Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarheden

• Sanne

Ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat ik het idee heb, dat je als ontwikkelend wezen ook in deze 3d wereld het spelbereik van deze wereld zou kunnen ontstijgen,

materialiseren en dematerialiseren bv.

en niet alleen na je dood in andere dimensies vertoeft.

• Sanne

LogoiN en sub-logoiN moet ik gelijk aan denken.

• Mark

Het is grappig te zien hoe jij termen hanteert en interpreteerd. Daarin zie ik duidelijke verschillen terugkomen die ik overigens ook bij andere reacties herken. Ik zal twee voorbeelden noemen. De term dimensie en uit een vorige reactie de term bezieling.

Dimensies worden vaak beschouwd als naast elkaar bestaande realiteiten. Maar dit is een misvatting.Dimensies onderscheiden zich door de eigenschappen die het hanteert.Diepte geeft naast lengte en breedte een extra dimensie. Tijd zijn we als dimensie gaan beschouwen door de specifieke eigenschappen die tijd vertoond.Als we de sterren zien kijken we naar het verleden.Als we de snelheid zouden ervaren waarmee de hemellichamen in dit heelal rondvliegen dan zouden we ons voortdurend wanen als in een straaljager.Toch verloopt tijd in het heelal verschillend als de tijd hier op aarde en we ervaren tijd als mensensoort en zelfs als individu verschillend.Tijd is dus een dimensionale werkelijkheid.Op kwantumniveau bestaan er totaal andere wetten die ons driedimensionale realiteit kenmerken.Dit niveau wordt weleens als de vijfde dimensie beschouwd.Toch vormen al die dimensies een onderdeeltje van het geheel.Haal er eentje weg en het heelal wat we kennen bestaat niet meer. Theoretisch vermoeden we dat er veel meer dimensies bestaan maar het vormt wel een aspect van hetzelfde heelal.Een dimensie is dus geen tweede heelal of een werkelijkheid naast de ons bestaande. Wat buiten ons heelal bestaat is tot nu toe volledig onbekend. Wat we wel weten is dat ons heelal met al zijn dimensies een begin en einde kent.De rest is onontgonnen gebied.

De tweede term is bezieling. Je miste bezieling in mijn stukje. Bedoelde je hier bezieling mee of een gevoelsbeleving? Voor mij zijn dit twee verschillende dingen.Bezieling zijn voor mij de niet-zichtbare aspecten, de dynamische processen achter het gemanifesteerde. Voelen is een uitdrukkingsvorm hiervan. Dus alles wat gemanifesteerd is kent een bezieling ongeacht het karakter of de eigenschap die het uitdrukt. Geloof is een uitdrukking.Rationeel denken is een uitdrukkingsvorm.Interpreteren is een uitdrukkingsvorm.Maar zonder bezieling zou er geen uitdrukkingsvorm kunnen bestaan. De een ziet niets in rationeel denken.Voor hem of haar komt het gevoelloos over.De ander ervaart verstandelijk denken weer als een extra diepgang aan zijn gevoelsleven.Zie je het verschil? Allebei bezield met een verschil in gevoel van uitdrukking en interpretatie.Dat maakt de mens uniek.Er bestaat niets zonder bezieling.

• Sanne

ok