Hoi Judith,
Nee hoor, tegen verspreiding heb ik geen bezwaar. Het zijn in oorsprong niet mijn overdenkingen, ik heb ze ook maar van dit forum geplukt. Op andere fora zit ik overigens nauwelijks, dus ga je gang. Ik was zelf ook al van plan om ze voor anderen in hanteerbare vorm te gieten en hier en daar te overhandigen.
De afgelopen dagen ben ik er al geconcentreerd mee bezig geweest, gewoon om te proberen, dus niet eens uit overtuiging of vertrouwen. Tot tweemaal toe ontstond er een volkomen onverwachte, maar wel zeer relevante situatie waarvan ik dacht, is dit ‘toeval’; worden mijn gedachten zo snel gematerialiseerd (niet in de zin van goederen)? Zowel spannend als eng tegelijkertijd. Gelukkig moest ik er hard om lachen, dus laat maar komen. Het is inderdaad het opwekken van plezier en het resultaat is nog bruikbaar ook. Net wat je zegt, het gaat om doorzettingsvermogen. Niet zomaar tussendoor, nee, gestructureerd hameren in je hoofd, keer op keer op keer. Dit gaat verder dan alleen affirmaties herhalen.
Of een bepaalde theorie in positieve of negatieve zin wordt ingezet, hangt altijd van de gebruiker af. Ik vergelijk het met geld, op zich is dat niets, een beetje metaal en wat papiertjes. Wij hebben er echter met z'n allen een bepaalde waarde aan gegeven. De energie die uit het gebruik daarvan loskomt, is van geld circulerend in de drugswereld beduidend anders dan bij een kind dat van z'n zakgeld een stuk speelgoed koopt.
Succes ermee,
Elza