Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aura's

• judith

Hoi Erik

Ik denk weer dat je het niet helemaal begrijpt, er komt geen licht UIT de vingertoppen, misschien handig als je de stukjes rustig leest.

En het verschijnsel aura is al reeds wetenschappelijk onderzocht en erkent.

groetjes

• Sanne

Omgekeerd wordt/werd ons ook wel veel (moois) onthouden hè!

Als je alleen maar RGB kleuren leert zien,

alleen maar 20~20000Hz hoort te horen,

Aap Noot Mies,…

stik in de pies…

alleen maar op school je bek moet houden, handjes over elkaar,

behoort voort te planten (gaat heen en vermenigvuldigt u)

dan… is het wel een erg bekrompen toestand hè.

Met speciale filters ontdekte ik dat ik wel degelijk de kleur voorbij Violet kan zien

(ik heb zelfs een boek waarin staat dat mensen enigszins dat kunnen zien),

m'n staafjes (zij het in zwart/wit) een bepaalde intentie de kleur onder rood kan waarnemen.

Qua ‘helderziende’ waarnemingen gaat het veel verder en kan ik de kleuren of tonen geeneens meer gewoon optekenen.

Voel je vrij! Vrijer dan wat ons geleerd is.

Idd, die Kirlianfotografie is anders dan hoe ik bv aura's zie,

de orbsen en ook de orgon/chi die op foto's staan zien er wel eens een beetje 5hoekig uit, net als het diafragma van een camera,…mwaah…ziet niet uit zoals

als ik er eentje zie.

Ik teken ze zelf zoals ik ze gezien heb, net als befobbeld op m'n site ed., die

zijn niet met een speciaal toestel genomen, u hebt niets vreemds aan uw ogen,

ik heb deze er handmatig ingetekend.

;-) Sanne

• Mark

Het verschijnsel hittewaarneming boven het asfalt is iets anders dan het zgn aura-waarnemen.Ik zal heel eerlijk er in zijn, ik denk dat je zoiets als aura-lezen niet kunt leren.Net zoals iemand een echte helderziende is is dit een gave waarmee je wordt geboren.Een zeldzaamheid dus.

Hoewel ik best open sta voor veel zaken ben ik juist op dit soort “”paranormale“ zaken erg sceptisch.Een erg bekend verschijnsel is dat als mensen paranormale zaken bestuderen op een gegeven moment zelf gaan geloven dat ze dingen ”zien en waarnemen“.Het is schadelijk voor de persoon zelf maar ook schadelijk voor de persoon die men wil ”helpen".Het is niet goed dit soort van vaak lage energieën in jezelf aan te boren.Personen beseffen dat vaak niet.

Zeker de huidige paranormale cultuur is verworden tot een groot commercieël circus waarbij ieder naar believen bovenmenselijke zaken kan ontvangen,leren en zelf doen.Zolang men de portemonnee maar trekt.Stukken van oorspronkelijke leringen worden volledig uit zijn verband gerukt en vaak begrijpt men het inhoudelijke niet eens.Dat vind ik best jammer en vandaar opnieuw dit sceptische stukje.

• Joke.

Mee eens.

Het is niet hetzelfde als de hitte over het asfalt.

Het was maar om een vergelijking te hebben of hoe ik het zie (energie rond levende dingen).

Alle cursussen ten spijt, ben ik het ook met je eens -> je hebt het of je hebt het niet.

Dan bedoel ik met name of een persoon genoeg gave heeft om een ander te helpen.

Zeg maar het verschil tussen een badkamerzangeres en een wereldster.

Maar voor je hobby, jezelf te ontwikkelen, uit te proberen, te zien -> wat kan ik zien? is het niet verkeerd.

Eens heeft iedereen het in meer of mindere mate gehad.

We zijn alleen het hoe vergeten.

Ik ben het ook eens met de wildgroei en de in de mode zijn.

Vreselijk, waardeloos en totaal uit z'n verband gerukt.

Maar ik kan me ook de tijd herinneren dat je niet eens kon noemen dat je naar een spiritistische avond ging, want dat liet je je inderdaad in met de duivel en werd je uitgesloten.

Dat ging me ook tever.

Eerlijk gezegd, noem ik nu ook niet in welke richting van geloof ik zit bij naam, waar ik woon.

Joke.

• judith

Hoi

Een stukje tekst gevonden waarin goede oefeningen en uitleg gegeven wordt

over het zien van de aura voor beginners en geinteresseerden

Door: Jurgen van der Vlist

http://www.perceptiveminds.nl/aura/

Aura leren zien:

Hoe

Geduld is de sleutel, ontspanning het middel

Neem even de tijd, zorg dat je niet gestoord wordt. GSM uit enzo. Je zult je oogspieren gaan gebruiken op een manier waarop je ze misschien nog nooit hebt gebruikt. Zodra je pijn in je ogen of hoofd krijgt ben je niet goed bezig. Stop dan ook gewoon.

Het verschil tussen nabeeld en aura

Veel mensen verwarren het zien van het nabeeld met de aura. Dat deed ik zelf ook een tijd en dat bracht me op het verkeerde spoor. Daarom wil ik dat je eerst het nabeeld leert zien en daarna pas de aura, zodat de verwarring bij jou dan niet zal toeslaan.

Nabeeld: Wanneer je lang kijkt naar een voorwerp, en je kijkt vervolgens de andere kant op, dan kan het voorkomen dat je nog even de contouren van het voorwerp voor je ziet. Wanneer je dat ziet, dan zie je het nabeeld. Dit nabeeld is even groot als het voorwerp waar je naar hebt gekeken en verandert niet van vorm. Het nabeeld heeft meestal de complementaire kleuren van het voorwerp. Zo geeft een rood voorwerp meestal een groen nabeeld.

Aura:

de aura kan je direct zien wanneer je naar een voorwerp kijkt. Wanneer je even de andere kant op kijkt, dan zie je de aura niet meer in je ogen ‘gegrift’ staan zoals bij het nabeeld het geval kan zijn. De aura is supersnel vergeleken met het nabeeld. De aura kan van vorm en kleur veranderen terwijl je er naar kijkt. Sommige mensen zien de hartslag in de aura terug.

Zien van het nabeeld

De volgende oefening is er om het zien van het ‘nabeeld’ te trainen.

Leerdoel: het duidelijk kunnen zien van het nabeeld.

Hier vind je een Oefenfiguur. Ga op een halve meter afstand van je monitor zitten. Kijk met je ogen snel van de ene hoek van de ster naar de andere. Doe dit een tijdje en ontspan dan je ogen een beetje. Kijk net iets ‘achter’ het plaatje, alsof de afbeelding een paar centimeter verder staat. Je kunt het plaatje ook uitprinten als je dat prettig vindt.

Dit kan even lastig zijn. Als je 2 figuren doorelkaar ziet kijk je te ver achter het plaatje. Als je één figuur ziet, een beetje wazig, dan zit je goed. Als je dit een tijdje vast houdt, dan zul je een waas langs één of meerdere randen van de figuur zien. Zoals Hier.

Oefen en probeer langs elke zijde die waas te zien. Welke kleur zie je om de randen?

De eerste kleuren die ik zag was wit met en een beetje blauw.

Je gebruikt je ogen nu op een iets andere manier dan je gewend bent.

Je gaat je hand gebruiken.

Wanneer je een witte achtergrond hebt (bijvoorbeeld een muur):

Strek je arm een beetje uit naar voren, zodat je hand zich zo'n 30 cm van je ogen bevindt.

Wanneer je geen witte achtergrond hebt:

Neem een wit vel. Houd je hand er horizontaal boven, op een manier waarop je hand zich zo'n 30 cm van je ogen bevindt en zo'n 10 cm boven het vel papier. Het maakt niet uit of je handpalm naar onderen of naar boven gericht is.

Probeer het nabeeld van je hand te zien, zoals met de Oefenfiguur.

Welke kleuren zie je?

einde oefening.

Zien van de aura

Het eerste ‘abnormale’ wat ik zag was een heel klein wit laagje over mijn vingers. M'n eerste gedachte was ‘yeah right, ik maak me ogen een beetje gek’. Maar dat laagje verscheen telkens wanneer ik weer naar m'n hand keek weer. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat mijn monitor zo'n zelfde laagje om zich heen had, alleen dan een stuk blauwer. Het zien van het laagje vond ik behoorlijk shocking.

Wanneer ik nu naar de aura van m'n hand kijk, dan zie ik om m'n hand heen een ‘veld’ dat aan elke kant zo'n 15 cm groter is dan m'n hand.

Na wat geoefend te hebben kwam ik erachter dat het zien van de aura voornamelijk met hebben van de juiste focus te maken heeft. Als je weet waar je naar moet kijken, dan zie je het veel sneller dan wanneer je dat niet weet.

De volgende oefening is er om het zien van de aura te trainen. Onthoud goed: de aura beweegt niet mee als je met je ogen de andere kant op kijkt. Zie je 'm wel meebewegen, dan zie je waarschijnlijk het nabeeld en niet de aura.

Leerdoel: het duidelijk kunnen zien van de aura

Bekijk je even snel je gehele hand voor een witte achtergrond. Kijk nu naar één van je vingers en focus er net iets erachter (zoals met de Oefenfiguur). Ga niet staren, want dan zie je waarschijnlijk al snel het nabeeld. Wanneer je denkt iets te zien, probeer daar dan op te focussen.

Wat zie je?

In het begin zie je waarschijnlijk niet veel bijzonders. Geen nood, heb geduld!

Je hand een beetje bewegen kan je helpen. Doe de oefening ook eens met een zwarte achtergrond. In het licht en in het donker. Probeer er achter te komen wat voor jou het beste werkt. Iedereen is uniek, heeft unieke ogen en ziet de wereld anders dan een ander.

Ik zie zo af en toe de lucht om m'n handen heen trillen, alsof er een damp opstijgt.

Als je je vingers zat bent, dan neem je iets anders om naar te kijken. Een mens bijvoorbeeld.

Een mens bekijken

Vraag aan een mede-huisbewoner, vriend, vriendin, man of vrouw als je die hebt of je even op hem of haar mag oefenen.Laat hem of haar voor een witte of zwarte achtergrond staan.

Ga zelf op ongeveer 2 meter afstand staan. Je hoef het niet op te meten, ongeveer is goed genoeg.

Bekijk de persoon even snel, van top tot teen, laat je ogen van de ene hoek naar de andere schieten. Ontspan je ogen en kijk nu een klein beetje achter de persoon (zoals met de Oefenfiguur). Staar niet. Wanneer je merkt dat je begint te staren: even je ogen bewegen :)

Wat zie je?

Het eerste ‘abnormale’ wat ik zag was een witte laag over het hoofd en de schouders. Andere mensen die net waren begonnen met het zien van aura's vertelden me dat ze andere kleuren zagen, bijvoorbeeld rood en paars.

Kijk ook eens goed boven het hoofd. Ik zie daar vaak een kapje, alsof iemand een hoedje van licht op heeft. (Denk aan de schilderijen van Jezus met dat goud boven z'n hoofd)

Je kan ook gewoon in het wild oefenen. Als ik met iemand praat probeer ik het ook vaak. Volgens mij ziet het er wel iets waziger uit als iemand zomaar een beetje naar je kijkt, maar goed :)

Mocht je geen proefkonijnen in de buurt hebben, geen nood! Je kan ook naar jezelf in de spiegel kijken. Ook hierbij is het handig om een witte of zwarte achtergrond te hebben. Bij mij werkt die spiegel goed, maar ik kan me best voorstellen dat het bij jou misschien niet goed werkt.

einde oefening

Tot slot

Ik heb je nu wat tips gegeven om te beginnen. Waarschijnlijk zie je de eerste keer niet zoveel anders dan je gewend bent. Blijf oefenen! Oefening baart kunst.

Wanneer je naar iets of iemand kijkt, vergeet dan niet dat je door je eigen aura heen kijkt. Dit kan de nodige kleurvariaties geven. Ik merk vooral in het donker dat ik door m'n eigen aura heen kijk.Het kan ook zijn dat je daar totaal geen ‘last’ van hebt.

De heg in de straat waarin ik woon heeft een voor mij duidelijk zichtbare en rustgevende aura. Een keer zag ik de kat van m'n buren op de stoep zitten. Met een mooie heldere blauwe ‘stolp’ over 'm heen, erg grappig.

Mocht je opmerkingen of suggesties hebben stuur dan een mailtje naar aura apestaartje perceptiveminds . nl Ook je eigen ervaringen zijn van harte welkom!

Ik kom ook pas net kijken, waarschuw me even als ik op een dood spoor zit :)

Er is een discussie over dit onderwerp en deze pagina gaande op http://forum.fok.nl/showtopic.php/155792/1

BeginAura ?kleurenbetekenisoefening: aura zienMijn aura betekenis

Succes en groetjes, Judith