Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Play de 5 Tones... of 13 ?

• armani2007

Hoi Spirit

Jouw zonnezegel is blauwe hand. Hand staat voor vreedzaam, edelmoedig,kunstzinnig, inspirerend, gastvrij, houdt v.d natuur, van dieren en planten en van lekker eten en drinken.

Ik ga bij jouw iets dieper in op wat ik lees bij blauwe hand, waarom weet ik niet, vergeef me maar als het voor jou niet geldt, iets in mij laat me dit doen.

Blauwe hand houdt van persoonlijke vrijheid, maar kan tegelijkertijd heel veel behoefte hebben aan gezelschap, dit is het tegenstrijdige van de blauwe hand en het is de grote uitdaging, om daar mee te leren omgaan. Heeft moeite dingen af te maken, bang om niet tevreden te zijn met het eindresultaat. Het zou goed zijn, om meer naar het proces te kijken, dan naar het eindresultaat.

Ik moet eigenlijk wel lachen, want ik herken zo veel van blauwe hand in mezelf, dat ik wat verder ben gaan graven. Ikzelf ben witte wind en als ik dan kijk naar de zegels die behoren tot mijn kernfamilie dan staat er als eerste blauwe hand, dus dat verklaard voor mij waarom ik zoveel herken van wat er bij blauwe hand staat..

De Chakra, waar blauwe hand het meest mee werkt is het hartchakra - overbrengen. De kernwoorden van blauwe hand zijn: volbrenging, heelwording, begrijpen. Ik zal je ook even mijn kernwoorden geven, omdat ik dit ook wel grappig vond. De kernwoorden van witte wind zijn: adem, communiceren, spirit. Mijn chakra is ook die van het hart.

Jouw toon is 13. Mensen met toon 13 lijken teveel met hun hoofd in de wolken te zijn, maar dan vergist men zich, ze zijn gewoon al een stapje verder in de tijd, of kijken naar de wereld achter deze wereld. De focus: Vier de verbinding met de bron, vier succes, vier het leven!

groetjes

• spirit

grappig wel ja.. heb van mijn zoontje een hand met hartjes erom gekregen als tekening. die hangt nu op de koelkast en kijk er vaak na en leg dan mijn hand er tegen. :-)

alles klopt wel..en weet niet waarom maar het hele stuk raakt gevoel in mij wat ik nu niet kan plaatsen.

bedankt in elk geval.. :-) als ik het kan plaatsen laat ik het weten ;-)

• spirit

geld 13 dan ook voor deze ?

13 - OX LAHUN Ontstijging; Transformatie; Terugkeer naar de bron om de basis energie voor de volgende intentie op te halen; Loslaten van oude voornemens; Een sprong in het diepe.

LEEF Ox Lahun is de leegte, een verblindende aanwezigheid, war zekerheid gevonden kan worden voor degene die zoekt of gevaar voor degene die het zoeken uit de weg gaat. Os Lahun is een tijdelijke verblijfplaats waarin de duisternis van de leegte, helderheid brengt. In de persoonlijke reactie op de duisternis, word je iets geleerd over je“zelf”. Dieper inzicht en helderheid wordt verkregen. Het is een radicale frequentie-verschuiving. Het is de komst van een donkere onweersbui en de helder blauwe lucht die hier opvolgt. In de polariteit tussen de duistere leegte en de helderheid ligt de oplossing van het probleem. De crisis is voorbij. Het maakt een nabeschouwing van de manifestering van de schepping om te snappen hoe deze kan worden verbeterd. Het is de vervulling van een schepping en de zoektocht naar een duidelijke richting waarin de volgende stap kan worden gezet. Het is een tijd van volbrenging, van de losse eindjes aan elkaar knopen. Je hebt al het gereedschap verzameld dat je nodig hebt om je schepping af te maken. Ga het leven! Nummer 13 zegt: “Ik leef nu mijn waarheid. Ik ga door tot de vervolmaking van mijn gehele ”zelf“.”

Mensen die geboren zijn onder invloed van Ox Lahun prikken illusies door. Ze hebben een neus voor intriges en ruiken wanneer er opzet in het spel is. Ze hebben een microscopisch gezichtsvermogen. Ze kunnen helderziend zijn en voorspellende dromen meemaken. In de energie van Ox Lahun kan het aanpassen aan veranderingen en het accepteren van nieuwe ideeën en standpunten, een uitdaging zijn. Je bevindt je tussen wat al is geweest en wat nog zal komen. Zelfs ondanks het feit dat je een nieuwe intentie completeert, zul je je ervan moeten vergewissen dat er vleugjes lotsbestemming, onvoorziene krachten en onverwachte wendingen in jouw leven zullen plaatsvinden. Daar waar je weerstand vasthoudt, zal Ox Lahun je tot beweging aanzetten. Laat starre idealen los, wordt flexibel, sta veranderingen toe en laat nieuwe gezichtspunten ontstaan. Zij met de kracht van de 13 kunnen in de loop van hun leven drastische transformaties verwachten.

Dit herken ik nml wel.. zou ook verklaren waarom ik mij herken in van alles.. en tegelijkertijd ook nooit een totaal herkennings punt vind.

mijn leven is vol en leeg tegelijk.. liefde die ik voel kan me verwarmen maar ook diep droevig maken. En ja ik wil ook graag gehoord en gezien worden, maar tevens moeten mensen niet aan mij trekken en niet claimen. :D

• Mark

Ben al een beetje wezen googelen. (in fonteer vind ik het onduidelijk weergegeven) Wat me ook interesseert zijn de overeenkomstigheden tussen dit soort van systemen in de wereld en de lectuur hierover. (oude astrologie,de benoemde straaltypen van Bailey etc) Elke cultuur kent wel zoiets en het lijkt op elkaar. (wat ik al eerder aanhaalde bij de vorige berichtjes) Maar de mayakalender is inderdaad erg gedetailleerd. Het blijft natuurlijk de vraag hoe orgineel het systeem oorspronkelijk is gebleven en wat wij zelf erbij hebben gevoegd in de interpretatie van het orgineel.Maar goed, dit blijft altijd onvermijdelijk en dat maakt het er niet minder interessant om. :)

• judith

Lieve Armani

Heel hartelijk dank!

De kernwoorden kloppen eigenlijk allemaal wel, alleen veel fysieke oerenergie zou wat meer tot uiting mogen komen :-) maar ik mag niet klagen.

Ik herinner me naar aanleiding van deze uitleg en woorden die me ineens bekend voorkwamen dat ik op aanraden van Hanna (oude bekende van het forum hier) 2 jaar geleden een gratis kinkaart heb laten maken, voor degene die dat leuk vinden kun je

op Google “Tzolkin interpretatie” intikken en bovenaan de lijst de eerste aanklikken en daar kun je o.a. een Kinkaart via de email aanvragen, ik heb die van mij er net ook weer bijgezocht en ik vind dat het heel goed overeenkomt.

Op deze kinkaart wordt je Kleur, je Toon, je Zonneteken en je Familie aangegeven.

voor een uitgebreide kaart kun je betalen maar dit is ook al leuk.

Armani en Sanne bedankt voor het heropenen van mijn intresse hierin, ga nog even verder neuzen!

Liefs Judith

• armani2007

Wat ik weet van die man die ik gesproken heb van PAN-Holland, is, dat hij vanaf z'n 15e al met de mayakalender en alle stromingen bezig is geweest en kan ook haarfijn de overeenkomsten zien en uitleggen over al die stromingen en dat een heel groot deel terug te voeren is naar de maya's. Een mooi voorbeeld is de profetie van johannes!

Ik heb ook nog gesproken over 21 december 2012 en al de onzin die daarmee gepaard gaat. Hij was hier heel duidelijk in. Hij vertelde dat de zon dan precies in het midden van de melkweg staat en een heel verhaal over de zuidelijke zonnewende enz. Wat hij zei, was, dat de Maya's gewoon veel verder waren dan jij en ik nu, dus krijg je veel gespeculeer. Wat er precies gebeurd weet niemand, wat ik wel kon afleiden uit dat gesprek, is dat het een hele bijzondere dag is, i.v.m. die sterresstanden t.o.v. de aarde. Wat we dan te zien krijgen weet dus niemand, maar ik heb een oergeloof in de maya's en ik begroet de bron bij de eerste zonnestraal en wil de bron van alles recht in de ogen kunnen kijken.

Dan kun je inderdaad zeggen: Ja, maar als er nu van dit alles niets gebeurd? Tja, dan nog blijft mijn intentie dezelfde. Vrede in en met mezelf, geloof in mezelf, vertrouwen in en op mezelf, waarmee ik de mensen die dicht bij me staan al verander, wat vanzelf gebeurd en uiteindelijk hoop de mensen te bereiken, die zich kunnen identificeren met mij en i.p.v. vrede te wensen, vrede creeren! Dit kan alleen maar, als je de vrede in jezelf vindt! Alles begint en eindigt bij jezelf!

Ik zie voor m'n geestesoog 1 geloof, geen dualiteit meer en ja, ik ben een dromer, maar ik durf de droom te dromen!

groetjes

• Mark

Ik denk dat het geloof een gemeenschappelijk karakter kent, nl uit het hart en het denken van de mens. Daarom lijkt het inhoudelijk ook zo op elkaar. 2012 is voor mij overigens een statement. Een jaartal waarop mensen hoop, geloof en gedachten delen.(zoals op dit en vele andere gerelateerde forums) Ik verwacht niet dat er wat specifieks gaat gebeuren op die desbetreffende datum. Transformaties zoals sommigen beschrijven en geloven doen mij wat doomdenkerig en onnatuurlijk overkomen. Men moet zeer zeker voelen met het hart maar ook kunnen denken met een helder en gezond verstand.Ware wijsheid en goddelijkheid zit al in de mens verscholen. Het is voortdurend bezig zich te perfectioneren, net zoals de omringende natuur voortdurend veranderd en perfectioneerd binnen de cyclussen waarin het heelal zich voortbeweegd. Na 2012 zal die boodschap onveranderd blijven doorgaan en doorgegeven worden aan onze kinderen en kleinkinderen en verder. :)