Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

31 mei 2007: Wereldaanroepdag

• judith

Hoi

Voor liefhebbers:

Donderdag 31 mei 2007: Wereldaanroepdag

Door gebruik van de Mantram van “de Grote Aanroep” kunnen mensen geactiveerd worden tot Goede Wil waarin Juiste Menselijke Verhoudingen in het dagelijkse leven mogelijk worden.

Ieder jaar, sinds 1952, hebben mensen overal ter wereld, Wereldaanroepdag gevierd, door de eenheid van de Mensheid, de levende relatie met God (of de naam die je hieraan geeft) en de verantwoordelijkheid van de Mensheid voor het vestigen van het Goddelijk Plan op Aarde te bevestigen.

Deze jaarlijks terugkerende dag wordt ondersteund door verschillende organisaties over de gehele wereld.

In sommige landen wordt op die dag elk uur de Mantram: “De Grote Aanroep”, op de radio opgelezen. De posters hangen ook in openbare gebouwen o.a. supermarkten en bibliotheken.

Een ieder die wil meewerken aan juiste menselijke verhoudingen, wordt uitgenodigd om deze mantram op die dag: 31 mei 2007, elk uur in gedachten of zachtjes op te zeggen of er aan te denken.

Indien niet mogelijk om dit elk uur te doen, dan is het ook mooi als men de mantram 1 of meerdere keren op deze dag uitspreekt.

Het is de kracht van de geconcentreerde, niet emotionele, gedachte die de brug maakt over de kloof en de twee werelden van Geestelijke activiteit en menselijke ervaring verenigt.

DE GROTE AANROEP

Vanuit het punt van Licht in het Denken van God

Strome Licht in het Denken van de mensen

Dat Licht op aarde nederdale

Vanuit het punt van Liefde in het Hart van God

Strome Liefde in de Harten van de mensen

Moge Christus tot de aarde wederkeren

Vanuit het centrum waar Gods Wil gekend wordt

Richte doel de kleine Wil der mensen

Het doel dat de Meester kennen en dienen

Vanuit het centrum dat wij mensheid noemen

Verwezenlijke zich het Plan van Liefde en Licht

En moge het de deur verzegelen waar het kwaad verblijft

Laat Licht en Liefde en Macht

het Plan op aarde herstellen.

groetjes Judith

• Mark

Laten we dit plan dan versnellen door gewoon te handelen. Er is nog zoveel leed en armoede op de wereld. Zo'n mantra is natuurlijk goed bedoeld maar het gaat vooral om het handelen wat werkelijk iets positiefs bijdraagt. De ogen sluiten voor datgene wat men niet wil of durft te zien (zoals leed en armoede) lost het probleem niet op. Vaak is bidden of mantra's zingen als een vervanging voor het handelen. Maar daarmee wordt niemand getroost en daarmee wordt geen enkele hongerige mond gevoed.Enkel het eigen geweten gesust. Dit deed men vroeger ook binnen de kerk waar met de hoogte van een contributie de zuiverheid van de ziel werd afgekocht.

• Sanne

<>

Doe dat dan!

• Mark

We doen dit met zijn allen.Iedere dag.Alleen gaat het niet zo snel als we hopen. De mens heeft nog zoveel te leren. Evolutie en hiermee bedoel ik ook een spirituele evolutie gaat stapjesgewijs en langzaam.Binnen een mensenleven nauwelijks merkbaar, binnen een geschiedenis van vele vele levens groeit men langzaam en gestadig naar zijn geestelijke ouder (die we in essentie zelf zijn) toe.

Daarin ligt de symboliek van de verlossing, het geloof in een nieuwe aarde (vroeger hemel genoemd), transformatie naar een zelfverwezenlijking. Het zijn metaforen die men soms letterlijk denkt op te vatten. Maar we moeten dit zelf doen, het wordt ons niet op een presenteerblaadje aangereikt. Hoe lang zingen de mensen al mantra's en bidden voor een beter bestaan? Heeft dit in al die duizenden jaren dat men dit doet het wereldbeeld veranderd? Het antwoord is nee. Het gaat om het handelen, je eigen tekortkomingen en falen onder ogen durven zien en ze overwinnen.Daar is ieder mens iedere dag mee bezig.Natuurlijk haalt men kracht uit positiviteit want negatief bestaat niet zonder positief. Het een bestaat niet zonder het ander.Het is daarom zinloos te vluchten in een positiviteitsleugen.Er bestaat dus wel degelijk zoiets als een zingeving vanuit het lijden.

Dit zijn vaak de moeilijke en confronterende spirituele vraagstukken maar wel noodzakelijk om te groeien. Ik heb hiermee soms gevoelige knopjes geraakt bij mensen die hun eigen positiviteitsleugen in stand houden.Dat begrijp ik heus wel, hoor. Daarom stop ik voorlopig om de balans daarin te herstellen. Dit biedt ademruimte op het forum en ruimte voor ieders verdere zelfreflectie.Groetjes en misschien tot laters. :)

• judith

Hoi Mark :-)

Hardnekkig he? Hartelijk dank voor je bijdrage, je hebt echt je uiterste best gedaan en misschien werpt het toch wel z'n vruchten af, meestal moet informatie even bezinken want ik neem aan dat ook de meest hardnekkige positiviteitsleugens in beweging zijn en uiteindelijk zichzelf bewijzen dat het leugens of illusies (vindt ik zelf een iets prettiger woord met zo goed als dezelfde betekenis) zijn en een ieder ontdekt dat op zijn eigen tijd en eigen wijze en tot die tijd kunnen we nog niet anders dan ons er in wentelen, de een is er wat eerder uit (zoals jij) en de ander (bijv. zoals ik) heeft iets meer tijd nodig maar het komt wel goed (wat is goed?), een beetje vertrouwen houden.

Tot later!

;-)

• Jeroen

Beste Judith,

Leuk dat je wereld aanroepdag onder de aandacht brengt!

Laat ik eens een praktische invulling eraan proberen te geven.

De dag is gericht op het christus aspect. Het is het innerlijk afstemmen op het goddelijk christusbeginsel dat zich zowel binnen als buiten de mens bevindt. In ieder levend wezen, of iedere vorm is een christusbeginsel aanwezig. Het is de liefde-aspect dat overal in aanwezig is.

Het gaat er op deze dag erom dat je in gedachte houdt de realisatie van dat christusbeginsel op aarde. Dit kan op stoffelijk vlak (door een werkelijke terugkeer van de christus op aarde) of een terugkeer van het liefdebeginsel in het hart van ieder mens. Is hier een verschil in?

Het liefde beginsel voegt samen. Je ziet dit als de ene mens de andere mens helpt. Omdat ze een probleem samen delen voegen ze zich als het ware samen. De mens staat dan niet meer alleen. Dit is een uiting van het goddelijke in ieder mens, namelijk dat je niet alleen bent, maar dat je onderdeel bent van de mensheid als geheel. Liefde betekend eenheid. Een daad vanuit liefde voor je medemens stimuleert daarom het christusaspect in ieder mens. Door te geven ontdekt hij dat de handeling die hij verricht overeenstemd met zijn goddelijke zelf. Het raakt de goddelijke vonk in hemzelf en door dat aangestoken vuurtje voelt hij de energie die het oproept. Hierdoor kan hij nog meer geven en dit leidt tot intense vreugde.

De aanroep kan je tijdens wereldaanroepdag gebruiken om je hier op af te stemmen.

groetjes,

Jeroen

• judith

Hallo Jeroen

Wat mooi en waar uitgelegd, hartelijk dank hiervoor!

Terugkeer van de Christus in de Stof of in het Hart van de mens?

Ikzelf ervaar dit in de eerste plaats als de terugkeer of het ontwaken van het Liefdebeginsel in het hart bij mezelf en bij de mens op steeds groter wordende schaal.

Of de Christus daadwerkelijk terugkeert op aarde in de Stof??? Daar durf ik eigenlijk niet aan te denken, al staat er in de Aanroep “Moge Christus tot de aarde wederkeren”, als je ziet wat er zo'n 2000 jaar geleden met Jezus is voorgevallen dan denk ik dat het in deze tijd nog niet veel beter is op dit moment, voor mij is dit in de eerste instantie Geestelijk bij de mens bedoeld, dat is ook een wederkering van de Christus, voor mijn gevoel is er geen verschil, het is de Godsvonk aangewakkerd door de Christusenergie en het daardoor voortdurend aan jezelf werken om van deze vonk een grote flam te maken :-).

Hetzelfde zie ik het naar buiten treden van de Geestelijke Hierarchie, die zich ook openbaart via de zich hiervan bewustwoordende mens overal ter wereld in elke bevolkingsklasse, ik vind het heel mooi om me hierop af te stemmen en het geeft zeker grote vreugde en rijkdom en broederschap, dat is heel mooi om te delen.

Ik wil nog een stukje citeren over de terugkomst van de Christus uit de Wereld Goede Wil over het stukje uit de Grote Aanroep:

,, Vanuit het punt van Liefde in het Hart van God.

Strome liefde, in de harten van de mensen

Moge Christus tot de aarde wederkeren.,,

Liefde is een energie die de harten van de mensen moet bereiken en de mensheid ontvankelijk moet maken voor de hoedanigheid van liefdevol begrip, hetgeen tot uitdrukking wordt gebracht wanneer liefde en intelligentie samengebracht worden.

Wanneer de Christus komt zal er een grote bloei van activiteiten in lijn met Zijn soort van bewustzijn onder de mensen zijn; Hij zal in de wereld van mensen de kracht en specifieke energie van intuitieve liefde loslaten.

De gevolgen van de verspreiding van deze energie van Liefde zullen tweevoudig zijn:

Ten eerste zal de actieve energie van liefdevol begrip een enorme reactie teweegbrengen tegen de kracht van haat. Haten, afgescheiden zijn en exclusief zijn zullen worden beschouwd als de enige zonde, want men zal tot de erkenning komen dat alle tegenwoordige zonden en als verkeerd aangemerkte houdingen slechts voortkomen uit haat, of uit het produkt daarvan - anti-sociaal bewustzijn.

In de tweede plaats zullen talloze mannen en vrouwen van goede wil in alle landen zich verenigen in groepen die goede wil bevorderen en juiste menselijke verhoudingen zullen vestigen.

Hun aantallen zullen zo groot zijn, dat zij van een kleine, onbelangrijke minderheid zullen uitgroeien tot de grootste en meest invloedrijke kracht in de wereld.

Liefdevolle groet, Judith

• Jeroen

Beste Judith,

Mooi gezegd: “voortdurend aan jezelf werken om van de christusvonk in jezelf een vlam te maken.” Dat is precies de kern waar het om gaat.

De mens moet zelf zijn christusbeginsel in zichzelf ontdekken. In de eerste plaats is het daarvoor nodig om jezelf te leren kennen. Dit klink simpel, maar het vraagt een oprecht willen weten wat je beweegreden zijn in het dagelijkse leven. Wat is mijn motief voor de handeling die ik verricht? Het vraagt durf om jezelf onder ogen te willen zien. Je kan er voor kiezen de andere kant op te kijken en je beweegredenen niet onder ogen te willen zien. Veel mensen zijn bang voor wat ze dan tegenkomen. Diep van binnen weten ze wel welke handelingen goed zijn om te doen (goed verschilt maar 1 letter van god). Het is namelijk het geweten in jezelf dat je kan aanspreken. Je geweten dat ben jij. (ge weet wat goed is…). Dan kun je je gedrag en handelingen stapje voor stapje aanpassen, waardoor je steeds dichter bij je innerlijke kern komt. Je leert wie je bent en door te leren wie je bent kun je gaan handelen naar diegene wie je bent. Je leert dat je een goddelijk wezen bent en dat je bestaat uit alle schoonheid die je je ook maar zou kunnen voorstellen. Jij bent die parel in die schelp. Je straalt en kan zoveel geven aan je medemens. Daarom moet je er voor zorgen dat je die parel oppoetst en laat zien.

Ten aanzien van wereldaanroepdag biedt het een mogelijkheid voor de mensheid om de christusenergie te ontvangen. Het afstemmen op de energie (door middel van de grote aanroep) is eigenlijk al een vorm van groepsmeditatie. Het is namelijk het gezamenlijk werken door middel van gezamenlijke gedachten. Daarnaast is het ook mogelijk om door middel van een meditatiegroep gezamenlijk een poging te doen deze energie te ontvangen rond de periode van de volle maand van juni (het wordt niet aangeraden dit alleen te doen). Zie ook de website: www.lucistrust.org voor eventueel meer info. Rond de periode van elke volle maan van de maand wordt een mogelijkheid geboden om goddelijke energie te ontvangen ten behoeve van de mensheid.

Als je nog geen meditatiegroepje hebt, dienen zich vanzelf mensen aan om er eentje te vormen. Als deze roep vanuit je innerlijk hart komt.

Dankjewel voor het gezamenlijk bouwen van deze gedachten.

groetjes,

Jeroen

• judith

Hallo Jeroen en medelezers

Ik vond al dat er iets niet in orde was met mijn woord “flam” maar kon er even niet zo snel bij, “vlam” uiteraard :-).

Je woordgebruik en zinsopbouw komen mij bekend voor, heel mooi, klinkt als iemand uit de “groep Emmanuel”, misschien ben je hiermee bekend? Of studeer je misschien zelf aan de Arcaneschool?

Hierbij ook even de website van de Esoterische school “De groep Emmanuel” voor mensen die zich aangesproken voelen door dit soort informatie en wat dichter bij huis een Esoterische Training willen volgen op zich of als voorbereiding op de Arcaneschool:

www.degroepemmanuel.org

De volgende website is misschien ook wel interessant om een indruk te krijgen van de bovenstaande informatie of waar de informatie ongeveer vandaan komt.

http://www.regenboogpad.net/Informatie.htm

Jij ook bedankt, Liefdefvolle groet, Judith

• Jeroen

Studeer inderdaad via de Arcane school. Maar met de eerste groep die je noemt ben ik ook wel bekend, voelde op een gegeven moment alleen niet meer goed om daar mee verbonden te zijn. Ben daar een half jaartje mee verbonden geweest.

Leuk om gezamenlijk op deze manier wereldaanroepdag onder de aandacht te brengen. Mijn woorden komen je mischien net zo bekend voor als jou woorden mij bekend voor komen. Mischien is het wel de taal van de ziel (je goddelijk zelf).

Als je het leuk vindt dat ik er nog iets verder op inga (o.a. over de groep waar je het over had) mag je me mailen. Heb even mijn mailadres zichtbaar gemaakt in mijn profiel.

Leuk om zo verbonden te zijn. En aan de medelezers wil ik zeggen: onderzoek of wereldaanroepdag iets bij je oproept. Zo ja, dan kun je er iets mee doen. Zo niet, dan doe je er niet iets mee. Je bent zelf een wijze, er is niemand die je kan zeggen wat wijs is. Dat ben alleen jij zelf.