Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe wordt je een spiritueeltje?

• Mark

Geloof is een krachtig iets.Geloof in God of geloof in een nieuw te komen tijd zoals bv bij de 2012 data. (om maar even bij het onderwerp te blijven, beste beheerder :) ) Maar wat ís geloof en wat maakt het dat geloof zowel het beste als het slechtste in de mens naar boven brengt?

Het geloof stamt oorspronkelijk vanuit een het dierlijke overlevingsmechanisme in de mens die het in staat stelt om te gaan met díe fascetten van het bestaan waar het in eerste instantie geen raad mee weet.Bijvoorbeeld bij een ziekte, een ongelukkig bestaan of het overlijden rondom een omgeving kan het geloven in iets uitkomst bieden.Het geeft troost en een gevoel van bescherming. Maar het kan ook uitmonden in een vluchtgedrag waarbij mensen fantasie boven realiteit verkiezen. Geloof is een krachtig instrument. Het is inderdaad opmerkelijk te noemen, dat juist in die gebieden op de wereld waar het slecht vertoeven is, het geloof hoogtij viert. Dit zegt denk ik wel genoeg.

Maar hoe zit het met ons spiritueeltjes? Wij hebben immers in het welvarende westen niet echt een geloof nodig om te overleven.Spiritualiteit is steeds meer gedegradeerd tot een vorm van emotiebevrediging. Er is intussen een hele industrie erom heen ontstaan waarbij goed geld verdienen boven spiritualiteitsbeleving is komen te staan. Voor het bevredigen van elke emotie bestaat tegenwoordig een spirituele therapie.Uiteraard met een juiste portemonnee.Kwaliteit bepaald immers de prijs.Een prive-sessie met bijvoorbeeld een kwaliteitmedium als Char kost algauw 500,- euro. Maar dan heb je ook wat. Of niet? Houden we ons zo niet spiritueel voor het gekkie en doen we enkel aan emotiebevrediging?

Spiritualiteit behoort meer te zijn dan een emotiebevrediging.Spiritualiteit is het worden en het uitdragen van die positieve emotie. En dat is moeilijker gezegd dan gedaan. Nog steeds bestrijden we elkaars ‘waarheden’, bang dat een ander het positiviteitsgevoel verstoord. We weten allemaal dat zo'n positiviteitsgevoel in een handomdraai kan omslaan in het altijd bipolaire negatieve gevoel. Dus laat los die emotie en probeer ervan te onthechten. Elke spiritualiteitsleer zegt hetzelfde hierover. Waarheid zit nooit als een gescheiden feit in een daarvoor bestemd doosje maar weerspiegelt zich in de totaliteit van het bestaan.

Nawoord: ik hoop dat op deze topic eens niet een slotje opgezet wordt.Ben erg teleurgesteld in jou als persoon beste beheerder.Maar goed, ik vergeef het je. Tot een volgende keer.

• B-Bladluis

In de ‘het Al omvattende en vormende Bewustheidsoceaan’ is elk Aards Ikje een partikel; zelfstandig, maar ook holisties één met dit Totaal.

Jij veroorzaakt een Groot, Stralend Ik-elementje door de door JOUW keuze geaktiveerde in-het-NU-Bewust-Zijn, Genegenheid en Waarachtigheid.

Jouw keuze kun je laten leiden door kontakt te onderhouden met je “Hoger Ik”.

Het kontakt met het “Hoger Ik” onderhoudt je door te luisteren naar de Intuïtieve indrukken, die zich openbaren middels de fluistering van de stem van het Geweten.

Het “Hoger Ik”acht ik gebed in de “Stralend Zuivere Herkomstbron” van Al-Wat-Is.

Je ‘spiritueeltje- worden’ groeit naar ‘spiritueeltje-zijn’ door kontinu Bewust o.a. Genegenheid en Waarachtigheid in je vaandel te voeren. Door de Bewuste naleving

hiervan open je de toegang tot de ijlere dimensies, waardoor JOUW Licht vanaf NU

toe zal nemen. 2012 is NU !

Mijn wens aan eenieder wordt m.i. subliem vertolkt

middels www.mayyoubeblessedmovie.com

My blessings, Begenadigde Bladluis

• Mark

Klinkt niet verkeerd hoor. Al gebruik je wel moderne termen voor wat eigenlijk oude opvattingen zijn. ( het is maar hoe je het beestje een naam geeft :) ) Het is natuurlijk wel zo dat we al ‘zijn’ en niet zozeer ergens ‘naar toe gaan’. Dimensies bestaan in dit ‘eeuwige nu’ ( de eeuwige Ruimte) door elkaar heen.We zijn tegerlijkertijd ons ware zelf alsmede onze persoonlijkheden gedurende onze levens. Elk vormt een uitdrukking van elkaar op de eigen gebieden. De kosmos weerspiegelt zich in de mens. ( de geestelijke gebieden benoem jij als ijlere dimensies. Overigens gaat dit proces door tot in het oneindige. Wat wij als ijlere dimensies beschouwen wordt voor het gebied ‘daarboven’ als iets stoffelijks beschouwd) We transformeren en verruimen nl. ons bewustzijn ieder moment van de dag en creëeren hiermee voortdurend ons eigen bestaan. Ons leven en bestaan hier op aarde vormt er maar een fractie van. We bestaan dus op meerdere gebieden tegelijkertijd.

• Treintje

Hoi Mark,

“Spiritualiteit is het worden en het uitdragen van die positieve emotie.”

Waarom gebruik je dan de, in mijn ogen negatieve term: “spiritueeltje” ???

Spirutaliteit is in mijn ogen een groot goed, ermee kunnen werken is een talent/gave die we niet voor niets hebben gekregen. Het is een gave waar ik persoonlijk bijzonder dankbaar voor ben. De drang om hierin te ontwikkelen krijgen we ook niet voor niets.Het ontwikkelen van, en groeien in kost, op alle vlakken.

Ja, ik voel me hierin persoonlijk aangevallen, kan denk ik niet jou bedoeling zijn.

Verzoekje van mijn kant om voortaan dit soort benamingen niet meer zo kleinerend neer te zetten.

Gr.

Treintje