Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2012 - dimensie shift ?

• TheDude

Lieve Estrelle

Wat klink dit allemaal alsof ik ditzelfde heb meegemaakt. Hoelang was het geleden en hoe reageert je familie nu? Wat ben je verder verandert en wat voor wending heeft je leven genomen sinds dat moment? Ben je nu bezig met meditatie?

Ik ben het wel met je eens dat iedereen het pad zelf moet belopen, maar ik zie het wel als doel om ten eerste mensen uit te leggen dat er een pad is…..en dat je hem wel zelf moet belopen. Ik geloof alleen wel dat er heel veel verschillende paden zijn…paden die wij niet kennen. De Vipassana techniek die ik heb geleerd in India was in ieder geval voor mij een logisch bewustzijnsproces, maar het is erg zwaar, en daardoor niet iets wat meer dan 5% van de mensen ook zal belopen. Ik ben benieuwd of er iets anders is….

Die diksha's zijn wel interessant, en dat is een stuk makkelijker waarschijnlijk.

ik ga over een half jaar weer weg uit nederland en ben nu aan het sparen voor een tweede reis. Weet nog niet waarnaartoe….waarschijnlijk India weer, maar dan voor langere tijd.

Het moeilijkste is wel mensen in je omgeving bewust maken…..die hebben allemaal een beeld van je en het is moeilijk om ineens in enkele dagen zwaar te veranderen voor je omgeving. Je omgeving heeft toch gemakshalve altijd liever dat je niet te veel verandert, anders moeten ze hun beeld wat ze van je hebben bijstellen.

I wish you all a very good day,

Dude

Ben trouwens ook allebehalve een heilig persoon geweest hiervoor….6 jaar barkeeper, veel alcoholische en af en toe chemische middelen, vrouwen en feestjes in mijn studententijd, en kon ook veel vloeken, maar was wel een nadenker. Misschien dat het juist bij dit soort mensen meer gebeurt….waarom? Jij mag het zeggen

• estrella

Hey Dude!

Ten eerste vindt ik het wel prettig om dit met iemand te delen die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt want ik heb er wel over gelezen maar nog niemand in mijn omgeving tegengekomen die dit herkent dus ik kan er eigenlijk nooit over praten want er is echt geen begrip voor, ik ken nu wel een aantal spirituele mensen maar die hebben dat Chr. bewustz. toch niet zo duidelijk gevoeld en kunnen er toch niet veel bij voorstellen.

't Begon bij mij een jaar geleden in juli dat ik visioenen kreeg die allemaal met Jezus te maken hadden dus daar schrok ik van want ik had daar nooit wat mee, ik ben in de weken daarna ook een paar keer “behandeld” ik denk m'n chakra's en daarbij zijn ook m'n handen gevoelig geworden om een soort reiki of prana door te geven ‘k weet het niet precies maar het werkt wel. In december kreeg ik ineens s’ avonds een energiebehandeling waarna ik van de ene op de andere dag met alcohol en teveel eten ben gestopt, en in korte tijd 18 kilo ben afgevallen, ‘k ben een heel stuk rustiger geworden, m’n angsten zijn verdwenen en ik ben in fases oud zeer aan het verwerken wat ook al bijna weg is, heb een hele andere kijk op mensen gekregen, veel meer geduld gekregen en ben nu aan het leren om vertrouwen in mezelf te hebben en vanuit m'n hart i.p.v. m'n hoofd te leven, het is eigenlijk te veel om hier te beschrijven maar ik ben vanaf die tijd heel erg verandert ik ben heel veel gaan lezen, om mijn pad te vinden zeg maar ik heb het eerst in de natuurreligies gezocht maar ben er nu wel uit dat de esotherische leer in de vorm van Agni Yoga (oosterse en westerse leer samengevoegd) mij erg aanspreekt, meditatie is daar niet het belangrijkste wel dat je de leer in je dagelijks leven integreert, en is ook geent op het feit om andere mensen subtiel op weg te helpen maar nooit opdringen.

Mediteren doe ik wel elke dag in verschillende vormen b.v. aan het strand of in het bos (krijg je toch weer andere ervaringen dan b.v. thuis) ik ga ook af en toe naar geleide meditaties.

Maar ik ben wel benieuwd naar de Vipassana techniek waar jij het over hebt, 'k heb er nooit van gehoord misschien wil je er iets over uitleggen?

Mijn familie is er nu wel aan gewend maar ik moet ze er niet mee “lastigvallen” ze negeren het liever.

Maar ik ben door de veranderingen ook anders gaan praten op de een of andere manier toch wat wijzer en rustiger dan eerst en ik kan ze toch ongemerkt advies geven of aan het denken zetten en dat vindt ik toch al wat, ben ik zelf toch al tevreden mee.

'K heb er ook over nagedacht waarom het mij gebeurt terwijl ik er echt alleen in sta tussen deze mensen die allemaal a-spiritueel zijn maar ik denk dat het antwoord wel voor de hand ligt ook in jouw geval, dat is dat juist deze mensen niet snel aan dit soort dingen denken en al helemaal niet op zoek gaan en ook niet echt open staan voor hun gidsen en begeleiding van boven, en dan is het misschien wel handig als types zoals jij en ik het een en ander aan “lichtwerk” kunnen aanrichten tussen het “wilde” volk want die moeten toch ook mee naar 2012 en verder, wat is Uw mening hierover???

Love to hear from you!

Eventueel iemand anders die hier iets in herkent???

Groetjes Estrella

• estrella

Yeap Dude

Ben ik weer! ‘K heb net even op de site over Vipassana techniek gekeken wel zo makkelijk, ’t is zeer herkenbaar wat ik heb gelezen volgens mij heb ik daar uit mezelf zo'n 15 jaar over gedaan al dat zelfobservatie en verbetering en ‘k heb er jaren over gedaan om m’n ego af te breken enz. heel herkenbaar ‘k ga het zeker op m’n gemak nog eens lezen, maar dit is inderdaad zwaar met al dat mediteren en zwijgen enz. 'k heb er wat langer over gedaan maar het effect is uiteindelijk wel hetzelfde vandaar dat ik nu weer verder kan op het ascentiepad.

XXX Estrella

• TheDude

Lieve estrella

Vipassana is een bewustzijnsproces die zich bezighoud met het bewustzijn van het lichaam. Je scant je lichaam af, na wat concentratie oefeningen, en maakt de plekjes waarop je je concentreert in je lichaam steeds kleiner todat je alleen maar subtiele gevoelens hebt. Omdat je steeds verder gaat met dit proces worden de gescande delen van je lichaam, delen waarvan je bewust bent dat je ze voelt (en heel belangrijk) objectief tegen je gevoelens aankijken, steeds kleiner en kleiner.

Waarschijnlijk heeft boeddha dit proces tot op de kleinste deeltjes (verder dan atomen, denk bijv. aan de kleinste energie deeltjes. De theorieen die uit het boeddhisme kwamen hebben heel veel overeenkomsten met quantum theorieen van natuurkundigen van nu, incl. de nieuwe snaartheorien) beheerst.

Dat betekent dat je buiten het materiele treed en bewust word van energie, en alles is energie, dus je bent heel bewust van alles…..Tenminste, ik denk dat dit zijn proces is geweest.

Ik denk inderdaad dat de meeste mensen die het proces hebben gevolgd wat wij hebben meegemaakt, niet voor niets in een a-spirituele omgeving terecht kwamen. Wij moesten zelf de weg vinden, met zo weinig mogelijk hulp van onze omgeving. Dat heeft ook wel wat, het maakt de weg toch wel moeilijker, maar erachter komen dat je zelf je beste leraar bent is ook een proces. Dit was mijn meest gehoorde antwoord als leraar aan leerlingen……wat denk je zelf?

Ik ga de komende jaren mijn eigen opleiding uitzetten en heb nog geen idee hoe ik die ga uitzetten. Ik ga wel heel erg op mijn eigen gevoel af en aangezien ik in Nederland niet wil blijven en compleet vrij ben in wat ik ook wil gaan doen, neem ik aan dat mijn pad zich vanzelf zal volgen als ik me bewust ben van wat de dingen voor mij betekenen die op mijn pad komen.

Veel mensen kijken me met medelijden aan omdat in hun ogen ik me wel eenzaam moet voelen vaak, terwijl het gevoel toch juist het tegenovergestelde is van eenzaamheid. Een soort totale balans.

Ik weet alleen dat ik in mijn hart leraar ben, en wel het gevoel heb dat ik dit soort dingen aan andere mensen wil leren. Mijn leerproces is echter pas net begonnen.

Misschien ga ik wel naar Zuid Amerika om kennis te maken met de maya cultuur, of gewoon naar India terug.

Het lezen van jou stukjes en de stukjes van anderen is voor mij NU al een flinke steun in de rug…..

Veel liefs toegewenst……

• estrella

Hoi Dude!

Medelijden??

Eenzaamheid is je beste leermeester.

Wat fijn als je zo de vrijheid hebt om te doen wat je wilt, je keuzes kan maken.

Je hele leven is eigenlijk een groot proces, en je laten leiden door je gevoel brengt je uiteindelijk daar waar je moet wezen, ga ik vanuit.

Ik ben zelf voorlopig aan huis gebonden dus ik moet het allemaal wat dichterbij en in mezelf zoeken, ik wil wel binnenkort aan een studie beginnen maar ben me nog aan het orienteren.

Ik ben wel heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

XXX Estrella

• morgenster

Zo beter een late reactie dan nooit :)

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn boek:

“Maya Cosmogenesis” van die John Major Jenkins en Terrence McKenna.

Zodra ik dat eindelijk binnen heb en tijd voor gehad het door te nemen,

dan kan ik weer wat zinnigs toevoegen aan mijn posts. ;)

• jeroen

je kunt op johns site www.alignment2012.com een hoop info uit het boek terugvinden inclusief leuke linkjes. hoef je niet perse op het boek te wachten dus.

jeroen

• morgenster

hey jeroen,

ik neem aan dat je deze review bedoelt:

http://www.alignment2012.com/mc2012summary.html

een kort overzicht van wat er zoal te lezen zal zijn in het boek?

4 weken geleden bestelt… geduld is een zegen. ik heb adhd… :)