Fascinerend. Mijn geboortemaand is februari. Wat is dan het corresponderende maandnummer? 2 of 02 ? Begrijp je wat ik bedoel? Een vriend van me heeft ooit eens een uitgebreide horoscoop laten maken en die uitkomst was op zich wel interessant te noemen. Er zaten heel veel aspecten in die wel klopten omtrent zijn karakterbeschrijving en levensloop.
Ik heb zelf weleens tarotkaarten laten leggen en hoewel velen aspecten best klopte vond ik het toch vrij algemeen beschreven. Ieder persoon zou er wel wat herkenbaars uit halen. Iedem met handlezen. (sorrie, weer dat kritische persoontje in me. Kan weleens vervelend wezen maar goed zo ben ik nu eenmaal. Onderzoekend maar kritisch vragend)
De oorspronkelijke astrologie kent een dieperliggend occult karakter waarbij de planeten (onderverdeeld in de heilige en niet heilige planeten) een rol vertegenwoordigd. Ik haalde Alice Bailey al eerder aan die menstypen correspondeerde met stralen (energieën) vanuit deze planeten en nog hoger bekeken vanuit de sterren(beelden) met de daaraan liggende kosmische gebieden. Ingewikkelde materie hoor wat ik niet zomaar uit kan leggen. Ik verwijs naar twee bekende boeken van haar: de nieuwe psychologie deel 1+2 en verhandeling over het kosmische vuur.
Sanne's verwijzing naar Peter Toone biedt een expert naar deze dreamspellkalender. Magazines als Fronteer en Spiegelbeeld hebben al meerdere malen verwezen naar deze auteur en artikelen over hem geplaatst. Het is een bekende bij de zgn jaarlijkse Fronteer-uitreiking. Goed ik verschil van mening over het zgn transformeren maar daar heb ik genoeg over geschreven en daar wil ik het ook bij houden.
Maar goed, ik wil die berekening eens maken. Leg het iets duidelijker uit zodat ieder er mee aan de slag kan.