Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De Gesel des Marks ;)

• Sanne

<<…Laatst vroeg je mij idem iets persoonlijks te schrijven en ik schreef over mijn werk in de gezondheidszorg. Het wordt door diezelfde Sanne in het belachelijke getrokken terwijl ze zelf een chronische ziekte heeft en daarbij ook nog eens haar chronische darmkwaal aanhaalde om mij als persoon omlaag te halen….>>

Na, er lopen wat dingen door elkaar heen.

Dat ik Erasmus is MC kwadraat zei is weer een losse woordspeling op zich die ik ter plekke verzon.

De standpunten die je innam tov ziektes en karma en visie of beschouwing daarover

en het kleine stukje hoe je zelf situaties van mensen… hoe je je gedachten daar over laat gaan.

Al die dingen bij elkaar, daar heb ik weer mijn reactie opgegeven,

ik leef en reageer bv namelijk weer uit ervaringen van mijzelf persoonlijk.

Nogmaals is het heel moeilijk na te gaan, omdat we alleen wat geschreven stukjes van elkaar zien.

Ik heb geen hekel aan doktoren; ik schetste hoe ik me misschien zou voelen of niet; ik maakte de zin niet eens af in dat berichtje,

als ik bij jou op de afdeling zou liggen.

Ik maakte de zin niet af, mede omdat ik jou niet ken

en ik daar verder niet over kan oordelen, daarom maakte ik de zin niet af.

Zou ik je bv in het Erasmus MC tegenkomen, dan heb je een andere nam en kennen we elkaar niet en gaan dingen ook heel anders.

Ik kan daar sowieso ook op voorhand niet over oordelen dus.

Waarom ik het geheel toch heel even aanhaalde is omdat je in verschillende berichtjes bepaalde visies over verschillende evt terminale ziektes had en de rol van karma daarin en in het berichtje van je werk het er over had dat je in het begin het liefst iedereen beter zou willen wensen of hebben

en hedentendage daar anders naar keek, meer in berustte, dat velen niet meer beter zouden worden.

Ik gaf daar enkel mijn persoonlijke reactie tav ervaringen die ik heb of heb gehad.

Nogmaals, ik ken je niet; ik kan daar ook niet over oordelen hoe dingen in het echt zouden gaan. Of hoe jij daar op de afdelingen rondhuppelt.

Ik gaf alleen aan dat ik, ondanks ik voor mezelf het idee hebt, dat mijn ziekte karmisch is, er toch ergens ook verschillende andere mogelijkheden zijn,

die hoe gek ook naast elkaar bestaan.

In een ander “Grid” ben ik namelijk niet ziek.

Volgens het medicijnwiel zou je kunnen zeggen: Mijn ziekte is mijn medicijn

en ben ik niet in intentie ziek.

De ziekte, op het ene vlak, rationeel wetenschappelijk, ben ik product van deze tijd

op ander vlak is de ziekte mogelijkheid tot introspectie, verandering

op nog ander vlak (te) oud karma

en ga zo maar door

alle waarheden een waarheid allemaal naast elkaar, check it out.

Dit is eigenlijk een beetje het vervolg wat ik daar tikte.

;) Sanne

• judith

Hoi

Ik wil nog 1 keer op het gebeuren Mark ingaan voor mezelf om het eerlijk af te ronden en dan laat ik het los.

Ik heb de laatste 2 topics nog eens rustig met had advies van Carla, Rosette en Mark in mijn achterhoofd (hartelijk dank hiervoor), zonder emotie zo objectief mogelijk doorgenomen en moet zeggen dat ik er veel van heb geleerd wat betreft mezelf en mijn reactie die dus inderdaad volledig vanuit het emotionele zijn gekomen, hoe je dus in je eigen emotionele web verstrikt kunt raken!?? en daar een ander van de schuld gaat geven. De raad van Mark: “benoem voor jezelf 5 dingen bij een ander waaraan je een hekel hebt, het zullen juist die 5 dingen zijn die je bij jezelf als een tekortkoming herkent”, zijn hierin een grote hulp geweest.

Ik ga niet verder op details in dat heeft geen zin maar ik wilde dit als laatste hierover toch nog kwijt.

Ik vind het jammer dat het mis gegaan is met Mark maar ik heb hier zelf een hele goede lering mee opgedaan, ik ga dit eerst even een tijdje verwerken, anders kan ik niet op een forum of tussen mensen functioneren dus wat mij betreft Tot Later!

Liefdevolle groet, Judith

• Goh

Sterkte Judith en krijgen wij nog een follow-up? *D