Hoi Tuan
Welkom terug van weggeweest :-).
Jij als Heidene gelooft of in meerdere Goden of juist in geen enkele God?
De Gnositicie uit de oudheid werden ook als Heidenen gezien omdat ze een ander geloof hadden dan het Kerkelijk Christelijke hadden, ik ben dus eigenlijk ook een Heidene, terwijl ik wel in de Christus geloof, dus wat houdt nu precies een Heidene in?
Who the “blieb” is Maitreya?
Daar gaan verschillende theorieen over in de ronte, naar mijn weten (geloven, ik heb geen bewijs) is de Maitreya een hoge Meester uit de Witte Broederschap die de taak als Wereldleider op zich heeft genomen voor de komende 2000 jaar, het Aquariustijdperk, maar daar hebben wij mensen persoonlijk niet echt een boodschap aan want alle Meesters uit de Geestelijke Hierarchie (of Witte Broederschap is hetzelfde) en het zijn er duizenden verenigd in 1 collectief werken mee aan het z.g. Plan om de mensheid en daarmee de planeet Aarde op een hoger niveau te krijgen via inspiratie.
Ikzelf vind het een erg goed plan en wil daar ook vanuit m'n tenen aan meewerken door in de eerste plaats aan mezelf te werken onder het motto, verbeter de wereld en begin bij jezelf, maar ik kan me voorstellen dat het hele Plan nergens naar klinkt als je er echt geen binding mee hebt en er niets bij voelt, dat wil niet zeggen dat je er dan uit ligt want het is heel goed om je eigen Meester te zijn, dat is ook de bedoeling en daarvoor hoef je niet in het bestaan van wat voor Meester buiten jezelf dan ook te geloven, het maakt niets uit waar je in gelooft, als je al gelooft.
Wat Mark al zegt en dat geloof ik ook is dat ieder mens een eigen Meester in zichzelf heeft die hem/haar heel goed kan begeleiden.
Waar het hele 2012 gebeuren vandaan komt? En als je niet mee wilt doen, wat dan? :-)
In 2012 lopen er een aantal kosmische cyclussen af en een aantal kalenders en er zijn allerlei profeten vanuit de Oudheid die ook allemaal 2012 noemen als eindtijd en begin van een nieuwe tijd, ook in de Bijbel wordt deze tijd aangegeven als Apocalypse dus er wijst heel veel naar 2012, vandaar de drukte rond 2012 met allerlei wilde verhalen die er omheen gebouwd zijn vanuit alle windstreken.
Ik zou me er maar niet druk om maken en je eigen gevoel hierover volgen.
Ik vind het zelf gewoon leuk om 2012 aan te houden als een soort richtlijn om naar toe te groeien en daarna zie ik wel weer verder, jezelf ontwikkelen is nooit verkeerd, baadt het niet, schaadt het niet en ik vind het ook leuk en interessant om alles (zin en onzin) omtrent deze datum te lezen en een aantal zaken merk en voel ik persoonlijk, zodat ik ook wel enig geloof hecht aan het feit dat er iets? groots gaande is.
En als je niet mee wilt doen?
Je bent een tevreden mens! Mooier kan het toch niet :-)
Je hoeft nergens aan mee te doen, de Kosmos volgt toch wel zijn eigen plan en de mensen krijgen toch wel de Aquariusstralingen binnen of ze willen of niet (niet alleen de mensen maar alles wat er op Aarde leeft), alhoewel…. misschien jij als Heidene??
wordt misschien wel in quarantene gestuurd naar een andere 3D planeet, net zolang tot je je bekeert, gij booswicht , nee hoor, geintje
Maar je hebt gelijk er doen veel vreemde en rare verhalen ten ronde en ik doe er lekker aan mee en probeer voor mezelf het een en ander te onderscheiden waar ik me goed bij voel en dat kan volgend jaar weer anders zijn, we hebben nog zes jaar te gaan, verder weet ik er ook niet veel over, 'k wacht wel af hoe het balletje rolt.
groetjes Judith