Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

21 december 2012

  • Daughter of Atlantis

    Ik vind dat het allemaal heel mooi omschrijft.

  • Jeroen

    Hoi Estrella,

    dat heb ik ook begrepen, de drie dagen duisternis: en dat komt door een poolkanteling: aan de ene kant van de aarde is het een tijd/paar dagen donker en de andere kant een tijd licht: de aarde stopt immers met draaien en gaat de andere kant op draaien, zoals ik in een eerder bericht gisteren al typte.

    Dit vinden we in de geschiedenis ook terug voor wat betreft de vorige poolomkering in legenden en mythen en andere oude verhalen, ook in religieuze geschriften.

    Denk maar aan het Asterix en Obelix verhaal (de oude Galliers) die voor NIETS bang waren, behalve dat de hemel op hun hoofd viel….

    Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe het eruit ziet als de poolshift begint als je naar de sterren kijkt, dan schieten die voorbij op vreemde manier, wordt het in no-time dag en nacht of helemaal niet, afhankelijk op welk continent je bent en hoe veel dat continent zich over de aardbol verschuift (door de poolkanteling stopt de kern eerst en draait de buitenkant van de aardbol nog even door , komt dan tot stilstand en gaat dan de andere kant op draaien; op het moment dat we tot stilstand komen, althans, de draaiing van de aardbol, dan schieten we met z'n allen ‘door’ tot ook de bovenlaag die de vel op de vloeibare magmasoep is gestopt en zijn omkering maakt. Die momenten lijkt het of de hemel op je hoofd valt, als je over de aarde heen schiet. Daarna start de kern opnieuw op en dat duurt wellicht een paar dagen waardoor het kan dat als je aan de nacht-kant van de aarde zit dat je dan 3 dagen lang achter elkaar de nacht ervaart….)

    Groetjes van Jeroen

  • Daughter of Atlantis

    Je lijkt heel stellig in jouw verhaal Jeroen.

    Je zegt zelf niet paranormaal te zijn… Hoe kom je dan

    aan deze wijsheid…

    Een geschreven woord is niet heilig.

    Wat wij hier doen is alles wat we door krijgen van de 'andere wereld doorgeven aan elkaar en het met elkaar vergelijken,

    aanvullen of bijsturen.

    We weten allemaal wat…

    Maar zoals Estrella ook al zei… Een toekomst ligt niet vast.

    Ik had eens gezien dat ik met mijn fiets onder een auto kwam,

    nadat ik voorbij een bosje had gereden zonder uit te kijken.

    Op een dag herkende ik dat bosje en stopte het zelfde moment

    scheurde er een auto langs.

    Heb ik nu daar werkelijk de toekomst gezien? Of een mogelijke

    toekomst.. Ik heb m immers veranderd.

  • Sanne

    …fiets onder auto..

    Ja, dat is interessant; omdat je verschillende dimensies hebt; ook eentje waarbij alles tegelijk er is, heb je nu een ultieme mogelijkheid gehad, waarbij je je levensloop kon sturen naar aanleiding van die droom.

    Een andere uitleg; niet minder legitiem; dat men van boven je heeft laten waken om alert te blijven, maar omdat het je tijd nog niet was, je wel alvast heb kunnen voelen, hoe bv een ongeluk zou zijn.

    ;-) Sanne

  • Jeroen

    Hoi Atlantis,

    ik ben inderdaad niet paranormaal begaafd (althans, ik zie geen zaken als auras enzo) maar ik herken wel synchronteiten en zogenaamde ´toevalligheden´ of boodschappen van mensen, dromen en gedachtes in mijn leven: niets gebeurd zomaar, en voor die lessen en info heb ik niet perse contact met geesten of gidsen ofzo nodig.

    Zo'n voorval als jij omschreef bijvoorbeeld, met een bijna ongeluk. Dat soort dingen komt bij mij in dromen en zijn waarschuwingen voor de kansen/mogelijkheden die je worden geboden (of je crashed, of je herkend het moment en red jezelf)

    En hoe ik aan die wijsheid kom?

    Nogmaals: Ik zeg niet dat zoiets in 2012 gaat gebeuren, ik leg slechts alle voorspellingen die ik serieus neem en in mijn omgeving tegekom, en historische gegevens en huidige gegevens over klimnaat en theorieen over 2012 van oude beschavingen en hun vorige door rampen afgesloten werelden naast elkaar en dan is mijn conclusie dat een poolshift zou kunnen plaatsvinden.

    Ik geloof in de mogelijkheid tot veranderen van de toekomst: echter geloof ik ook in die combinatie met het lot van de mensheid in dit project: de mens kan tot op zekere hoogte dingen veranderen maar heeft geen invloed als collectief op de uiteindelijke eindbestemming of het doel; we hebben wel invloed op hoe dat doel te bereiken….

    het verleden kunnen we niet veranderen maar wel precies bekijken, de toekomst kunnen we wel veranderen maar niet precies bekijken……

    Jeroen

  • Sanne

    Over karma iets; is een beetje verwarrend hoor; net als in de boeken van Jozef Rulof, waarbij bv Joden dmv de Holocaust als groep veel karma zouden hebben kunnen inlossen tav Jezus die destijds door zijn eigen volk gekruisigd is;

    mwaah, dat is wel heel heftig als dat letterlijk zo gegaan zou zijn.

    Met verstandelijk gehandicapten kan het zijn dat die zo'n leven nu uitgekozen hebben om karma in te lossen, of bv. persoon x was in een vorig leven heel rationeel en wil nu ervaren hoe het is om helemaal op gevoel en niet verstand te leven.

    Wat ik wel weet dat er in karma veel vertraging zit (gaan levens overheen)…mmm.. zat moet ik beter zeggen.

    Destijds als nieuw geïncarneerd aards wezen lichamelijke grenzen willen ervaren en verkennnen, evt. ook ten koste van anderen je omgeving, maar ben je toen nog onbewust en dan in een volgend leven daarmee geconfronteerd of afgerekend worden, hoe hard dat ook lijkt.

    In de ervaringssferen aan gene zijde heb je wel een soort van ‘soort bij soort’, maar dat overlapt elkaar enigszins en het is niet de bedoeling om daar dus een aards oordeel daar over te vellen, want dat werkt anders; mensen ontwikkelen steeds meer daar en niemand blijft ook voor eeuwig verdoemd in de hel zitten, zoals sommige voorgangers van religies beweren.

    In een zelfde soort hologram of sfeer ziet een persoon x in zwart/wit beelden en leeft in een worsteling met veel gevechten, terwijl even verderop een persoon y licht uitstraalt en weet dat ie ook zo geweest is. Het is meer iets van opbouw, bewustwording, dan van beesten en engelen.

    Het schijnt ook goed te zijn vrede te hebben met het beest in jezelf.

    Met zowel je onderste als je bovenste chakra's.

    In deze tijd heb je al veel momenten, waarbij je tijdens hetzelfde leven al geconfronteerd wordt met alles wat je zegt of denkt.

    Geschillen zijn dan sneller uit de weg. Je kunt al niet eens meer een ander doden, enz enz.

    Zelf heb ik de darmziekte v Crohn en weet dat ik op bepaalde punten teruggefloten wordt als ik mezelf of een ander tekort doe.

    Ik ben superovergevoelig. Als ik een ander tekort doe krijg ik gelijk feedback.

    Ik mag ervaren hoe die ander zich voelt, kan dan pijn hebben tot het neurotische toe en het gelijk weer goed maken.

    Als ik heel woest word op iemand en het beest komt in me naar boven; als ik dan fysiek zal gaan worden, dan word ik automatisch verlamd en voel een nare wolk walging om me heen hangen. Ik probeer het uit te praten en leef me wat uit op ballonnen om m'n woede wat te koelen.

    Ik weet dat ik geen makkelijk leven gekozen heb, maar ik heb dat in de sferen met m'n begeleiders overeengekomen en het begint nu al z'n vruchten af te werpen, juist omdat nu keuzes steeds sneller en oprechter gaan, door die ervaringen.

    Sanne

  • Jeroen

    wauw, Sanne, wat een duidelijke uitleg zeg! Heel goed…

    Het zegt veel over hoe je bewust in je huidige leven staat. Waarschijnlijk precies het leven dat bij je past in dit stadium van ´je ziel´…. met al zijn ups en downs.

    Zelf heb ik het gevoel dus ook dat ik exact dat leven heb met alle geluksmomenten, obstakels en mogelijkheden die ik nodig heb om in dit leven zo goed mogelijke toevoeging te laten zijn op mijn ervaringen in de levens tot nu toe.

    Als je dat beseft wordt het leed veel makkelijker dragelijk (maar geluk betrekkelijker)

    en wordt het leven veel interessanter en nuttiger: Het is als een soort jus over de aardappels. En zonder jus zijn aardappels niet zo lekker…..

    Jeroen

  • andre

    hallo jeroen ,even een punt. een sausje verbloemt vak de werkelijke smaak

    ook jus over de werkelijke smaak van de aardappel

  • Jeroen

    hahaha, die Andre,

    ik bedoel dat ik zonder alle herkenning van toevalligheden, synchroniteiten etc ( zonder het volgen van je pad), zonder bewust in het leven te staan het leven lang niet zo boeiend is en dat het je lang niet zoveel voldoening geeft als wanneer je dat wel hebt….

    Eerst had ik het niet en nu wel, begrijp ik beter waarom dingen gebeuren en hoe ik die ervaringen toepas in het leven. Het begrijpen van je eigen leven, geluk en ellende…..

    Dat bedoel ik met jus; de extra dimensie die het krijgt. De aardappel alleen is het leven zonder herkenning van deze zaken.

    En zeg nou zelf: jij hebt toch ook liever een maaltijd met smaak?

    De jus verbloemd in dit geval niet, naar mijn idee, maar geeft de aardappel extra smaak/kracht, dat bedoelde ik.

    Misschien dat mijn voorbeeld wat onduidelijk was….

    Jeroen

  • Daughter of Atlantis

    Ik voel het als… het was mijn tijd nog niet… en mijn Gidsen

    wilden me alert maken