De realiteit is dat internetcontacten geen echte contacten zijn. Meestal blijft het bij het uitwisselen van wat gedachten en meningen. En daar is mijnsinziens een forum ook voor bedoeld. Nee, écht contact leg je als je in iemands ogen kijkt en werkelijk met de ander communiceerd. (en hier bedoel ik geen webcammetje mee)
Waar is het beter contact te zoeken dan op een vakantie met anderen? Dit soort van reizen zijn allang niet meer voor stakkers aangezien de singlepopulatie alleen maar groeit. (scheidingen,carrieres,later aan kinderen beginnen) Die collega die ik benoemde in mijn voorbeeld is een mooie jonge vrouw te noemen die genoeg mannen aan de haak kan slaan. Nee, wanneer mensen zichzelf gaan opsluiten en zich schamen voor het single-zijn zijn het pas werkelijke stakkers te noemen. Ik heb mijn singleperiodes vroeger meestal als zeer prettig ervaren. Het geeft ruimte voor bezinning en energie om weer iets volkomen nieuws te doen. Maar goed, niemand blijft liever eeuwig alleen. Ik heb begrepen dat de vraagsteller in deze topic nog vrij jong is en nog alle ruimte heeft zich te ontplooien.