Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Christusbewustzijn

  • Sanne

    O, zomaar van internet geplukt voor de grap.

    Ging om dat Brambroem en toen dacht ik

    o, wat leuk, een kindje broem broem:

    zomaar van deze link:

    http://www.peter-en-brenda.com

  • Christine

    Judith, hoi!

    Ik had dat heus wel opgemerkt dat je het niet zelf verzonnen had. Dat schreef je er toch gelijk bij? Zo van, ik heb iets “gevonden”.

    Doet niets af aan mijn blijdschap. Deze tekst kwam op het goede moment voor mij. Zo werkt dat blijkbaar. We zijn allemaal aan het zoeken en dan ineens is er weer iets waar je verder mee kunt. Of wat me ook wel overkomt: dat b.v. zo'n tekst van Bram Moerland dat ik die al eens gelezen had en dat ik er toen ook blij mee was. Maar dan zakt dat weer weg en dan ineens kom jij er mee op de proppen en dat is juist zo mooi dat dat zo werkt.

    Ik heb ontdekt dat als ik loop te mopperen of een dipje heb, me gewoon niet lekker voel, dat het beslist helpt om bepaalde boeken of teksten weer eens terug te lezen. Het is vaak heel werkzaam en je haalt er bij herlezing weer dingen uit die je eerst nog niet zag. Dan voelt het dubbelgoed aan. Want als je er bij herlezing meer aan hebt dan de eerste keer, is een teken, dat je weer een stapje verder gekomen bent op je pad naar ………. (vul zelf maar in).

    Dus Judith, nogmaals bedankt.

    Christine

  • Wolf

    Iedereen heeft het recht en de vrije wil om zijn eigen pad te kiezen.

  • Wolf

    Wat kun jij al mooi schrijven, kereltje ;-)

  • Wolf

    Een mooie tekst! Een vraagje, denk je dat die ‘tijdloze kern’, de zgn Christusbewustzijn, de ziel is van de mens?

  • judith

    Hi Govert

    De ziel is een onderdeel uit de monade en al die zielsdelen bevatten het Christusbewustzijn, ik denk dat er inderdaad de zuivere ziel mee bedoeld wordt.

    Het ontwaken van het “Christusbewustzijn” wordt ook wel “de instroom van de Ziel” genoemd ik denk dat dat wel genoeg zegt.

    groetjes Jud.

  • Wolf

    Beste Jud,

    Vooral met die laatste zin ben ik het eens. Bedankt voor je antwoord.

    Govert

  • judith

    Lieve Christine :-)

    Zo werkt dat he, mooie stukken tekst voor de broodnodige energie tijdens het dipje of als een kleine verfrissing.

    Ik heb al zoveel gelezen dat ik laatst dacht, ik ben bijna alles vergeten ik hoop dat alle lappen tekst ergens heen gezakt zijn een soort eigen akasha en als het nodig is borrelt het wel omhoog maar af en toe een stukje overlezen geeft inderdaad weer extra inzicht (letterlijk en figuurlijk) dus nu vraag ik me weer af "is het niet beter om het meeste nog eens te lezen??:?" gezien vanuit een nieuwe dimenstie, in plaats van alsmaar meer en nieuw leesvoer te veroberen?

    Liefs Juul

  • stef

    Hallo

    Teksten die op het goede moment komen?Dat had ik nu met de uitleg over de veel besproken secret. Die ‘samenvatting’ had ik toen echt even nodig. Ik heb dat ook laten blijken, het voelde goed…

    Stef

  • judith

    Hoi Stef

    Vind ik toch fijn dat het zo kan werken of werkt.

    :-)

    p.s. vanaf nu ga ik het forum overstelpen met stukken tekst en citaten, nee hoor! over streken gesproken ;-).