Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje niet van me laten horen, mede doordat ik een drukke tijd heb gehad. Ook heb ik deze site wat minder vaak bekeken, maar ik heb nog veel berichten gelezen.
Ik wil graag een vraag stellen, die voor mij heel persoonlijk is. Mijn vraag mag best verwijderd worden, want eigenlijk past deze totaal niet bij het forum. Ik wil toch een poging wagen.
Ik lees vaak over bewustwording en je last loslaten. Ik heb me altijd afgevraagd wat voor mij die last was.
De laatste tijd ben ik niet echt gelukkig. Als ik ga denken waar de oorzaak daarvan ligt, is die voor mij erg helder. Ik heb 3mnd in het buitenland gezeten en toen ik terugkwam is voor mij het een en ander veranderd. Het contact met mijn vrienden is wat minder geworden. Op zich is dat voor mij geen struikelblok. Maar een ander bijverschijnsel is dat ik heb wel zo'n ENORME behoefte heb om een relatie te hebben. Dat is ongelooflijk. Ik lijk wel een bodemloze put wat dat betreft.
Vervolgens ben ik mijzelf gaan afvragen waar die behoefte vandaan komt. Wat ik in een relatie zoek is acceptatie van elkaar, iemand die OPRECHT interesse toont, samen emoties delen, vertrouwen. Dus dat is wat ik op het moment tekort kom.
De enige momenten dat ik mijzelf klote voel, zijn de momenten dat ik die relatie mis, c.q. : mijzelf niet geaccpeterteerd voel, het gevoel heb dat niemand interesse in mij toont, mijn gevoel niet kan delen en ik geen vertrouwenspersoon heb.
Dat zijn echt de enige momenten dat ik me klote voel. Ik begin me af te vragen of daar misschien mijn levenslessen liggen. Want ik WEET van mijzelf dat ik gelukkig moet kunnen zijn zonder die ander, maar dat lukt me gewoon doet. Denken jullie dat het een levensles zou kunnen zijn en hoe pak ik dit aan?
Vat dit aub niet op als een zielig verhaal, want ik weet van mijzelf heus wel dat ik gewoon een super leuke jongen ben