Lieve Estrelle
Wat klink dit allemaal alsof ik ditzelfde heb meegemaakt. Hoelang was het geleden en hoe reageert je familie nu? Wat ben je verder verandert en wat voor wending heeft je leven genomen sinds dat moment? Ben je nu bezig met meditatie?
Ik ben het wel met je eens dat iedereen het pad zelf moet belopen, maar ik zie het wel als doel om ten eerste mensen uit te leggen dat er een pad is…..en dat je hem wel zelf moet belopen. Ik geloof alleen wel dat er heel veel verschillende paden zijn…paden die wij niet kennen. De Vipassana techniek die ik heb geleerd in India was in ieder geval voor mij een logisch bewustzijnsproces, maar het is erg zwaar, en daardoor niet iets wat meer dan 5% van de mensen ook zal belopen. Ik ben benieuwd of er iets anders is….
Die diksha's zijn wel interessant, en dat is een stuk makkelijker waarschijnlijk.
ik ga over een half jaar weer weg uit nederland en ben nu aan het sparen voor een tweede reis. Weet nog niet waarnaartoe….waarschijnlijk India weer, maar dan voor langere tijd.
Het moeilijkste is wel mensen in je omgeving bewust maken…..die hebben allemaal een beeld van je en het is moeilijk om ineens in enkele dagen zwaar te veranderen voor je omgeving. Je omgeving heeft toch gemakshalve altijd liever dat je niet te veel verandert, anders moeten ze hun beeld wat ze van je hebben bijstellen.
I wish you all a very good day,
Dude
Ben trouwens ook allebehalve een heilig persoon geweest hiervoor….6 jaar barkeeper, veel alcoholische en af en toe chemische middelen, vrouwen en feestjes in mijn studententijd, en kon ook veel vloeken, maar was wel een nadenker. Misschien dat het juist bij dit soort mensen meer gebeurt….waarom? Jij mag het zeggen