Het moet me toch van het hart dat ik de negatieve toon en de reacties van sommige deelnemers erg jammer vind. Voor de tweede keer moest er opnieuw een slotje gezet worden doordat een van de reacties opnieuw van dien negatieve aard was. Kom op beste deelnemers, we zijn toch immers volwassen mensen.
Ik zal proberen opnieuw het verschil uit te leggen tussen een open en een gesloten forum. Er bestaan vele gesloten forums.Ook spirituele forums. Je kunt van zo'n forum lid worden en er bestaat een goede garantie dat je bij ‘gelijkgestemden’ terecht komt. Als deelnemer kies je namelijk voor die regels die zo'n forum kenmerken.Dit ter voorkoming dat er andersoortige meningen en opvattingen geplaatst worden die de karakteristiek van zo'n forum aantasten.
Bij een open forum zoals dit 2012-forum ligt dit anders. Er bestaan natuurlijk huisregels maar in principe kan ieder een mening over 2012 en aanverwante spirituele zaken neerzetten. Ook als deze van kritische aard zijn. En daar ligt momenteel het probleem wat speelt op dit forum.
Als de persoon Mark plaats ik regelmatig wat kritische beschouwingen. Daarbij vind ik het leuk om te spiegelen en te analyseren.Maar bovenal vind ik het gewoon leuk om te schrijven. Helaas proberen sommige deelnemers die niet gediend zijn van een andersoortige mening ondergetekende te overtuigen van dit forum weg te gaan.Ondergetekende zit niet op dezelfde golflengte, vist in de verkeerde vijver, zend negatieve vibraties uit,etc etc. Het gaat zelfs zo ver dat sommigen hun fatsoen laten vallen en ordinair gaan uitschelden.(over behoud van eigenwaarde gesproken,tja…) Hierdoor ontstaat er een verziekte sfeer die door deze personen zélf wordt veroorzaakt. Met als dieptepunt het plaatsen van in mijn ogen onnodige slotjes.Is een beetje respect zoveel gevraagd,alsmede de eigen emoties onder controle te houden? Fatsoen moet je doen.
Het punt blijft dat dit een open forum is en hopelijk blijft. Hou je niet van een andersoortige mening en zoek je uitsluitend ‘gelijkgestemden’ om dezelfde gedachten mee te kunnen delen, dan biedt een gesloten forum een goed alternatief.Maar laten we nu eens ophouden elkaar te demoniseren.Het is zó onspiritueel te noemen. Voor dit 2012 forum bestond er een soortgelijk paranormaal forum.Daarlangs bestond een er een forum voor sceptici. Het was onvermijdelijk dat deze twee forums met elkaar in aanraking kwamen en ook toendertijd respecteerde men elkaars meningen niet en vocht men uiteindelijk elkaar de tent uit.(als kleine kinderen) Beide forums zijn inmiddels opgeheven en dit 2012-forum is er toen vrij snel voor in de plaats gekomen. Ik voorzie een herhaling als we op deze onrespectvolle met elkaar blijven omgaan. Ieder heeft het recht zijn eigen mening te plaatsen. Bovendien is het op een open forum niet netjes te noemen iemand voor zijn mening proberen weg te jagen. Dit heeft niets met een ware spiritualiteitsbeleving te maken. Maar goed, ik heb een hele brede rug. Zoals je ziet, ik ben er nog steeds en schrijf met evenveel plezier.