgi-bin/calendar.cgi?language=ned heeft zo,n module.

Ik heb er zelf een aantal boeken over en ik vind de maya-cultuur mega-interessant. Ik ben vaker naar lezingen geweest en hun hele telling en berekeningen zijn echt complex maar wel kloppend.

• Christine

Hoi Armani,

Heeeeeeeel erg bedankt. Wat leuk dat je dat kan berekenen. Ik vind het echt heel interessant allemaal en dat terwijl ik me er nog helemaal niet in heb kunnen verdiepen in deze materie.

Hartelijke groet, Christine