Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

online illuminati boeken

• Gast-1

Ik zie al dat je geen kennis hebt van de ontwikkeling van de Bijbel en dat je anderen napraat.

Wat je zegt is de grootste kolder. Wij beziten zelfs vele duizenden originele manuscripten, en de zogenaamde copy-cat theoriën zijn al lang weerlegd, je moet alleen even moeite doen ze tot zich te nemen.

Al die dingen die je noemt, drie-eenheid, opstanding, etcetera, waarvan je claimt dat het christendom die overgenomen heeft, kunnen zeer makkelijk onderuit worden gehaald.

Mocht je oprecht interesse hebben en mocht je echt een open verstand hebben dat onbevooroordeeld andere feiten tot zich kan nemen, dan stel ik je voor deze stukjes eens aandachtig door te lezen:

Je vind hier een waslijst met artikelen die al deze volkomen ongegronde beweringen van jou als onzinnig aan de kaak stellen:

http://www.tektonics.org/copycat/copycathub.html

Wanneer je er mee klaar bent kom ik wel weer eens terug :-)

Veel leesplezier (en dat meen ik echt)

• Gast-1

Even ter aanvulling: omdat op de meeste fora (zoals ook deze) bijna geen echte kennis over het christendom en haar geschiedenis aanwezig is (behalve dan de ten onrechte zo genoemde “kenis” van zogenaamde gnostische luitjes zoals Elain Pagels), heb ik niet echt de behoefte in debat te gaan. Ik spreek nu even tegen Mark: wat jij nodig hebt is allereerst een gedegen ondergrond in bijbelse vakken, want ik heb echt geen zin om allerlei theorietjes te gaan weerleggen waar je onverhoopt mee aan gaat komen, terwijl deze al lang zijn weerlegd.

Ik kijk over een paar weken wel weer een keer. Als vertaler heb ik hier eigenlijk weinig tijd voor.

• Sanne

Hoogmoed komt voor den val.

• estrella

Hoi Gast

Ben ik even blij dat ik geen echt Christen ben zoals jij op jouw manier (je klinkt erg onsympatiek en zeker niet uitnodigend) en dat ik al jouw kennis niet bezit.

Ik ben wel blij dat ik wijsheid heb verkregen vanuit het ontwaken van de Godsvonk in mijn hart en daarna op het Esotherisch Christendom ben gewezen via ingevingen over Jezus en aanverwante zaken en niet op de bijbel ben gewezen zodat ik op de juiste manier verder kan in het licht van Christus.

Kennis is geen wijsheid.

groetjes Judith

p.s. Er valt met jouw geen redelijke discussie hierover aan te gaan daar je niet openminded bent en bevooroodeeld, jammer want ik wil hier best wel over praten.

• estrella

Hoi!

Ik had wat inlogmoeilijkheden maar ben weer on forum :-).

Maar wel weer onder de naam Estrella, ga nog proberen om weer onder mijn eigen naam hier te mogen inloggen.

groetjes Judith

• estrella

Hoi Gast

Je zit overduidelijk graag in de duistere hoek, eerst in spiritueel opzicht (duidelijk de duistere kant van het Occulte gekozen waarschijnlijk naar aanleiding van je bewustzijn) en nu in Christelijk opzicht (extremisme klinkt hier door) maar als het voor jouw werkt, wel Gefeliciteerd!

Maar “het Licht” in jouw woorden onbreekt geheel.

Jezus heeft het voorbeeld gegeven tot en met zijn opstanding om voor ons mensen dat voorbeeld te kunnen volgen, elk mens legt de weg van Bethlehem tot Golgotta af en eerder kom je niet in Gods Koninkrijk, mag je zelf uitvinden hoe je die weg af zou kunnen leggen, nogmaals Jezus gaf het voorbeeld.

groetjes Judith

• estrella

Golgotta = Golgotha

• Gast-1

Judith,

Ik ben het met je eens dat ik onsympathiek overkom. Neem me niet kwalijk, dat komt omdat ik als ex-occultist steeds weer het gevoel krijg mijzelf te moeten verdedigen, en omdat je steeds weer die aloude boodschap krijgt te horen van: je moet “openminded” zijn. Ik zei al eerder dat ik zelf bezig was met de esoterie. Ik was met name actief in de wereld van zen, gecombineerd met karate en yoga. Ook was ik vanaf mijn twaalfde bezig met spiritisme, helderziendheid en dergelijke. Ik ken dat allemaal van binnenuit. Maar wanneer ik toen niet “openminded” was, dan zou ik nooit op andere gedachten zijn gekomen. Dus de dooddoener en beschuldiging dat je niet meer openminded bent omdat je verkondigt dat je nu de absulte waarheid hebt gevonden (in een Persoon wel te verstaan), die is gewoon onjuist. Is het per definitie zo dat als je gelooft de waarheid te hebben gevonden, en je daar bij blijft, dat je dan ineens niet meer openminded bent? Is er dan ineens iets veranderd in je houding? Mag je dan niet meer zeggen “ik heb de waarheid geovnden?” De argumentatie van veel “new agers” is dat je nooit mag zeggen dat je de waarheid gevonden hebt, omdat dit per definitie betekent dat de ander het “fout” heeft. Ofwel, je wordt beschuldigd van exclusivisme en betweterigheid.

Maar het mes snijd van twee kanten … een New Ager die niet bereid is objectief te gaan onderzoeken of hij het wel eens mis zou kunnen hebben, die is zelf ook niet “openminded.” Hij zegt dat hij de allesomvattende waarheid gevonden heeft (in een soort totaalpakket - dus geen exclusieve of absulute waarheid)), en dat er dus geen andere waarheid meer mogelijk is.

Bedenk ook dit: iemand die sympathiek overkomt hoeft niet direct de waarheid te “hebben,” terwijl iemand die onsympathiek “lijkt” die misschien wel heeft. Het criterium voor het beoordelen van een bepaalde leer, is niet het karakter van de persoon, maar de gedachte die hij uitdraagt. Als een sympathiek iemand je liefelijk zegt dat je vergif in kunt nemen en zult overleven, en een onsympathiek iemand waarschuwt je er voor met al zijn macht, naar wie luister je dan?

Daarnaast ben ik van mening dat het internet, met name de fora, vaak de slechte kant in ons naar buiten brengen, dat werkt helaas vaak zo. Ik hoop dat je aan mijn manier van spreken tot nu toe voorbijziet en beseft dat ik in het normale leven niet zo ben, integendeel.

Kennis is inderdaad geen wijsheid, de Bijbel zegt dat kennis opgeblazen maakt, en dat Christus ons van God geworden is, wijsheid, gerechtigheid, heiliging en verlossing. Mijn wijsheid is Christus Jezus die door Zijn Geest in mij woont. Maar wanneer ik mijn eigen ik laat heersen in mijn uiterlijk gedrag, dan moet ik totmijn verdriet erkennen dat ik daarmee Zijn naam besmeur, waarvoor ik Hem elke dag weer om vergeving vraag.

Het punt is dit, de meeste zoekers binnen de esoterische beweging zijn mensen die naar innerlijke rust en vrede zoeken, en een harmonieuze wereld willen bouwen. Neem het me maar niet kwalijk als ik deze mensen de wat meer “naieve” groep binnen de beweging noem. Omdat het voor degene die echt diep in de New Age beweging duikt, en de werken bestudeert van bijvoorbeeld David Spangler en Alice Bailey, al snel duidelijk wordt dat er vele paralellen lopen tussen de New Age beweging en de NAZIS van Hitlers Derde Rijk. Misschien schrik je daarvan, maar zo is het weldegelijk. Ja, de NAZIS geloofden ook in Shamballah. Zoals de New Age ook gelooft in een “meester-ras.” Daarover onderaan een quote. Ze hadden dezelfde kosmologie als de New Age, en “planned parenthood” komt ook aardig in de richting. Top NAZIS gingen zelfs naar Tibet … en de swastika is uiteraard niet door de NAZIS bedacht, hij kwam uit India. Wist je dat Alice Bailey bijvoorbeeld zegt, als zij over de komende “wereldleraar” of de “Christus” spreekt, zij zegt dat het in elk geval nooit een Jood kan zijn? En dat werd in 1949 gezegd. Toen heel Europa wist wat er met de Joden gebeurd was. Maar wat leert de New Age? Dat de Joden het voorrecht van een wereld-messias voor eeuwig verspeeld hebben, en dat zij door vuren van reiniging moeten gaan om “nederigheid” te leren. Opnieuw zijn het de Joden … en dat is precies wat de Bijbel ook profeteert. Heel de wereld zal volgens de Bijbel tegen Israël optrekken om voor altijd het “jodenprobleem” op te lossen.

Denk niet dat de New Age slechts een gezellig clubje is van esoterische gelukszoekers, persoonlijk zie ik daar nog niet eens een gevaar in … het grote het grote probleem is het totalitaire regime dat belangrijke leiders binnen de New Age willen installeren.

Misschien zou je deze video op de site van Constance Cumbey eens moeten bekijken via onderstaande link. Hij duurt wel lang maar geeft een objectieve kijk op de New Age. Het is van mijn kant uit niet bedoeld om te “corrigeren” of zo, maar uit bezorgdheid, omdat licht soms duisternis kan blijken te zijn. En licht, gekleed in duisternis, vraagt diepe nederigheid om haar te kunnen (en willen) ontdekken. Ik dacht vroeger altijd dat ik alles wel zo'n beetje wist op geestelijk vlak. Achteraf blijkt dat ik mezelf schromelijk had overschat met alle gevolgen van dien. Ieder mens is vatbaar voor misleiding. Nu pas weet ik hoe blind we kunnen zijn voor onze eigen blindheid.

http://www.cumbey.blogspot.com/

Denk eens over deze twee corresponderende quotes na:

… zij gedroegen zich, en traden op als Goden. Wij als slachtoffers waren niet in staat de gezichten van de Goden, de moordenaars, te zien. Ik kan me alleen nog maar de ogen van de slachtoffers herinneren

(Elie Wiesel, ontvanger Nobelprijs voor de vrede, overlevende concentratiekamp)

… de kracht van Shamballa vernietigt en drijft uit … en inspireert tot een nieuw verstaan van Het Plan … Het is deze kraxht … die een geweldige crisis teweeg zal brengen: de initiatie van het RAS in de mysteriën der eeuwen.

(Alice Bailey in haar toespraak tot de Arcane School Conferentie in Geneve)

Wanneer ik bekijk wat Het Plan van de New Age inhoudt - zoals hun eigen leiders dit openlijk verkondigen - kan ik niet anders dan tot de gruwelijke conclusie komen dat deze afvallige religie puur demonisch is. Er is ook niets nieuws aan, omdat bijna alle praktijken uit het oude oosten en de babylonische mysterie religie komen. Het is verbazend, maar waar, dat de New Age religie voldoet aan alle criteria van de Openbaringen 17. Dat hoofdstuk legt uit dat dit religieus systeem zal heersen over ’natiën en menigten en volken en talen’ en vol zal zijn van ’gruwelen en onreinheden’ Het zal geleid worden door het beest (666), dat uit de afgrond zal komen en de kern daarvan zal een beeld zijn van de Mysteriereligie, zoals deze gevestigd werd door de grondleggers van het oude Babylon. Om dit voorzegde religieuze systeem, dat tegen God in gaat, in de laatste dagen tot werkelijkheid te laten komen, heeft Lucifer (de gevallen cherub) een ’Masterplan’ beraamd. New Agers spreken eenvoudig van ’Het Plan’, en dat bestaat uit DERTIEN punten. Hier volgt dit Plan voor zijn wereldheerschappij, en ik huiver als ik het lees:

1 - Het voornaamste doel van Het Plan is het vestigen van de Ene New Age Wereldreligie en de ene wereldpolitieke en sociale orde.

2- De New Age Wereldreligie zal zijn een herleving van de afgodendienst van het oude Babylon waarin mysteriecultus, toverij, occultisme en immoraliteit tot volle bloei kwamen.

3 - ’Het Plan’ wordt vervuld bij de komst van de New Age Messias, de antichrist met het getal 666; deze zal in het vlees verschijnen en gesteld worden over de nieuwe wereldorde.

4 - ’Geestengidsen’, demonen, zullen de mens helpen bij het inwijden van New Age; zij zullen de weg banen voor de Antichrist, de New Age godmens, die door de gehele mensheid zal worden gehuldigd als de Grote Wereld Leraar.

5 - ’Wereldvrede’, ’Liefde’ en ’Eenheid’ zullen de banieren van de New Age Wereldreligie zijn.

6 - De leringen van de New Age zullen in elk bereik van de samenleving en over de gehele aarde worden onderwezen en verbreid.

7 - New Age leiders en gelovigen zullen de lasterlijke opvatting verbreiden dat Jezus geen God is en ook niet DE Christus.

8 - Het christendom en alle andere religies zullen integraal deel uitmaken van de New Age Wereldreligie.

9 - De christelijke beginselen moeten worden bestreden en afgeschaft.

10 - Kinderen zullen geestelijk worden verleid en geïndoctrineerd en het klaslokaal moet worden gebruikt om de dogma’s van de New Age te verbreiden.

11 - Met gevlei zal de hele wereld er toe worden gebracht om te geloven dat de mens in wezen goddelijk is en bestemd om god te worden.

12 - De Wetenschap en de New Age Wereldreligie zullen in elkaar versmelten.

13 - Christenen die zich tegen Het Plan verzetten zullen worden aangepakt. Indien nodig zullen zij worden geliquideerd en de wereld van hen ’gezuiverd’.

Consequenties:

Het Plan heeft zulke geweldige consequenties voor de mensheid, dat we er niet om heen kunnen om te inventariseren wat er zoal voor onze ogen afspeelt.

New Age leiders beweren dat wij aan de drempel staan van een Nieuwe Orde, dat zal het ’Grote Ontwaken’ zijn, de dageraad van de New Age. En allen zijn er over het er over eens dat Het Plan dit alles teweeg zal brengen; zo schrijft Vera Alder: ”Er is echt een Plan en Doel achter de hele schepping … Wereldeenheid is het doel waarheen de evolutie zich beweegt. Het Wereldplan omvat: een Wereldorganisatie … een Wereldeconomie … een Wereldreligie.”

John Randolph Price heeft gezegd dat het centrale onderdeel van ’Het Plan’, hij noemt het De ’Grote Gebeurtenis’, de komst zal zijn van de New Age-christus en het bouwen van het Koninkrijk op aarde, wat zal gebeuren door een nieuw ras van godmensen: De bijeenzameling vindt plaats, (New Age) gelovigen in alle religies weten zich met elkaar verbonden, en nu gaat het om de ’Grote Opdracht’ om het ’Licht van de Wereld’ te openbaren en het ’Aquarisch Tijdperk van Spiritueel Denken op Planeet Aarde’ te beginnen … De revolutie is begonnen … en het tempo wordt versneld. Overal ter wereld staan mannen en vrouwen op en sluiten zich bij de opstand aan; als zij naar voren komen worden zij gerekend tot een nieuw ras dat éénmaal over het heelal zal heersen. Thans zijn wij medescheppers van de toekomst in overeenstemming met ’Het Goddelijk Plan’ …

Volgens Price omvat ’Het Plan’:

’De uitschakeling van de vrees, de oplossing van ieder vals geloof en het uitwissen van Kosmische schuld of ’karma’ in iedere individuele ziel.’ Price zegt dat niemand door ’zonde’ wordt gediskwalificeerd: ’Er bestaat niet zoiets als een ’verloren’ ziel, want iedere ziel is een bladzij in Het Master Plan’. M.E. Haselhurst is een schrijver voor de Lucis Trust (Het Lucifer Fonds); hij benadrukt dat ’Het Plan’ positief is en zich bezig houdt met de wederopbouw van de mensheid. Jegens hen die betwijfelen of ’Het Plan’ wel bestaat verklaart hij: ‘De mensheid dient te beseffen dat er een ’Plan’ is, en dat de invloed daarvan te merken is in opeenvolgende gebeurtenissen op aarde, zelfs indien die zich voordoen als hinderende factoren die uit de weg moeten worden geruimd’. Wat bedoelt Haselhurst wanneer hij spreekt van ’de wederopstanding der mensheid’ en ’van hinderende factoren die uit de weg worden geruimd?’ De New Age zegslieden leren dat de aarde spoedig door een chaos van een ’reinigingsproces’ heen moet gaan, en christenen staan boven aan de lijst van de New Age staan als degenen die ’gezuiverd’ gaat worden. Het concept van zuivering is naar ons weten voor het eerst uitgewerkt door Meishu Sama, een New Age pionier uit Japan. Men zegt dat Sama herhaaldelijk heen en weer geslingerd is van het atheïsme naar het Sjintoïsme en vandaar naar het New Age denken. In 1931, toen hij vijf en veertig jaar was, werd hem een openbaring gegeven die aan hem het ’Gods goddelijk plan voor de New Age onthulde. Daarin leerde hij dat de mensheid vermoedelijk door een grote overgangsperiode moet gaan, om van de oude tijd van duisternis te komen tot de New Age van licht. Gedurende deze overgangs periode zullen de mensen met ’negatieve vibraties’ van de aarde worden verwijderd in een ’zuiveringsproces’ die de aarde zal schudden. Dit wegdoen van de aarde van hen die zich tegen de komende New Age Wereldorde te weer stellen zal plaats vinden onder het toezicht van een ’messias’, die voor velen in de New Age Beweging de ’Heer Maitreya’ is.

Wat is ’Het Plan’?

Het omvat de installatie van een nieuwe wereldregering en een nieuwe wereldreligie onder leiding van Maitreya. David Spangler beweert dat hij een aantal keren met deze New Age Messias heeft gecommuniceerd. In zijn boodschappen aan Sprangler noemde die geest zich ’Johannes’ of ’Grenzeloze Liefde en Waarheid.' Deze demon-geest heeft met zo veel woorden bevestigd dat dit plan met haast wordt uitgevoerd door te zeggen: ’Ik … bied u dan ook deze openbaring aan van de bestemming van de mens, want zie ik heb mijn stempel op deze planeet gezet.’

Deze demon-gids heeft ook beweerd dat ’Het Plan’ zich bezig houdt met de wederopbouw van de mensheid nadat de aarde gereinigd is door de uitroeiing van negatieve krachten. Dit is noodzakelijk, verklaart de demonische geest, om een nieuwe hemel en een nieuwe aarde vol vreugde tot stand te brengen: ’Dit is de boodschap van Openbaring: wij zijn nu de bouwers van een New Age. Wij zijn geroepen deel te maken van een creatief project…met het doel om een nieuwe hemel te openbaren en de nieuwe aarde op te bouwen.’ Een New Age organisatie die openlijk verklaard achter ’Het Plan’ te staan is de ’Nieuwe Groep van Wereld Helpers’, een groep die radicaal is toegewijd aan de ’Eén Wereld Regering’ en de ’Eén Wereld Religie’. De ’Nieuwe Groep van Wereldhelpers’ zegt van haar leden: ’… Zij geloven in een innerlijke wereldregering en een evolutionair plan dat oprijst…’ Wat de groep officieel beoogt omhelst de volgende vier doelstellingen:

1 - Een wereldvrede teweeg brengen, de bestemming van de wereld leiden en het Tijdperk van de New Age inluiden.

2 - De voorhoede vormen voor de Wereldverschijning van de ’Christus’ en zijn ’Grote Discipelen (De Meesters van de Wijsheid)

3 - Die aspecten van religie en bestuur opsporen en wijzigen die de volle manifestatie van de planetaire eenheid en liefde in de weg

staan.

4 - Zorgen dat er een centrum van licht binnen het mensdom bestaat en voor

die mensheid vasthouden aan ’Het Goddelijke Plan.’

Barry McWaters, stichter en mededirecteur van het Instituut voor de Studie van de Evolutie van het Bewustzijn, schrijft het doel van de evolutie toe aan de intelligentie die ’Het Plan’ heeft bedacht. McWaters noemt de intelligentie (de satan) ’De Hogere Wil’, getuige de volgende aanhaling uit het boek ’De Regenboog Brug’: ’Evolutie is … het antwoord op de roepstem van Logos, van God. Dat is het doel achter ’Het Plan’. Op deze wijze trekt God de schepping tot zichzelf terug’ …. Volgens McWaters beweegt de mens zich terug om één te worden met het heelal, zoals de ’Hogere Wil’ het heeft bedoeld. Wij worden kleine goden die een grotere god dienen, en die god is Planeet Aarde, of GAIA.

’… De milieubeweging wil doormiddel van acties GAIA (de aarde) sparen, het is opvallend dat deze trend begonnen is in de ’zachte sector’ en later ook overgenomen is door veel kerken die het Woord van de Levende God losgelaten hebben en het surrogaat van New Age onder verschillende vrome termen binnen de kerken gebracht. Zelfs de’ Samen Op Weg beweging’ en de Wereldraad van Kerken zijn in de ban van New Age, één wereldreligie met elk z’n eigen god tendienste van de schepping en de mensheid is nu het credo. De komende komst van Jezus Christus is al jaren op de achtergrond gedrongen door de ’schriftkritiek’ en verdrongen door menselijke ver-zinsels die precies passen in de New Age ….’

New Age leiders zijn begonnen met het publiceren van bepaalde aspecten van ’Het Plan’, die voorheen verborgen waren. Alice Bailey heeft gezegd dat haar ’verborgen Meesters’ haar hebben verteld dat vanaf 1975 de tijd rijp zou zijn om openlijk over ’Het Plan’, te gaan spreken. Deze zelfde demonische boodschap kan heel goed op telepathische wijze tot ander New Age leiders zijn gekomen, want inmiddels is er een stroom van informatie los gebarsten. Toch zijn er kennelijk nog elementen van ’Het Plan’, die slechts aan een beperkte kring van ingewijden bekend wordt gemaakt. George Christi, voorheen chef-communicatie en thans werkzaam bij het ’Internationale Centrum Voor Integrale Studies’ (ICS), heeft te kennen gegeven dat bepaalde aspecten van ’Het Plan’, aan het publiek onthouden worden. Toen men hem op een bijeenkomst van de Lucis Trust vroeg naar het werk van de ICS merkte Christi ontwijkend op: ’Nu wij publiceren het niet - het staat niet in onze geschriften, daar zult u het niet vinden - daar is het niet, u vindt het niet!’

Toen een deelnemer informeerde naar ’Het Plan’ werd Christi nog behoedzamer en gaf slechts dit cryptische commentaar: ’Nu als jullie spreken over ’Het Plan’, met een hoofdletter P, dan denk ik waarschijnlijk aan het zelfde als de meesten van jullie hier’.

Grote verdrukking.

Wanneer de Bijbel over de “antichrist” spreekt, dan is dat een heel gemoedelijk persoon die je bijna meteen in vertrouwen neemt. Ooit wel eens op TV de meisjes gezien die uitzinnig van vreugde bijna hysterisch Adolf Hitler toejuichten? De man die achteraf een massamoordenaar bleek te zijn? Ooit op TV de getuigenissen gehoord van mensen die hem ervoeren als het medium van een donkere satanische macht? Zodra de antichrist de kans krijgt zal hij de wereldbevolking naar zijn hand zetten. Eerst zal hij overal de vrede brengen maar zodra dat een feit is zal hij zich opstellen als god. Dit klopt natuurlijk ook wel want in de ogen van hem en al de andere New Agers is hij in beginsel ’goddelijk’ zoals elk mens volgens de New Age leer. In die periode zal hij zich ook vergrijpen aan het volk Israël en aan Jeruzalem omdat hij gedreven door satan de plaats van Jezus Christus wil innemen. Voor deze wereld, en met name voor Israël zal het een vreselijke tijd worden. In die tijd zal ook elk mens dat iets wil kopen en verkopen een merkteken op het voorhoofd moeten hebben of op de rechterhand. De mensen die tijdens die verdrukking tot het inzicht gekomen zijn dat Jezus Christus inderdaad de Redder en Verlosser is zullen het heel erg moeilijk krijgen. Want zodra iemand tot dat inzicht komt en dit gaat belijden zal hij/zij het merkteken van de antichrist niet nemen. En wie dit merkteken niet heeft zal moeten sterven, direct door toedoen van de antichrist en indirect door honger omdat er niets meer gekocht kan worden.

Israël

Tijdens de grote verdrukking zal het volk Israël de gebeten hond worden, eerst zal er een goede verstandhouding zijn tussen hen en de antichrist. In de eerste helft van de grote verdrukking zal hij zorgen dat Israël in ’vrede’ leeft onder bescherming van hem. Maar het zal een valse vrede onder een vals verbond zijn en zodra de antichrist het in zijn hoofd haalt de Joden te verontrusten door zich op te werpen als god zullen ze zich van hem afkeren. Op dat moment breekt voor Israël ’de hel op aarde los,’ zo erg dat velen naar de woestijn zullen vluchten en daar door God een periode onderhouden worden. In die tijd zal de antichrist zich echt ontpoppen als de dienstknecht van satan omdat hij bewust of onbewust weet dat de werkelijke Christus zal komen om hem te straffen en af te zetten.

’Het plan’

Op grond van de Bijbel mogen we zien en geloven dat het plan van God uiteindelijk zal overwinnen. Het plan van de New Age zal tijdelijk fungeren als middel om de antichrist aan de macht te krijgen. Dat laatste plan kan vlak voor de deur staan en zal zeer vele mensen meetrekken in de ondergang. Satan wil door zijn imitatieplan het plan van God verhinderen maar hij weet ook echt wel dat hij uiteindelijk verliest, ten koste van vele, vele mensen. Ook kerkmensen zullen meegesleurd worden als ze zich niet bekeren, want bekering is noodzakelijk omdat ’het verbond met Abraham’ een met Israël gesloten verbond is! De kerk kan de mensen niet redden want welke kerk heeft de waarheid dan in pacht? Vele predikanten werken al jaren bewust of onbewust mee in het ’valse plan’ omdat ze Gods Woord verlaagd hebben tot een sprookje en van alle kracht ontdaan hebben. Vele predikanten geloven niet meer in Bijbelse waarheden maar verklaren dat elke religie tot God leidt. Het plan van satan is al vanaf de zondeval in werking en steeds weer bijgesteld of verfijnd, ook de z.g. ’moderne theologie’ behoort tot een onderdeel van het plan. Door die theologie is de Bijbel verlaagd tot een ’dichterlijk boek’ dat ’erg interessant’ is maar geen echte heilswaarde heeft!

Oplossing voor de mensheid

Er is maar één oplossing voor de mensheid en dat is BEKERING, geen lidmaatschap van welke kerk of gemeente dan ook kan je redden. Er is maar een oplossing, ga naar Jezus Christus en ERKEN dat Hij de redder en Verlosser is van u. Ga op uw knieën, vraag om vergeving en laat Hem in je leven toe. Dan zul je ’passen’ in Gods Plan en voor eeuwig behouden zijn …

• Mark

Tja, je veroordeelt weer en dat maakt het conservatieve christelijk denken zo kenmerkend.Daarbij is er een groot verschil tussen de new-age beweging en occulte wetenschappen.Het eerste is een voortvloeisel van het laatste.Ook de kern van het christelijke geloof komt voort uit deze occulte wetenschappen.Persoonlijk heb ik helemaal niets met new-age.Ze misvormen en verdraaien occulte waarheden net zoals christenen dit ook gedaan hebben en nog steeds doen.Mij gaat het om simpele feiten. Termen als de drie-eenheid, de onbevlekte ontvangenis en levenslopen zoals die van jezus vind je geschiedkundig terug binnen oudere culturen.Het christendom eigent al deze gebeurtenissen toe dmv een steeds herschreven boek ( bijbel) waarvan de oorsprong schimmig en onduidelijk is.

Ook wetenschappelijk zijn christelijke standpunten volledig onderuit gehaald.De wereld bestaat langer dan 6000 jaar en is niet het middelpunt van het heelal.De rol van de mens hierin is nog minder dan een bacterie in een druppel water.Ik geloof niet in een God die zich gedraagt en een evenbeeld is van de mens.Dit is onlogisch te noemen en is eerder een creatie van het menselijk denken dan omgekeerd.Het is niet voor niets dat ik het goddelijke aspect dan eerder zoek in de kern van het menselijk denken,iets wat occulte leringen altijd al verkondigden.Ik zie hier niets misleidends in en de tegenarmentaties van die zogenoemde bijbel komt uit datzelfde menselijke denken voort.Het zijn immers mensen die de bijbel hebben geschreven net zoals occultisten ook mensen zijn die hun denken opschreven.En dat maakt waarheid op zich al relatief.

Wat betreft je argumentatie omtrent de nazies.Ook hierin bespeur ik gebrek aan inhoudelijke kennis.Het nationaal-socialisme heeft occulte leringen verdraait en misbruikt.Men vergeleek het vierde (atlantische) wortelras met het germaanse ras.(dit zou dan het vijfde wortelras zijn) Dit klopt volgens de occulte leringen niet omdat wortelrassen altijd betrekking heeft op de gehele mensheid.De leer spreekt over zeven keer zeven sub-rassen.De onwetende massa nam helaas de verdraaide waarheid over.De swastika is van oorsprong een vredelievend heilig symbool wat ook misbruikt is door de nationaal-socialisten.De christenen hebben dit overigens ook gedaan met het kruisteken.Beide symbolen zijn bedoezeld en symboliseren inmiddels dood.

Hoe iemand gelooft is ieders zaak.Wil een persoon geloven in een God als een persoonlijkheid, het zij zo.De kern draait hoe iemand leeft en hoe iemand zich bevrijdt uit de ketenen van zelfzucht en begeerte en streeft naar een altruïstische leefwijze.Dat is de boodschap binnen elke religie.Veroordelen en waarschuwen voor andere verpakte waarheden is niet altruïstisch te noemen en is waarlijke misleiding.

• Gast-1

Mark,

Ik wil best met je in debat gaan, maar ik merk dat je niets hebt gelezen van wat ik eerder aanreikte. Daarom deze onderstaande link als een voorbeeld van hoe mensen tot het fabeltje komen dat het christendom gewoon van alles gekopieerd heeft:

http://www.tektonics.org/copycat/mithra.html

Hopelijk zul je na lezing, en ik hoop dat je dat doet omdat wat jij beweert echt grote onzin is, beseffen dat het minder simpel is dan je denkt. Wat wat jij tot nu toe doet is niet zelf met feitelijke en controleerbare gegevens komen, maar vaag wat beschuldigingen rondstrooien over de vermeende herkomst van het christendom. Totdat je met iets concreets komt kan ik je dan ook niet serieus nemen en zie ik niet in waarom ik daardieper op in moet gaan. Want nu ben je in mijn ogen gewoon aan het bluffen.

Je suggereert dat ik denk dat de wereld niet ouder dan 6000 jaar is. Hoe kom je daar bij? Je oordeelt blijkbaar nogal snel. Je zegt dat “wetenschappelijk” alle christelijke waarheden al lang onderuit zijn gehaald; ook dat is een fabeltje, net zoals bijvoorbeeld de evolutie theorie een fabeltje is, het is een natuurfilosofisch postulaat, een sprookje voor volwassenen. En er zijn professoren die zelf evolutie aan universiteiten hebben gedoceerd, die later het evolutionisme vaarwel hebben gezegd na verder objectief onderzoek. Ja en dat was voordat ze zich tot het christelijk geloof bekeerden.

Zie ook http://www.christen-zijn.nl/Links-10.htm

Je bent minder belezen dan ik dacht. De swastika komt in twee vormen voor! De linksdraaiende en de rechtsdraaiende. De swastika met de gebogen armen naar links afgebogen is de vredelievende, maar die met de naar rechts afgebogen armen is de vernietigende versie ervan. Je zou dat moeten weten. Adolf Hitler had overigens een kopie van De Geheime Leer van Blavatsky op zijn nachtkastje liggen. Daarnaast heb ik het helemaal niet over veel verschillende rassen gehad, maar heb ik onderscheid gemaakt tussen wat de New Age noemt, twee grondrassen. Een ras dat op de drempel staat van de goddelijke staat, en het andere inferieure ras dat het eerste hiervan terughoudt. En daartoe behoren alle gelovigen in religies die in een persoonlijke God van liefde geloven, die boven Zijn schepping uitstijgt. De rassentheorie van Hitler was niet gelijk aan die van de New Age, dat klopt, maar zo heb ik dat ook niet gezegd; ik noemde het woord paralellen. De giftige rassentheorie van Hitler staat echt niet ver af van die van die welke door de extremisten van de New Age gekoesterd worden. Het Arische ras zou worden tot een ras van germaanse god-mensen door een duizendjarig “dritte reich” dat door Hitler en zijn monsterlijke SS troepen gevestigd werd. En besef goed dat het GEEN toeval is dat dat theoriën van Hitler, net als die van de New Age leiders van vandaag, gebaseerd zijn op het occulte, op de leringen van Theosofie en Hindoeïsme. Een wereldbeeld van een bezoedelde rassentheorie die onderscheid maakt tussen een edel en goddelijk ras, en een barbaars ras dat nauwelijks boven de dieren uitkomt, kan de mensheid onmogelijk het morele gezag bieden dat nodig is om de mondiale problemen op te lossen. Deze tweerassenleren hebben ons de holocaust gebracht en de volkerenmoord door de Rode Khmer. Ook is het huidige hindoeïstische racistische kastenstelsel mede-verantwoordelijk voor het geweld in India, waarmee sekten elkaar bestrijden en de Hindoes man tegen man vechten tegen hun moslim buren in Pakistan.Jaren geleden werd India's eerste minster vermoord terwijl haar militaire macht zich heft bewapend met atoombommen om mogelijke buitenlandse religeuze vijanden af te schrikken.

In zijn uitstekende handboek over New Age komt David Groothuis tot de conclusie dat hun eigen werelkdbeeld de New Age onbekwaam maakt om de leiding te nemen:

“Het nieuw kosmische humanisme van de New Age dreigt alles te verenigen. Dat zou ons moeten doen huiveren van schrik. Het pantheïstische denken in India heeft ertoe geleid dat het land sedert duizenden jaren in armoede leeft, in ellende, zonder uitzicht op verbetering. Elk wereldbeeld dat ingaat tegen de waarheid van God en Zijn schepping kan slechts leiden tot verwoesting, overal waar het wortel schiet.”

Is het New Age of oude leugen? De New Age is simpelweg gebaseerd op hindoeïsme en budhisme. Lucifer loog al tegen de eerste mens door deze voor te houden, “gij zult als god zijn.” Wat hierdoor gebeurde was dat de mens zijn ziel de hoogste plaats gaf en deze ondergeschikt maakte aan zijn geest. Hij werd onafhankelijk van God, en we zien om ons heen wat hij ervan gemaakt heeft.

De eigenliefde van de New Age filosofie is niets anders dan zelf-verafgoding. De hoogste en zuiverste liefde is de onbaatzuchtige liefde welke de Bijbel noemt, de agape liefde die zichzelf opoffert. De hoogste uitdrukking daarvan zien wij in de God-Mens Christus Jezus, die als Schepper van het universum Mens werd, zich tot in het stof vernederde, en als onschuldige bewust alle schuld van de wereld op zich nam. Mijn ontmoeting in de geest met Christus aan het “tijdloze” kruis was een ontmoeting van hart tot hart, grenzeloze liefde stroomt dan in je hart, vergeving zonder verwijten. Een plaats in het hart van God, die je ook nog eens van jezelf bevrijdt. Een ontmoeting die tijdens een van mijn zen-sessies plaatsvondt …

Ik wil proberen je uit de droom te helpen Mark. Het gaat niet om wat jij erover denkt, maar wat de leiders van de New Age aan het plannen zijn … De New Age zal tot een zeer onheilspellende tijd leiden. Hoe ongelofelijk dit misschien zal klinken voor de nietsvermoedende esoterische gelukszoeker. En ook al zeg ik dit met grote voorzichtigheid omdat het gewoon onmogelijk is om toegang te krijgen tot de echte documenten van Het Plan, er bestaat echt een afgrijselijk plan om met alle “weerhouders” (zij die met hun zogenaamd negatieve - in werkelijkheid positieve - energieën het plan tegenhouden) af te rekenen. Volgens de Aquarius profeten loopt het Vissen tijdperk op zijn einde maar zijn er nog restjes van de oude wereld die opgeruimd moeten worden … gereinigd en gelouterd moeten worden, want andersd kan het New Age Koninkrijk niet in haar plaats wordne opgebouwd. Mensen met een lager bewustzijn die weigeren te buigen voor de goden van de New Age moeten worden weggezuiverd. Moira Timms legt uit dat de Planetaire Initiatie van de mensheid en de aarde door de Meesters nog niet mogelijk is. Zij waarschuwt ervoor dat dit nog niet binnen het bereik ligt als gevolg van “bepaalde emotionele energie” die nog niet is “gespiritualiseerd.” Dit zuiveren gebeurt bijvoorbeeld “in de vorm van oorlog en/of het volledig uitdelgen van achtersdtallig karma” (Moira Timms, Prophecies and Predictions, pag. 125-126). Met andere woorden, wat Timms de “Nieuwe Orde der Eeuwen” noemt, wordtopgehouden totdat degenen die haar manifestaties tegenhouden uit de weg zijn geruimd. Daarmee voorspellen Timms en anderen dat er een periode komt van bloedvergieten en van lijden, door hen “loutering” genoemd (net zoals Hitler een stad, een land en een wereld “judenrein” ging maken), en pas dan kan er die “initiatie” komen die de nieuwe wereld orde inluidt.“De aarde zal worden gezuiverd … daar wordt zij nu voor klaargemaakt,” verkondigt de Associatie van Sananda en Sanat (Satan) Kumara."

Aan David Spangler werd ene bericht van een engelenbron getransmitteerd dat dit afgrijselijke denken helder belicht. Deze “engelenbron” zou hem hebben verteld dat de verlossing van de aarde nabij is; de volgende tekst geeft dan ook te denken:

… De Aarde zoekt deze verlossing, die haar ook gegeven gaat worden via een grootscheeps proces van initiatie die het gehele lichaam en leven van de Zonnevader bestrijkt … Momenteel komt op uitgebreide schaal een proces van reiniging op ons af om de Aarde te reinigen en te versieren, zoals een bruid voor haar huwelijk wordt mooi gemaakt; daarom begroeten wij de Aarde in haar periode van vreugde en toebereiding. Dit gebeuren zoekt een uitweg via onze harten en ons denken en onze toeweiding.

Met name G.G Gurdjieff en Barry McWaters stellen dat de tradionele christenen de belangrijkste groep vormen - het kankergezwel - dat het evolutionaire proces in de weg staat. Met name McWaters brandmerkt christenen als ongeschikt voor de New Age door te zeggen “wij gaan nu een periode in waarin het doel van behoud van de enkeling niet langer van toepassing is. Onze leiding roept om een COLLECTIEVETRANSFORMATIE. Zo ongeveer als de NAZI indoctrinatie. Wie als kind niet bij de Hitlerjugend zat werd gediscrimineerd. Waar heeft Mc Waters het vandaan dat het niet langer gaat om het behoud van de enkeling? Kennelijk uit dezelfde bron als Ruth Montgomery en David Spangler, gidsen en ”engelen“ die Het Plan bekendmaken. Volgens de zegslieden van de New Age zal het fataal zijn voor christenen wanneer zij weigeren hun vertrouwen te stellen op de ENE. Timms verklaart dat ”levensvormen“ die niet zijn afgestemd op de geest van New Age NIET ZULLEN OVERLEVEN. Het is waarschijnlijk dat de ”levensvormen van grofstoffelijke vibratie“ waar Timms het over heeft, dezelfde groep mensen zijn die door de Maharishi Mahesh Yogi, de grote guru van de TM, worden betiteld als het ”doelwit voor uitdelging.“ Wat de Maharishi zegt doet mij denken aan het brute evolutionisme van Darwins theorie anagaande de ”survival of the fittest“ en aan de verwijzingen van Timms naar de ”kosmische Wet:"

“Er is nooit plaats geweest voor hen die ongeschikt zijn, en er zal nooit plaats voor hen zijn. Alleen wie geschikt is zal leiding nemen, zij die er niet in passen komen niet eens mee, want voor hen is er geen plaats … In de Eeuw der Verlichting is er geen plaats voor ‘onwetenden.’ De Natuur zal niet toestaan dat onwetenden de overhand krijgen, dat kan gewoon niet. Dat ongeschikten geen recht van bestaan hebben is altijd de natuurwet geweest (Maharishi Mahesh Yogi, Inauguration of the Dawn of the Age of Enlightenment, pag. 47). Kennelijk hebben christenen dus als ”levensvormen met een grofstoffelijke vibratie“ niet eens recht van bestaan! De Yogi dreigt dat ongeschikten moeten overgaan tot het niet-bestaan, en Timms stelt dat het wel eens ”oorlog en zuivering" zal vergen om de aarde te reinigen.

De “gidsen” van Montgomery hebben een derde wereld oorlog voorspeld en een rampzalige verschuiving van de aardas, wat de oorzaak zal zijn van overstromingen en andere natuurrampen (Ruth Montgomery, Threshhold to Tomorrow, pag. 196-207).

Het schandelijke MISBRUIK van de Bijbel wordt helemaal luguber wanneer de leiders van de New Age in hun demonische hoogmoed de christenen en anderen met een “lager ras-bewustzijn” het etiket opplakken van het Beest en de Antichrist waarvan de Bijbel profeteert. Zelfs de plagen en verdrukkingen zullen aan christenen worden bezocht vanwege hun koppigheid. Een voorbeeld vind je in een boek van Timms die uitgaande van het hindoebegrip evolutie plechtig waarschuwt: “ … de plagen van Openbaring zijn speciale pakketjes karma waarmee de hardnekkigeen worden bezocht zodat zij hun verkeerde houding gaan inzien … dierlijke wezens die zich niet aanpassen sterven uit. Begrepen? Om vandaga te overleven moeten we begrip hebben voor verandering en hierop respons geven, binnen de context van de interne ”revolutie."

Ik kan er nog veel meer over zeggen, maar dat is dus een uitdrukking van “new age” liefde. Het is in werkelijkheid niets anders dan demonisch seperatisme en volkerenmoord.